Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przetargi KZK GOP: Omnitech i Tadeusz Powichrowski wracają do gry

07.05.2008

Tagi: przetarg, KZK GOP, Omnitech, Powichrowski, PKM Gliwice – Dodał: Maciej Makula

KZK GOP ponownie wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę linii 57, 80 i 288. Po raz kolejny najlepiej zaprezentowało się konsorcjum Omnitech Sp. z o.o. i Tadeusza Powichrowskiego, wyprzedzając PKM Gliwice.


Zacznijmy od historii. Linie 57, 80 i 288 obsługiwane były przez PKM Bytom. Po upadku firmy ich obsługę przejął PKM Gliwice, wysyłając tam z reguły nowszą częścią swojego taboru. Po upływie roku nadszedł czas skierowania tej umowy na drogę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Przetarg ogłoszono w dniu 31 października 2007 r. Niezbędnym wymogiem stawianym przez KZK GOP było posiadanie 11 sztuk autobusów niskopodłogowych, nie starszych z niż z 1996 roku, w tym 6 autobusów typu B (co najmniej 3 nie starsze niż z 2006 r.) i 5 typu C (co najmniej 2 nie starsze niż z 2005 r.).


Swoją ofertę złożyły dwie firmy - dotychczasowy przewoźnik z Gliwic oraz pojawiające się po raz pierwszy na Śląsku - konsorcjum firm Omnitech Sp. z o.o. i Transport Osobowy Tadeusz Powichrowski. Niższą cenę zaoferował drugi przewoźnik i to jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Zwycięskie konsorcjum do obsługi linii zaoferowało m.in. autobusy marki MAZ 107. Są to jednoczłonowe autobusy o długości ok. 14,5 m.

» Więcej o autobusie MAZ 107 (strona producenta w języku rosyjskim)

Pomimo tego od 1 stycznia 2008 r. na liniach nadal jeździły żółte pojazdy komunalnego przewoźnika. Stało się tak wskutek oprotestowania przez PKM wyboru dokonanego przez KZK GOP, który to protest KZK GOP uznało za zasadny. Główną podstawą uwzględnienia protestu (a tym samym odrzucenia oferty Konsorcjum), było niespełnienie w złożonej ofercie warunku 20% miejsc siedzących, w jakie wyposażony winien być pojazd.


Odwołanie od tego rozstrzygnięcia w dniu 11 stycznia 2008 r. wniosło Konsorcjum, zarzucając Zamawiającemu uchybienia formalne w postępowaniu - nie skorzystanie z możliwości wezwania oferentów do uzupełnienia dokumentów (w tym wypadku co do dokumentów wykazujących ilość miejsc siedzących w pojeździe). Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 7 lutego 2008 r. (sygn. KIO/UZP 42/08) orzekła, że wobec treści oferty odwołującego i wymogów SIWZ brak było podstaw do uznania, że oferta odwołującego podlega odrzuceniu. Nakazał jednocześnie ponowną ocenę ofert po dopełnieniu wszystkich wymogów formalnych.

Tydzień później, 14 lutego 2008 r., do KZK GOP wpłynęło pismo Prezydenta Miasta Gliwice z wnioskiem o zmianę rozkładu i trasy linii 57 (wydłużenie do strefy ekonomicznej). Pociągnęło to za sobą również zmianę pojemności i zwiększenie ilości wozokilometrów. W konsekwencji tego pisma KZK GOP unieważniło na przełomie lutego i marca 2008 r. cały przetarg i w dniu 11 marca 2008 r. ogłosiło dwa odrębne postępowania:
- na obsługę linii 57, gdzie wymagano 8 sztuk autobusów niskopodłogowych nie starszych niż z 2006 roku, w tym 5 sztuk taboru typu C (z zastrzeżeniem, że pojazdy te muszą być przegubowe) i 3 sztuk taboru typu B;
- na obsługę linii 80 i 288, gdzie wymagano 6 sztuk autobusów niskopodłogowych nie starszych niż z 2003 roku, w tym w tym 3 sztuk taboru typu C (z zastrzeżeniem, że pojazdy te muszą być przegubowe) i 3 sztuk taboru typu B.

Wprowadzone w specyfikacji zmiany (zapis o autobusach przegubowych, obniżenie średniej wieku pojazdów), w połączeniu z trwającą wówczas dostawą 12 SU18 do PKM Gliwic stawiały tego przewoźnika w roli faworyta przetargów.


Konsorcjum nie złożyło jednak broni. Już w dniu 5 marca 2008 r. złożyło protest na decyzję KZK GOP o unieważnieniu przetargu, a po jego oddaleniu wniosło odwołanie. Także i tym razem rozstrzygnięcie Krajowej Izby Odwoławczej było niekorzystne dla KZK GOP. Wyrokiem z dnia 8 kwietnia 2008 r. (sygn. KIO/UZP 262/08) nakazano unieważnienie czynności unieważnienia postępowania i wykonanie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lutego 2008 r. (sygn. KIO/UZP 42/08). W uzasadnieniu KIO podała, że w jej ocenie nie było podstaw do unieważnienia pierwszego przetargu, albowiem okoliczności, na które powołało się KZK GOP (ważna przyczyna społeczna, której nie dało się przewidzieć) nie istniały.

Wkrótce po tym wyroku KZK GOP zmuszony był unieważnić oba odrębne postępowania i dokonać ponownego wyboru ofert w pierwotnym przetargu. Dokonał tego w dniu 25 kwietnia 2008 r., wybierając ofertę Konsorcjum Omnitech i Tadeusza Powichrowskiego. Można jednak podejrzewać, że i tym razem PKM nie złoży broni i oprotestuje rozstrzygnięcie zamawiającego.

Na marginesie trzeba wskazać na jeden ciekawy element, zawarty w uzasadnieniu wyroku 262/08. Zdaniem Izby nie można w toczącym się postępowaniu dokonać zmiany zawnioskowanej przez Prezydenta Miasta Gliwice (zmiany taboru, trasy i zwiększenia ilości kilometrów). Sugeruje przy tym, aby dla zaspokojenia potrzeb przewozowych mieszkańców Gliwic powołać nową linię autobusową. Czy tak się stanie zobaczymy najpewniej w najbliższych tygodniach.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arturro napisał(a):

No to będzie ciekawie. Nowy typ Maz-a będzie, a czy oni już je mają czy dopiero przyjdą?

07.05 20:29:48

Do szkoły.. napisał(a):

Cytat: "
» Czytaj więcej o autobusie MAZ 107 (strona producenta w języku białoruskim)"
To rosyjski ;P

07.05 20:49:49

citadis napisał(a):

Ja rozumiem, że mamy wolny rynek, ostrą konkurencje i podobne pierdoły, ale możliwość odwoływania się po kilka razy hamuje procesy zachodzenia jakichkolwiek zmian, a to raczej nie jest korzystne dla społeczeństwa, ani gospodarki kraju. Ciekawe, że w żadnym innym państwie UE nikt nie boryka się z podobnymi problemami, zakrojonymi na aż tak szeroką skalę. Żal.

07.05 21:46:25

podlesianin napisał(a):

Bo w UE panuje totalny socjalizm tam nie ma wolnego rynku bardzo dużych sferach.

07.05 22:28:47

heh napisał(a):

A co będzie jeżeli konsorcjum O&P ostatecznie wygra ten przetarg i wyśle na trasę swoije MAZy, a dopiero wtedy Frankiewicz wystąpi z wnioskiem o zwiększenie taboru? Miasto może chyba poprosić w ramach aneksu do umowy (za pośrednictem KZK) o minimum 18-metrowe autobusy? Konsorcum O&P tych nowych wymagań pewnie nie będzie mogło spenić i co wtedy?

08.05 00:15:53

heh napisał(a):

A co do samych MAZów. Z zewnątrz jakoś jeszcze wyglądają (jak kilkunastoletnie MANy), ale wnętrze woła o pomstę do nieba!!

08.05 00:17:25

budda napisał(a):

heh-- Dokładnie. Z czym do ludzi:] Z jakimiś z d... wziętymi Mazami? W dodatku krótkimi? Na 80-tce? Heh;)

08.05 03:15:46

citadis napisał(a):

@heh: W KZK nie ma rozgraniczenia na tabor CN 15 metrowy i CN przegubowy >16,5m(teoretycznie jest takowe w przetargach, ale w praktyce przegub=deskorolce). Dlatego Frankiewicz, choćby bardzo chciał nie może sobie niczego podobnego zażyczyć. Poza tym w wypadku naszego organizatora raczej byłbym spokojny, że żadnych aneksów, ani zmian nie będzie - ze zwykłego doświadczenia, ot choćby stworzenie 212 i 812, z racji braku możliwości dołożenia wozów na 12/912. Ad. wypowiedzi podlesianina: Ale powiedz kto na tym lepiej wychodzi? My z naszym wolnym rynkiem czy oni z "socjalizmem"?

08.05 07:08:01

klan napisał(a):

To mnie najbardziej rozbawiło:
"obniżenie średniej wieku pojazdów), w połączeniu z trwającą wówczas dostawą 12 SU18 do PKM Gliwic stawiały tego przewoźnika w roli faworyta przetargów."

08.05 08:12:50

Kapitan Anemo napisał(a):

ZACZNIJMY OD HISTORII. Najpierw linie 57, 80 i 288 obsługiwane były przez PKM Gliwice, potem przejął je PKM Bytom, a po jego upadku w 2006 r. - powtórnie PKM Gliwice.

08.05 08:32:43

ndsk napisał(a):

Sami chcieliście mieć wolny rynek ( niby żeby by była konkurencja.. ), prawdziwą Europe w Polsce więc teraz macie :P

08.05 08:54:29

Seban napisał(a):

a tak z innej beczki..ale nawiązując do tematu przetargów...wie ktoś może kiedy kończy sie umowa na obsługę lini 41 ?? i czy sa moze jakies szanse ze w koncu przejmie ją ktos inny..niz transgór myslowice ??:>

08.05 10:40:23

budda napisał(a):

Podpisuję się pod pytaniem Sebana.

08.05 11:48:23

butthead napisał(a):

Do końca 2009 r.

08.05 13:38:05

Olo napisał(a):

tak to jest ... trzeba było wymagac autobusy nie starsze niż z 1993 roku , tabor C i CN wtedy pewnie więcej przeowźników startowało by... i nikt nas nie skazywał by na jakieś MAZY

08.05 16:19:08

Panew napisał(a):

kurrr... ale to jest paranoja. Czyli jedyne zmiany tras i pojemności taboru można robić tylko przed przetargiem?! To najlepiej zlikwidować 57 80 i 288 i uruchomić nowe 57 80 i 288 wpisane do rozkładu 59 czy czegoś. Konkurencję rzecz jasna popieram, ale już bez przesady, że przez przetargi ziomki jeszcze bardziej trzeba będzie rozdrabniać (nowe linie) układ komunikacyjny.

08.05 17:31:01

lool napisał(a):

chetnie bym zobaczyl korsorcjum na 57 i jakby kazdy kurs z Helenki dojezdzal do Miechowic...:D

08.05 18:35:46

Serd napisał(a):

@Heh: Co wtedy? Straci linie na rzecz kogoś kto będzie w stanie spełnić dane wymagania,(np wymianę autobusów typu B na C w niektórych kursach 57 lub na 288 powiedzmy(skoro już o tych linia mowa)), proste. A co do Frankiewicza to w każdej -dosłownie- chwili może on złożyć do KZK GOP podanie o takie a takie zmiany w komunikacji miejskiej i nie musi przejmować się tym czy już jest po czy jeszcze przed takim czy innym przetargiem. A dlaczego? Bo to nie Jego a KZK GOPu problem czyje będą w tym monecie jeździć autobusy na tej czy tej linii. A dlaczego? A dlatego ze to nie Frankiewicz a GOP zajmuje się organizuje u nas komunikację miejską. Aczkolwiek straciłby gdyby PKM GLIWICE stracił za dużo linii gdzyż Gliwice są inwestorem i udziałowcem w swoim
PKM-ie, ale to już inna sprawa...

I jeszcze co do samych Mazów:
- no cóż, RUSCY RZĄDZĄ, kolego :D ...

@Kapitan Anemo: małe uzupełnienie,jeśli można. Otóż przez jakiś czas na 80 pojawiał się też Polak (na 80 i równocześnie na 112 który wtedy jeździł na Sikornik)Było to bodajże w latach 1989-91

08.05 21:18:02

adam86 napisał(a):

@serd: nic nie starci, bo nie mozna kogoś wywalic z linii dlatego, że nagle komuś tam ubzdura sie, że mają jeździć inne austobusy. Takie coś skończy się przegrana KZK w sądzie.

08.05 21:47:34

Były kierowca z PKM Gliwice napisał(a):

Pożyjemy zobaczymy.Ciekawe jak ich będa nękać awarie i inne takie podobne sprawy-to co wtedy?Wyśla te stare gruchoty co jezdziły na 236,czy wystąpią dp prezydenta Gliwic żeby im miasto dotowało zakup nowych autobusów-albo co jeszcze lepsze żeby im PKM uzyczył swoich :-)))))
Paranoja.Przeciez ta firma nie ma nawet bazy z prawdziwego zdarzenia.Żadnego zaplecza.Czy nikt tego nie widzi.A potem będzie że autobusy sie spóżniają,zimą wypadaja i nie ma ich czym zastapic.Brak słów.Ciekawe że o tym co i jak ma sie dziac w naszym regionie i mieście decyduje sąd,który nie wie nawet jak wyglądaja Gliwice i jakie sa nasze potrzeby.A co kurna głos ludnosci sie juz nie liczy w tym wszystkim???

08.05 21:47:35

podlesianin napisał(a):

Ja wam współczuje coś takiego przerabialiśmy przez cztery lata to była masakra. Ale może będzie dobrze chociaż kurcze nie wierze mimo moich szczerych chęci.

09.05 10:19:43

P Śl napisał(a):

A czy to cale konsorcjum to chiciazl ma juz te autobusy ? ma zamowione czy jak ?? Bo z tego co slyszalem to na nie czeka sie do 12 miesiecy to kiedy one wyjada na EURO 2012 ?

09.05 16:00:17

Jaro napisał(a):

Jako pasażer linii 80 nie chce żadnych prywaciarzy z białoruskim złomem na tej linii tylko PKM Gliwice - w przeciwnym wypadku przesiadam się na samochód.

10.05 16:02:04

Tequla napisał(a):

Gliwice traktują SSE jak zło konieczne. Dojazd do Strefy komunikacją miejską dalej niż Opel to już prawdziwa katastrofa. Teraz jeszcze zmiana przewoźnika - ciekawe jak będzie wyglądał 57 na Placu Piastów (kurs 7.10) który zazwyczaj nabity jest po same brzegi.

11.05 11:19:44

qwe napisał(a):

I nie tylko ten kurs - także i wszystkie w godzinach 13-14-15, czy wieczorem. Ostatnio nie wszedlem do 57 w piatek, po godzinie 13...

Takze i ranne kursy praktycznie od 6 z helenki/rokitnicy to makabra. Jesli znowu wroca tam autobusy 12 metrowe (3 sztuki) + 14,5 metrowe, ktore to niby są taborem CN (2 sztuki) to ludzie dojezdzajacy z zabrza do gliwic, a takze z gliwic do SSE beda skazani na... nie ma konkretnej alternatywy, przynajmniej w tym pierwszym przypadku - tylko 617 ktora jedzie 2x dluzej od 57. Mam nadzieje, ze nie zaznam na tym pakiecie pana Powichrowskiego, bo busy to pierwszy problem. Boje sie takze wypadania z linii, badz innych tego typu rzeczy. Nie chce przyjsc na rokitnicy na przystanek o 22, czy 22:30 kiedy mam ostatnie kursy do Gliwic i stwierdzic, ze albo bus nie przyjechal, albo pojechal sobie kiedy chcial. Do tego ciekaw jestem, co pan Powichrowski bedzie mial w zapasie, gdyby dany bus sie popsul... pewnie jakies stare klamoty... >_< No chyba ze bedzie wszystko OK - ale powatpiewam. Nie ufam jakos prywaciarzom...

11.05 13:47:54

lool napisał(a):

dojaz z Zabrza (Helenki,Rokitnicy) to nie duzy problem...o wiele gorzej mamy My mieszkancy Miechowic..albo Meteora na 850 (porazka) albo wlasnie jechac na Rokitnice i 57 (osobiscie wole jezdzic 57 niz 850 i tak te robie i wiele osob z Miechowic) i uwazam ze 57 powinno czesciej dojezdzac do Miechowic a nie tylko 2 razy i to tak wczesnie rano

11.05 19:31:05

Tequila napisał(a):

Skoro już PKM Gliwice odpuścił sobie obsługę SSE to być może warto pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości popołudniowych kursów chociażby na 870 (fani kolei mnie zeżrą)

12.05 20:14:46

adam86 napisał(a):

@qwe: to o czym piszesz, będzie tylko i wyłącznie winą KZK. Pora się nauczyć, że jak się robi przetarg to tzreba przy tym myśleć.

12.05 22:14:38

Taker napisał(a):

A ja cieszę się że PKM najprawdopodbniej straci 57 i 80. Dlatego że Solarisy które na tych liniach jeżdżą będą teraz jeździć na liniach wewnętrznych Gliwic czyli tam gdzie ich miejsce.

13.05 19:53:27

qwe napisał(a):

@adam86: oczywiście Adam, szkoda tylko, ze będzie to kosztem mieszkańców na cale 4 lata... i szkoda, ze cudowne KZK tak olewa wszystkie skargi i sugestie pasażerów... bo póki co tak to odczuwam. pzdr

13.05 23:31:57

pasażer napisał(a):

@Taker-to dyspozytor decyduje,gdzie pojadą nowe solary,a nie ty.Kto powiedział,że one MUSZĄ jeździć na liniach wewnątrzgliwickich?Bo UM Gliwice wyłożył kasę?Zresztą sam UM by tego nie sfinansował,jedynie ze współakcjonariuszami Pkm-u,czyli m.in.Zabrzem i Knurowem.Tak więc skończ bredzic bajki o tym gdzie jaki autobus ma jeździć.Aha,jeśli mieszkańcy tych miejscowości,gdzie kursują 57 i 80 będą chcieli nimi jeździć to co zrobisz?nadal chcieli sie wozić solarami

14.05 11:27:44

ffffff napisał(a):

wymiotować mi się chce, jak włazicie do du... Frankiewiczowi razem z jego plastikowymi solariami - przepraszam, solarisami. W upały czuję się w nich jak w mikrofali, bo szanowny kierowca przecież nie raczy otworzyć klap. Sto razy bardziej wolę ikarusy i mazy od tych waszych zas... solarisów. Narzekacie też na Transgór, w porównaniu z solarkami to one są komfortowe - miękkie siedzenia z zagłówkami, miękkie zawieszenie, cichy silnik, no ale wszyscy mądrzy przecież kochają jedynie słuszne urbino i Frankiewicza!!!

18.05 15:54:15

adam86 napisał(a):

@ffff: nie pierz, że rozpadające się Volvo rocznik 80 jest lepsze niż nowy Solaris. Czegoś takiego jak otwierane okno w Transgórze nie ma.

18.05 16:31:03

SIemianowice kzk Fans os. MEM napisał(a):

pasażer i Taker, obaj pierdoły gadacie. Solarisy pojadą tam gdzie będą wymagane w przetargu i ani UM Gliwice ani mieszkancom Czekanowa NIC do tego

18.05 16:57:00

BlueGemini napisał(a):

Budda i heh: Dla Was pewnie kilkunastoletnie zużyte MAN-y albo Neoplany sprowadzone z "Reichu" są lepsze niż nowe MAZy?? Ja tam wole te nowe MAZy, jeżdżę nimi co jakiś czas na lini 165 i biją na głowę te stare gruchoty z Niemiec (patrz linia 139), a poza tym mają coś takiego jak rozsuwane DUŻE okna którymi w lato wpada powietrze a nie te małe "dupsliki" u góry gdzie należy "uważać na palce" i "zamykać trzymając za uchwyt" a powietrza i tak brak-ach ta nowoczesność! I wcale nie wyglądają tak źle w środku, przypuszczam że masz uprzedzenia bo to sprzęt ze wschodu.

23.05 11:43:07

podlesianin napisał(a):

A kiedy to konsorcjum zaczyna obsługę tych linii?

24.05 20:50:44

paw napisał(a):

1 czerwca

27.05 15:01:32

Andzrzej napisał(a):

@Taker
A co gościu teraz to pewnie te solarisy po księżycu jeżdżą a nie Gliwicach?
Zresztą przestaniesz sie cieszyć jak głupi bateryjką jak sie raz przewieziesz w upalny dzień takim autobusem, jeszcze zatęsknisz za Ikarusami.

29.05 02:22:27

wikibus.org andrzej napisał(a):

Nareszcie ktoś protestuje przeciwko zabawom KZK w przetargach. I jak widać protestuje skutecznie. KZK to nie święta krowa, która może wszystko.

Nie dość, że przetargi rozpisywane są pod przewoźników, to jeszcze kiedy jest nieodpowiednie rozstrzygnięcie zmienia się procedura i wszystko jest lege artis. Żenada!

Gratulacje dla prawników z Omnitecha!

30.05 00:01:34

Mieszkaniec Przezchlebia napisał(a):

Witam! To jest dopiero pierwszy dzien obsługi tej lini przez konsorcjum, gdyż w niedziele nie kursuje. Ale ja naprawde z całego serca bym chciał ujrzeć na 288 żółtego MAN-a z naklejką PKM Gliwice. Prawda jest taka od zawsze tą linie obsługiwało Gliwice. PKM Bytom jeżdził wprawdzie jakiś czas, ale co oni w ogóle mieli za tabor??? STARE ZŁOMY! Na początku 90-tych lat to właśnie między innymi na 288 można było ujrzeć żółtego DAB-a z automatyczną skrzynią biegów z numerem porządkowym 112 :) właśnie z Gliwic. W tym czasie to inne firmy mogły zaoferować rozklekotanego!! Jelcza. Także SZACUNEK i UZNANIE dla PKM Gliwice. Należy im sie obsługa tej linii . Konsorcjum niech SPADA!!! PROŚBA dla Gliwic: wyślijcie na linie 288 wasze pojazdy. Normalnie kamień by mi spadł z serca. POZDRAWIAM!

02.06 14:16:18

załamany napisał(a):

Prośba do KZK: wykopcie PKM Gliwice jeszcze z paru innych linii, bo już nie mogę. To są święte krowy, kierowcom psażerowie tylko przeszkadzają. Raz o mało nie zostałem pobity, bo zwróciłem uwagę, że odjechał za wcześnie. Rekordy bije łysol z mana nr 40. Drze się, piraci, zamyka przed nosem, powinni dawno go posadzić.

02.06 17:14:39

żal .pl - helenka napisał(a):

żal.pl od kiku dni na lini 57 jeżdżą te głupie mazy kierowcy tymi autobusami nie potrafia jeździć jak hamuje to połowa ludzi co stoi znajduje sie u kierowcy .... a PKM Gliwice zawsze potrafiło dobrze obsłużyc tę linie zadko kiedy widziałem na tej lini nawet daba cały czas solarisy ... wogole chciałbym by wrócił PKM Gliwice na tę linię

02.06 21:25:08

Rokitnica napisał(a):

to jest okropne co się dzieje odkąd linię 57 obsługuje Omnitech. Autobusy jeżdżą krótkie, ludzie ściskają się tam jak sardynki w puszcze. Oczywiście spóźniać i tak się spóźniają, a co najlepsze czasem to w ogóle sobie nie przyjeżdżają. wie ktoś może jak wysłać skargę do KZK GOPu? już mi brakuje tych żółciutkich Solarisów :(

06.06 00:22:16

kyss napisał(a):

@Rokitnica: Przez strone kzk gop bądź listownie na adres Barbary 21a, Katowice

06.06 14:45:46

Ziemięcice napisał(a):

Sam bym najchętniej pojechał do tego kzk gop. Ale nie wiem, czy to cos da, chociaż spróbowac można. Po co w ogóle robili ten przetarg, to ja nie wiem.Ten na linii 288 to wygląda jak jakiś złom. A do pierwszego czerwca dzień w dzień jeździł piękny żółty MAN i to najczęściej z tych najnowszych (Lion City). Głupki. "Polak zawsze mądry po szkodzie..." Szkoda gadać... przesiedli pasażerów z "Mercedesa na Poloneza"

06.06 23:55:06

Ziemięcice napisał(a):

No po prostu SUPER. Ten Omnitech mnie już naprawde wkurza... 57 ze stopniami, a ponoć miał być niskopodłogowy. Co to do cholery ma być??? A już totalnie śmiechu warte jest to że kurs linii 288 w sobote godzina 22:05 z Przezchlebia do GLiwic wykonany autobusem przegubowym... No śmiech na sali. W autobusie raptem 5 osób. Ostatni raz autobus przegubowy na tej linii widziałem chyba jeszcze pod koniec 80-tych lat. Wtedy jeżdił tu jeszcze przegubowy Ikarus z PKM Gliwice. Ja rozumie jakby przegubowy dali od pon do pt o godzinie 7.08 z Przezchlebia, albo 15:30 z Gliwic to by mogło być uzasadnione, bo wtedy jest na prawdę PEŁNY, ale nie 22.00 i to w sobote do tego... :D

08.06 00:11:27

Powichrowski ! napisał(a):

Jakim cudem Tadeusz Powichrowskiżeby wygrywa przetargi mając do zaoferowania takie graty. Autobusy są stare, nie działają przyciski stop, nie otwierają się drzwi, teraz w czerwcu o godz.15:30 w taki upał jest wączone ogrzewanie! To skandal. Jakieś skrzynie na głowami skaczą jakby zaraz miały wpaść na głowę!
Zapraszam pana Powichrowskiego na wycieczkę 80! Niech się przekona jak fajnie się jedzie godzinę w gorącym autobusie, w którym nie można otworzyć okna a jak będzie chciał wysiąć to... ups nie wysiądzie bo dzrwi się nie otwierają! A za przyjemność zapłaci ponad 100 zł!

19.06 16:58:58

obserwator napisał(a):

a konsorcjum to panowie odpowiedzialni za upadek pkm bytom s.a

07.07 22:16:47

80 napisał(a):

http://adas.jogger.pl/2008/...

Tak wygląda najtańsza oferta Omitechu - czyli niesprawne autobusy o których można przeczytać w gazetach a teraz jeszcze to

26.10 13:28:55

karina napisał(a):

Do kiedy jest ważny ten przetarg?

29.12 17:18:28

Salam napisał(a):

Ja codziennie jeżdżę do szkoły z centrum Gliwic. Jestem w 1 klasie gimnazjum. Koledzy drugiej klasy mówili o przegubowych. Teraz jakieś złomy. Jeden nowszy jeździ. O 7.40 z pl. Piastów to czasem się wsiąść nie da, naprawdę. A najdłuższe autobusy puszczają na najmniejszy tłok.

03.06 17:27:00

driver napisał(a):

wOmnitech I POWICHROSKI w tych firmach pracuja sami artysci bo wszyscy mają umowy o dzieło

06.01 18:15:34

Piotrek napisał(a):

Załamany, dobrze że napisałeś o tym łysolu z mana 40, bo już myślałem że tylko ja jestem przeczulony na jego punkcie. Co prawda już dawno na niego nie trafiłem, ale widzę go czasem z zewnątrz. Myślałem że trochę go utemperowali, bo (zdaniem miłośników Szarego i Franka) PKM Gliwice to przecież ucieleśnienie dobrych manier, a tu dowiaduję się że jednak nie. Ale kiedyś ten przyjemniaczek może spowodować wypadek, jak nie ograniczy codziennej dawki hormonu.

08.01 13:09:48


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!