Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe z Transgóru Mysłowice

09.12.2006

Tagi: tabor, Transgór Mysłowice – Dodał: Tomasz Sojda

Kolejne sprowadzone przez mysłowicki Transgór na przełomie października i listopada br. neoplany można już spotkać na liniach ZKKM Chrzanów. Ponadto jedno gazowe Volvo otrzymało reklamę.


W minionym tygodniu wyjechały dwa z pięciu neoplanów N4016 sprowadzonych z Niemiec do trzebińskiej zajezdni Transgóru. Kolejne przygotowywane są aktualnie do wyjazdu i w niedalekiej przyszłości również rozpoczną regularną obsługę linii autobusowych. Autobusy zostały opatrzone numerami tab. od 38 do 42.

Pierwszy zauważony został wóz oznaczony numerem 39, dwa dni po nim tj. 8 grudnia wyjechał 40. Do tej pory autobusy spotkać można było wyłącznie na liniach lokalnych jednakże od przyszłego tygodnia skierowane zostaną do obsługi najdłuższej linii ZKKM Chrzanów - linii K łączącej Chełmek z Krakowem. W związku z tym pojawiać się będą również na linii X. Prace przygotowawcze zakończone zostały już także w Neoplanie nr 38, a najmniej zaawansowany w przygotowaniu do wyjazdu jest 41.

Na chwilę obecną Transgór Mysłowice eksploatuje już osiem tego typu autobusów z czego sześć znajduje się na zajezdni w Trzebini. W tym roku nie planuje się już zakupów autobusów. Następne zakupy spodziewane są w przyszłym roku, gdyż Transgór został zobowiązany do sukcesywnej wymiany taboru jeżdżącego na liniach ZKKM.

Trzebinia, zajezdnia TransgóruChrzanów, dworzec ZKKM
Chrzanów, ul. ŚląskaTrzebinia, zajezdnia Transgóru


Z kolei od czwartku, 7 grudnia, gazowe Volvo 32 wozi na sobie reklamę jednego z trzebińskich składów materiałów budowlanych. Firma ta reklamuje się również na Volvo nr 13.

Chrzanów, dworzec ZKKMChrzanów, dworzec ZKKM

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kysó napisał(a):

skup złomu "Transgór" zaprasza

09.12 22:36:01

butthead napisał(a):

Nie masz nic ciekawszego do napisania? Więcej już takich komentarzy nie będziemy zatwierdzać, bo to się już nudne robi.

10.12 00:11:26

Oski napisał(a):

Fajnie wygląda w tej reklamie

10.12 08:52:42

asik napisał(a):

Ale wieś... Jak już kupują takie (moim zdaniem całkiem fajne wozy) powinni zainwestować w ich przemalowanie.

10.12 09:04:30

DECO napisał(a):

Niewiem co w tych gratach jest fajnego,w Polsce dla niektórych jak coś jest zachodnie to jest najlepsze.

10.12 10:08:13

Marcin815 napisał(a):

Te neoplany są ładnie pomalowane a ty chciałbyś je przemalować tak jak scanie z duxabeksu

10.12 11:47:02

mamiol napisał(a):

No neoplany dosyć fajne:)

10.12 12:21:25

tsojda napisał(a):

Oczywiście, że lepszą wiadomością byłaby informacja o zakupie fabrycznie nowych autobusów jednak patrząc obiektywnie na aktualną sytuację Transgóru, w szczególności na stawki za jakie jeżdżą dla ZKKM Chrzanów, to należy odnotować ten zakup jako pozytywny fakt. Osobiście uważam, że jest to zwrot w dobrym kierunku w porównaniu z poprzednimi zakupami czytaj sprowadzaniem za Skandynawii Volvo i Scani. A jeśli chodzi o przemalowanie to coś należałoby jednak zrobić bo w tym momencie w trzebińskiej zajezdni Transgóru obowiązują trzy malowania zakładowe autobusów: niebieskie Neoplany, białe Volva gazowe i pozostała reszta żółta. Jeśli udało się przemalować tyle autobusów, które wcześniej jeździły w Duhabexie to z tymi też powinno się tak postąpić. Jednak wszystko sprowadza się do pieniędzy... I tak nie wyglądają najgorzej.

10.12 19:44:38

piotrekw napisał(a):

To jest dyskusyjna sprawa czy zakup Neoplanów to "zwrot w dobrym kierunku". Okaże się dopiero za parę lat, jak Neoplany zaczną rdzewieć, a 20-letnie Volva i Scanie będą sobie jeździły w najlepsze (dzięki aluminiowemu nadwoziu).

10.12 19:52:44

asik napisał(a):

Już widać na nich punktową rdzę :P

10.12 20:12:40

mieszko966 napisał(a):

@tsojda: Problem z przetargami polega właśnie na tym, że biedne firmy posiadające kiepskiej jakości autobusy mogą je wygrać tylko wtedy, gdy zalicytują bardzo niskie stawki. Niestety, jeżdżąc na tych niskich stawkach nie mają szansy bardziej się wzbogacić i wciąż jeżdżą tym samym, coraz bardziej wysłużonym taborem. Oczywiście tracimy na tym my, czyli pasażerowie, bo za przejazd autobusem używanym i fabrycznie nowym płacimy dokładnie tyle samo. Właśnie dlatego do przetargów powinno się wpisywać klauzule dopuszczające do licytacji tylko tych przewoźników, którzy dysponują dobrym, nowoczesnym taborem (nawet jeśli nie najmłodszym, to przynajmniej remontowanym na bieżąco). Takie działanie z jednej strony wyeliminuje z rynku firmy, które nie mają pasażerom nic do zaoferowania, a z drugiej - będzie promowało te firmy, które myślą przyszłościowo i zamiast taniego złomu decydują się na zakup fabrycznych wozów.

11.12 00:39:55

qwerty napisał(a):

W porównaniu do pozsotałego taboru Transgóru to te Neoplany są prawie jak .. Ferrari

11.12 09:04:12

Oski napisał(a):

Tak ale u transgóru jest inna moda !;) Co inna marka i inny model autobusu to też inny kolor ;d

11.12 16:02:52

butthead napisał(a):

Biedne firmy bardzo chętnie wzięłyby w leasing fabrycznie nowe autobusy, pod warunkiem że ktoś im będzie chciał zapłacić więcej i da umowę na min. 8 lat. Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi (szczególnie w okolicach Chrzanowa) fabrycznie nowych autobusów, po to tylko żeby spróbować stanąć do przetargu.

11.12 17:15:59

mieszko966 napisał(a):

@butthead: Można zrobić to w ten sposób, że wygrywasz przetarg bez fabrycznych autobusów, ale zaraz potem (np. w ciągu miesiąca) bierzesz je w leasing. A jeśli przedsiębiorca nie dopełni tej umowy, kontrakt w trybie natychmiastowym trafia się firmie, która zajęła w przetargu drugie miejsce.

11.12 17:58:15

tsojda napisał(a):

Problem polega na tym, że działania organizatora komunikacji jakim jest ZKKM Chrzanów pozostawiają wiele do życzenia. Pierwszy przetarg na obsługę zdecydowanej większości linii ZKKM został unieważniony ponieważ nikt się do niego nie zgłosił. Warunkiem było posiadanie odpowiedniej liczby autobusów, a wiek autobusu został określony na nie więcej niż 4 lata; kryterium wyboru oferty była cena. W drugim podejściu, przy znacznie obniżonych wymaganiach, wpłynęła jedna oferta - Konsorcjum Komunikacji Autobusowej tworzonego przez takie firmy jak: Transgór Mysłowice, Meteor Jaworzno, Elbud Jaworzno i Stanpaul-Bus Mysłowice. Jednocześnie zobowiązano przewoźników do sukcesywnej wymiany taboru na nowszy. Zmiany zaczynają być widoczne jednak oczekiwania wciąż są większe. Kończąc optymistycznie chciałem wyrazić nadzieje, że może nadchodzący 2007 rok przyniesie nowe rozwiązania największych problemów z jakimi boryka się aktualnie współczesna komunikacja miejska.

11.12 19:32:11

Martin napisał(a):

Jesli ktos komentuje a nie ma pojecia co sie dzieje wewnątrz firmy i jak ona funkcjonuje lepiej niech nie zabiera głosu.

31.12 14:37:57


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!