Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przetargi KZK GOP: nadchodzi nowa jakość na liniach 20 i 213

02.06.2008

Tagi: przetarg, KZK GOP – Dodał: Maciej Makula

Kolejne przetargi ogłaszane przez katowicki związek przynoszą coraz to nowsze rewelacje i wyraźnie wskazują kierunek, w jakim podążać będzie śląska komunikacja. A dojedzie tam niewątpliwie używanymi autobusami z zachodniej Europy.


Na pierwszy rzut oka specyfikacja przetargowa dla linii 20 nie wyróżnia się niczym szczególnym. W ofercie należy bowiem pochwalić się dysponowaniem 5 autobusami typu B (co najmniej 91 miejsc, nie więcej niż 12m długości), w tym co najmniej jednym niskopodłogowym. Wszystkie pojazdy muszą spełniać normę spalin Euro 1 i pochodzić najwcześniej z 1993 roku.Wymagana ilość drzwi to co najmniej dwoje, a do tego komplet wyświetlaczy w każdym pojeździe.

Poprzedni przetarg na obsługę linii 20 ogłoszono 27 lipca 2005 r. (BZP 158/2005, poz.37572). W ówczesnej specyfikacji czytamy: wymagane jest dysponowanie 5 pojazdami typu B o pojemności 86-115 miejsc, w tym 2 autobusy nie starsze niż z 2003 roku i trzy nie starsze niż z 1993 roku; co najmniej jeden z pojazdów ma spełniać kryteria pojazdu niskopodłogowego. Do tego minimum dwa pojazdy powinny legitymować się spełnianiem normy Euro 3.

Obecnie zadania przewozowe na linii realizuje świerklaniecki PKM, który okazał się zwycięzcą opisanego postępowania przetargowego z 2005 roku, oferując cenę 3,47 zł netto za wozokilometr.


Nieco mniej spektakularny "postęp" zauważyć można na linii 213. Obecnie wymagane jest posiadanie 2 pojazdów nie starszych niż z 1993 roku, każdy o co najmniej 91 miejscach, z silnikami Euro 1 i co najmniej 2 drzwi. Jeszcze w 2005 roku (BZP 107/2005, poz. 24929) zamawiający wymagał autobusów o 3 lata młodszych z trojgiem drzwi.

Tamto postępowanie zakończyło się wygraną Krzysztofa Pawelca, wówczas prowadzącego działalność w Katowicach, obecnie zarejestrowanego w Pacanowie. Przewoźnik ten zaproponował swoje usługi w cenie 3 zł za kilometr netto.


Trasa linii 213, prowadząca przez południowe rejony Katowic do Rudy Śląskiej, przebiega w okolicy wielu szpitali (w szczególności w Katowicach Ligocie i Ochojcu), stanowi zatem znakomite połączenie dla osób korzystających z placówek służby zdrowia (z poprawką na częstotliwość kursowania). Pomimo tego przy nowym przetargu znów nie wymaga się od przewoźników obowiązku dysponowania pojazdem niskopodłogowym, a co powinno być w opisanej sytuacji standardem. Pozostaje liczyć, że ewentualny oferent zgłosi taki właśnie pojazd i poprawi statystykę przyjaznych dla pasażerów autobusów w ruchu.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Piotrek napisał(a):

Nie ma co nasza komunikacja zmieża w dobrym kierunku...do upadku

02.06 23:04:19

palex napisał(a):

aż żal czytać :|

03.06 06:41:32

lgor napisał(a):

Linia 114 też przejeżdza przez szpital na dodatek urazówki (przypuśćmy że ktoś o kulach musi skorzystać z tej linii) i jakoś tutaj też nie ogłoszono w przetargu obligatoryjnie niskich wozów.Widze że takich przykładów jest sporo.

03.06 07:38:33

andrzejh69 napisał(a):

najgorsze są 2 drzwi i brak otwieranych okien

03.06 07:43:57

kojot napisał(a):

To jest efekt działania KZK. Dostosowują wymogi przetargowe do tego co jest na złomie u zachodnich sąsiadów.

03.06 09:02:08

MARUDA napisał(a):

To może prezes KZK GOP przejedzie się autobusem dwa drzwami.Pewnie niewie co to jest upał bo jezdzi samochodem klimatyzacją zapraszamy Pana Prezesa KZK GOP na rundę 720 z PKS Gliwice który wysyła tam Sertę dwudrzwiową makabra dodatku na lini 57 80 i 288 autobusy bez okień.

03.06 12:15:47

bolo napisał(a):

a na 57 gliwice jeździły nówkami a teraz będa tam stare cheble - koszmar!

03.06 13:59:18

rufio napisał(a):

te przetargi to jedna wielka porażka. chyba ktoś musi zginąć z powodu złego stanu pojazdu, żeby się coś zmieniło w myśleniu "fachowców" z kzk

03.06 14:00:54

podlesianin napisał(a):

Moim zdanie 213 to linia czysto do przewozu powietrza szczególnie na trasie ochojec ,kostuchna.

03.06 14:25:11

AbeS napisał(a):

jestem stalym bywalcem na lini nr 20...i mysle ze to bedize porazka..pewnie znowu nie bedize otwieranych okien;/ i powinnom byc wiecej niskopodlogowych i chopciaz jakis jeden przegub bo czesto jest sciask w 20 szczegolnie na odcinku Bytom-Miechowice..potemjuz lzej

03.06 15:13:30

Shadow238 napisał(a):

@podlesianin: Ta linia według mnie powinna kursować tylko rano i po południu, bo w pozostałych porach jeździ zaledwie 3-5 pasażerów. A według mnie przetarg na 213 ponownie wygra Pawelec puszczając tam 120M (#011, #015, #010 lub #05) :/ Czasami jednak ma gest i w sobotę jeździ jakiś NL202 ;)

03.06 16:43:20

rafał napisał(a):

Masz rację Rufio przetargi to wielka porażka pasażerów i zwycięstwo KZK

03.06 21:02:35

jacek napisał(a):

Maruda, o czym ty marzysz Pan Prezes KZK GOP jeździ dobrze wypasioną bryką a nie komunikacją miejską.Co Go może obchodzić jakiś tam pasażer.

04.06 19:25:51

budda napisał(a):

Przetargi są ustawione, przecież wszyscy o tym wiemy;) Empiryczny przykład: 57, 80,288.. przykro, ale trudno się mówi.

05.06 02:40:07

jacek napisał(a):

I pozwalamy ustawiać dalej. Amen

07.06 18:56:25

Buscoholic napisał(a):

Trochę szkoda, że z linią swego czasu pożegnał się Meteor. Dużo złego możnaby powiedzieć na temat tej firmy, ale akurat na linii 20 zawsze było w porządku. Za działania PKM-u Świerklaniec na linii pojawiaja się U10, które ni w pięć ni w dziesięć pasują na taką trasę, mimo że głównie obsługuje mniejsze miejscowości. A teraz może być jeszcze gorzej, jak wyjadą te EUROZŁOMY.

09.06 01:19:46


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!