Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Planowane remonty torowisk tramwajowych

01.02.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Spółka Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiła przetarg na "opracowanie studium wykonalności dla przedsięwzięcia >Program inwestycyjny rozwoju trakcji szynowej w latach 2008-2013< oraz przygotowanie wniosku o dofinansowanie realizacji programu".


Program obejmuje remonty i modernizacje (a także budowę nowych odcinków) ponad 175 km toru pojedynczego, a wraz z zakupem taboru ma to kosztować ponad 1 mld zł. Podzielono go na 9 ciągów (tras) obejmujących poszczególne odcinki sieci. Poszczególne zakresy obejmują trzy rodzaje zadań (nazwy za treścią specyfikacji):
- "usuwanie barier technicznych i zagrożeń w ciągłości usług w trakcji",
- "modernizację kluczowych odcinków sieci",
- "nowe odcinki dla poszerzenia zasięgu trakcji tramwajowej oraz poprawy elastyczności systemu".

Poszczególne ciągi obejmują:
1 - od Brynowa przez Chorzów i Bytom do Miechowic po trasie linii 6/41,
2 - od Zagórza przez centrum Katowic po trasie linii 15 i dalej przez Chorzów Batory i Świętochłowice do Bytomia trasą linii 7 oraz do zajezdni Stroszek po trasie linii 19,
3 - od ul. Metalowców w Chorzowie przez Piaśniki do Chebzia po trasie linii 11 i dalej przez Zabrze i Gliwice do Wójtowej Wsi po trasie linii 1,
4 - od ul. Żeromskiego w Sosnowcu przez Będzin i Dąbrowę Górniczą do Huty Katowice po trasie linii 21,
5 - odcinki od Milowic przez Sosnowiec i Niwkę do Mysłowic po trasie linii 26 i 14,
6 - od centrum Katowic do Siemianowic Śląskich po trasie linii 13,
7 - cała trasa linii 9 z Chorzowa przez Wirek do Bytomia,
8 - odcinki w Zabrzu na trasie linii 3 oraz z Zabrza do Bytomia po trasie linii 5,
9 - nowa linia tramwajowa w Gliwicach z Osiedla Kopernika przez centrum do Trynku i projektowanej hali sportowej Podium.

Do programu inwestycyjnego, oprócz modernizacji infrastruktury (torowisk, sieci trakcyjnej i zasilania) dopisany jest zakup taboru:
- 25 sztuk "klasycznego wagonu tramwajowego" za 50 mln zł,
- 25 sztuk "nowego środka transportowego" za 200 mln zł,
- 3 pogotowi sieciowych i 3 pogotowi torowych za 5 mln zł.

Szczegółowe informacje, a także mapkę z zaznaczonymi odcinkami przeznaczonymi do remontu można znaleźć w » Biuletynie Informacji Publicznej Tramwajów Śląskich S.A.

» Zapraszamy do dyskusji na forum

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

palex napisał(a):

Ja bym dołożył punkt 10 ze szczególnym priorytetem :P - "Mycie wagonów tramwajowych od zaraz".

01.02 23:38:06

slowak99 napisał(a):

Szkoda, że nie jest napisane, kiedy mają zamiar to wykonać :/

02.02 02:42:04

dw napisał(a):

@palex: w tym roku wagony raczej są myte, bo pod koniec roku w BIP pojawiło się zamówienie na mycie wagonów z dokładną ilością w każdej zajezdni.

02.02 08:40:43

memphis napisał(a):

Jakoś tego nie widać, śmierdzi coraz bardziej.

02.02 08:45:28

palex napisał(a):

@dw: pewnie. Na papierze to zawsze wszystko i wszędzie jest cacy. Ale z realizacją - wiadomo jak jest. Wystarczy wejsć do pierwszego tramwaju z brzegu. Jak nie masz kataru to - życzymy przyjemnej podróży.

02.02 11:03:26

MT-RS.lua.pl napisał(a):

Ja bym wolał żeby naprzód wymienili cały odcinek na linii 9 i żeby dobudowali 2 pas który by umożliwił w przyszłości utworzenie nowej linii tramwajowej np. do Katowic.

Jak to miło usłyszeć coś takiego ;p

02.02 11:37:14

mieszko966 napisał(a):

@slowak99: Jest napisane, że chodzi o lata 2008-2013. Przy czym na razie TŚ rozpisały przetarg, który wyłoni firmę, która stwierdzi, czy to w ogóle jest możliwe. ;)

PS. Co to jest "klasyczny wagon tramwajowy", a co "nowy środek transportowy"??

02.02 12:01:07

mark40 napisał(a):

Tego sie wlasnie obawiałem, że sygnały dot zakupu 25 wagonów klasycznych (zapewne wysokopodłogowych) będą prawdziwe i co gorsza będą to wagony nowe. Chociaż te 50 mln to z jednej strony za dużo (solówki) a z drugiej za mało (składy lub 205Wras).

02.02 12:13:34

adam86 napisał(a):

@reksio: co jest złego w kupowaniu nowych wagonów? Nie wszystkie musza byc niskie, a ja wcale nie jestem przekonany, czy to mają być nówki.

02.02 13:05:05

wikibus.org andrzej napisał(a):

Może na specjalne zamówienie wyprodukują nam NOWE stopiątki:P Bo nowy środek brzmi zbyt tajemniczo i niebezpiecznie i ja bym dał tylko klasyczne.

Mnie najbardziej podoba się punkt 9, oby nie pozostał w sferze marzeń, choć tego niestety się obawiam, znając nasze realia.

A kupowanie wysokopodłogowych środków transportu to absolutna paranoja. Mam nadzieję, że opracowujący zamówienie jest tego świadom.

02.02 15:14:53

adam86 napisał(a):

@wikibus: nie, wysokopodłogowy tramwaj w naszej sytuacji to nie jest żadna paranoja. Takie wozy są po prostu znacznie tańsze i bardziej odporne na nasze torowiska.

02.02 16:39:51

MiS napisał(a):

Lepiej wysokopodłogowe, bo potem bedzie jazda z jak 116Nd.

02.02 19:55:01

mark40 napisał(a):

@adam86; zgadza sie, ze nie wszędzie będą mogły jeździć LF jednak kupowanie nowych wysokopodłogowych też trochę mija się z celem. Używance były by ok ale za kwote 50 mln mozna mieć ich wiecej niz 25 więc są chyba plany na nowy tabor. Jeśli juz mielibysmy coś kupować na nasze tory to mógłby to być 205Wras.

02.02 20:47:42

Bodzio napisał(a):

Ciekawe, czy ktoś, kto formułował pkt 1. użył nieświadomie nazwy "Miechowice" mając na myśli istniejące obecnie torowisko kończące się jednak dość daleko przed Miechowicami, czy też roztacza utopijne wizje odbudowy torowiska rzeczywiście do Miechowic ... Co do punktu 8, to ostatnio coraz głośniej mówiło się o likwidacji "trójki", czyżby ktoś przejrzał na oczy ? A jak w tym kontekście rozumieć pominięcie linii "18" - czyżby jednak likwidacja była nieuchronna ?

02.02 21:37:04

memphis napisał(a):

@Bodzio: wystarczy spojrzeć na mapki załączone do SIWZ (link w artykule), aby nie snuć domysłów co do świadomego bądź nie używania nazwy Miechowice.

02.02 21:56:33

Bodzio napisał(a):

@memphis - wybacz, ale mapki są na tyle schematyczne ( czyt. uproszczone ), że z nich nie wynika jednoznacznie lokalizacja pętli linii 6/41. Można jedynie się domyślać po ostatnim wygięciu fioletowej kreski w górę, że linia zostanie jednak do Miechowic przedłużona ( oby !!! ). Ale są to w dalszym ciągu tylko domysły.

03.02 09:58:03

andrzej69 napisał(a):

a co z odcinkiem z szombierek przez bobrek do biskupic? o nim tez nic nie pisza :( chcą go zlikwidowac?
brak tez Łagiewniki - Chropaczów - Lipiny :(

03.02 12:57:19

margrabia napisał(a):

@Bodzio ja bym sie nie martwił. Linia do samych miechowic jest w końcowej fazie projektu budowlanego. To chyba rozwiewa wątpliwości.

03.02 14:31:05

Bodzio napisał(a):

@andrzej69 - czytaj
"8 - odcinki w Zabrzu na trasie linii 3 oraz z Zabrza do Bytomia po trasie linii 5" . Co do linii 17 - cóż może podzieli ona los osiemnastki ...

04.02 13:35:07

adam86 napisał(a):

@bodzio: o co Wam chodzi z tą 17, przecież jest zaplanowany remont w Chropaczowie.

04.02 22:58:14

Bodzio napisał(a):

@adam86 - no tak, kiedyś była o Chropacowie mowa. Ale mowa o remoncie odcinków siódemki też była. A w artykule jest potwierdzenie zamiaru remontu siódemki ( patrz pkt 2.), a siedemnastki nie.

05.02 09:23:39

andrzejh69 napisał(a):

17 to wiecznie zapchany tramwaj, co prawda od łagiewnik do chebzia juz mniej niz na wczesniejszym odciku, ale to "komunikacyjny kregosłup świetochłowic" ludzie z Chropaczowa jak znalazł mają połaczenie z centrum, co prawda jest jeszcze linia 201, ale ona w niektórych godzinach ma rzadki rozkład

05.02 10:22:45

(37) misiek napisał(a):

Widać linia co 28 minut zaliczana jest do nierentownych :/ Szkoda tylko, że czasami 105Na bywają tak zapachane ze ciezko wsiąść

05.02 19:57:23

adam86 napisał(a):

Co znowu puszczacie za ploty z tą 17? Przeciez jak wół w tabelce stoi remont torowiska wbudowanego w ulicę Barlickiego i Łagiewnicką(zadania 39 i 40)

05.02 20:41:34

podlesianin napisał(a):

A co z przedłużenie torowiska do Katowic Piotrowic ta idea już przeminęła z wiatrem. A druga sprawa jak coś oni zrobią z tych planów to ja będę pod wrażeniem. Jak na razie to nasze tramwaje jak dla mnie to są lepsze niż rollercoaster w wesołym miasteczku oczywiście nie na wszystkich odcinkach torów . Dobrze że nie ma zimy bo jak by była to już było by po tramwajach takie niestety są fakty patrząc na stan techniczny infrastruktury i to tylko okiem pasażera.

07.02 19:56:39

Bodziio napisał(a):

Wczoraj jadąc drogą krajową nr 94 z Bytomia do Rokitnicy zwróciłem uwagę na oczyszczony z drzew i w miarę wyrównany pas, który był ongiś zajęty przez tor tramwajowy ( odcinek leśny Miechowice - Rokitnica ). Już wcześniej zastanawiały mnie prowadzone w tym miejscu prace. Czyżby plany wydłużania linii tramwajowych 6/41 były bardziej dalekosiężne, niż tylko do Miechowic ?

09.02 13:49:51

Kysu napisał(a):

O tym to można napisać na kilka stron.Moim zdaniem do powinni od nowa wszystkie linie zmodernizować ,bo rzeczywiśćie jak wcześneiej jeden z Was napisał,że to co obecnie jest to jak rollercoaster w Śląskim Wesołym Miasteczku.Pamiętam jak po koncercie Red Hot Chili Pepers miałem okazje gadac z mieszkanką Pragi,to poprostu się smiała z naszych 105 i tego po czym jeżdżą.Miałem okazję też być w stolicy Czech i tam mozna bez trzymanki jechać po prażskich torach.

15.02 10:24:35


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!