Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Siedem osób w szpitalach po zderzeniu tramwajów w Sosnowcu

22.05.2007

Tagi: – Dodał: Jakub Jackiewicz

PAP, interia.pl
22.05.2007


Siedem osób trafiło we wtorek po południu do szpitali po zderzeniu się dwóch tramwajów w centrum Sosnowca; ich obrażenia nie zagrażają życiu - poinformowało PAP Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody Śląskiego.


Dwa jadące z przeciwnych stron pojedyncze wagony linii nr 26 zderzyły się przy rozjeździe torów u zbiegu ulic Sobieskiego i Piłsudskiego. Po tym, jak jeden z nich na zwrotnicy wypadł z szyn, uderzył w wagon nadjeżdżający drugim torem.

Uderzenie nie było bardzo silne, jednak okazało się, że siedem osób wymaga lekarskiej interwencji lub przebadania w szpitalach. Na miejscu czynności zmierzające wyjaśnianie okoliczności zdarzenia podjęli policjanci i specjaliści Tramwajów Śląskich.

» Materiał filmowy na portalu TVN24.pl

W zdarzeniu uczestniczyły wagony 105Na 621 i 532.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Mateusza z Sosnowca:


fot. Mateuszfot. Mateuszfot. Mateusz

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

M.M.P. - Transport Ruda Śląska napisał(a):

Tramwaje Śląskie schodzą na psy !!!!!!!! Z dnia na dzień jest jakiś wypadek!!!

22.05 21:55:06

adam86 napisał(a):

Taa. Jakbyś chciał wiedzieć, to w Warszawie jest kilka razy więcej wypadków.

22.05 22:10:26

Kermit napisał(a):

A jakie rokowania ws ich dalszego losu ?

22.05 23:47:09

kysó napisał(a):

Policjanic i specjaliści Tramwajów Śląskich nie musieli się podjąć wyjaśnienia przyczyn wypadku. Każde dziecko, które jeździ Tramwajami Śląskimi może to zrobić. 30 - letnie wagony, trakcja, 15 - letnia zwrotnica, połamane tory, niedofinansowana spółka itp itd. Tak naprawdę NIK czy ktoś inny powinien się tramwajami zająć. Od ubiegłego roku w wypadkach z udziałem Tramwajów Śląskich, zawinionych stanem technicznym infrastruktury zostało rannych ponad 100 osób. Na co oni czekają?? Aż ktoś zapłaci za bilet tramwajowy i znajdzie się na tamtym świecie??

23.05 07:41:26

AdaM napisał(a):

Tak sie konczy wstawianie wszedzie gdzie sie tylko da sygnalizacji. Wg instrukcji NIE WOLNO mijac sie na zwrotnicy, wlasnie dlatego, ze te zwrotnice mimo wszystkich zabezpieczen potrafia sie przestawic pod wagonem. Tylko jak sie nie mijac, jak te sygnalizacje tak dzialaja jak dzialaja...

23.05 08:24:37

jacekso napisał(a):

W Warszawie zawsze mieli lepiej... :P

23.05 08:32:13

andrzej69 napisał(a):

no Właśnie w warszawie jest więcej wypadków tramwajowych niż u nas, a faktem jest ze naszym jest potrzebna jak najszybsza modernizacja

23.05 10:38:14

kysó napisał(a):

@Kermit: w cywilizowanej spółce przewozowej wagonami zajęłaby się huta. Ale w TŚ poklepią blachę, pomalują, szyby jakieś wstawią i może zajmie im to 2 lata. Wtedy wagony pewnie znowu będą jeździć.

23.05 10:56:22

adam86 napisał(a):

@kysó: zamknij dziób jak nie rozumiesz o co chodzi. Wagony nie są totalnie rozwalone, więc po co je niby kasować? A poza tym saten techniczny najprawdopodobniej nie miał nic od tego wypadku, to jest klasyczne przestawienie zwrotnicy pod tramwajem. Właśnie dlatego nie wolno się mijac na rozjazdach.

23.05 17:32:28

miki napisał(a):

@kysó: Jestem pewien, że wagony wyjadą szybko, bo nie była to poważna kolizja - zatrzymały się w miejscu zdarzenia. Wszystkie osoby opuściły tramwaj o własnych siłach, o ile mi wiadomo, mam nadzieję że skończyło się na zadrapaniach i guzach - jak w znacznie poważniejszym zderzeniu z ciężarówką w Zabrzu kilka miesięcy temu. Zrąbana infrastruktura to pięta achillesowa naszych tramwajów, tym niemniej z wypadkowością nie jest tak źle. Trakcja autobusowa ma, uwzględniając wszelkie proporcje, znacznie poważniejsze problemy w tej kwestii.

23.05 17:49:41

napisał(a):

wagon który jechał w kierunki Milowic(ten który sie wykoleił)jeździł później dalej liniowo...Parodia

24.05 07:10:19

motorówka napisał(a):

Nie wagon, tylko tramwaj.... Wagon został odstawiony na zajezdnię i czekał na badanie techniczne... Poza tym jeździł nim ktoś inny.... Doskonale wiadomo, jak pasożyty brzęczą, jak jeden tramwaj nie pojedzie..... Poza tym trzeba gonić kilometry, coby KZK GOP zapłacił, a nie ukarał.....

24.05 13:14:33

krakus napisał(a):

nie zazdroszcze wam podróżowania tramwajami po GOP-ie ;[;[ smutna rzeczywistość stanu tramwai śląskich ;/;/

24.05 15:45:21

Emule napisał(a):

@krakus-jeżdżę codzień po GOP-ie, jeździłem niedawno w Krakowie i... nie powiedziałbym, aby były jakieś drastyczne różnice w jakości. Tory i tabor w Krakowie są summa summarum lepsze, ale za to jazda wolniejsza.

24.05 18:23:22

dw napisał(a):

@miki - znając Będzin to kilka tygodni jeździć nie będą.

@ - poc. 2605, który wykoleił się jadąc do Milowic nie pojechał do Milowic liniowo tylko zjeżdżał do zajezdni tamtędy, bo tak było najkrócej.

24.05 21:16:47

Żabek napisał(a):

Że tak powiem:
Po pierwsze - na jakiego diabła sygnalizacja świetlna na takim skrzyżowaniu, która nie dość że wzbudzana to jeszcze nie działa jak należy. Sam raz widziałem, że 26 z Milowic miał | i tak samo 15 do Katowic;
Po drugie - stan zwrotnic, krzyżownic, łuków w tym rejonie (w wielu innych także) jest naprawdę tragiczny. W wielu miejscach wystarczy w wielu miejscach popatrzeć za zwrotnisą ile śladów po wykolejeniach jest. Na Dańdówce jak dwa lata temu 27 zerwało połowę asfaltu na przejściu dla pieszych to do tej pory nie ma kto naprawić... A na krzyżownicy można nogę skręcić. No i jeszcze spawanie iglic do daszej części toru... :|

25.05 23:45:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!