Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Śląski bez tramwaju, czyli Śląski bez Euro 2012?

08.11.2008

Tagi: likwidacja, KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

Krzysztof P. Bąk
POLSKA Dziennik Zachodni, 08.11.2008


Skoro chcecie zlikwidować tramwaj koło Stadionu Śląskiego, to już dziś zrezygnujcie z organizacji Euro 2012 - radzą urzędnikom miłośnicy komunikacji miejskiej. To początek protestu wobec zapowiedzianego ograniczenia linii tramwajowych i autobusowych.


Fanów miejskiej komunikacji zirytowały pojawiające się na łamach prasy zapowiedzi zawieszenie czterech kolejnych linii tramwajowych kursujących po naszej aglomeracji. Według wstępnych zapowiedzi zawieszone mają zostać kursy: tramwajów linii numer 12, jeżdżących z Chorzowa do Siemianowic, 18 z Rudy Śląskiej-Chebzia do Bytomia, 24 jadącej od Dąbrowy Górniczej przez Będzin do Sosnowca oraz 27 z Będzina do Kazimierza Górniczego.

Oficjalnym powodem zawieszenia kursów jest szukanie oszczędności. - Właśnie teraz trzeba podjąć te bolesne i trudne decyzje - tłumaczy Alodia Ostroch, rzeczniczka organizującego transport publiczny KZK GOP. - Dzięki temu zaoszczędzimy trochę pieniędzy na inwestycje, czyli m. in. zakup nowoczesnych tramwajów - dodaje.

Te słowa złoszczą członków Klubu Miłośników Transportu Miejskiego z Chorzowa. - Cięcie kolejnych połączeń tramwajowych nie pomoże zwiększyć przychodów organizatora śląskiej komunikacji - przekonuje Maciej Makula z TPTM. - Metoda wprowadzania kolejnych ograniczeń prowadzi tylko do rezygnacji przez pasażerów z usług transportu publicznego wskutek pogarszania się oferty przewozowej - podkreśla.

Autorzy listu otwartego, przekonują, że w krajach zachodnioeuropejskich służące komunikacji miejskiej pojazdy spalinowe co raz częściej zastępowane są właśnie szynowymi. - Nie da się w trzymilionowej konurbacji oprzeć sprawnego systemu transportowego na zwykłym autobusie miejskim poruszającym się tymi samymi drogami, co pozostałe pojazdy - ocenia Makula. - Nowoczesne rozwiązania w infrastrukturze i uprzywilejowanie w ruchu pojazdów szynowych to nie mrzonka, tylko realna perspektywa, którą można osiągnąć także na Śląsku. Należy jednak radykalnie zmienić sposób myślenia o komunikacji.

Jednym z adresatów listu ma być prezydent Chorzowa, Marek Kopel. Dziwią go argumenty o Euro 2012. - Ta linia z obsługą Euro nie ma nic wspólnego - zapewnia Kopel. Komunikację pasażerską na stadion ma głównie zapewniać linia nr 6.

Prezydent Kopel jest przekonany, że mieszkańcy między innymi Starego Chorzowa nie będą narzekali na nową sytuację. - Komunikacja w tym rejonie nie pogorszy się, z tego powodu, że bez najmniejszego problemu tramwaje zastąpią autobusy. Już w tej chwili nie trzeba by zmieniać rozkładów jeżdżących tam autobusów, ale po likwidacji linii tramwajowej i tak zostaną zmodyfikowane - przekonuje. - Jeżeli ktoś odczuje brak tej linii, to nie pasażerowie, ale sympatycy komunikacji tramwajowej.

Ale gorzej może być między innym w Będzinie i Sosnowcu, gdzie według wstępnych przymiarek miała zniknąć linia nr 27. Jednak upomniały się o nią władze gminy. Najprawdo-podbniej KZK GOP ulegnie sile ich argumentów. - Na pewnych odcinkach nie da się zorganizować innej komunikacji - tłumaczy Ostroch.

Członkowie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego oraz Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego chcą zebrać jak największą ilość podpisów pod sprzeciwiającą się likwidacji linii petycją. Będą one zbierane m. in. w przyszłą niedzielę około południa w siedzibie KMTM działającego w zajezdni tramwajowej w Chorzowie-Batorym. Ze strony www.ratujmytramwaje.pl można również w tej sprawie wysłać listy elektronicznie do prezydentów czterech miast po których kursują likwidowane linie.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Jan napisał(a):

Kopel jest człowiekiem, od którego powinniśmy zacząć oszczędności - bierze kasę z miasta Chorzów, zasiada w radach nadzorczych KZK GOP i Tramwajów Śląskich i powinien znakomicie wiedzieć, że zamknięcie każdej linii tramwajowej oznacza podniesienie kosztów utrzymania pozostałych. Nie jest to zatem człowiek głupi, lecz skrajnie pazerny i cyniczny - takie jest mojej zdanie.

12.11 11:25:28

Jan napisał(a):

Logika jest prosta - Kopel zasiada w radzie Tramwajów i działa na szkodę spółki, forsując likwidację jakiejkolwiek linii tramwajowej. Konsekwencja likwidacji linii tramwajowej to wzrost kosztów utrzymania pozostałych linii i spadek dochodów Tramwajów. Co się robi z ludźmi działającymi jawnie na szkodę przedsiębiorstwa?

12.11 11:30:48


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!