Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Sosnowiec pokłócił się z Katowicami o tramwaj

03.10.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Przemysław Jedlecki,
Gazeta Wyborcza, 03.10.2008 r.


Władze Sosnowca mają pretensje do marszałka, o to jak podzielił rządową dotację na tramwaje. - Nie dość, że dowiedzieliśmy się o tym po fakcie, to jeszcze naszym kosztem zyskały Katowice - wściekają się sosnowieccy urzędnicy


Miasta aglomeracji mają szansę by przed Euro 2012 wyremontować część torowisk tramwajowych. Pieniądze na ten cel rozdzielił resort infrastruktury, nasz region ma dostać 100 mln euro. Według planów KZK GOP i GZM do 2011 roku na torach pojawi się 50 nowych tramwajów i 100 zmodernizowanych wagonów. Wyremontowanych zostanie ponad 100 km torów. Korzystając z okazji Sosnowiec chciał przedłużyć linię numer 15 w Zagórzu, tak by kończyła się w okolicach placu papieskiego.

- Planowaliśmy tę inwestycję od lat 90. ale nigdy nie było na nią pieniędzy. To była nasza szansa, tym bardziej że rząd dał regionowi dodatkowe 53 mln zł w ramach kontraktu regionalnego - mówi Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca.

I właśnie o te pieniądze wybuchła awantura. Podzielił je urząd marszałkowski, ale Górski nic o tym nie wiedział. - Powinni zapytać nas o zdanie! Nie było rozmowy na ten temat - mówi prezydent. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że 23 mln zł zostanie wydane na modernizację linii nr 15, ale w Katowicach.

- Przecież będą z niej korzystali także mieszkańcy Sosnowca - twierdzi Waldemar Bojarun, rzecznik katowickiego magistratu.

Ale Górskiemu nie wystarczą te wyjaśnienia. Domaga się rozmowy z marszałkiem. Zdaniem Grzegorza Dąbrowskiego, rzecznika sosnowieckiego magistratu w tej sytuacji trudno powiedzieć, kiedy linia nr 15 zostanie przedłużona. - Jesteśmy w kropce. Naszym kosztem zyskały Katowice - dodaje Dąbrowski.

Tymczasem Piotr Spyra, członek zarządu województwa nie ma sobie nic do zarzucenia. Krytykuje za to Sosnowiec, twierdząc, że linia nr 15 mogła być już dawno zbudowana. - Miała szansę na unijną dotację w 2005 roku. Niestety Sosnowiec nie miał wkładu własnego na wykup gruntu. A teraz nie dopełniono kolejnych formalności. Nie dostaliśmy zaktualizowanego planu pierwszego etapu tej inwestycji - tłumaczy Spyra.

Dąbrowski uważa, że to tylko pretekst. - Do budowy linii jesteśmy gotowi od lat. Powód, by nie wspierać Sosnowca zawsze się znajdzie. Marszałek pokrętnie się tłumaczy - mówi.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

PKM b napisał(a):

Skńczy się tak jak na lini tramwajowej do Miechowic.

03.10 12:17:11

M11 napisał(a):

<ironia mode> peeewnie... po co w Sosnowcu tramwaj... niech sobie dalej autobusy linii 8xx w stadach na Zagórze jeżdźą <off>

03.10 12:39:26

Gall napisał(a):

A Miechowice to co? Dlaczego Sosnowiec miałby dostać, jak Bytom nie dostał na Miechowicką linię?

03.10 12:52:53

Serd napisał(a):

A tramwaj do Podium w Gliwicach?

03.10 13:58:35

Kysu napisał(a):

Wlanie,nalezaloby odbudowac linie 31 ,bo latwiej to wykonac,z tego wzgledu ze wiadukt nalinia 131 jest juz gotowy na polozenia tam torow,a dalej to jak widac do dzisiej sa jeszcze slady torow do samych Miechowic i dajel na Rokitnice.A w Sosnowcu to prace ziemne by pochlonely olbrzymie koszta i w ogole tam jest w juz pelno blokow i jak oni chca wytuczyc dalszy odcinek lini 15.

03.10 14:38:12

Żabek napisał(a):

No nareszcie coś normalnego :P Bo już się bałem, że jednak się wydarzy cud i 15 dojedzie na Gwiezdną. I wyszłoby, że żyjemy w jakimś cywilizowanym kraju zachodznim. Ale na szczęście nie, jest po staremu, naszemu, po polsku! Hurra! sic!

03.10 15:13:02

Żabek napisał(a):

@Gall: Wiesz co to jest "Polskie Piekło"? Poczytaj i przemyśl swój komentarz, ok?

03.10 15:15:45

Ryżaczek napisał(a):

Tramwaje też w stadach jeżdzą i co?

03.10 15:16:31

zonk napisał(a):

50 nowych tramwajów - to mają być importowane z Krakowa? :(

03.10 18:09:38

Cukerochok napisał(a):

Zagłębie zawsze było, jest i będxie marginalizowane w województwie śląskim. Wystarczy spojrzeć an co idą pieniążki i jak je dzielą. A Katowice to są jakieś szczególne, że tam zawsze grosz poleci a do Sosnowca nic?
Jak 99% mieszkańców Zagłębia, nie chcę do żadnego związku metropolitalnego, bo przedsmak owego związku mamy już od kilku lat.

03.10 18:35:45

Gall napisał(a):

@Żabek: Ok, może zbyt emocjonalnie do tego podszedłem. Dla mnie po prostu ważniejsza jest linia do Miechowic, która odpadła wcześniej, nie wiadomo, dlaczego. Po prostu paranoja. Do tego jeszcze zatramwaj 623 pocięty i po południu gorzej się wraca z pracy.

03.10 20:20:17

BUscoholic napisał(a):

@Kysu: a Ty przyjrzałeś się tak solidniej tej konstrukcji wiaduktu przed Karbiem? Modernizacja samego przejścia na wiadukcie będzie droższa od "wykopków" w Zagłębiu. No i po drodze na Miechowice "Biedronkę" by trzeba było prawdopodobnie wyburzyć. W sprawie połączenia Miechowic z centrum miasta powinno się przede wszystkim przywrócić stary rozkład 623 i może nawet reaktywować linię 823 z możliwością przedłużenia trasy do pętli autobusowej w Rokitnicy. Tramwaje to już zostaną w tej części Śląska tylko na starych fotografiach.

03.10 23:32:14

slowak99 napisał(a):

To nie w stylu KZK GOP budować nowe linie :/ Coś mi tu śmierdzi jakimiś machlojkami :/

03.10 23:35:23

wnerwiony pasażer napisał(a):

Niech najpierw wyremontują rozpadające się tory na Niwkę, Pogoń czy do Milowic, a potem się biorą za kosztowne przedłużanie piętnastki! Wg planów ma pojawić się 50 nowych tramwajów, które nie będą przecież fruwać.

03.10 23:55:44

pazażer napisał(a):

http://miasta.gazeta.pl/war...

wiem że nie na temat ale jednak nasuwa się pytanie dlaczego w każdym innym mieście się da tylko nie u nas =/

04.10 01:43:45

katowice rulez ;] napisał(a):

HAhahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahah;];];];];;]

04.10 10:22:12

123 napisał(a):

A jak jako OT zapytam co się stało z T33 a przede wszystkim z T23

04.10 16:23:24

Serd napisał(a):

@123: Obie te linie zostały zawieszone, przyczym T23 miał być zawieszony jedynie na okres od 17 do 24 września br. z powodu robót drogowych w Katowicach. Jak widać KZK wykorzystało okazję do kolejnego wycięcia czegokolwiek :(

04.10 22:08:14

lgor napisał(a):

Najwięcej remontów torowisk jest w Katowicach, którzy zachowują się tak jak stolica. "Im się należy bardziej niż innym" Tym samym nowe wagony będą jeździć tez tylko w Katowicach bo wszędzie indziej torowiska nie nadają się do ich puszczenia. Chociaż kiedyś chyba było o żądaniach Sosnowca do Karlików.
Niewątpliwie nie potwierdzam opinii że dobudowa toru jest ważniejsza od remontu obecnych torowisk. Nie mniej jednak remont powinien się odbywać możliwie w różnych miastach. Teraz to widzimy jedną wielką politykę Katowic nad innymi miastami. A przecież mamy być prawie jednym miastem.

05.10 11:22:00

budda napisał(a):

Hmm.. a gdzie w Sosnowcu jest "plac papieski"?
Poza tym zgodzę się z Igorem. W każdym mieści po trochu powinno być coś wykonane. No rzeczywiście, najpierw należałoby wyremontować a potem przedłużać, wydaje mi się to dosyć logiczne:)

05.10 15:06:57

Żabek napisał(a):

@budda: Tak samo możesz zapytać: Gdzie w Sosnowcu jest Patelnia? Wszyscy wiedzą ale oficjalnie nie ma :P

05.10 19:05:14

budda napisał(a):

Aha;)

05.10 19:46:32

Kysu napisał(a):

A co do wiaduktu miedzy Knajfeldem a Karbiem to w sumie nie znam się tak na budowlance wiaduktów.Byłem tam może tak około 2,5 roku ostatnio i co mnie jedynie ruszyło to fest pochylenie jakie tam jest.A te modernizacje w Katowicach to takie na raty ostatnio sa.

07.10 11:39:23

czy to ważne napisał(a):

plac jest na środku osiedla więc nie wiem jak dojechałyby tam tramwaje. zresztą co mnie obchodzi jakiś plac w sosnowcu. co do lini 15 i jest ostatniego przstanku wystarczyłoby zrobć wejście ze skarpy na górę i dalej 100 w lewo jest przystanek autobusów do DG i centrum zagórza. Co do papieża jest pomnik i wystarczy. podobno jakiś ksiądz zakazał organizowania imprez rozrywkowych w tym miejscu. Druga KRLD

21.12 23:32:02

Vegeta napisał(a):

Ooo, archeolog :-P

Ta linia nie ma kończyć biegu na Placu Papieskim, tylko trochę niżej (tam, gdzie zaczyna się ul. Gwiezdna). Miejsce na wykop między blokami jest już od lat zarezerwowane (wystarczy zerknąć np. na ZUMI - zobaczysz lukę w zabudowie). Polecam też obejrzeć plany przebiegu linii.
A na stronie TŚ pojawił się ostatnio przetarg na przedłużenie 15.

23.12 16:11:18


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!