Tramwaje Śląskie: Prace torowe w Katowicach
16.11.2006
W dniu 18 listopada 2006 r. w godz. 6:00 - 20:00 prowadzone będą prace związane z podłączaniem wyremontowanego toru w Katowicach przy ulicy 1 Maja w rejonie skrzyżowania z ulicą Graniczną.
W czasie trwania robót tramwaje kursować będą następująco:
- na linii 6 poc. 605 wyjedzie o godz. 5:00,
- linia 7 kursować będzie na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Chorzów Stadion Śląski wg obowiązującego rozkładu jazdy,
- na linii 13 poc. 133 wyjedzie o godz. 5:00,
- linia 14 kursować będzie na trasie Wełnowiec Plac Alfreda - Katowice Plac Wolności (poc. 1404 i 1405) oraz Zawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP (poc. 1401-1403) wg wariantowego rozkładu jazdy,
- linia 15 kursować będzie na trasie Zawodzie Pętla - Szopienice Pętla (poc. 1501, 1503 i 1505) wg wariantowego rozkładu jazdy (na odcinku Sosnowiec Dworzec PKP - Zagórze Pętla poc. 1506-1509 kursują bez zmian),
- na linii 16: poc. 165 po zakończeniu kursowania zostanie odstawiony na pętli w Brynowie jako rezerwa, poc. 163 i 161 włączą się z rezerwy z pętli w Brynowie, a poc. 162 z rezerwy na Pętli Słonecznej,
- na linii 36: poc. 363 wyjedzie o godz. 5:00, poc. 364 włączy się z rezerwy z Rynku, a poc. 365 po zakończeniu kursowania zostanie odstawiony na Rynku jako rezerwa, linia 36 kursować będzie na trasie Chorzów Ratusz - Chorzów Stadion Śląski wg obowiązującego rozkładu jazdy,
- na linii 41 poc. 4104 wyjedzie o godz. 5:00.
Na trasie Katowice Rynek - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza obsługiwana przez 5 autobusów z PKM Katowice.
Po zakończeniu robót tramwaje kursować będą dwoma wyremontowanymi torami, sygnalizacja międzymijankowa ulega likwidacji.
pasażer napisał(a):
...i znowu na przystanku Zawodzie Pętla przesiadka z autobusu na autobus zastępczy...
16.11 20:58:40
Tomasz napisał(a):
Nie mogliby zrobić jakiejś jednej linii, np. nr 99 która składałaby się z trzech wagonów i miała trasę z Czeladzi/Dąbrowy Górniczej przez Będzin, Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze do Gliwic ? Wtedy ludzie jeździliby i tramwaje zarabiałyby na siebie. Jaki jest sens kiedy tras tramwajów pokrywają się z liniami autobusów, a często nawet marketowych darmobusów. Co sądzicie o moim pomyśle. Jakby wysłać na taką linię 3 tramwaje niebieskie ex krakowskie - wszyscy wiedzieliby co to za linia i jaki standard taboru...
17.11 00:05:47
andrzej69 napisał(a):
???? w taki tramwaju to by kuszetki musiały by być do spania :)))))))
17.11 07:42:05
bodzio napisał(a):
@Tomasz - bardzo dobry pomysł !!! Pamiętam czasy, kiedy linia "4" miała trasę z Gliwic przez Zabrze, Rudę Śląską i Chorzów do Katowic. Mój dziadek zrobił kiedyś swoim wnukom wielką frajdę zabierając ich na wycieczkę tramwajową. Objechaliśmy wtedy taką pętlę : "5" z Zabrza do Bytomia, następnie "33" z Bytomia do Mikulczyc i powrót "3" z Mikulczyc do Zabrza. Tramwaje "33" ( zresztą bardzo wiele innych linii też ) miały trzywagonowe składy (N2+dwie doczepy). Tymczasem coraz więcej linii ulega całkowitej likwidacji nie mówiąc już o redukcjach długości składów i częstotliwości kursów
17.11 08:38:30
bodzio napisał(a):
Aha - i jeszcze jedno : ciekawe, że taki Kraków, czy Wrocław ciągle rozbudowują i konserwują swoje infrastruktury tramwajowe. We Wrocławiu praktycznie po każdej ulicy w centrum jeżdżą niebieskie tramwaje. Tylko u nas w GOP'ie uważają tramwaje za piąte koło u woza, nieopłacalny biznes. Fakt, że specyfika regionu, szkody górnicze, różne interesy różnych gmin, etc. Ale tramwaju, jako najbardziej ekologicznego i - paradoksalnie - jednego z najszybszych środków komunikacji na pewno nie zastąpią żadne stojące w korkach autobusy, nawet te z najbardziej ekologicznymi silnikami.
17.11 09:23:47
rkplodz napisał(a):
na każdej ulicy to u nas, w Łodzi masz tramwaje :-)
17.11 17:52:39
jacekso napisał(a):
Żebym nie musiał zaraz wymienić z których łódzkich ulic zniknęły w ostatnich 15 latach tramwaje :P
17.11 20:26:02
Tomasz napisał(a):
Mnie chodziło o to, że np. w Gdańsku są składy 3 wagonowe i jeżdżą. Przecież jadąc od Huty Katowice przez całą D.G., Będzin, potem kawałek Sosnowca, całe Katowice i dalej Chorzów, Bytom, Zabrze do Gliwic byliby pasażerowie - a tak linie posiekane na kawałki i kłopot z tymi przesiadkami, sami ludzi zniechęcają... takie moje zdanie...
18.11 00:19:22
bodzio napisał(a):
@Tomasz - oczywiście, że masz rację. Tylko przy obecnym układzie torowisk w Zabrzu byłby problem. Żeby tramwaj jadąc od Bytomia mógł skręcić w kierunku Gliwic musiałby jechać aż do pętli w Zaborzu, lub w Makoszowach. Taki układ jest w Zabrzu po likwidacji pętli przy dworcu PKP. Była już o tym mowa na forum wpk.katowice przy okazji komentowania wypadku tramwajowego. Ale idea jest godna uwagi. Tramwaje mogłyby jeździć przez Rudę z pominięciem Bytommia. Tylko znowu tam jest wiele odcinków jednotorowych. A "siekanie" linii ma zapewne podłoże komercyjne : lepiej dla przewoźnika, żeby pasażer jadąc w tak długą drogę skasował 3 bilety, niż 1. Stało się tak np. z linią autobusową nr 92, która kiedyś ( za czasów moich studiów ) kursowała z Zabrza-Helenki aż do Ligoty do akademików, później została skrócona do Katowic dworca PKP, a obecnie kończy karierę w Chorzowie na Rynku.
18.11 11:17:28
Bodzio cd. napisał(a):
Wracając do linii 92 : teraz kiedy mam potrzebę jechać z Helenki do Katowic, gdybym wybrał podróż autobusem, kosztowałoby mnie to 6,40 w jedną stronę, a wtedy muszę się dobrze zastanowić nad jazdą swoim samochodem. A kiedy jadą 2 osoby ( ja z żoną ), to kalkulacja jest już bardzo oczywista. Gdyby 92 jechał do samych Katowic to chyba byłoby co innego, prawda ? To samo dotyczy wielu innych tras. A przecież przy zatłoczonych ulicach GOP chodzi właśnie o to, żeby możliwie jak najbardziej zredukwać ilość pojazdów.
18.11 11:38:57
YoMaHa napisał(a):
Pomysł Tomasza jest tak chory, że szkoda sił, by w jakikolwiek racjonalny sposób go komentować.
19.11 11:02:53
rkplodz napisał(a):
@J.S.: Owszem, poznikały, ale nie z centrum. Poleciały takie rzeczy jak Rzgów, Aleksandrów, Bema, Rudzka - wszystko poza miastem lub obrzeża właściwie.
19.11 21:38:49