Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Uruchomienie linii 840N

12.12.2011

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, nocne – Dodał: Jakub Jackiewicz

Po wielu miesiącach starań mieszkańców i pasażerów o uruchomienie nocnych kursów na trasie Katowice - Gliwice KZK GOP zdecydował się wreszcie uruchomić linię 840N. Pasażerom zaoferowano jednak tylko trzy kursy.


W wyniku wielomiesięcznych uzgodnień z gminami ustalono, że z Katowic 840N odjedzie dwa razy - o godz. 0:00 i 1:10 (ten pierwszy kurs to opóźniony dotychczasowy ostatni kurs linii 840), a z Gliwic tylko jeden raz - o godz. 0:14.


Do Katowic autobusy przyjadą o godz. 23:50 i 1:10 (w dni wolne 1:08 - nie wiedzieć czemu różni się czas przejazdu). Oznacza to raczej słabe powiązanie z pozostałymi nocnymi autobusami w Katowicach, które odjeżdżają 40 minut po pełnej godzinie, a przyjeżdżają ok. 25-35 po pełnej godzinie.

W porównaniu z "dziennym" 840 wersja nocna dodatkowo obsługuje przystanki Chorzów AKS, Chorzów Floriańska i Gliwice Akacjowa. Nie wprowadzono, wzorem 830N, obsługi wszystkich przystanków na trasie przejazdu. Bez zmian pozostały rozkłady jazdy nocnych kursów linii tramwajowych 1 i 11 przebiegających w relacji Katowice - Chebzie i Chebzie - zaj. Gliwice oraz linii A4.

W samych Gliwicach nie wprowadzono na razie żadnych zmian w kursach nocnych, które istnieją obecnie, jednak zmiany takie są planowane. KZK GOP zaproponował miastu dwie nowe linie - 60N (Trynek Toruńska - Żerniki Osiedle) i 692N (Gliwice Plac Piastów - Os. Waryńskiego Pętla), kursujące co godzinę, a także zmianę oznakowania kursów nocnych na pozostałych liniach (A4N, 32N, 57N, 126N, 194N, 617N i 677N) bez zwiększania liczby kursów. Termin wprowadzenia tych zmian nie jest znany.


Pomysł na linie nocne w Gliwicach nawiązuje do projektu komunikacji nocnej w Katowicach, który stworzyła nasza Redakcja wraz ze Stowarzyszeniem "Moje Miasto" (» zobacz Katowice, » zobacz Gliwice). KZK GOP wprawdzie realizuje temat po swojemu i efekt końcowy jest daleki od ideału, ale jednak są wprowadzane zmiany poprawiające nocną ofertę. Największym mankamentem obecnego układu jest brak obsługi niektórych istotnych tras lub dzielnic (głównie w rejonie Bytomia i Zagłębia), a także kompletny brak powiązania nocnych autobusów z tramwajami.

» zobacz profil "Komunikacja Nocna Gliwice" na portalu Facebook

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Adam napisał(a):

Największą bolączką jest brak koordynacji z katowickimi nockami. Brakuje również nocnego 41.

12.12 10:28:49

Kysó napisał(a):

Przy czym należy zwrócić uwagę, że jedna para kursów (tego ostatniego opóźnionego kursu nie licząc) to żadna regularna linia a zwyczajna zapchajdziura. Szkoda że nie zdecydowali się na kopię 906N, wtedy 840N byłby zakręcony jak 903 i 904N razem wzięte.

12.12 11:57:17

PAN KIEROWCA Z PKM napisał(a):

juz nie marzdzcie... i tak macie fajnie ze z imprez dojedziecie do domu... cieszcie sie z tego bo jak nie bedzie frekwencji to zlikwidujemy to wam i liczcie sobie na pociag lub taxi...

12.12 12:09:56

iks napisał(a):

nie wiem czy zamiast 60N nie lepiej puscic czesciej 57N z wjazdem kieszemiowym do Zernik. A w druga strone wiecej 194 przez Trynek i Sikornik

12.12 12:49:11

matikkk napisał(a):

Najgorzej mają się ci, którzy mieszkają w południowej części Chorzowa Batorego (ul.S.Batorego). Tutaj nic nie jedzie do centrum od 23:30 do 4:00. Niech KZK GOP uruchomi linię 74N lub 974N, aby można było zajechać z Batorego do centrum i z Ch. Starego do centrum w nocy. Wystarczyłyby 3 kursy którejś z tych linii: o 1:00, 2:00 i 3:00!!!!!!!

12.12 19:42:08

DFT napisał(a):

Prawda jest taka, że gdyby odjeżdżał na 40 to dublował by się z 7N, 830N i T11 teraz jest 30 minut pomiędzy. Mi pasuje :) Z innej beczki uważacie że po otwarciu dworca, centralnym i zintegrowanym miejscem wspólnych odjazdów powinien być nadal rejon ulicy Mickiewicza, Stawowej i Skargi - mi się wydaje że tak.

12.12 20:04:33

olaf napisał(a):

jest ok bo po przyjeżdzie do katowic o 0.10 jest jescze czas na przyjazd innych nocników... lepsze to niż przyjazd 5 minut po odjeździe.

12.12 22:59:35

QFel napisał(a):

1:10 z imprezy? Chyba mało kto wtedy kończy zabawę

12.12 23:23:59

Kysó napisał(a):

@PAn kierowca z PKM: i bardzo chętnie, pociąg pojedzie 0:33, za 4,20 w ciągu 35 minut będzie się na Gliwioskach. Nawet lepiej.
@DFT: innej alternatywy do przesiadek nie ma - w obliczu fiaska budowy centralnej pętli na Zawodziu,

12.12 23:31:25

no_corby napisał(a):

a w kierunku Zagłębia jest teraz dodatkowo TLK około 1:45 każdej nocy, więc oferta się powiększyła.

13.12 13:13:30

iks napisał(a):

1.10 to koncza motorowi i kierowcy. Imprezy koncza kolo 3 lub 4

13.12 13:18:01

kojot napisał(a):

iks:
To te pół godziny do dziennego kursu spokojnie mogą poczekać. Jedna flaszka więcej załatwia sprawę :).

13.12 13:51:04

nocek napisał(a):

Zawsze ktoś będzie marudził że mu nie pasuje albo dobiegał do autobusu bo kiedy by nie odjeżdżały to i tak zawsze ciężko się zapoznać z rozkładem i być na przystanku na czas..840N dodali znów źle... Jakoś tylko kierowcy i motorowi zawsze zdążą i jadą bez wybrzydzania.. Jak ktoś kończy imprezę o 4 to zdąży na pierwsze dzienne kursy. A nocne są potrzebne ludziom wracającym z pracy a nie denatom niszczącym mienie publiczne...

13.12 15:07:38

dzionek napisał(a):

@nocek święta prawda. Kupić sobie swoje auta i nie narzekać przeca to taniej Was wyjdzie i bez stresu. Za niedługo podwyżka biletów i znowu powód do ubolewania takich pasażerów ze świecą szukać.

13.12 21:34:43

kojot napisał(a):

dzionek:
Nie wiem czy to tak tanio wyjdzie, bo żeby wracać z zakrapianej imprezy za kierownicą swojego bolidu to trzeba sporo zainwestować (chyba że się "jedzie" na paliwie rakietowym):).
Swoją drogą jak widzę większość się tu martwi jak mają wrócić imprezowicze do domu (bo jeden to kończy o 1:45 a drugi o 2:55) a nikt nie wspomina o zwykłych "robolach" którzy kończą zmiany o 1-2 np. na kopalniach.

14.12 00:41:47

NG312 napisał(a):

Jak kogoś stać imprezować, to stać na taksówki. Sądzę że lepiej było by dostosować to do zakładów pracy takich jak kopalnie, czy też przewoźników KZK GOP [przez co rozumiem godzinę końcową pracy danej linii].

14.12 15:54:04

Kaim Argonar napisał(a):

Panie kierowco z PKM - juz cos zlikwidowales, mam na mysli Twoj mozg. Nocka o 1:10 to ttez dobre rozwiazanie - z pewnoscia lepsze niz bylo :) a co uwazacie o kursie 6N o 2:10? :) bylby obsluzony ten nieszczesny Batory i poludniowa czesc Swietochlowic + Nowy Bytom :)

14.12 18:58:59

P Śl napisał(a):

@kojot: Ano wlasnie. Najpierw sie mowi, ze nockami jezdza same alkoholiki bez biletow, potem, ze jednak studenci, ale tez zle, bo "tylko" bilety ulgowe maja, ale dla najwazniejszej grupy, ktora nie moze sie dostowac tak jak imprezowicze czesto nie robi sie nic. Moze czas sie wreszcie zdecydowac ?.

14.12 19:38:46

Karamba napisał(a):

To możne niech autobusy i tramwaje nie zjeżdżają w ogóle do zajezdni zrobić komunikacje cało dobową.Ale czy Wy Szanowni Miłośnicy Komunikacji będziecie zadowoleni? chyba też nie.

14.12 19:55:26

Kapitan Anemo napisał(a):

Apeluję, aby NIE WYDZIELAĆ osobno oznaczonych linii nocnych typu A4N albo 840N, tylko WŁĄCZYĆ kursy nocne do rozkładów istniejących linii. Zobaczcie: 1) Nie ma żadnej sztywnej godziny granicznej, o którejkończą się kursy dzienne, a zaczynają nocne. 2) Pasażer jest PRZYZWYCZAJONY do danego numeru linii i do jej trasy.

14.12 20:37:09

Kysó napisał(a):

@Kapitan Anemo: pasażer jest przyzwyczajony i dlatego tworzona jest linia 840N a nie np. 845N. A trasa jest taka sama jak dziennego 840 więc tu sprzeczności nie ma. Kwestia oznaczenia "N" jak dla mnie jest tu typowo kosmetyczna - jak w Katowicach robiono porządek z nockami to "Moje Miasto" wraz z przyjaciółmi podnosiło sens tej literki - nie przeczę że jest to uzasadnione niemniej dla mnie jest to kwestia czysto kosmetyczna.

14.12 21:59:40

memphis napisał(a):

W większości przypadków linie nocne powinny mieć inną trasę niż dzienne, bo są inne potoki - m.in. dlatego powinno się je oznaczać odrębnie.

14.12 22:28:16

kojot napisał(a):

P ŚL:
Yo:). Dostosowujemy komunikację nocną pod indywidualne potrzeby "zabawowej części" społeczeństwa układając rozkład wg "komu szybciej pęknie bańka". A te robole co idą do pracy na popołudniowe zmiany niech walą piechty. Misja publiczna promująca zdrowe zasady rozwoju społecznego:).
memphis:
Wg mnie lepiej było walczyć o 6N niż 840N (więcej pożytku by było). Wzdłuż 840 jeżdżą nocne banki a na trasie 6 jest echo nocą.Tym bardziej jest to teraz uzasadnione że KŚ uruchamiają nocne ciapągi-może nie dużo ale zawsze.

15.12 00:18:21

Kysó napisał(a):

@memphis: Przy czym jeśli linia nocna jeździ dokładnie po tej samej trasie (albo prawie dokładnie jak np. 297N) co jej "dzienny" odpowiednik to nie wiem czy jest sens mnożyć oznaczenia. Gdy natomiast trasa jest inna (np. 908N) to jak najbardziej.

15.12 06:51:34

butthead napisał(a):

@kojot: Ostatni pociąg o 0:31 do Gliwic zacznie kursować od marca - albo i nie zacznie.

15.12 07:58:22

P Śl napisał(a):

@kojot: Za to trasa linii 6 nie pokrywa sie jedynie od Nowego Bytomia do Rudy Poludniowej.

15.12 08:36:00

memphis napisał(a):

No jasne, najlepiej zrobić bajzel i część kursów ukryć w liniach dziennych, a dla innych uruchomić nowe linie. Właśnie taki bałagan mamy obecnie i jak widać nie tylko KZK GOP uznaje, że tak jest dobrze. Ciekawe, że w żadnym innym mieście nie ma takich innowacyjnych rozwiązań.

Co do dostosowywania do "zabawowej" lub "pracującej" części społeczeństwa to wydaje się dość oczywiste, że należy ofertę dopasować i do jednych i do drugich. Dzięki normalnej nocnej sieci, z taktem i skomunikowanymi przesiadkami każdy może z tego skorzystać i wszystko jedno czy jedzie do pracy czy na imprezę.

15.12 09:00:36

Kysó napisał(a):

@memphis: bo w żadnym innym mieście linia nocna nie pokrywa się dokładnie z trasą dziennej. Chyba że o czymś nie wiem.

15.12 14:52:02

P Śl napisał(a):

Ja bym powiedzial znaczaco sie roznia. Wg mnie pomysl rozszerzania linii dziennych nie jest zly, bo przynajmniej potem sie czlowiek nie zastanawia czy ten, ktorym mial jechac to jest N1, N2 czy moze N3. Mi do tej pory sie myli, ktory to 905, a ktory 906. Szczerze mowiac to ja bym sie chyba pokusil o zmiane np. 905-37N, 906-108N a 908+902 jako 808N albo 811N.

15.12 21:26:09

Kaim Argonar napisał(a):

@P Sl - z tymi 9xxN to nie glupi pomysl. A czemu nie moze jechac o 1:10 840N a o 2:10 6N?! Do Bytomia nocka jezdzi co godzine nie wpomne o bankach (jak Wy to nazywacie). A ten pozal sie Boze kurs 7N mogli by se w d..e wsadzic.

PS. Ja tez jakos nie lapie numeru linii A4N. Wolalbym juz N4.

16.12 08:49:43

Kapitan Anemo napisał(a):

Panie Memphisie, jeżeli kurs nocny ma identyczną lub bardzo zbliżoną trasę do kursów dziennych, to POWINIEN być częścią rozkładu linii dziennej. Tak jest naprawdę wygodniej. Jeżeli kurs nocny jedzie po innej trasie, to należy go oznaczyć własnym numerem. Pasażer jeżdżący np. z Katowic do Bytomia jest przyzwyczajony, że od 1 marca 1995 r. jeżdżą na tej trasie autobusy 820 oraz 830. Chcąc więc tam pojechać, odruchowo spogląda na rozkład linii 820 i 830. Obojętnie, czy jest północ, czy południe. Apeluję, aby WŁĄCZYĆ NOCNE KURSY pokrywające się z kursami dziennymi do rozkładów jazdy linii tak zwanych dziennych. Taj samo, jak zrobiono w TRAMWAJACH.

16.12 12:48:17

NG312 napisał(a):

@Kapitan Anemo. W pełni się zgadzam do numerologii. Jak jest jakaś różnica poważna - dodać N, jak niezbyt poważna - dać jako kurs wariantowy.

16.12 16:29:15

iks napisał(a):

@NG312 warianty nie sa za dobra rzecza w gop. Pamietacie swego czasu gliwickie 217 gdzie na chyba 8 kursow bylo z 10 wariantow. A spojrz na inne linie z wariantami. Rozklady sa bardzo pogmatwane.

16.12 19:55:51

Imię lub pseudonim napisał(a):

Tak patrzę na Wasze komentarze i na myśl ciśnie mi się jedno:
"Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził"...

17.12 11:39:16

NG312 napisał(a):

Troszkę lepiej ogarnąć, pokazać "w koralikach" (czy jak to można nazwać?) trasę wariantową, jako nową (bo często są problemy gdy pięćset wariantów jest na jednej planszy), ewentualnie nawet dopisać coś w formie XXX/1 XXX/2 do linii gdzie XXX to numer linii a /1 to numer wariantu. Wiem że brzmi to troszkę bezsensownie, ale pewnie miało by sens.

17.12 14:55:42

Kysó napisał(a):

@NG312: "Wiem że brzmi to troszkę bezsensownie, ale pewnie miało by sens."
To chcesz zjeść ciastko i mieć ciastko. A popatrz sobie na rozkłady MZKP - tam od tych wariantów się człowiek od razu gubi.

18.12 21:30:55

Kaim Argonar napisał(a):

@kysiu - dajmy taka linie 180 :P

19.12 09:41:07

budda napisał(a):

linie nocne-- tak naprawdę, żeby wozić zarzyganą "młodzież" z impry w Katowicach i pijącą wódę melinę na tylnych siedzeniach. świetny pomysł:)

23.12 11:04:27

tilcimir napisał(a):

Jak dla mnie wszystko jest w porządku, jechałem już chyba z 6 razy 840N i wszystko działa sprawnie. Jest aż za dużo czasu na przesiadkę, w dalsze rejony, ale to też jest do obejścia bo autobus ładnie się zawsze (póki co) dogrywa z T19 pod ZOO i można sobie podjechać do Tesco na kawkę i pojechać dalej 830N, który na Skragi jest już znacznie bliżej planowego odjazdu reszty nocnych ok. 1:30 / 1:32. Prawdą jest, że czasem odczuwam niedosyt, że tak mało ludzi korzysta z tej linii z Gliwic do Katowic (w drugą stronę wygląda to już o wiele lepiej, z tego co widziałem na Skargi).
Co do zarzyganej młodzieży, to chyba lepiej, żeby wróciła do domów i chlała dalej w swojej melinie, niż zarzygała centrum Katowic.
Najczęściej wracam w późnych godzinach wieczornych bądź w nocy z Zabrza do Będzina-Grodźca i nie narzekałem do tej pory na brak połączeń, ale ostatnio trochę się to skomplikowało. Co widzę do naprawy?
Do grudnia ostatni kurs 840 z Goethego odjeżdżał o 23:00 i tym samym ludzie przesiadający się na Skargi / Sokolskiej mają teraz uniemożliwiony odjazd przez przesunięcie odjazdu o 10 minut.

trasa wyglądała tak: 840 ZAB (23:00) - > KAT (23:38)
908N KAT SOK (23:41) - > SOS PIAST (23:55)
T21 SOS PIAST (00:02) - > BĘDZ (0:20 ok)
904 BĘDZ (0:51) - > GRODZ (1:02)

dwie godziny jak na przejazd na takiej odległości to wg mnie dobry wynik. Ale aktualnie mam wrażenie, że po ostatniej zmianie planów (korektach minutowych) tylko utrudniono przesiadki. Do grudnia mogłem z czystym sumieniem powiedzieć, że trasa Zabrze - Będzin w godzinach nocnych nie stanowiła żadnego problemu, teraz jest trochę trudniej, ze względu na brak koordynacji między ostatnimi ogniwami połączenia o ok. 5 minut.

Ja osobiście jestem zwolennikiem komunikacji nocnej i może nie jest tak dochodowa jak dzienna, ale za to bardzo ułatwia życie mieszkańcom, studenci mojego wydziału często nie chcą jeździć na imprezy organizowane w Kato z jednego prozaicznego powodu: "Czym ja potem wrócę do domu?". Jeśli wiedzą, że mają czym wrócić bez utraty połowy portfela w taksówce to na pewno wygospodarują to kilka złotych na bilet.

Pozdrawiam!

26.12 13:20:20

budda napisał(a):

Już widzę jak gospodarują te kilka złotych na bilet:) A naprawdę, aby tylko wozić imprezowiczów i po to ma powstawać linia nocna to chyba coś nie do końca jest w porządku. Chociaż no tak, nie ma to jak impreza w "stolicy".. W wielu krajach niekoniecznie zachodnich, do których przecież tak podobno dążymy życie nie toczy się całymi nocami, lecz zamiera w okolicach 1ej, może 2ej godziny. Żyjemy w wyjątkowo rozimprezowanym społeczeństwie, niestety bardzo zdziecinniałym i coraz bardziej ogłupiałym, gdzie nadrzędną sprawą jest pójście w piątek i sobotę nawalić się do prestiżowej knajpy.

27.12 18:24:31

Kysó napisał(a):

@budda: W wielu krajach, niekoniecznie zachodnich, życie nie zamiera nigdy. A jeśli uważasz że linie nocne są po to, żeby wozić zarzyganą młodzież to wylecz się z tych kompleksów.

28.12 07:00:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!