Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - PKM Katowice

10.05.2013

Tagi: tabor, PKM Katowice – Dodał: Jakub Jackiewicz

Odrabiając zaległości będziemy przedstawiać przegląd zmian taborowych jakie nastąpiły u poszczególnych przewoźników autobusowych w regionie. Tworząc te materiały opieraliśmy się przede wszystkim na naszej bazie taboru w której mogą być jakieś nieścisłości, mimo zaangażowania osób ją tworzących. Jeśli jakieś zauważycie - dajcie znać.

Na pierwszy ogień - PKM Katowice. W ciągu ostatniego roku wyjechało trochę nowych autobusów, przewinęło się nieco pojazdów testowych, jak również skasowano pokaźną ilość starszych pojazdów.


W stołeczno-metropolitalnym mieście Katowice lokalny PKM rozpoczął rok 2012 od zakupu dwóch używanych Mercedesów O530 Citaro z 2004 roku. Nowe nabytki wyjechały w styczniu na trasy, otrzymały numery 510 i 511, a pochodzą z Norgesbuss Kolbotn w Norwegii.


Do końca maja 2012 r. trwały dostawy 15 Solarisów Urbino 18 zakupionych w ramach realizacji projektu „Zmniejszenie wpływu na środowisko i poprawa jakości transportu na obszarze obsługiwanym przez PKM Katowice Sp. z o. o. przez zakup autobusów niskopodłogowych przystosowanych do potrzeb niepełnosprawnych”, który był dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Debiut wszystkich piętnastu sztuk nastąpił 11 czerwca 2012 r. Autobusy otrzymały numery w zakresie 1315-1329 (co ma nawiązywać z jednej strony do numeracji Solarisów kupionych w 2010 roku, które noszą numery 300-314, a z drugiej do Mercedesów Citaro G, które ponumerowano od 1000 do 1014).

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Janusz Rogoń) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Sporo działo się wśród autobusów testowych i czasowo dzierżawionych. W styczniu 2012 r. zakończyło się wypożyczenie Solbusa SM18, który w Katowicach przebywał dość długo, bo od 11 lutego 2010 r. (jeździł z numerem 412).

(autor: Jacek Sobota)

W dniach 22-28 maja testowano dwa Solbusy SM12 zasilane rzadko spotykanym paliwem LNG (skroplony gaz ziemny, nie mylić z LPG). Pozostawiono im warszawskie numery boczne 922 i 923.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Łukasz Matejczyk)

Kolejne testy wypadły w czerwcu. Wówczas na dwa tygodnie przyjechał do Katowic Solaris Urbino 18 CNG (otrzymał numer boczny 428) oraz turystyczny Mercedes Tourismo RH (nr 427), który eksploatowany był na komercyjnej linii do lotniska w Pyrzowicach.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

W lipcu zakończyła się też ponad półroczna (od grudnia 2011 r.) dzierżawa trzech Solbusów SM12 oznaczonych numerami 424, 425 i 426. Dziś autobusy te jeżdżą w Bydgoszczy.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Następny tester zawitał do Katowic 6 lutego 2013 r. To MAZ 203, który otrzymał numer 432. Swój pobyt zakończył 28 lutego. Poprzedni raz autobus tego typu gościł w PKM-ie w styczniu 2009 r. Wkrótce po nim, w dniach 3-28 marca 2013 r. testowany był jego mniejszy odpowiednik – MAZ 206. Jeździł na linii lotniskowej z numerem bocznym 433.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Przeprowadzono również sporo kasacji. Zezłomowano lub sprzedano w celu złomowania:
- Jelcza M121M nr 007

(autor: Janusz Rogoń)

- Jelcze 120MM/1 nr 019 i 069 oraz Jelcza 120MM/2 nr 130

(autor: Janusz Rogoń) (autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Paweł Grzywocz)

- MAN-a NL222 nr 131 (po pożarze)

(autor: Jacek Sobota)

- Ikarusy 280.26 nr 112, 136, 230, 1570, 4251, 4280, 4286, 4336, 4337, 4349, 4400, 4404 i 4421, 280.58 nr 1605 oraz 280.70E nr 096 i 098 (ten ostatni po wypadku)

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Tomasz Sojda) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Przemysław Wacławek) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Kondrad Giejsztor)
(autor: Kondrad Giejsztor) (autor: Kondrad Giejsztor) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Przemysław Wacławek)
(autor: Adrian Słupski) (autor: Mateusz Trąbka)
(autor: Przemysław Wacławek) (autor: Krzysztof Zioło) (autor: Kondrad Giejsztor)

- całą serię pięciu Neoplanów N4021 (nry 224, 225, 226, 228, 229) zakupioną w 2007 roku,

(autor: Leszek Olszewski) (autor: Jacek Sobota) (autor: Wojciech Liberda)
(autor: Adam Muth) (autor: Mateusz Trąbka)
(autor: Wojciech Liberda) (autor: Wojciech Liberda)

- pług odśnieżny na bazie Jelcza 272 (nr 252A), Multikara M24 (nr 325A) i holownik Tatra T813 (nr 769A).

(autor: Jakub Jackiewicz)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!