Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Linia 38 coraz krótsza, czyli remont na ul. Piekarskiej w Bytomiu

10.07.2009

Tagi: infrastruktura, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Od 8 czerwca 2009 r. rozpoczęły się prace związane z remontem kanalizacji w rejonie ulicy Piekarskiej w Bytomiu. Od 10 lipca realizowany jest kolejny etap robót. Z powodu prac skrócona jest trasa linii tramwajowej 38.


Ze względu na obecność ciężkiego sprzętu podczas prac remontowych, a także dosyć wąską jezdnię postanowiono na czas robót wprowadzić między ulicami Grottgera oraz Powstańców Śląskich ruch jednokierunkowy (tylko w kierunku ul. Powstańców Śl.). Zawieszono również kursowanie linii 38 na odcinku od przystanku Bytom Grottgera do przystanku Bytom Powstańców Śląskich. Dzięki uniwersalnym wagonom dwukierunkowym zmiana kierunku jazdy w dowolnym miejscu nie stanowi problemu.

fot. J. Drogoś
Poniedziałkowym porankiem 8 czerwca najkrótsza linia tramwajowa w Europie stała się czasowo jeszcze krótsza. Z dotychczasowego dystansu 1,35 km pozostało 1,10 km, obsługiwane za to częściej - ze względu na stratę wozokilometrów na skróceniu linii, postanowiono zwiększyć liczbę kursów - i tak w dni robocze pociąg 381 kursuje przez większą część dnia co 15 minut, z wyjątkiem godzin południowych, gdy częstotliwość kursowania wynosi 20 minut (dotychczasowy rozkład poza pojedynczymi kursami co 15 i 30 minut zakładał częstotliwość 20-minutową), w dni wolne zaś na odwrót - w godzinach południowych co 15 minut, przez resztę dnia co 20 minut (dotychczas cały dzień co 20). Rekompensuje to w części niedogodność, jaką dla pasażerów jest skrócenie trasy.

fot. J. Drogośfot. J. Drogoś

W związku z wspomnianym już ciężkim sprzętem używanym podczas prac remontowych zdecydowano się ze względów bezpieczeństwa na wyłączenie napięcia na nieużywanym odcinku linii. Na przystanku Grottgera zamontowano prowizoryczny izolator sekcyjny, za którym sieć nie znajduje się już pod napięciem.

fot. J. Drogoś
W dniu 10 lipca nastąpiło kolejne skrócenie trasy linii 38, związane z dalszym etapem prac przy kanalizacji. Jakkolwiek robotnicy nie przekroczyli nawet skrzyżowania z ulicą Grottgera, postanowiono przygotować im miejsce do dalszych robót. Wbrew pierwotnym planom, tramwaj nie dojeżdża do posesji nr 70. Według rozkładu jazdy linia 38 dojeżdża jedynie do przystanku Bytom Smolenia, pokonując zaledwie 600-metrową trasę. Stanowiskiem przyjazdowym jest dotychczasowy przystanek w kierunku ulicy Powstańców Śląskich, skąd po minucie tramwaj ma zjechać na stanowisko w kierunku Kościoła św. Trójcy (40 metrów, ujęte w rozkładzie) i tam, przed sygnalizacją świetlną, oczekiwać od 6 do 21 minut na kolejny kurs. Tymczasowy izolator sekcyjny zamontowano za skrzyżowaniem z ulicą Prusa (na wysokości budynku nr 73). Do tego miejsca tramwaj dojeżdża jednak tylko w przypadku konieczności odbywania dłuższych postojów (np. przerwy posiłkowe) i bez możliwości wsiadania i wysiadania pasażerów z uwagi na brak przystanku.

fot. J. Drogośfot. J. Drogoś

(J. Drogoś)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Gojira napisał(a):

"Do tego miejsca tramwaj dojeżdża jednak tylko w przypadku konieczności odbywania dłuższych postojów (np. przerwy posiłkowe) i bez możliwości wsiadania i wysiadania pasażerów z uwagi na brak przystanku"

GŁUPOTA... jakby nie można było postawić tymczasowego znaku przystankowego... a już niech nikt mi nie wciska kitu, że chodzi o BEZPIECZEŃSTWO! Bo na przystanku "Grottgera" nic poza znakiem przystankowym nie było (żadnych znaków poziomych itp.). Linia 38 służy w większości ludziom starszym (zwłaszcza w wakacje) którzy dojeżdżają na cmentarze i takie oddalenie przystanku to dla nich spore utrudnienie.

10.07 22:57:08

Alex napisał(a):

Kto mi powie po co komu potrzebna ta linia

11.07 09:35:52

888 napisał(a):

Miłośnikom

11.07 13:08:33

102n@ napisał(a):

do Alex: jak to komu? pasażerom!!! Można t-38 spokojnie dojechać pod dom pogrzebowy skąd można przejść 100 metrów do przystanku 94/173/708 na Radzionków.

11.07 14:10:59

OoOo napisał(a):

Nie wiecie może jaki tabor kursuje na lini 0? Wiem ze eNka ale czy ta historyczna 102jka tez?

11.07 14:16:13

Adam z Mysłowic napisał(a):

Wiadome jest to że ta linia nie spełnia jakiś szczególnych potrzeb ludności. Istnieje właśnie po to aby miłośnicy mogli gdzieś przejechać się zabytkowym składem.

11.07 14:58:27

Gojira napisał(a):

@Alex:

Ludziom starszym a w roku szkolnym uczniom np. budowlanki.

11.07 16:07:12

do Alexa i Adama napisał(a):

Kurcze, weźcie się kiedyś przejedźcie tą linią, to zobaczycie, że nie jeździ pusta. Korzysta z niej sporo okolicznych mieszkańców, zwłaszcza tych starszych, którym ciężko przejść Piekarską wzdłuż (i do tego pod górkę). Na trasie jest cmentarz, kościół i szkoła. A tramwaj 38 jest znany chyba w całej Europie, to też jedna z fajniejszych wizytówek miasta i GOPu. Szkoda tylko, że 38 nie zaczyna kursu od Placu Sikorskiego.

Ale dobrze, że pazerne łapska likwidatorów trakcji szynowej w GOP nie dotarły na Piekarską...

11.07 21:16:36

Marcin napisał(a):

Dziś byłem na Śląsku i po raz pierwszy w Bytomiu. Linia 38 jest niesamowita. Przejechałem całą trasę tam i s powrotem.
No paru emerytów z niej korzysta + miłośnicy. W Krakowie eNki kursują,ale na linii muzealnej. ;)

11.07 22:20:33

Adrian1981 napisał(a):

Linia ta na pewno nie wozi powietrza i jest potrzebna, niemniej na czas prowadzenia prac na ul. Piekarskiej chyba lepszym wyjściem byłaby komunikacja zastępcza niż 600m "ogryzek".

12.07 08:05:53

Nikt napisał(a):

@OoOo
Skład 2x N i karlik (niskopodłogowiec), zapomniałem oznaczenia...

12.07 09:08:51

kuba napisał(a):

a 102N bo jest jedna jezdzi jeszcze gdzies na 0 czy na 38?

12.07 11:41:55

Kysó napisał(a):

@do Alexa i Adama: problem z Placem Sikorskiego jest taki, że przez pewien odcinek tramwaj musiałby jechać pod prąd na linii, którą prowadzony jest ruch kilku linii tramwajowych. Ale mógłby startować od Sądu, tuż przy zwrotnicy.

12.07 17:47:45

MKM Shadow napisał(a):

Emryci i uczniaki? Czyli zero przychodu. Istnieje tylko dla napalającuych się MKMów, za te spore pieniadze moznaby urochmic sensowną linie, w wiele miejsce gdzie tego potrzeba.

12.07 18:59:55

pasazer (ii) napisał(a):

@Shadow: taa, uruchomić autobusy co 10 minut po trasie T6 a może 20 niskopodłogowców miesięcznie? Zdajesz sobie sprawę z tego, jakie bzdury piszesz?

13.07 06:43:36

Rekin napisał(a):

Zgodnie z badaniami KZK GOP, jest to bardzo przyzwoicie obciązona i tania w eksploatacji linia, więc wara od niej, ujadacze.

13.07 12:22:39

Gojira napisał(a):

@MKM Shadow: Wiesz najlepiej emerytów poddajmy eutanazji... po co mają żyć? Dostają z państwa pieniądze za nic... Nie napiszę tutaj co o Tobie sądzę bo nie wypada (ale sobie wyobraź)... Mam nadzieję, że w przyszłości będziesz musiał wszędzie poruszać się o własnych nogach i oby Ci w życiu nie przyszło NIC za darmo!

13.07 19:04:56

Mikey napisał(a):

@MKM Shadow: wybacz, ale Ty jestes MKM i tak podchodzisz do sprawy? Ci uczniowie, którzy z tej linii korzystają, ujęliby chyba komentarz do Twojego podejścia do "38" w formę "adresu" http://www.zal.pl (nawiasem mówiąć faktycznie zal d**ę ściska jak się pomyśli o takich MKMach, tyle tylko, że ściska d**ę z bólu z powodu żalu nad nimi)...

14.07 07:37:35

Bodzio napisał(a):

@kuba - napiszę rzecz oczywistą : 102N nie może jeździć na 38, bo jest wagonem jednokierunkowym. Na 38 ani po jednej, ani po drugiej stronie nie ma pętli...

14.07 10:19:19

popuś napisał(a):

po jakiego wała ten tramwaj potrzebny na dodatek niespełna 2 przystanki jedzie to marnotrawienie czasu i pieniędzy to że zabytek w Katowicach kursuje linia 0 to się opłaca tramwaje śląskie nie mają co z kasą robić to wolą wozić pasażerów 1 przystanek

14.07 11:50:33

PKM b napisał(a):

Powiem krótko. Gdyby linia nie przynosiła dochodu KZK GOP już by ją zlikwidował.

14.07 16:21:57

Żabek napisał(a):

@PKM b: Kpisz czy o droge pytasz? Co ma piernik do wiatraka*?
---
*-dot. wyłącznie KZK GOP

14.07 16:55:02

kysó napisał(a):

@popuś: zamilcz bo szkoda czasu i serwera na takie komentarze

14.07 18:34:51

Ansylium napisał(a):

Nie musi przynosić dochodu, bo niewiele linii przynosi dochód. KM nie służy do zarabiania. A pieniądze są wyrzucane na wiele linii autobusowych prawie nikomu nie potrzebnych. A linia 38 jest jakąś chlubą i tradycją GOPu. I mimo, że uważam że TŚ to są w pewnym stopniu trumny na torach, to ta linia powinna być utrzymana bez względu na jej dochodowość i sensowność. Pieniądze to nie wszystko.

14.07 21:43:07

Gojira napisał(a):

@popuś: zgadzam się, ale tylko jeśli chodzi o aktualną sytuacje. Podczas trwania roku szkolnego gdy tramwaj jeździ na pełnej trasie to wierzcie bądź nie, ale w godzinach rannych bardzo trudno jest się zmieścić do tramwaju (w kierunku domu pogrzebowego).

14.07 22:20:17

Nikt napisał(a):

Sorki że sypnę teraz offta, ale czemu więc tego czegoś nie zlikwidują? T4 i T1 są/były* potrzebne i są/były zawsze "napchane". Skoro p. Frankiewicz uznał że do KM nie warto dokładać, to czemu do 38 warto? Dla dwóch pasażerów? Na moje oko na kursie w jedną stronę T1 można by zliczyć więcej pasażerów, niż podczas tego samego na T38 licząc czas kursowania.
Za T38 nic bym nie dał.

15.07 16:32:23

ikar napisał(a):

Drogowcy już wykonali prace w rejonie Smolenia od poniedziałku T38 kursować będzie do przystanku przy ul. Prusa.

15.07 18:36:52

Kysó napisał(a):

@Nikt: Nie przepraszaj i nie pisz bzdur.

15.07 18:39:27

Darols napisał(a):

Ta linia to jest jeden z symboli Bytomia - takich linii się nie likwiduje bo to jeżdżąca historia. Równie dobrze można by zapytać po co w Wolsztynie są parowozy - przecież szynobus jest tańszy i by wystarczył. A ile jest w GOP-ie mniej rentownych linii autobusowych i jakoś jeżdżą. Dodatkowo eNka na 38 jest również atrakcją turystyczną, a jak puścimy np Solinę to atrakcji już nie będzie

15.07 19:31:54

ik 280 napisał(a):

Kurna, 38 jeszcze jeździ? Co za marnotrastwo, linia kosztuje podatników 100 milionów. Do piachu z nią, Bytom kiedyś przez nią zbankrutuje.
Podpisano: Zyguś Franek.

A na poważnie: Boję się przyszłych wyborów, bo nigdy nie wiadomo co jakiemuś włodarzowi strzeli do pustej bańki.

19.07 17:04:34

popuś napisał(a):

popuś linia 38 pilnują pasarzerów dlatego są zyski

23.07 15:17:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!