Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Ostatni przystanek?

12.11.2008

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

Alicja Waliszewska
Telewizja Silesia, 12.11.2008


Chorzowska czerwona strzała nr 12. Trochę trzęsie, gdy się nią jeździ i nie jest zbyt czysta ale mieszkańcy Chorzowa i Siemianowic i tak mają do niej niezwykły sentyment. Co więcej postanowili czynnie zaprotestować przeciwko likwidacji tej linii.


Wszystko wskazuje na to, że to ostatnie przejechane kilometry linii 12. Ryszard Mysior, motorniczy, tę trasę traktuje szczególnie: Inne linie, jak np 11 - tam koledzy jak to się mówi muszą dawać czadu. Od rana aż do zmiany. Czasami po 10ciu godzinach się schodzi i koledzy zą zajechani. Tu jest zupełnie inaczej, spokojniej. Ludzi mniej - ale nie pusto. Trasa szybka i komfortowa. Jednak jest jeden szkopuł: Niestety musimy optymalizować komunikację, musimy szukać oszczędności po to aby w przyszłości miasta miały środki na to aby inwestować w tramwaje. Gminy tramwajowe czekają na wydatki związane z wkładem własnym w program na Euro 2012. - tłumaczy Alodia Ostroch z KZK GOP. Marka Borysa ze Stowarzyszenia Moje Miasto nie przkonuje takie tłumaczenie: Nie za bardzo do nas trafiają takie argumenty, jak ten, że linia jest nieopłacalna, no z racji tego, że mało która linia czy to tramwajowa czy autobusowa taką opłacalność posiada. Komunikacja zbiorowa ma służyć mieszkańcom miasta. Nie musi być opłacalna. Dlatego członkowie stowarzyszenia Moje Miasto postanowili o sprawie powiadomić mieszkańców. Jak twierdzą władze miasta chciały linię zamknąć bez ich wiedzy. Ja słyszałam kiedyś, że mają zlikwidować dwunastkę ale do tej pory nie zlikwidowali. Mam nadzieję, że to się nie stanie bo jednak dwunastka nigdy nie zawodzi a autobusy psują się częściej - mówi Monika Sikora.

Większość pasażerów była decyzją o likwidacji linii zaskoczona. Ale to nie koniec planów KZK GOPU. Poza linią 12 zlikwidowana ma być również 18 z Rudy Śląskiej-Chebzia do Bytomia, 24 jadąca z Dąbrowy Górniczej przez Będzin do Sosnowca oraz 27 z Będzina do Kazimierza Górniczego. Lepiej dać jeden czy dwa autobusy więcej i problem jak gdyby z głowy. Bo prosze popatrzeć gdzie są koszty - tłumaczy Joachim Otte, wiceprezydent Chorzowa.

Decyzja KZK GOP jest tym bardziej kontrowersyjna, że 12- tka to jedna z najstarszych linii tramwajowych na Śląsku. Powstała w 1897 roku. Ale gdzie mowa o pieniądzach, tam sentymenty muszą odejść na dalszy plan.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

slowak99 napisał(a):

Tak, wystarczy dać jeden, czy dwa autobusy, Joachim, weź się lepiej stuknij w ten pusty łeb, bo masz takie pojęcie o komunikacji jak cały zarząd KZK

12.11 21:45:04

102n@ napisał(a):

Bez komentarza...
Bo szkoda słów na komentowanie kolejnego artykułu ujawniającego kretynizm naszych władz...

12.11 22:02:33

Żabek napisał(a):

"musimy szukać oszczędności po to aby w przyszłości miasta miały środki na to aby inwestować w tramwaje" - przyznać się, kto wsadził Alotii mózg psa wielorasowego?
"Komunikacja zbiorowa ma służyć mieszkańcom miasta. Nie musi być opłacalna." Święte słowa. Ale u nas KM finansowana przez miasta ma przynosić zysk KZK, czyli de facto miastom. Ekonomiczne perpetum mobile?

12.11 22:06:03

Żabek napisał(a):

I jeszcze jedno przemyślenie:
Jako obywatel państwa Polskiego, mieszkaniec Sosnowca, nie życzę sobie, żeby tacy idioci jak Alotia byli utrzymywani z moich podatków i moich pieniędzy wydawanych na bilety!

12.11 22:09:10

Ravel napisał(a):

@Żabek: lepsze jaja! Prawdopodobnie akcje TŚSA zostaną jednak przekazane samorządom. Akcje będą rozdzielane proporcjonalnie albo co do wielkości torowiska w danym mieście, albo wykonywanej pracy. Do tej pory Sosnowiec był wymieniany jako miasto, które znajduje się na drugim miejscu pod względem procentu akcji, jakie ma objąć (zaraz przed Bytomiem albo Chorzowem). Teraz planuje się zamknięcie w Sosnowcu 2-ch linii, Będzin akcji nie chce wcale. Czeladź jest chyba na ostatnim miejscu pod względem wielkości pakietu przewidywanych do objęcia akcji. Dąbrowa też jest w ogonie. Po „wyeliminowaniu” Sosnowca, Tramwaje Śląskie, zgodznie z hasłem sprzed roku, staną się naprawdę śląskie.

12.11 22:49:59

CHOLERNIE wnerwiony pasażer napisał(a):

ŁAPSKA PRECZ OD NASZYCH TRAMWAJÓW!

Jakoś wszędzie tramwaje są opłacalne, a u nas jak zwykle nie. Niech w KZK zlikwidują parę etatów, np. pani Alodii, to będą mieć oszczędności, darmozjady i pierdzistołki jedne! I pomyśleć, że płacimy na takich podatki! Płacimy, więc chcemy TRAMWAJU!

12.11 22:54:36

wnerwiony pasażer napisał(a):

PS. Co się stało z artykułem o Elblągu?

12.11 22:56:11

zonk napisał(a):

Co wy chcecie od Alodii? To nie jej decyzje, ona tylko powtarza to, co kazali jej mówić ci debile na stołkach. Żyjecie w Polsce to powinniście się już przyzwyczaić: w tym kraju winny NIGDY nie ponosi odpowiedzialności.

12.11 23:25:32

memphis napisał(a):

Notka (w zasadzie kilka linków) o Elblągu są w zakładce "W kraju i na świecie" w kategorii "Ratujmy tramwaje w GOP": http://www.wpk.katowice.pl/...

12.11 23:54:07

misza napisał(a):

Nowe linie w Warszawie: http://logistyka.wnp.pl/now...

13.11 12:31:40

Zabek napisał(a):

@zonk: Człowiek nie papuga. Ma mózg a rzecznik swoją gębą potwierdza nawet największe brednie. Pomyśl - będąc jakiś przedsiębiorcą czy urzednikiem i posiadał rzecznika prasowego - zatrudniłbyś taką Alodię. Czy poszukał kogoś... ekhm... o mniej zszarganej dennymi wypowiedziami? Miałem okazję (w zasadzie przyjemność) mieć zajęcia z rzecznikiem Vattenfalla, panem Zimnochem i coś niecoś wiem :]

13.11 13:00:03

bystki napisał(a):

To już jest koniec TS. KZK GOP tnie co się da, bo szuka jeszcze tylko kasy na odprawy dla siebie. Pewnie za niedługo ogłosi, że nie jest w stanie organizować komunikacji.
Do listy zlikwidowanych linii, należy też chyba dopisać tramwaje 23 i 33, które zniknęły podczas wakacji.

13.11 14:40:36

Potrk K napisał(a):

Powinni tych kretynów z KZK GOP wypieprzyć, albo im pensje i premie skasować, wtedy by się pieniądze na tramwaje znalazły. KZK GOP - Komunikacyjny Związek Kompromitacji Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego !!!!

13.11 16:13:51

WILQ (pesymistycznie) napisał(a):

Tramwaje Śląskie AD 2020:

1 Gliwice Zajezdnia - Zaborze Pętla
5 Bytom Pl. Sikorskiego - Zaborze Pętla
6 Bytom Pl. Sikorskiego - Brynów Pętla
15 Katowice Pl. Wolności - Pogoń Pętla
16 Koszutka Słoneczna - Brynów Pętla
19 Stroszek Zajezdnia - Katowice Pl. Miarki
26 Milowice Pętla - Dańdówka Trójkąt
37 Chorzów Ratusz - Szopienice Pętla

Alodia Ostroch: "Niestety musimy optymalizować komunikację, musimy szukać oszczędności po to aby w przyszłości miasta miały środki na to aby inwestować w tramwaje. W najbliższym czasie planowane jest zastąpienie autobusami linii 1, 5 i 26"

13.11 16:43:10

Żabek napisał(a):

@WILQ: 26 do Dańdówki nie dojedzie bo sie tory pod Wandą rozlecą. Zostaje więc Ostrogórska :P

13.11 19:11:55

Red napisał(a):

Jedyny sposób na poprawienie kondycji Tramwajów to zwiększenie ruchu na liniach, nie ograniczanie. Przecież koszty ruchu stanowią tylko 1/3 kosztu wozokilometra, reszta to koszty powstające gdzieś w organizacji. Siła rzeczy wycięcie linii powoduje, że koszty organizacji muszą się rozlozyć na pozostałe, których utrzymanie automatycznie stanie się droższe. KZK GOP podcina gałąź na której siedzi.

13.11 19:12:07

Edek z Krajcoka napisał(a):

Ponieważ nie życzę sobie, aby z moich podatków utrzymywać takich cwaniaków jak panowie Kopel i Otte, wynoszę się z działalnością z Chorzowa. Przecież jak zaoszczędzą na Tramwajach, to ludzie zzatrudnieni w Tramwajach wkrótce pójdą na zieloną trawkę i trafią na ich garnuszek. Związki nie protestują pod Urzędem Miasta? Przydałoby się, zeby Dżem (też z Chorzowa) zadedykował Koplowi "Czerwony jak cegła" - to jest piosenka o takich chłopcach, co kończą zanim zaczęli. Dokładnie tak jak nasi prezydenci z KZK GOP z Tramwajami.

13.11 19:20:52

Edek z Krajcoka napisał(a):

Zadedykujmy to naszym prezydentom - tak sie zaczyna ich romans z tramwajkami, krótki zryw w zeszłym roku, teraz zwiędła fujara:
Nie wiem jak mam to zrobić, by mężczyzną się stać
I nie wypaść ze swej roli, tego co pierwszy raz
Gładzę czule jej ciało, skradam się do jej ust
Wiem, że to jeszcze za mało, aby, aby ciebie mieć
No, aby mieć

ref.:
Czerwony jak cegła, rozgrzany jak piec
Muszę mieć, muszę ją mieć
Nie mogę tak odejść, gdy kusi mnie grzech
Muszę mieć, muszę ją mieć

Nie wiem jak to się stało, ona chyba już śpi
Leżę obok pełen wstydu, krótki to był zryw
Będzie lepiej gdy pójdę, nie chcę patrzeć jej w twarz
Może kiedyś da mi szansę, spróbować jeszcze jeden raz
Jeszcze jeden, jeden raz

13.11 19:33:15

102n@ napisał(a):

Wizja kolegi WILQ-a wydaje się być realistyczna;-/ Kretyni wycięli 23 przez co teraz tramwaje na odcinku Żyrafa-Rondo wyglądają jak konserwy, to samo z 36...konserwa. Mój kolega z Mysłowic jeździ z Zawodzia do centrum Katowic tramem...mówi to samo...konserwa.
Działania kzk-klop to zbrodnia przeciwko mieszkańcom Śląska i Zagłębia!!! Celowe etapowe zamierzone działania, którymi dąży się do zniechęcenia ludzi do korzystania z tramwaju i całkowitej likwidacji sieci!!!

13.11 21:44:55

Transportowiec napisał(a):

Skoro linia należy do jednej z najstarszych. Jest szybka i nie zawodna-wzór doskonałości-po co więc ją likwidować?

13.11 22:35:12

Skąd brać pieniądze? napisał(a):

A propos brakujących środków w kasie KZK GOP - skoro nie można kupić zwykłego biletu, to skąd mają mieć środki???
Mój przykład: Przyjechałem pociągiem z Warszawy (z przesiadką w Zawierciu) do stacji Ruda Śl. Chebzie. Na pętli chciałem zakupić bilet. Niestety, nie ma tam żadnego kiosku, a na budynku dyspozytorni wisi kartka „Nie sprzedajemy biletów” (choć leżało by to chyba w interesie pracujących tam osób). Ani śladu automatu sprzedającego bilety. Pozostała mi czwarta możliwość – nabycie biletów u motorniczego.
Wsiadłem do tramwaju linii 9 w kierunku Wirka. Motorniczy biletów nie miał. Czy stojąc parę minut przy dyspozytorni na Chebziu motorniczy nie powinien uzupełnić brakujących biletów z dyspozytorni?
Dlaczego KZK GOP po tylu latach swojego istnienia nie zdołał w aglomeracji śląskiej zbudować systemu dystrybucji biletów na europejskim poziomie?
Może trzeba powiadomić prokuraturę o niegospodarności tejże instytucji ?

13.11 22:50:29

Gojira napisał(a):

Mam pytanie. Skoro jesteśmy podatnikami, a KZK GOP głównie z tego jest utrzymywany, (więc my ich utrzymujemy) to czy mamy prawo do wglądu w ich zarobki, godziny pracy, ilość stanowisk, czas ich pracy i w ich kompetencje do wykonywania danej pracy?

Doszły do mnie głosy, że sprzątaczka w KZKGOP zarabia ponad 2tyś. zł, kiedy ja zarabiam około 1 tyś. pilnując szkoły (w nocy - dodatek nocny!) gastronomicznej i sprzątając jej teren. Nie chce by ktoś zrozumiał, że zazdroszczę tej sprzątaczce - bo wiem, że to ciążka praca, ale jak stać na takie wypłaty firmy, która ciągle narzeka na brak pieniędzy?! Nawet boję się zapytać ile w takim razie zarabia reszta pierdzistołków w KZK GOP!

13.11 23:06:16

Buscoholic napisał(a):

Szkoda linii 12. Mimo że nie jestem mieszkańcem Chorzowa, mam do niej wielki sentyment, bo przez wiele lat dojeżdżałem nim z Rynku do mojej dziewczyny i ciotki. Sam z chęcią przywróciłbym na tę trasę "stodwójeczki", żeby było jeszcze bardziej sentymentalnie.

Moja prośba do niektórych osób piszących na forum - nie czepiajcie się tak tej Alodii. Ona wcale nie ma "mózgu psa wielorasowego", a jedyne co ma, to wielkie nieszczęście, że jest rzecznikiem KZK GOP. Nawet gdyby miała swoje zdanie na ten czy inny temat, to jej praca wymaga, żeby przedstawiać stanowisko całego Związku. A że jest to Związek ludzi co najmniej lekko nienormalnych, to już nie jej, ani też nie nasza wina...

14.11 00:13:33

Marin napisał(a):

Jezeli KZK GOP odwazy sie to zrobic jest jedno wyjscie zlozyc doniesienie:
a) do prokuratury - stwarzanie zagrozenia dla zycia i zdrowia pasazerow
b) do NIK-u - o zbadanie dzialalnosci KZK pod wzgledem gospodarnosci i celowosci podejmowanych dzialan
Poza tym to samo doniesienie mozna zlozyc na wszystkich prezydentow miast, w ktorych linie zostana zlikwidowane

14.11 00:57:20

butthead napisał(a):

Niestety te instytucje nie kierują się przesłankami czy to dobrze czy źle, tylko czy jest to zgodne z prawem. A tutaj nie ma się czego przyczepić, obowiązek zapewnienia komunikacji mieszkańcom nadal pozostanie spełniony.

14.11 01:00:37

Bodzio napisał(a):

@buscoholic - skoro to takie wielkie nieszczęście dla Alodii, to dlaczego się nie zwolni ? Jest coś takiego, jak wypowiedzenie przez pracownika. Ja na jej miejscu nie chciałbym reprezentować "Związku ludzi co najmniej lekko nienormalnych".
@butthead - ciekawe czy spełnieniem tego obowiązku będzie można nazwać np. pozostawienie po 2 kursy dziennie na każdej linii ( czy raczej trasie, bo przecież na niektórych trasach kursuje więcej niż jedna linia )

14.11 10:23:16

W obronie linii tramwajowych napisał(a):

Mnie zastanawia jedno , mianowicie dlaczego sprawą zagrożonych linii
tramwajowych na Śląskui i w Zagłebiu
nie zainteresowała się TVP Katowice.
TVP Katowice milczy w tym temacie , przecież do telewizji na pewno dzwoni dużo wzburzonych pasażerów , którzy
chcą , aby nie likwidowano linii tramwajowych numer 12,18,24,27.

14.11 13:05:30

Vegeta napisał(a):

A może by tak jeszcze bardziej nagłośnić sprawę tramwajó (jakiś program typu "Uwaga!", "Sprawa dla reportera" itd...) - ludzie to oglądają. Niech cala Polska zobaczy, jak tutaj lokalne władze dbają o komunikację miejską. Niech kamerzysta sfilmuje rozpadającą się i trzeszczącą piętnastkę, tłukącą się na Zagórze i potem puści to w świat. A potem, dla kontrastu, przejazd czystym, wygodnym i cichym tramwajem po Krakowie...

Może wtedy komuś w KZK-GOP zrobi sie głupio i wstyd za taki stan rzeczy. Jak ktoś wcześniej napisał, w tym kraju winny nie ponosi odpowiedzialności, ale czasem dziennikarze owych programów potrafią tak zaleźć za skórę, że w końcu ten winny dostaje po d..ie...

14.11 14:33:15

Gojira napisał(a):

@Vegeta: POPIERAM! Już kiedyś nawet też wyszedłem z taka propozycją. Co do tego, że było by im wstyd i głupio to wątpię... Bardziej liczyłbym na to, że zaczęliby się BAĆ, że zainteresują się tym różne instytucje oraz UE.

14.11 15:47:03

ręce opadają. napisał(a):

Jeśli na T5 ma jeździć autobus,to powinien kursować wg.jego rozkładu,tzn.co 8 minut,a NIE według jakiegoś durnego rozkładu a la 280.

15.11 13:20:13


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!