Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

PKT: wiosna w tramwajach

11.05.2011

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, PKT – Dodał: Jakub Jackiewicz

W kwietniu i maju 2011 r. odnotowano przerwy w ruchu związane z remontami torowisk oraz kursowanie pociągów specjalnych z różnych okazji.


W dniach 7-8 maja 2011 r. firma Dabud przeprowadziła wymianę rozjazdu i kilkudziesięciu metrów toru tramwajowego w rejonie przystanku Zaborze Skansen Luiza (tuż obok łącznika DTŚ, czyli ul. Noworymera, gdzie torowisko wymieniono kilka miesięcy temu). Podczas trwania robót wstrzymano ruch tramwajowy. Linia 1 została skrócona od Chebzia do pętli Zaborze (kursowały 2 pociągi), ponadto na trasie Gliwice Zajezdnia - Zabrze Plac Wolności uruchomiono 2 dodatkowe pociągi wahadłowe obsługiwane taborem 2x111N. Linia 4 nie kursowała w ogóle, a linia 5 od pl. Wolności została skierowana do Makoszów. Spowodowało to zakłócenia w kursowaniu również linii 3, gdyż linie te kursują z różnymi częstotliwościami ruchu (w sobotę linia 3 co 20 minut, a linia 5 co 15 minut). Na trasie Zaborze - Zabrze Plac Wolności (za linię 1 i 5) oraz dodatkowo w sobotę na trasie Zaborze - Gliwice Zajezdnia (za linię 4) kursowała autobusowa komunikacja zastępcza. W sobotę było to łącznie 7 autobusów, a w niedzielę 4 autobusy.

fot. K. Kriegelfot. K. Kriegel
fot. K. Kriegelfot. K. Kriegelfot. K. Kriegel
fot. K. Kriegelfot. K. Kriegelfot. K. Kriegel

Przerwy w ruchu tramwajowym miały także miejsce w Katowicach. 26 marca wymieniano szyny przy ul. Wiosny Ludów w Szopienicach (pod wiaduktem kolejowym). W godz. 7-15 tramwaje linii 7 i 14 od strony centrum Katowic zawracały w Zawodziu, a linia 14 od strony Mysłowic skrócona była do pętli w Szopienicach. Na wyłączonym odcinku kursowały 3 autobusy komunikacji zastępczej. Linia 15 kursowała bez zmian.

9 kwietnia w godz. 7-15 wstrzymano ruch tramwajowy na Wełnowcu. Przyczyną były prace torowe w rejonie skrzyżowania z ul. Kozioła. Linie 13 i 14 zawracały na Pętli Słonecznej, a do placu Alfreda i Siemianowic kursowała komunikacja zastępcza (2 autobusy).

» zdjęcia w Fotogalerii Transportowej

Roboty o mniejszym zakresie (wymiana szyn) wykonano także w Kazimierzu Górniczym, Chorzowie Batorym, Zabrzu (ul. Brysza), Bobrku, Szombierkach, Sosnowcu (ul. 3 Maja), a także w bramie wjazdowej do zajezdni Zawodzie. Podczas robót w Zabrzu i Bobrku tramwaje kursowały lewym torem. Przeprowadzono także wymianę i regulację sieci trakcyjnej w Chorzowie (ul. Chrobrego) i w Mikulczycach.

Ruch tramwajowy zakłócały także wiosenne biegi i maratony. 3 kwietnia "IV Półmaraton Dąbrowski" oraz "XVI Ogólnopolski Bieg Uliczno-Przełajowy" w Świętochłowicach, 17 kwietnia "XVIII Bieg Uliczny im. Wojciecha Korfantego" w Katowicach i Siemianowicach Śląskich oraz 3 maja "Silesia Marathon", głównie w Katowicach.

Kursowały pociągi specjalne. Od 12 do 26 kwietnia wagon N 1100 kursował po miastach regionu w ramach kolejnej edycji "Świątecznej Jazdy z Muzeum Śląskim", prezentując w swoim wnętrzu wystawę o zwyczajach i tradycjach wielkanocnych, m.in. rzeźby i ikony. Wagon kursował w Katowicach, Chorzowie, Bytomiu, Zabrzu i Sosnowcu, a także (co jest nowością w porównaniu do poprzednich edycji) zawitał do Dąbrowy Górniczej, Będzina i Czeladzi. Obsługę w wagonie zapewniał Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym. Pasażerowie i zwiedzający wystawę mogli liczyć na różne upominki, od pamiątkowego biletu po świąteczną rzeżuchę i jajeczko z czekolady.

fot. D. Wójcikfot. D. Wójcikfot. Ł. Chrzan

29 kwietnia na tory Będzina i Sosnowca wyjechał "Zielony tramwaj" - uruchomiony z inicjatywy KMTM z okazji Dnia Ziemi. W rolę pociągu specjalnego wcielił się wagon 105Na 625, po niedawnym remoncie kapitalnym. Członkowie Klubu rozdawali w pojeździe ulotki przedstawiające historię komunikacji tramwajowej w Zagłębiu oraz zalety tego środka transportu.

fot. D. Wójcikfot. D. Wójcikfot. D. Wójcik


21 marca i 2 maja wagon N 1100 kursował w Katowicach (do Zawodzia i Pętli Słonecznej) - najpierw z okazji 90 rocznicy plebiscytu na Górnym Ślasku, a później z okazji rocznicy (również 90-tej) wybuchu III powstania śląskiego.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Jaś napisał(a):

I jak zwykle nowych tramwai brak.

12.05 08:23:26

ślązak napisał(a):

NOWE za dwa lata 30 sztuk Wkrótce przetarg na modernizacje ok 80 105Na Koniec RK w CHORZOWIE BATORYM ZUR taką wizje firmy przedstawił prezes na spotkaniach z pracownikami TŚ.SA pozatym poszukiwanie wagonów na zachodzie. NA REWOLUCJE OD ZARAZ NIEMA SZANS

12.05 10:36:34

Damian napisał(a):

Mogliby temu #625 zamontować wyświetlacze

12.05 16:15:50

Jaś napisał(a):

Niedawno to mówił 35 szt za 1,5 roku.
To po co ZUR jak pieniądze śląskie z dotacji na modernizację dostanie Łódz i tak wzrasta bezrobocie i bieda na śląsku, a inni się bogacą.

12.05 18:27:07

Imię lub pseudonim napisał(a):

Ten #625 to potworek, do którego wzięli wszystko, co najgorsze z wagonów zmodernizowanych w Łodzi i Poznaniu? Tak wygląda. Na jakieś wyświetlacze elektroniczne brakło kasy? Co on taki nierówno czerwony nad przednią szybą? I co robi ta osoba w białej koszuli w kabinie motorniczego?

12.05 19:54:19

Jolanta napisał(a):

A propos zamieszania w Zabrzu w związku z kursowaniem 5 do Makoszów : pętla uliczna w Centrum (przy dworcu PKP) byłaby jak znalazł. Nawiasem - jak usłyszałam, że powodem jej likwidacji jest to, że ruch po niej odbywa się "w przeciwnym kierunku" (pasażerowie, jak wszyscy pamiętają, wysiadali pod dworcem na jezdnię, a nie na chodnik), to mnie krew zalała! Przecież wystarczyło przebudować dwie grupy rozjazdów w Centrum i puścić piątkę w przeciwnym kierunku! I wszystko byłoby dobrze...Ech...

12.05 22:00:55

Rekin napisał(a):

Powodem likwidacji pętli w centrum Zabrza była tylko i wyłącznie głupota włodarzy miasta z ówczesnym prezydentem Zabrza Urbańczykiem na czele. Zażądali likwidacji pętli, aby plac przed dworcem miał rzekomo lepszy wygląd.

13.05 13:18:41

podróżny napisał(a):

A teraz w miejscy gdzie kursowały tramwaje nr 5 na pl. Wolności i tak się nic nie dzieje i spokojnie ta pętla mogłaby dalej funkcjonować. Ale głupota takich Urbańczyków i Frankiewiczów jest bezgraniczna...

14.05 12:41:11


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!