Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Badają, jak często jeździmy tramwajem

31.03.2009

Tagi: inwestycje, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Michał Wroński,
Polska Dziennik Zachodni, 31.03.2009 r.


Tramwaje Śląskie biorą podróżnych na spytki. Wynajęci przez spółkę ankieterzy Pracowni Badań Społecznych DGA ruszyli do losowo wybranych mieszkań w całej aglomeracji. Mają odpytać 2700 rodzin.


Tych, które na co dzień korzystają z komunikacji publicznej i tych, które ostatni raz jechały tramwajem ćwierć wieku temu. Po co to komu? - Bez takiej ankiety nie dostaniemy unijnych pieniędzy - tłumaczą tramwajarze. Domowe wizyty i długa lista szczegółowych pytań wzbudziły tymczasem niepokój respondentów.

- Odebraliśmy sporo telefonów od mieszkańców, dopytujących, czy wysyłaliśmy do nich jakiś ankieterów. Mieli pytać się między innymi o godzinę, o której dana osoba wychodzi z domu. To niektórym wydało się podejrzane - przyznaje Alodia Ostroch, rzeczniczka Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP. Jak wyjaśnia, związek zleca co prawda badania sondażowe wśród swych klientów, ale ankieterzy nie odwiedzają nikogo w domu - odpytują jedynie podróżnych w autobusach i tramwajach.

Ci, którzy zaniepokoili mieszkańców, to ankieterzy sopockiej Pracowni Badań Społecznych DGA. Tramwaje Śląskie zleciły im zbadanie tego, z jakich środków lokomocji i jak często korzystają mieszkańcy aglomeracji górnośląskiej, a także co sądzą o funkcjonowaniu transportu publicznego w naszym regionie. Ostatni raz tego typu badania na tak szeroką skalę przeprowadzono w naszym regionie w latach 80. ubiegłego wieku.

- Nie wszystkie ankietowane osoby muszą jednak korzystać z komunikacji publicznej. Tych, które tego nie robią, ankieterzy pytają, dlaczego preferują komunikację prywatną i jakie czynniki mogłyby wpłynąć na zmianę ich decyzji. Udział w sondażu oczywiście jest dobrowolny - tłumaczy Jerzy Orenowicz z Tramwajów Śląskich.

Odpytywanie mieszkańców prowadzone jest w ramach przygotowań do modernizacji taboru, torowisk i sieci tramwajowej w regionie przed Euro 2012. Na realizację tego programu w najbliższych trzech latach Tramwaje Śląskie dostaną za pośrednictwem rządu około 100 milionów euro unijnej dotacji. Póki co, za badania spółka zapłaci z własnego budżetu - jest szansa, że do 50 procent tej kwoty odzyska właśnie za sprawą unijnej dopłaty. - Badania są niezbędnym elementem studium wykonalności, a z kolei studium wykonalności musi być załączone do wniosku o dofinansowanie projektu. Koszt wykonania całego studium to około 900 tysięcy złotych netto - wyjaśnia Orenowicz.

Mająca uspokoić mieszkańców informacja o tym, kto i po co prowadzi ankietę, trafiła już na internetową stronę KZK GOP. Pytanie jednak, czy w ślad za nią do drzwi mieszkańców nie zaczną pukać różnego rodzaju fałszywi ankieterzy? Przedstawiciele Tramwajów Śląskich podkreślają, iż ci prawdziwi muszą wykazać się wydanym przez spółkę upoważnieniem lub legitymacją Pracowni Badań Społecznych.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Gr0t napisał(a):

W 1 widziałem trochę liczących ludzi ;p

31.03 20:44:01

Żabek napisał(a):

Do niedawna na stronie KZK wisialo jak wol, ze KZK GOP nie wysyla ankieterow do domow. Wisialo na samej gorze strony. Teraz informacja o ankieterach jest gdzies w polowie i trzeba sie jej doszukiwac.
Przeplyw informacji na szostke z plusem!

31.03 21:28:55

JS napisał(a):

Jednak wysyła do domów! Ze strony KZK GOP:
http://www.kzkgop.pl/inform...
cytat: "Ankieterzy odwiedzający Państwa DOMY będą legitymować się stosownym upoważnieniem (...)"
No to jak w koncu jest? Znowu Alodia nie wie?

31.03 22:19:55

memphis napisał(a):

Czytać ze zrozumieniem: badania, które prowadzi KZK odbywają się bez chodzenia po domach, a do domu chodzą ankieterzy robiący badania dla Tramwajów Śląskich.

31.03 22:28:16

Żabek napisał(a):

memphis: dla wiekszosci to to samo. Wszak na autobusach i tramwajach zmieniaja nalepki z "Przewóz na zlecienie KZK GOP" na samo "KZK GOP" tak, jakby to Zwiazek byl przewoznikiem, wlascicielem taboru i organizatorem w jednym.

01.04 13:49:21

Gojira napisał(a):

@Żabek - dokładnie, jest to wprowadzanie ludzi w błąd - my to wiemy, ale ile osób (zwłaszcza tych którzy korzystają z samochodu) to wie?!
Robią ludziom wode z mózgu...

02.04 00:19:18

Amen napisał(a):

Chociaz mam bilet wolnej jazdy,wole zaplacic 3zl i byc w 15min. w Myslowicach niz tluc sie przesiadkami i godzine jechac do Myslowic.

03.04 22:40:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!