Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Rozkład jazdy pociągów zostanie ułożony od nowa

17.09.2009

Tagi: kolej, rozkład jazdy, prasa – Dodał: Krzysztof Bojda

Tomasz Głogowski,
Gazeta Wyborcza, 17.09.2009


Będzie nowy rozkład jazdy pociągów, bo projekt przygotowany przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach wylądował w koszu! Województwo nie chce płacić 130 mln zł za coś, co jest tylko powieleniem istniejących rozwiązań.


Czyżby po latach zupełnej stagnacji i likwidowania pociągów regionalnych na Śląsku i w Zagłębiu dla pasażerów zaświeciło wreszcie światełko w tunelu? "Gazeta" dowiedziała się, że województwo odrzuciło właśnie projekt nowego rozkładu jazdy, który przygotował Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach, i... poprosiło specjalistów z centrali PKP PR w Warszawie o przygotowanie nowych rozwiązań.

Przypomnijmy: projekt przygotowany przez Przewozy Regionalne w Katowicach zakładał, że w latach 2009/2010 na przewozy pasażerskie wydamy w naszym regionie 130 mln zł, czyli o 30 mln zł więcej niż do tej pory. Ale bynajmniej za te pieniądze nie mieliśmy otrzymać więcej! Liczba połączeń miała pozostać mniej więcej na tym samym poziomie co teraz, nie mówiąc już o kilku spektakularnych cięciach, jak na przykład planowana od grudnia likwidacja "Cieszynki", czyli dość popularnego pociągu relacji Katowice - Cieszyn, a także ograniczenie kursów pociągów na trasie Katowice - Sędziszów.

Tymczasem projekt przygotowany przez specjalistów z centrali PKP PR nie dość, że jest o 30 mln zł tańszy niż "katowicki", to jeszcze zakłada, że - po raz pierwszy w historii - zwiększy się liczba kursów na prawie wszystkich kierunkach. Udało się tego dokonać przez lepsze zsynchronizowanie połączeń i wprowadzenie równych odstępów czasu w kursowaniu pociągów.

Łukasz Czopik, sekretarz województwa, potwierdza, że nowa propozycja rozkładu jazdy jest dużo korzystniejsza dla pasażerów, ale nie chce jeszcze ujawnić szczegółów. - Rozkład jazdy nie został ostatecznie zatwierdzony. Mogę tylko powiedzieć, że propozycje, które otrzymaliśmy, są lepsze od tych, jakie do tej pory przedstawiał nam Śląski Zakład Przewozów Regionalnych - mówi Czopik.

Tymczasem projekt nowego rozkładu jazdy chwalą ci, którzy mieli już okazję go widzieć. - Po raz pierwszy mam wrażenie, że przygotowano go z myślą o pasażerach, a nie kolejarzach. Jeżeli wejdzie w życie, to będzie naprawdę nowa jakość - mówi Kuś.

Szansą na lepsze mają być też zmiany personalne w urzędzie wojewódzkim. Jacek Stumpf, dotychczasowy kierownik wydziału zamówień publicznych i nadzoru właścicielskiego, a wcześniej dyrektor wydziału transportu, który odpowiadał ostatnio za stworzenie rozkładu jazdy, odszedł na własną prośbę ze stanowiska. Przez swoich przeciwników był nazywany "głównym hamulcowym kolei".

tyt. oryg.: "Nowy rozkład PKP to będzie... nowa jakość"

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

ik 280 napisał(a):

Nie wierzę własnym oczom. Czyżby na śląskiej kolei miało się coś zmienić? Ale i tak będę niewiernym Tomaszem, nie uwierzę, dopóki nie zobaczę.

17.09 16:49:14

Szu napisał(a):

Ktos wie, gdzie mozna znalezc ten "nowy lepszy rozklad"? Jakie zmiany w stosunku do pierwotnej wersji?

17.09 18:29:30

slowak99 napisał(a):

Ledwo, co wywalczyliśmy odzyskane połączenia do Sędziszowa, a te **** z ŚZPR już chciały od nowa wyciąć! Jeszcze chcą 30 mln więcej za tą samą kaszanę!
Świetne posunięcie województwa, widać, że jednak DA SIĘ coś zrobić! Tylko czekać, aż konkurencja wjedzie do nas tory...

17.09 19:52:19

lgor napisał(a):

Mam nadzieje ze powróci poprzedni rozkład na trasę Gliwice-Bytom :)

17.09 19:58:15

krycha napisał(a):

Jacek Stumpf jest z urzedu marszalkowskiego a nie wojewódzkiego

17.09 20:13:48

roob3 napisał(a):

O cholera! :( Mamy już totalnie przerypane!! (pamiętam inną optymistyczną wiadomość, która brzmiała "przekazanie akcji TŚSA gminom") :((

17.09 21:51:12

zonk napisał(a):

NO NARESZCIE!!! JESTEŚMY TAKĄ WIELKĄ AGLOMERACJĄ ŻE POWINNIŚMY MIEĆ WIĘCEJ POŁĄCZEŃ NIŻ WARSZAWA Z OKOLICAMI!!! TO CO PRZYGOTOWYWAŁ ŚZPR TO PO PROSTU PROWOKACJA, NACIĄGANIE, OSZUSTWO I KTOŚ POWINIEN ZAWISNĄĆ W PROKURATURZE!!!
btw. Rozkład ten jak rozumiem będzie obowiązywać na następny rok (od 13.12.br czy kiedytam...)?

17.09 21:59:59

butthead napisał(a):

Tak, mowa o rozkładzie na rok 2009/2010, wchodzącym w życie 13.12.09.

17.09 22:37:01

marcin napisał(a):

czekamy na jakieś przecieki :)

17.09 23:31:41

Tomasz napisał(a):

Obecny rozkład jest całkowicie bezsensowny. Przykłady - w kierunku Zawiercia, Częstochowy jeżdżą pociągi co 10/15 min po to aby potem nie jechał żaden przez 1/1,5 h, pociągi poranne przyjeżdżąją np. o godz. 8.06 - w sam raz dla uczniów dojeżdżających na 8... Ponadto w ogóle nie jest obecnie wykorzystywany peron 4 w Zawierciu, co powoduje, iż w razie opóźnienia pociągu z Kierunku Częstochowy/Myszkowa, nie jest podstawiany planowo pociąg zaczynający bieg z Zawiercia w kierunku Gliwic - czyste wygodnictwo. Jadąc z północy województwa nie ma możliwości przesiadki w Szopieniach z pociągu przyspieszonego na pociąg w kierunku Oświęcimia, Mysłowic, Jaworzna, Krakowa gdyż nie zatrzymują się one (te relacji Krk-Katowice owszem), ponadto nie jest dopasowany rozkład w Szopienicach co uniemożliwia łatwą przesiadkę - w efekcie - konieczność kupowania drugiego biletu np. KZK lub PKM Jaworzno w Sosnowcu. Długo by wymieniać...

18.09 14:41:00


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!