Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Chorzów, Siemianowice) Napisane: Nd 5.09.2010, 22:12 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 5.09.2010, 22:53 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Ty, faktycznie, nie moze byc, jedna linia, az w dwoch miejscach skoordynowana ? ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 5.09.2010, 23:43 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 5:15 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
butthead napisał(a): Bardziej chodziło mi o odcinek Chorzów - Kochłowice, gdzie 48 jest skoordynowane ze 139. Pożyjemy, zobaczymy.
Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 7:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
butthead napisał(a): Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)
1:05 i 2:01 faktycznie smialo mozna by zejsc do 4 wozow, ale wazne, ze koordynacja jest w weekend utrzymana rowniez.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 7:16 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
inżinier napisał(a): Ta koordynacja jest mistrzowska, bo 139 jest skoordynowane zarówno z 48 jak i z tymi strzępami 144, tak by jechać ~30 minut po każdej z nich. Jaki z tego wniosek? :)
Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 13:48 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13994 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): W wielu miejscach na sieci da się dopatrzyć koordynacji, równie zapomnianej jak odwiecznego jeżdżenia stadami gdzie indziej. Nawiasem mówiąc te 48 możnaby w dni wolne spiąć ze 139, optymalizując uruchomienie. No ale cóż - różni przewoźnicy, niedasie ;)
No ale one jadą przecież nieco inaczej:>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 15:03 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Sugerujesz wzmocnienie 144, a 139 do piachu ? ;>
Tak, i do tego przeguba na 98. ;)
Ale poważnie. Takim rozwiązaniem na od zaraz, bez likwidacji szkieletowych połączeń bezpośrednich, roszad przewoźnikowych i dołożenia połowy kilometra, byłaby zmiana sobotniego rozkładu 98, puszczenie go w takcie 60/120' (jak to okrutnie brzmi!). W dwugodzinną dziurę wpuszczamy 144 i do tego ładnie komponujemy 48+139 i mamy piękny 20 minutowy takt. W niedziele godzinę odjazdu 48 pozostawiamy bez zmiany (koordynacja na dalszym odcinku), a 139 puszczamy tak jak dziś, 30 minut po nim. 98 służy nam w miarę możliwości do uzupełnienia okrojonego 139 rano.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 15:53 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
A tak poważnie, to należałoby kiedyś w końcu się zorientować, czy takie tasiemce jak 98 i 144 są w ogóle komukolwiek potrzebne.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 16:37 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.
Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 16:48 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
inżinier napisał(a): Wycięcie tych linii to jest dopiero science-fiction, dlatego nawet tego nie rozpatrywałem.
Z tego co się pałęta po Chorzowie to 98, 144, 664, 665 są do natychmiastowego pogrzebania, a 165 (wespół z swoją mikrobusową odmianą 998) do gruntownej reformy. No ale to nie z tym betonem wszędzie wokół. Znów rozkręcam OT, więc proponuje EOT albo wydzielenie. :)
664 i 665 łapią jakieś przypadkowe przewozy, co widać po asymetrii liczby pasażerów (665 jest dużo słabsza). Przy czym OIDW wskaźnikowo nie wyglądają źle... Ale sens istnienia tych linii w tej postaci jest dyskusyjny, a zwłaszcza to trzaskanie kilometrów do Przełajki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 16:55 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Mnie bardziej zastanawia odcinek Węzłowiec - Maciejkowice - peryferia przy Kop. Barbara, kto i po co tym jeździ na tym odcinku? W zasadzie na odcinku zachodniochorzowskim napełnienia robią tam tylko Pnioki, stąd te dramatyczne pisemka by przerzucić autobusy z trasy Chorzów - Michałkowice na dodatkowe kursy 664/5 ( www.664-665.rox.pl, jeśli ktoś nie zna szczegółów). W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 17:26 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Wątek wydzielony, ku ogólnej frajdzie.
Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.
Na 664/665 z Bytkowa do zakładów rozlokowanych w Maciejkowicach są niewielkie przewozy w szczycie (i nawet się wstrzela w potrzeby), w pozostałych godzinach pustki. Na dalszej części trasy wszystkie kursy w szczycie pokryte są z 663, które też potrzebuje zmian z uwagi na brak postoju na Batorym.
Podobnie jak w wielu innych przypadkach, jedynym rozwiązaniem jest rozeznanie faktycznych potrzeb i hard-reset sieci. Na razie wygląda to trochę tak, że flagową linią łączącą chorzowskie dzielnice jest furgon na kartofle ;) A w Siemianowicach naleśnik cieszący się zainteresowaniem pomimo obłędnie zakręconej trasy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 17:41 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13994 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): Nie twierdzę, że 98 i 144 trzeba zlikwidować, tylko zweryfikować czy ktokolwiek z tego na tak długich trasach korzysta. 98 na odcinku od centrum Chorzowa w stronę Siemianowic "od zawsze" wozi pojedyncze osoby (podobno uruchomiono to dla rzeszy górników jeżdżących z Siemianowic na Halembę...) i zaryzykuję stwierdzenie, że z tych dwóch możnaby zrobić jedną, kursującą jako dodatek do 139 z Chorzowa do Halemby.
Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 17:43 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
inżinier napisał(a): Tak, i do tego przeguba na 98. ;)
Nie bardzo, to lepiej wprowadzic dodatkowy autobus do obslugi takiej linii anizeli przeguba. inżinier napisał(a): W rejonie Żołnierzy Września ta linia jest kompletnie ignorowana, ludzie wolą czekać na 632, mimo że jedzie do centrum kilka minut dłużej.
A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.
A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 17:48 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13994 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
P Śl napisał(a): A jeszcze bardziej wsiadac w tramwaj.
Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 18:05 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
P Śl napisał(a): A odnosnie Przelajki to zauwazylem inny zasadniczy problem. 96/196 wylatuja w podobnym czasie.
E tam- nie jest tam wcale źle- w szczycie zamiast jeździć co 15 chodzą co 10-20, ale to są jednak linie kursujące odmienną trasą i dostępność poszczególnych punktów podróży w obu przypadkach (mimo, że to te same punkty) jest zupełnie różna.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 18:06 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Ale po co do halemby? Niech jedzie jedna linia czesto kursująca, czyli 139 do kochłowic, może i końzyć na bykowinie. Stamtąd powinna byc możliwosć przesiadki na halembę. Ale oczywiscie tu już jest kwestia 7 i kolejnych linii...
Na dziś wystarczyłoby z 4-5 kursów ekstra na 130 i problem załatwiony.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 18:23 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Że co? Kaj tramwaj a kaj Żołnierzy Września...
Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.
Co do 144, to jest to pierwszy krzak do wycięcia, przecież to nie realizuje nawet żadnej unikalnej relacji. W przeciwieństwie do np. 98, na którego specjalnie mogą czatować mieszkańcy Halemby z rana przy jeździe do Chorzowa. No bo kto pojedzie sto czwórkami do Nowego Bytomia z Chorzowa czy między Bykowiną a Halembą? Większość jego pasażerów to przypadkowi ludzie. Zrobić hard-reset, zostawić mocne 139, 39, 230 i będzie oł rajt. ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 6.09.2010, 18:29 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13994 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
inżinier napisał(a): Z jedenastki nie ma tam tak wcale daleko, no ale to raczej sport na wieczory i weekendy, gdy komunikacja jest jak Yeti - niby są jakieś przystanki, ktoś niby dostrzegł przejeżdżającego niebieskiego sebździka, ale skorzystać nie sposób bez wcześniej przygotowanej zasadzki. ;) I to raczej przy transporcie gdzieś dalej niż do Rynku/Wolki, bo tam piechotą szybciej.
Bo 632 generalnie mogłoby jechać przez Boczną/Reymonta, zamiast kręcić razem z 998 z resztą. 165 tak jak jest, tylko częściej.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|