Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

500 pytań do przetargu na elektroniczny bilet

10.08.2011

Tagi: KZK GOP, bilety, inwestycje – Dodał: Marek Borys

Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza 10.08.2011 r.


Coraz czarniejsze chmury zbierają się nad Śląską Kartą Usług Publicznych. Projekt ma już trzy miesiące opóźnienia i nie wiadomo, czy uda się rozstrzygnąć w terminie kolejny przetarg.


A wiosną wydawało się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku i prace nad ŚKUP-em zaczną się w terminie. Do stworzenia systemu zgłosiły się dwa konsorcja: Qumak-Sekom, BRE Bank i PWPW oraz Comarch i SkyCash Poland. Wybrano pierwszą ofertę, bo była o 287 mln zł tańsza od konkurencji. Do podpisania umowy jednak nie doszło, bo przegrane konsorcjum się odwołało. Okazało się, że jeden z podwykonawców Qumak-Sekom nie przedstawił wszystkich wymaganych dokumentów, i przetarg trzeba było unieważnić. Drugi ma zostać rozstrzygnięty 29 sierpnia. Nie wiadomo jednak, czy tak się stanie, bo firmy zainteresowane budową systemu złożyły już ponad 500 pytań do specyfikacji przetargowej. Wiele wskazuje na to, że będą następne. - A na każde, nawet najbardziej absurdalne, musimy odpowiedzieć, to zaś wymaga czasu - mówi Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP.

Tymczasem już teraz projekt ma trzy miesiące opóźnienia. Skoro zaś oprotestowano pierwszy konkurs, odwołania mogą być też do drugiego. - To olbrzymie zamówienia, więc firmy walczą na śmierć i życie. Niektóre wysyłają pytania tylko po to, by zyskać na czasie albo pozwolić się wykazać wynajętym kancelariom prawniczym - mówi osoba zaangażowana w przetarg.

Śląska Karta Usług Publicznych to najważniejszy od wielu lat wspólny projekt związku i tworzących go miast. Ma być nie tylko elektronicznym biletem, lecz także - co lubią podkreślać pracownicy KZK GOP - elektroniczną portmonetką i dokumentem identyfikującym użytkownika, co ułatwi m.in. załatwianie urzędowych spraw przez internet. Kartą będzie można płacić nie tylko za przejazdy tramwajami i autobusami, lecz także za postój na parkingach w centrach miast, wstęp do muzeum, na basen czy do teatru.

Do 2012 roku w miastach aglomeracji ma pojawić się ponad dwieście automatów do pobierania opłat parkingowych, ponad sto urządzeń doładowujących karty i kilka tysięcy terminali i czytników. Będą one instalowane także w autobusach i tramwajach. Projekt ma uzupełniać Portal Klienta, czyli specjalna strona, gdzie będzie można m.in. doładować kartę oraz sprawdzić, gdzie jest honorowana.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

chris napisał(a):

A Popcorn do kina też bedę mógł kupić ? Też mi elektroniczna portmonetka :/ To jest zwykła karta usług miejskich w której mamy płacic za przejazd km, za parking, za wstęp do teatru czyli za jakąś usługę.

10.08 18:34:51

Imię lub pseudonim napisał(a):

Pytanie 501: A po co nam to?
"Do 2012 roku w miastach aglomeracji ma pojawić się ponad dwieście automatów do pobierania opłat parkingowych,(...)" już to widzę, zwłaszcza w Sosnowcu gdzie w centrum nie ma parkingów :D

10.08 20:59:48

speacetronic napisał(a):

Pamiętam jak byli tutaj w PKM Sosnowiec , aby sprawdzić jak wygląda sprawa montażu kasowników z systemem obsługującym karty.
Oglądali pokazałem jakie systemy obecnie mamy w PKM-ie i jak to działa w przybliżeniu . Potem więcej ich nie widziałem.
Przy takiej ilości przewoźników w KZK GOP , jest to nie lada zadanie by doposażyć w system zliczania opłat wszystkie autobusy, które wykonują kursu na zlecenie KZK GOP.
Jestem ciekawy jak to wszystko ruszy.

11.08 09:31:25

Imię lub pseudonim napisał(a):

@speacetronic: po prostu nie ruszy albo ruszy wybiórczo, że przejściowo (tak samo przejściowo, jak skrócenie 18/618 i linii mysłowickich do Zawodzia) będą obowiązywały karty i papierzaki.
Zobacz sam, jaki jest plan dla dynamicznej informacji pasażerskiej - ma niby stanąć pod dworcem koło Kiepury ale będzie pokazywał tylko niektóre linie, np 690 czy 160 nie będą uwzględniane ale odjeżdżające z tego samego przystanku "osiemsetki" już tak. Się to powinno zwać System Wybiórczej Informacji Pasażerskiej...

11.08 13:08:11

AdaM napisał(a):

@I lub p:
W Sosnowcu w centrum jest aż za dużo miejsc parkingowych. Rozpleniły się jak karaluchy - szczególnie, że nikt nie zwraca uwagi na niewłaściwe ich wykorzystanie - ukośne zamiast równoległego (ul. 3 Maja i Małachowskiego).
Autobusy i tramwaje mają problem przejechać dzięki genialnym kierowcom...
A o płatnym parkowaniu się nawet nie myśli. Czas wreszcie zrobić z tym porządek.

12.08 10:30:32

speacetronic napisał(a):

System dynamicznej informacji pasażerskiej to trudny temat, z tablicami na przystankach jest tak:
Systemy muszą być zgrane z systemem w autobusie, w Sosnowieckim PKM-ie są dwóch producentów polskich , jest to R&G oraz PIXEL.
Wielką wadą tych systemów jest to że ze sobą nie będą współdziałać . Każda firma robi to po swojemu , ponadto celowo by nie kupować u konkurencji. Prościej by było by system ten na przystankach działał jak u naszych zachodnich sąsiadów , czyli w standardzie IBIS . Systemy IBIS polegają na tym ze informacja przesyłana pomiędzy masterem a slave jest zawsze w jednym standardzie , to też tablice na przystanku mogą być LAWO(http://www.lle.de)a, np system w autobusie może być firmy GORBA(http://www.gorba.com) .

16.08 07:00:58


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!