Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Będzińskie "żelazka" przechodzą jazdy próbne

29.02.2008

Tagi: tabor, inwestycje, Tramwaje Śląskie – Dodał: Krzysztof Bojda

Od czasu przyjazdu pierwszych zmodernizowanych stopiątek informujemy Was sukcesywnie o losach kolejnych wagonów. Tym razem garść informacji z zajezdni Będzin oraz ciekawostki bieżące ze Stroszka.



Przypomnijmy, że od niedawna na linii 21 kursuje zmodernizowany w Poznaniu wagon 535. Niebawem dołączy do niego odnowiony w Łodzi wagon 737 (planowany przydział na poc. 214). Trzecia z będzińskich modernizacji (wagon 759) kursować ma natomiast na linii 15 (poc. 1507). "Żelazka" przechodzą obecnie jazdy próbne i rozpoczną kursować liniowo prawdopodobnie na początku marca.



Na początku lutego br. do Chorzowa Batorego wysłany został wagon 534, który przejdzie tam remont bieżący. Później wysłane mają tam zostać wagony 762 (również na RB) oraz 334, który przejdzie remont kapitalny.

Wagony 325 i 576, które nadal są objęte nadzorem prokuratorskim po czołowym zderzeniu w sierpniu 2007 r. w Sosnowcu zostaną w tym roku skreślone. Również w tym roku mają zostać skreślone jeszcze trzy wagony z zajezdni Będzin (prawdopodobnie wszystkie z nich będą typu 105N).

Tymczasem w Chorzowie Batorym zakończono trwający dość długo remont bytomskiego wagonu 791, który w piątek 22 lutego br. zaobserwowany został na linii 19. Remont wykonany we własnych warsztatach wydaje się być ciekawą alternatywą wobec zadań realizowanych siłami firm zewnętrznych. Zachowano wprawdzie tradycyjną bryłę pojazdu, jednak pasażerowie z pewnością docenią odświeżone wnętrze, a motorniczowie zmodernizowaną kabinę z nowym pulpitem. Wagon stał się tzw. "wyłupkiem", czyli otrzymał przednie reflektory umieszczone bezpośrednio na gładkiej powierzchni ściany czołowej. Zlikwidowano także gniazda sterowania ukrotnionego.

fot. ze zb. TŚ
(tekst D. Wójcik, K. Bojda, zdjęcia D. Wójcik oraz ze zb. spółki Tramwaje Śląskie S. A.)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

MiS napisał(a):

791 - sto razy lepiej wyglada niz te zelazka i moderusy, szkoda ze bez wyswietlaczy.

29.02 08:43:53

KUBER napisał(a):

Czy ten wagon 791 dostał też w ramach remontu przetwornicę statyczną?

29.02 09:36:58

Lesiu napisał(a):

Tak, ma przetwornice statyczna.

29.02 11:07:14

Tomek Ch. napisał(a):

791 - to jest właściwa droga dla TŚ!!! W ten sposób więcej wagonów będzie "przyjaznych" pasażerom i motorniczym. Po co komu paskudne żelazka i moderusy za ciężkie pieniądze? Wystarczy tylko trochę 105tke w Batorym zmodernizować i już jest ok. 105 to mimo wszystko ładny wóz, więc po co mu design zmieniać?

29.02 14:19:15

Wojciech napisał(a):

Przychyjam się do zdania kolegów jeszcze jakby te światełka trochę podrasować to już wogóle byłby miodek :)

29.02 18:54:02

wikibus.org andrzej napisał(a):

Nie rozumiem po co zleca się remonty firmom zewnętrznym, skoro można je wykonać samemu. Co do wyświetlaczy, to system papierowy w tramwajach jest moim zdaniem bardziej czytelny. A wagony mają w miarę stałe przydziały, więc wielkiego problemu nie ma.

Ścianę czołową też chyba można by wymieniać w Batorym jeśli ktoś ma ochotę:)

Są więc takie rzeczy na niebie i ziemi...

29.02 23:07:18

rzelfix napisał(a):

#791 ma gniazdo nowego typu z tyłu wraz grzybkiem...

29.02 23:16:02

M11 napisał(a):

Obojętnie kto remontuje te tramwaje i jak one wyglągają... i tak za 2miesiące będą brudne i śmierdzące, bo TŚ żałuje pieniedzy na PORZĄDNE sprzątanie wagonów :-/

01.03 08:39:20

dw napisał(a):

@wikibus.org andrzej: Chorzów nie ma aż tylu pracowników, aby wykonywać wszystkie remonty.
Tablice, szczególnie u nas, niekoniecznie muszą być czytelne. Poza małą czcionką z pętlami końcowymi, to czasem nie wiadomo nawet jaka to linia.
Wyświetlacze przydają się głownie, gdy dana linia jest skierowana na inną trasę oraz na liniach gdzie numer linii zmienia się co jeden kurs (22/32) i nie trzeba wtedy latać po wagonie i zmieniać wszystkich tablic.
Oczywiście, żeby wyświetlacze przypadły wszystkim do gustu, to powinny być odpowiednio zaprogramowane i motorowi powinni pamiętać o zmianie kierunku na pętli.

01.03 10:49:03

slowak99 napisał(a):

Niektórych z Was nie rozumiem... TŚ ma więcej pieniędzy, zaczęły się remonty wagonów, chyba lepiej, że są zmodernizowane wagony, niż jak mamy jeździć w starszych Konstalach, nie? Planowane są remonty torowisk, dla kogoś również źle... Niektórzy piszą, że cała KM jest w ogóle nie potrzebna i tylko smrodzi miasta, ktoś inny piszę autobusy be, ktoś, żeby tramwaje zlikwidować... Najlepiej to w ogóle przeprowadźcie się gdzieś na drugi koniec świata, skoro nic Wam nie pasuje... Albo zasiądźcie w fotelu pana prezesa KZK GOPu, czy Tramwajów Śląskich... Ciekawe co Wy byście zrobili...

01.03 12:17:32

Kysu napisał(a):

Widziałem już te żelazka w Katowicach na Wełnowcu i w Sosnowcu Centrum.Rzucają sie w oczy.

01.03 18:11:04

irek napisał(a):

Już na ten temat kiedyś było, ale może wokół świateł wymalować czarne kwadraty tak jak w będzińsko-krakowskim 756K? Wtedy ochyda nie rzuca się tak w oczy, a walory użytkowe zostają.

03.03 08:09:11


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!