Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Testy z pasażerami wagonu Düwag Pt

06.02.2010

Tagi: Tramwaje Śląskie, tabor – Dodał: Jakub Jackiewicz

W sobotę 6 lutego 2010 r. wagon tramwajowy typu Pt, wypożyczony przez Tramwaje Śląskie z Frankfurtu n/Menem, rozpoczął jazdy testowe z pasażerami. Zadebiutował na linii 0.



Przez weekend 6 i 7 lutego 2010 r. kursować będzie na linii 0 (obsługuje poc. 02), a od wtorku najprawdopodobniej wyjedzie na linię 15 łączącą Katowice z Sosnowcem. Pozostawiony został numer taborowy z VGF, czyli 691 (pomimo, iż dubluje się z wagonem 105Na z zajezdni Zawodzie). Wyposażono go w kasowniki typu "dziurkacz" oraz specjalne pokrowce na sprzęgi.


Testy mają na celu sprawdzenie przydatności wagonów tego typu w ruchu liniowym - ocenie podlega funkcjonowanie mechanizmów pojazdu i wyposażenia wnętrza. Specyficzny sposób działania mechanizmu drzwi (z wysuwanymi stopnia) jak na razie spisuje się bez zarzutu. Opinie pierwszych pasażerów były pozytywne - chwalono stosunkowo wygodne miejsca siedzące oraz przede wszystkim cichą i płynną jazdę nawet na gorszych odcinkach torowisk.

» Czytaj więcej o wagonie Düwag Pt

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

katowiczanin napisał(a):

Mam pytanie: czy w takim tramwaju/kasowniku mozna kasowac bilety dlugoterminowe? Np przyklad bilet 14dniowy(lub nawet dobowy), jak bedzie wgladala kontrola w innym pojezdzie ze standardowymi kasownikami? Bardzo prosze o odpowiedz

06.02 13:57:41

LucasArt napisał(a):

Mogłby jeździć na 21 jak wszyscy kończą zmianę na MILOWICACH

06.02 14:04:09

myslowicok napisał(a):

A na Mysłowice jest wstanie przejechać :>

06.02 14:19:20

zonk napisał(a):

Widać że KMTM działa błyskawicznie. :)
A sam tramwaj nawet przyjemny - jest w nim niesamowicie ciepło - nawet w niektórych najnowocześniejszych autobusach tak ciepło nie będzie. Jedzie cicho, chociaż tak jak każdy nowy, odpicowany bądź sprowadzony tramwaj; za pół roku będzie tak samo rzęcholić jak najstarsze stopiątki.

06.02 14:19:43

slowak99 napisał(a):

Miejmy nadzieję, że TŚ zdecydują się zakupić kilka(naście) sztuk tego typu pojazdów.

06.02 14:25:12

Konrad Sieradzki napisał(a):

Jestem bardzo zadowolony, miałem jechać okazję od Ronda przez Plac Wolności do Silesia City Center i pogratulować Niemcom dbałości ;)

06.02 15:27:22

Lignomat1 napisał(a):

Jechałem tym testowym kursem :)
Wrażenia bardzo pozytywne - dość cichy i w świetnym stanie. Szczególnie podobała mi się tabliczka znamionowa, a na niej napis sitzplatz - 68 oraz stehenplatze - 106 bodajże - ale to normy niemieckie - u nas wejdzie co najmniej drugie tyle :)

06.02 16:18:05

Gojira napisał(a):

@Katowiczanin: Również się nad tym zastanawiałem ;) Ale to jaki kasownik jest zamontowany i jak później jest sprawdzany bilet to już nie problem pasażera tylko KZK GOP. Nie widzę powodu dla którego ktokolwiek miałby bać się skasować bilet długo terminowy...

06.02 16:43:13

Drago napisał(a):

@Katowiczanin @Gojira: A później będzie chciało się Wam kłócić z niektórymi ćwokami kontrolerami? Oczywiście, bez urazy Panowie kontrolerowie z forum, bo nie można generalizować. Ale IQ niektórych kontrolerów osiąga poziom kwiatka w doniczce. Także ewentualne kłótnie mogą się źle kończyć bo nie KZK dla pasażera lecz pasażer dla KZK. A sam tramwaj dość ładny, mogący zwiastować zmiany w TŚ.

06.02 19:07:07

podlesianin napisał(a):

A ja się mam pytanie czy ten ciężar wytrzymają te resztki torowisk?

06.02 19:28:08

adam86 napisał(a):

Wagon niestety ma niezbyt dobre parametry trakcyjne. Ma za mało drzwi, dzięki czemu wymiana psażerska jest długa. Dziś jeździł notorycznie opóźniony.

06.02 19:54:34

mirek napisał(a):

No i wagon nie dotrwał końca dniówki, bo o 18-tej jeździły już dwa citki...

06.02 19:57:00

motorniczy napisał(a):

NA PEWNO WYTRZYMAJĄ.
przejedzie taki ciężar ubije i reszta gładziej pojedzie. he he

06.02 20:52:11

david82 napisał(a):

Na bilecie długoterminowym powinna być oznaczona data pierwszego skasowania. Kasownik "dziurkacz" nie oznacza biletu datą, logiczne więc że nie kasujemy takiego biletu w "dziurkaczu". I to nie jest kwestia IQ kontrolera, tylko pasażera, którego na dodatek swiętym obowiązkiem jest znajomość taryfy.

06.02 20:58:57

102n@ napisał(a):

Jestem miło zaskoczony tym Pt;) O wiele wygodniejszy niż nasze Karliki, czy nawet WrAs który był onegdaj na testach. Miękko, ciepło i cicho - czego chcieć więcej do szczęścia? No może niskiej podłogi. Sam układ siedzen 2+1 o wiele bardziej praktyczny niż żałosne 1,5+1,5 w Karlikach.

06.02 21:06:06

memphis napisał(a):

@mirek: motorniczy z drugiej zmiany musiał wyjechać Citadisem, bo nie ma przeszkolenia na wagon Pt.

06.02 21:47:22

adam86 napisał(a):

@102n@: taa pieronowo praktyczny. W tym wagonie nie ma nawet gdzie wózka postawić.

06.02 22:03:55

butthead napisał(a):

Cóż, w czasach gdy projektowano ten wagon, slogan "Kinder, Küche, Kirche" nie wyszedł jeszcze tak całkiem z życia ;)

06.02 22:49:37

666 napisał(a):

specjalne pokrowce na sprzęgi - czyt. opona z matiza + kawalek plandeki :-)

07.02 01:17:58

Drago napisał(a):

@david82: w taryfie nie ma słowa o tym, że w danych typach kasowników nie kasuje się jakiś biletów, pasażer ma tylko do "prawidłowości kasowania", czyli obecności, czytelności kodu. A co na nim jest pasażera nie interesuje, bo równie dobrze układ dziurek może stanowić datę. A że w taryfie nie ma rozszyfrowania kody kasownia, pasażer nie ma obowiązku go znać.

07.02 08:17:41

wmmedia napisał(a):

@adam86 - owszem, liczba drzwi może na nasze warunki być zbyt mała, ale to tylko w szczycie. Po szczycie długa wymiana pasażerów przy czasach przelotów jakie są na niektórych trasach jest dobrodziejstwem. A powodów opóźnień nie upatrywałbym w w/w kwestii, a raczej w ilości fotografów po trasie dla których motorniczy przystawał lub przynamniej zwalniał. Wreszcie dla motorniczego to też był liniowy debiut.
@mirek - po 17 zjechał do zajezdni zgodnie z założeniami, zresztą w inne dni też tak będzie, nie będzie jeździł od rana do nocy.

07.02 10:13:27

Pan G. napisał(a):

Iść do motorniczego i zgłosić brak kodu na bilecie - trudne?
Ja tak miałem w Scanii na 14 jechałem 27 a nabite miałem 25 na tygodniówce. Potem pojechałem do punktu obsługi pasażera w Gliwicach i mi nawalili pieczątek że hej i ważny bilet mam.
PS. To Chorzów<->Katowice jeździ tylko T0? Chyba nie.

07.02 11:15:30

Gojira napisał(a):

@dawid82: Bzdura kompletna! Pokaż mi zapis w taryfie który informuje, że w "dziurkaczach" nie wolno kasować biletów długoterminowych. Pasażer nie ma obowiązku wiedzieć, że z takiego biletu nie da się odczytać daty (specjalny układ dziurek itp.) tak samo jak nie wszyscy wiedzą co oznaczają cyferki ze zwykłego kasownika! Pasażer wsiadając do tramwaju ma święty obowiązek skasować bilet, a jaki jest kasownik to już nie sprawa pasażera - obowiązkiem KZK GOP jest dopilnować by zwykłe kasowniki działały i miały tusz oraz by wszystkie kasowniki kasowały tak by było to czytelne. Zwalanie takich obowiązków na pasażera jest idiotyczne. Nie rozumiem w ogóle dlaczego zamontowano takie kasowniki? KZK GOP sam problemów szuka, a skoro nie można odczytać daty z takiego kasownika to pasażer ma święte prawo jeździć tak długo aż mu np. jakiś kontroler nie wpisze daty! Tyle na ten temat.

07.02 12:32:09

Drago napisał(a):

@ Gojira: Święte prawo to ma jeździć zgodnie z ilością dni/godzin widniejącą na bilecie. Przekraczanie tego bo się skasowało w innym kasowniku jest nadużyciem i kradzieżą. A z drugiej strony ewentualne czepianie się kontrolerów, że w złym kasowniku skasowanie byłoby przejawem debilizmu. Wracając do samego wagonu, to zastanawiam się nad żywotnością tego dosyć dziwnego mechanizmu przy drzwiach. Czy poziom obsługi TŚ zdoła to utrzymać w sprawności? Bo inaczej wagon staje się bezużyteczny.

07.02 13:04:24

Gojira napisał(a):

@Drago: "Święte prawo to ma jeździć zgodnie z ilością dni/godzin widniejącą na bilecie. Przekraczanie tego bo się skasowało w innym kasowniku jest nadużyciem i kradzieżą."

Oczywiście masz racje i zgadzam się z Tobą. Chodzi mi jedynie o to, że KZK GOP sam sobie zbędne problemy stwarza. A pisząc "ma święte prawo" miałem na myśli aspekt prawny - w sądzie wygrałby pasażer.

07.02 13:28:54

aso napisał(a):

@adam86: Marudzisz gdzie się tylko da, jaki ten wagon jest beznadziejny. Na wymianę taboru na nowy stać tylko jedno miasto - Warszawę. Reszta sieci przechodzi przez etap używek. Chętnych jest sporo - możliwości pozyskania taboru - ograniczone. Inni już dawno nas ubiegli i co lepsze wagony znalazły nabywców. Po drugie - trzy 111-tki to trochę mało, by obsługiwać remonty.

07.02 14:01:53

adam86 napisał(a):

@aso: to trzeba się było wcześniej orientować.
@wmmedia: mimo wszytsko jak wejdą Ci do niego 2 osoby z wózkiem, to już wymiana pasażerów bedzie bardzo utrudniona.

A co do biletów, KZK oczywiście ma w dupie to, że gdzies jeździ taki wagon. Tym nie mniej stosując ogólnie zasadę, że jeśli nie ma na bilecie wyraźnej daty skasownia należy sie po prostu udać do motorniczego celem oznaczenia owej daty. I po kłopocie. Poza tym skąd kanary mają wiedzieć, że gdzieś taki wagon z dziurkaczem kursuje, jak przypuszczalnie połowa KZK o tym nie wie?

07.02 14:28:27

Gojira napisał(a):

@adam86: "Poza tym skąd kanary mają wiedzieć, że gdzieś taki wagon z dziurkaczem kursuje, jak przypuszczalnie połowa KZK o tym nie wie?"

Ja też nigdzie nie napisałem, że to wina kontrolerów, tylko KZK GOP:
1. Brak szkoleń!
2. Po diabła montować takie kasowniki?!

"Tym nie mniej stosując ogólnie zasadę, że jeśli nie ma na bilecie wyraźnej daty skasownia należy sie po prostu udać do motorniczego celem oznaczenia owej daty. I po kłopocie"

Ale Ty bajki człowieku piszesz... po kłopocie?
1. Skąd pasażer ma wiedzieć, że ma iść po wpisanie daty do motorniczego? Nie ma żadnych informacji ani pkt w regulaminie który by to regulował...
2. Oczywiście masz racje, motorniczy ma SPRZEDAWAĆ bilet, PISAĆ na biletach daty i godziny (poco w ogóle kasowniki?!). Kolejka do motorniczego byłaby jak za komuny do zwykłego sklepu, a tramwaj miałby takie opóźnienia, że głowa boli... Oczywiście nie wszyscy jeżdżą na bilecie okresowym... Chyba jednak wielu zapomina, że najdroższy bilet jednorazowy pozwala na przesiadki w ciągu 1 godziny. Do tego jestem bardzo ciekaw czy na każdej pętli motorniczy zmienia (ma na wymianę) wkładkę w kasowniku? Bo jeśli nie, to nawet na jednorazowych biletach obowiązujących na terenie 1 i 2 miast powinien wpisywać godzinę inaczej taki bilet będzie umożliwiał jazdę cały dzień owym wagonem. Co więcej, jeśli taki tramwaj będzie kursował na granicy miast to, albo motorniczy będzie musiał na każdej strefie zmieniać wkładki, albo wypisywać wszystkim godziny. Pogratulować pomysłu :D A teraz idź z tym szybko, do KZK GOP bo oni są fanami takich innowacji :D

07.02 15:36:47

david82 napisał(a):

Goira, ale wstyd :) to, ?e w razie niemoznosci oznaczenia biletu data, nalezy udac si? do kieroowcy/motorniczego jest zapisane wlasnie w taryfie.

07.02 16:02:05

adam86 napisał(a):

@gojira: po pierwsze, w umowach jak wół stoi, że mają być kasowniki elektroniczne z co najmniej 10 cyfrowym kodem i nie ma nic o dziurkaczach. I skończ juz z tym KZK, bo te dziurkacze sobie TŚ same z siebie zamontowały nie pytając kogokolwiek o zgodę na takie odstępstwo od zawartej umowy. Ale ta firma nigdy nie potrafi nic do porzadku zrobic.

07.02 16:14:12

memphis napisał(a):

Na dziurkacze w helmucie zapewne zgodę uzyskali.

07.02 16:15:48

pancho napisał(a):

ZTCP to w T38 też są dziurkacze.

07.02 18:35:30

wmmedia napisał(a):

@adam 86 - zadziwiasz mnie swoimi wypowiedziami, w których podajesz informacje, które należałoby - jeśli już tak chcesz pisać - napisać w trybie przypuszczającym a nie oznajmującym! Pierwsze z brzegu to właśnie to: "I skończ juz z tym KZK, bo te dziurkacze sobie TŚ same z siebie zamontowały nie pytając kogokolwiek o zgodę na takie odstępstwo od zawartej umowy." - skąd masz taką wiedzę? Znasz inne uwarunkowania, które spowodowały, że są właśnie takie a nie inne kasowniki?
Nie zachowuj się jakbyś był rzecznikiem prasowym KZK GOP, TŚ czy diabli wiedzą jeszcze kogo

07.02 18:40:26

Gojira napisał(a):

@david82: no wstyd, wstyd - ale to dowodzi jedynie tego, że mój drugi pkt i stwierdzenie, że KZK lubuje się w takich rozwiązaniach było słuszne ;P

@adam86: będę się czepiał KZK bo to on odpowiada za bilety i wszystko co z nimi związane i to również KZK powinien egzekwować od przewoźnika to jakie kasowniki są montowane. PS: Skąd wiesz, że to samowolka?

07.02 19:45:40

Drago napisał(a):

Ale przeciętny pasażer nie ma pojęcia co jest na kodzie kasownika. I nie musi tego wiedzieć. Dobrze jest jak wie, że tam godzina jest. Dlatego przydałaby się informacja o tym co zawiera kod. Ale nikomu się nie chce. I nie ma co pisać, że pasażer może się domyślić. Sytuacja, że można się domyślić stwarza rewelacyjne pole do nadużyć.

07.02 19:47:48

motorniczy napisał(a):

W tym tramwaju brak instalacji do zamontowania nowych kasowników i brak zgody właściciela na przeróbkę.

07.02 20:15:14

aso napisał(a):

@adam86: Dla mnie sprawa kasowników jest banalnie prosta. Jest to wagon testowy. Wystarczy aby któryś z kontrolerów (posiadających uprawnienia) w ramach czynu społecznego wsiadł do tego wagonu i poczynił pasażerom na jednodniówkach lub biletach godzinnych stosowne adnotacje na bilecie. No ale kto chce - szuka sposobów, kto nie chce - szuka powodów.

07.02 20:43:33

katowiczanin napisał(a):

Czy pewne jest ze tramwaj ten bedzie od wtorku kursowal na linii 15 na pociagu 1506? Czy tylko we wtorek? Prosze o odpowiedz. Z gory dzieki.

07.02 21:05:52

adam86 napisał(a):

@wmmedia: a Ty jesteś owym rzecznikiem czy jak? Zapewniam, że nikt w RKB nie ma pojecia o tym, nie ma żadnej decyzji o tcyh odstępstwach podanej dla służb kontroli.
@aso: jakiego zaś czynu społecznego? Jakby komukolwiek w KZK na jakiś pasażerach z resztą zależało.
@drago: na niektórych biletach okresowych jest napisane gdzie jest godzina na kodzie.
@gojira: nie od dziś wiadomo, że KZK ma kwestie kasowników totalnie gdzie. Średnio co 5ty pojazd bije jakieś bzdury. Że nie wspomnę o wagonach z Będzina w których kasowniki raczą nie działać wcale.

07.02 22:06:47

Andrzej napisał(a):

Słuchajcie ale problem z kasownikami - dzirkaczami wcale nie jest nowy!!! Przecież na linii 38 w tramwaju N też sa dziurkacze!!

07.02 22:17:09

wmmedia napisał(a):

@adam86 - załóżmy, że Twoja wiedza, że służby kontrolerskie nie mają żadnej informacji o takiej decyzji jest informacją nie od jakiegoś kontrolera biletowego, ale od przynajmniej szefa działu kontroli. Nawet to nie oznacza że nie było żadnych ustaleń między TŚ a KZK, wystarczy, że przekaz stosownej informacji komu trzeba gdzieś utknął. A Ty z góry oskarżyłeś TŚ (chyba że potrafisz winę TŚ udowodnić) "firma nigdy nie potrafi nic do porzadku zrobic"

07.02 23:00:54

aso napisał(a):

@adam86: W KZK GOP nikomu od jakiegoś czasu na niczym nie zależy, ale miłośnikom powinno. Oczywiście nie każdy może, ale kontroler-miłośnik już tak. I tyle z mojej strony.

07.02 23:08:28

butthead napisał(a):

Zamiast o ciekawym wagonie, to dyskusja toczy się o kasowaniu w nim sporadycznie trafiających się biletów, litości... Każdy potrafi sobie dopowiedzieć, jaką procedurę należy w tym wypadku zastosować. Dodatkowo oczywistym jest, że wszelkie zastrzeżenia można bez problemu wyjaśnić choćby weryfikując kiedy wagon jeździł, a kiedy nie.

07.02 23:12:29

greg napisał(a):

Bardzo cieszy mnie wiele pozytywnych opinii dotyczących testowanego wagonu. Jednak proszę pamiętać, że jest to próbny wagon który został przygotowany specjalnie na tę okoliczność przez sprzedającego. Jeśli pozostałe egzemplarze będą w podobnym stanie to szczerze gratuluje spółce "Tś".

08.02 08:16:13

treeboor napisał(a):

Jechałem nim w kursie premierowym, jak dla mnie tramwaj jest w porządku jest dobre ogrzewanie, wygodne siedzenia, cicha jazda. Ponadto są ale z tymi poręczami pośrodku schodów na wejściach do tramwaju. Wczoraj taka babka z wózkiem dziecięcym chciała wejść do tramwaju, no i nie weszła spowodowane tymi poręczami. Pewnie jak TŚ zakupią te tramwaje to pozbędą się tych poręczy pośrodku wejścia do niego.

08.02 09:23:34

jeniCZek napisał(a):

Będzie ten tramwaj w ruchu liniowym u TŚ także w następnym tygodniu?

08.02 17:49:02

pasażer napisał(a):

dziwny test w niedzielę na niskoobłożonej linii. pilnujcie porządku w tramwaju, bo ma 37 lat a jak wróci do Niemców zniszczony to bedzie ostuda. ps dla goroli ze sosnowca ostuda to wstyd

08.02 22:34:40

Gojira napisał(a):

@pasażer:
Ostuda to haja a to zaś oznacza kłutnię, walkę, wojnę, problemy

Gańba to wstyd :P

Jak już dokształcasz przyjaciół za granicy czyń to poprawnie :D

08.02 23:08:07

SP45-116 napisał(a):

U nasz w Warszawie jak były dziurkacze to kodowały datę(bez roku) dwie ostatnie cyfry numeru wozu i symbol trakcji lub zajezdni, żeby nie jeździć wszystkimi tramwajami i autobusami z tą samą końcówką.
PS. Na liniach obsługiwanych wozami z dziurkaczami można u na kasować tylko bilety minutowe i jednorazowe. Na minutowych stawia się stempel brygady, oraz zapisuje długopisem datę i godzinę skasowania. Robi to kierownik pociągu/ konduktor. Inne bilety mają być ważne w czasie jazdy, co jest wyraźnie napisane w rozkładach.

09.02 08:36:01

Rekin napisał(a):

Porządny Ślązok nie pouczo goroli, ino farbowany gorol udający Ślązoka.

09.02 08:57:12

Tomasz napisał(a):

Wiadomo już, czy i kiedy i gdzie pojawi się Düwag? Bo dziś go nie ma, a chciałbym się nim przejechać.

09.02 12:19:46

Marcin_FTŚ napisał(a):

Dziś miał pojawić się na 15stce, ale ZTCW miał rano tylko jazdy próbne po Sosnowcu otablicowany jako "S".Widziany koło 8:00 na dworcu PKP w kierunku Katowic.

09.02 14:51:24

ammpp napisał(a):

Argument że na Śląsku nie ma dwukierunkowych tramwajów jest nietrafiony. I nie chodzi oczywiście o te ostatnie sztuki N, ale o występujące w Gliwicach modele 111N.
Ponieważ Gliwice tramwajów już nie potrzebują, wagony te można było z powodzeniem wykorzystać podczas remontów bez konieczności kupowania nowych trupków.

10.02 00:15:33

butthead napisał(a):

I tak zostaną wykorzystane. Dwoma składami i statystycznie trzecim niesprawnym zbyt wiele się nie obskoczy w razie potrzeby.

10.02 00:26:06

Lucio78 napisał(a):

No i nie było go na lini 15. Ech szkoda gadac. Wiadomo cos może czy będzie jeździł na 15stce z pasażerami a nie tylko testowe kursy "S" ? Dajcie cynk jak coś wiecie. Pozdrawiam.

10.02 15:47:00

gość napisał(a):

Düwag wczoraj zepsuł się w Sosnowcu blokując ruch na kilkadziesiąt minut wywołując zadowolenie wśród pasażerów. Nie wiadomo czy jeszcze wyjedzie straszyć na naszych ulicach.

10.02 21:25:50

Vegeta napisał(a):

@Lucio: Jak nie było, jak był - dziś nawet się na niego załapałem (ok. 11:00, na linii 15 w Katowicach). Trzeba przyznać, że w środku czysto, a po nowym torowisku na Warszawskiej jedzie się całkiem przyjemnie. Ciekawe tylko, jak ten Duwag wytrzymuje hardcorową, rollercoasterową trasę od Sielca do Zagórza?

@gość: może motorniczowie jeszcze nie do końca opanowali obsługę tego pojazdu (wszak na takich jeszcze nigdy nie jeździli) i stąd to zatrzymanie?

11.02 13:54:43

Lucio78 napisał(a):

Vegeta a orietujesz się może ile jeszcze będzie jeździł na 15stce ? miałem okazji się załapać a czekałem specjalnie na przystanku sporo czasu i przepuściłem ładne kilkanaście 15stek.
Może w końcu się uda.

12.02 08:04:46

Kysu napisał(a):

Ja jeszcze na 15 go nie widziałem.A w ogóle to jak wjedzie na te szkody górnicze to chyba długo nie pojeździ u nas:D

13.02 14:39:02

gal16v8d napisał(a):

Czym tu się zachwycać starym złomem który uciekł spod palnika w Niemczech
Jeżeli przewyższa on to co jeździ po naszych szynach to sobie wyobraźcie co Niemcy mają teraz
Żenada dla Polski zbieracze złomu

17.02 11:27:29

kondel napisał(a):

Ponoć mają kupić ich 38 sztuk.

23.02 11:23:51

Motorowy 7 napisał(a):

W dniu 24.02 jeżdził na lini 6 o 11:53 był widziany na Pl Sikorskiego I Zjeżdzał do Zajezdni Zawoszie a jęzdził na wozie 6/03.

25.02 00:35:46

Penny napisał(a):

Niemcom bardziej się opłacało sprzedać za grosze wóz i przytransportować go do Nas gratis, niż zutylizować ten Pt-azbest u siebie... A TŚ zamiast brać się do pracy przy projekcie modernizacji sieci, to na razie wpadła w okres wegetacji z racji braku Prezesa lub odpowiednich osób, która by go obecnie skutecznie zastąpiła. No cóż... poczekajmy jeszcze troszkę to sobie Kopelek ciepłą posadkę na emeryturę znajdzie ;P

14.03 01:30:41

ślązak napisał(a):

ten zlom jest za stary i za drogi modernizacje linii potrwają lata wiec firma powinna kupić nowe dwu kierunkowe wozy nie stać nas na inwestowanie w złom pozatym niema ani 1 szt sprawnej do sprowadzenia za ich uruchomienie trzeba zapłacić a to 1 element ceny potem transport rejestracja częsci demontowane z innych które zakupimy wyłącznie na części gdzie tu sens i logika czas się opamiętać iść do przodu nie w tył do dziś 116 nikt nie wysłał na inne linie firmy a powinny wozić pasażerów na każdej lini choćby w niedziele gdy z 17 na lini jest ich 6 lub 7

14.03 19:36:50


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!