Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Mercedesy w katowickim PKM

13.08.2011

Tagi: tabor, PKM Katowice – Dodał: Jakub Jackiewicz

Do PKM Katowice dotarło pierwszych 10 Mercedesów Citaro, pierwszy z nich zadebiutował już w ruchu liniowym.


Autobusy zakupiono po przetargu rozstrzygniętym w maju. Łącznie będzie ich 25, a kosztowały 32 mln zł. Jedyną ofertę w postępowaniu złożył EvoBus Polska, reprezentujący markę Mercedes-Benz.

Zamówienie obejmuje 10 autobusów standardowych i 15 przegubowych. Katowicki przewoźnik zamówił tym razem autobusy wyposażone w komplet drzwi (3 pary dla pojazdu 12-metrowego i 4 pary dla przegubowca), klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i jednocześnie szerokie odsuwane okna.

Zobacz galerię zdjęć nowych autobusów:
» na profilu Wiadomości PKM Katowice na Facebook'u
» na portalu Gazeta.pl

Wszystkie autobusy powinny być dostarczone do Katowic do 25 sierpnia 2011 r. Pierwsze egzemplarze są już przygotowywane do jazdy i debiutują w ruchu liniowym. Otrzymują numery taborowe w nowym zakresie – od 1000 wzwyż.

fot. J. Sobotafot. P. Grzywocz

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kysó napisał(a):

Czyli w końcu tak jak jest w cywilizowanym świecie. Czekam tylko na stado głosów, że to marnowanie publicznych pieniędzy, bo klima i duże okna niepotrzebne, skoro często się drzwi otwierają, a trzecia para drzwi też w zasadzie zbyteczna, skoro jest wsiadanie pierwszymi drzwiami w 12-metrowcach no i czwartej pary w przegubach też niespecjalnie trzeba, skoro wcześniej kupiono trzydrzwiowe które nadal jeżdżą.

13.08 21:24:51

arek napisał(a):

hm w tych gliwickich mercedesach uzywanych jest wogóle używana kimatyzacja bo ponoć tam jest dla pasażerów ?

13.08 23:13:35

olaf napisał(a):

czy ksiądz już był pokropić i za ile.

13.08 23:35:51

Pete182 napisał(a):

miałem wczoraj przyjemność z tym autobusem na Pętli w Zawodziu o 19:45 i muszę przyznać... naprawdę ładny ;]

13.08 23:43:00

marcin napisał(a):

@arek - w tym miesiącu jechałem kilka razy tymi gliwickimi Mercedesami i ani razu nie działała klima, pomimo, że na dworze było bardzo ciepło.

14.08 13:37:49

105Na napisał(a):

Ksiądz z pobliskiej parafii Przemienienia Pańskiego
błogosławi autobusy i daje kierowców i pasażerów w opiekę św. Krzysztofa, i robi to za darmo...
jest to miły gest współpracy i tego że zajezdnia jest na terenie parafii.
pozdrawiam
pracownik parafii

14.08 22:18:19

speacetronic napisał(a):

Bardzo ładne autobusy , pamiętam jak kierownik wraz z dyrektorem z PKM-u Katowice byli tu w PKM Sosnowiec oglądać te używane . Zaciągnęli opinii na temat aut i zakupili.
Ciesze się że PKM-y wszystkie kolejno Gliwice , Katowice , Sosnowiec , Świerklaniec kupują coraz więcej nowoczesnego taboru . Widać coraz więcej nowszych pojazdów na ulicach miast. Jest to na plus.

16.08 06:51:07

andrzejh69 napisał(a):

seacetronic ..wszystko ładnie, pięknie ale Gliwice, już spaliły jedną sztukę swoich "gwiazd". Która następna stanie w ogniu? Stawiam na PKM Sosnowiec.

16.08 12:03:08

grzegorz napisał(a):

ciekawe dlaczego nie ma kontynuacji numeracji solarisów - tzn. 3xx

16.08 18:52:44

D@rio napisał(a):

a mnie drażnią ludzie, którzy na silę otwierają szyby - nie czując, że w pojeździe jest dość chłodno ;/

17.08 00:09:03

speacetronic napisał(a):

@andrzejh69: Jakoś PKM Sosnowiec nie spalił się żaden autobus.
Ponadto spalenie pojazdu niskopodłogowego następuję wtedy gdy nie dba się o zespół wieży silnika. Co 30 tys km(raz w miesiącu) pojazd w PKM Sosnowiec przechodzi OT (obsługę techniczną Np. Solaris zaleca co 60 tys my robimy co 30) Wtedy po za wymiana płynów eksploatacyjnych myte są chłodnice zarówno chłodziwa , interkoler , chłodnice olejów , oraz tzw pampersa to jest osłony silnika , bo tam się zbiera cały brud.
Trzeba pamiętać że właśnie zespół chłodnic wraz z wentylatorem napędzanym hydraulicznie, zapewnia w pojazdach niskiej podłogi odpowiednią wentylację komory silnika , jak się o to dba to autobus się nie spali. Nie dochodzi do przegrzania i zarazem zapłonu.
Także można mieć spokojną głowę że PKM-ie Sosnowiec nic się tu nie spali samo od siebie.
Proszę sobie zwrócić uwagę na taki PUP tam się spaliły już dwa MAN-y

17.08 07:20:42

adam86 napisał(a):

@speactronic: szkoda tylko, że ów MB, ani Many od Sebzdy nie miały żadnej wieży. W Polsce paliły się już dziesiątki autobusów, oczywiście przyczyny są dalece różne, a nie tylko wynikłe z przegrzania komory silnika.

17.08 20:35:29

andrzejh69 napisał(a):

Swego czasu (ok 2004r) spaliło się też 15 metrowe Citaro będące własnością gdyńskiej miejskiej firmy przewozowej (PKA czy PKM?) 14 dni po przeglądzie wykonanym przez serwis MB. Okazało się że 15m Citara mają jakieś wady i już nie jedno sia takie spaliło w Europie. a właściwe todlaeczego dopiero teraz katowicki PKM zaczął tak "chuchac" na nowe wozy, a jak przychodziły nowe SU, czy chocby Lionsy to tak tego nie przeżywali?

18.08 08:33:38

memphis napisał(a):

Citaro było z PKS Wejherowo (http://www.phototrans.eu/15...). Spłonęło w styczniu 2003 roku. Generalnie płoną autobusy niemal wszystkich marek, u przewoźników dużych i małych, lepszych i gorszych, z przeróżnych powodów.

18.08 16:45:06

karol napisał(a):

Ksiądz z pobliskiej parafii Przemienienia Pańskiego
błogosławi autobusy i daje kierowców i pasażerów w opiekę św. Krzysztofa, i robi to za darmo...
jest to miły gest współpracy i tego że zajezdnia jest na terenie parafii.
pozdrawiam
a może w ramach czynszu? . Ile płaci miasto za użytkowanie terenu.

07.06 09:17:25


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!