Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmodernizowane wagony dotarły do Gliwic

11.12.2007

Tagi: tabor, inwestycje, Tramwaje Śląskie – Dodał: Krzysztof Bojda

W ostatnich dniach do gliwickiej zajezdni dotarły dwa zmodernizowane wagony 105Na - 788 przysłany z Poznania oraz 420, który odbył naprawę w zakładzie w Chorzowie Batorym.


Atrakcją sezonu jest niewątpliwie dostawa pierwszej z dwóch zmodernizowanych stopiątek zakontraktowanych w firmie Modertrans Poznań Sp. z o.o. Wagon, nazwany przez producenta "Moderus Alfa", otrzymał interesującą nową stylistykę ścian czołowych (ocenę pozostawiamy Wam), zastosowaną przez poznańską firmę po raz pierwszy. Przypomnijmy, że do Wielkopolski wysłany miał zostać także będziński 535. Nowy 788 (fizycznie nie jest to ten sam wagon, jaki wysłany został do modernizacji) dotarł do Gliwic we wtorek, 11 grudnia.


Kilka dni wcześniej przyprowadzony z remontu w Chorzowie Batorym został wagon 420. Zakres jego modernizacji jest bardziej praktyczny. Miejmy nadzieję, że każdy obecnie remontowany wagon opuszczać będzie bramy warsztatu w takim stanie.


(fot. S. Nadolski)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

LooL napisał(a):

na 5...!?

11.12 23:45:59

Penny napisał(a):

Jednak bardziej mi się wyglądem podoba chorzowska modernizacja - trudno, może jestem ortodoksem i konserwatystą :P Co prawda nie zbyt mi się podobają światła przednie - wolę te w czarnej prostokątnej obudowie. Gratuluję ZUR!

12.12 00:00:44

mark40 napisał(a):

Ja też mam taką nadzieję, ze każdy wyremontowany wagon w Batorym będzie tak wyglądał. A do tego #788 mogliby wsadzić wyświetlacze (ponoć #677 ma byc skasowny, chyba, że to plotki)

12.12 00:04:22

budda napisał(a):

Ten pierwszy z przodu wygląda jak kolejka linowa;p

12.12 03:11:09

AdaM napisał(a):

Po I: mogli urządzić wózkownie przy środkowych drzwiach - i tak większość ludzi z wózkami wchodzi tamtędy
Po II: kto na Batorym był taki inteligentny i przejął patent wrocławski sprzed 10 lat, żeby wsadzać swiatła w obręcze od syrenki???
Po III: Co do Moderusa, to ktoś tu jest bezguściem bezgranicznym - biała (czy kremowa) klapa na sprzęg, a czerwone blachy dołem na całej długości...

12.12 08:01:08

anna napisał(a):

Ten z Batorego jest fajny tylko te światła ma przerażające. Ten poznański mnie przeraża. Ślązacy nie są przygotowani na taki futurystyczny wygląd

12.12 08:40:52

palex napisał(a):

Montowanie takich siedzeń w tramwajach jak w Chorzowie to niestety nieporozumienie. Estetyka jest bardzo dobra. Ale jeśli popatrzy się np. na trasę K-ce Rynek > Zawodzie - to będę się jak zwykle bać siadać na tych siedzeniach. Dlaczego? Po drodze są Elżbietanki dające jedzenie bezdomnym, którzy podróżują w ilościach ogromnych na tej trasie dzień w dzień. Smród jest taki, że jest to nie do wytrzymania. Niestety to wszystko wchłonie w siedzenia. :/

12.12 10:04:03

KUBWE napisał(a):

Nie sądzicie że powinny mieć wyświetlacze?

12.12 10:38:55

AdaM napisał(a):

@palex: co fakt to fakt. Gdzie jest kontrola biletów? Nie mam nic przeciwko jadłodajniom, ale jak ktoś chce zjeść coś ciepłego to może się trochę przespacerować, to mu nie zaszkodzi.

12.12 11:12:55

budda napisał(a):

@Anna: Co to znaczy wg. Ciebie że "Śląsk nie jest przygotowany"? Nie rozumiem;)

12.12 14:39:17

lukasz napisał(a):

puszcie taki wagon na linie numer 15 wtedy będzie jazda

12.12 15:13:43

Santa Claus napisał(a):

Jestescie 100 lat za Murzynami, jezeli uwazacie, ze wagon 420 jest przepiekny, a ten drugi nie!!! to sie nazywa BEZGRANICZNE BEZGUSCIE!!

12.12 15:28:05

adam86 napisał(a):

@palex: a do tego będą zarzygane, pocięte nożem i bóg wie co jeszcze. Na dodatek tramwajarze nie mają w zwyczaju czyścić siedzeń. BTW toć ten #420 miał jeno RB, a nie żadną modernizacje...

12.12 15:42:58

rzlfx napisał(a):

W podobnym zakresie jak #420 przeszedł wagon #776 (oprócz wymiany siedzisk). Przydałaby się również wzmianka na ten temat :)

12.12 15:51:07

dw napisał(a):

"Przypomnijmy, że do Wielkopolski wysłany miał zostać także będziński 535." - jak to "miał zostać wysłany"? Przecież został wysłany i w Poznaniu jest już od miesiąca...

12.12 15:59:51

zonque napisał(a):

420: kompromitacja rodem z Krakowa. :/
788: Już nie dało się go normalnie umalować?
Skąd ta awersja do tramwajów wszędzie?

12.12 16:02:43

carleek napisał(a):

Trzeba się cieszyć, że coś nareszcie zaczyna się dziać z taborem, a nie zewsząt krytykować że tu brzydki face, a tam że "Ślązacy nie są przygotowani na taki futurystyczny wygląd"... dobre sobie ;)

12.12 16:10:35

wikibus.org andrzej napisał(a):

Czy fatalny prezent świąteczny jest dobry, kiedy ma ładne opakowanie? Wysokopodłogowe tramwaje powinny dawno być na złomie a nie w remoncie. Wiem, że lepszy rydz niż nic, ale to raczej mały Rydzyk;/

12.12 17:36:15

ktosia napisał(a):

Ciekawe na co ślązacy są przygotowani? Hahaha..!
Trzeba mysleć przyszłościowo. Powinniście zobaczyć jakie ekstra 105 jeżdżą w Poznaniu :o)
Moderus świetny :) Design bardzo pomysłowy, podoba mi się estetyka i ogólnie nowe czoło wagonu. Z pewnością będzie się wyróżniać na tle innych oczywiście pozytywnie.
Drugi wagon 420 również nieźle, ale wygląda normalnie, nie podoba mi się obicie siedzeń zbyt pstrokate.

12.12 18:47:29

adam86 napisał(a):

@rylfx: zarówno 420 jak i 776 miały zwyczajny RB, to nie jest jakaś sensacja, trudno, żeby pisać o każdym odmalowany wagonie, w zasadzie nie wiem czemu piszę się w tym artykule, że 420 przeszedł jakąś modernizacje...

12.12 19:09:37

Speedy napisał(a):

Zonque, Penny, AdaM, Anna - to mądrusińscy nie wiecie, że wymiana żarówki w takiej lampie pochłania 5 x mniej czasu niż w tradycyjnych? Zresztą dzięki temu nie dostaje się tyle powietrza z zewnątrz do kabiny oraz każdorazowe naprawa po stłuczce także zajmuje mniej czasu. Ale znaFFcy jesteście...

12.12 19:31:52

Jarek4 napisał(a):

Chciałbym zwrócić tylko uwagę na jeden błąd w tym artykule. To nie jest Moderus Alfa. To jest tylko zmodernizowany Konstal który posiada przód i tył jaki w niedalekiej przyszłości zostanie zastosowany w produkowanym od podstaw Moderusie Alfa.

12.12 19:40:24

dw napisał(a):

@lukasz: Gliwickie wagony nie jeżdżą na 15-stce, ale będziński #535 może się tam pojawić :)

@adam86: jak już pisałem na forum WPK pranie siedzeń odbywa się raz na 3 miesiące (tak wynika z przetargu na mycie wagonów na rok 2008)

#wikibus.org andrzej: ale na razie TŚ nie stać na nowe wagony, bo poza ich kupnem trzeba by też wyremontować torowiska, a to potrwa parę lat...

12.12 20:01:30

damian napisał(a):

Normalnie "och i ach". Dwa złomy na trzysta ileś i taka podnieta, że się w pale nie mieści. Skoro wszyscy porównują naszą KM do KM z Niemiec to ja też porównam. W Niemczech takie wagony by na złom oddali.

12.12 20:32:47

margrabia napisał(a):

No to mamy Karlika, a teraz będzie Koszmarek jak go ładnie na poznańskim forum ochrzcili.

12.12 20:36:51

adam86 napisał(a):

@dw: chyba BEDZIE sie odbywać, skoro przetarg jest na 2008.

12.12 21:33:23

ja napisał(a):

mała wskazówka: może najpierw należałoby sprawdzić w słowniku języka polskiego znaczenie słowa "modernizacja"!! (polecam co niektórym) może część z Was myli to pojęcie z "renowacją".. (!!) chorzowski 420 NAWET renowacji nie doświadczył, nie mówiąc już o modernizacji, więc nie ekscytujcie się.. zapraszam do Poznania, zobaczycie jak wygląda prawdziwy tabor miejskich pojazdów szynowych!!

12.12 22:12:58

butthead napisał(a):

Pozdrowienia dla wszystkich tropicieli nieścisłości. Jednocześnie zapraszam do nadsyłania materiałów, żebym nie musiał sam po nocy redagować notek ;)

12.12 23:41:49

mark40 napisał(a):

@adam86; teraz też się odbywa

12.12 23:43:11

criss8859 napisał(a):

a kiedy maja zaplanowane wyjazdy na linie????

13.12 04:59:33

Rek napisał(a):

Jeśli zmiana czoła ma mieć jakis sens, to powinno byc ono ukształtowane tak, żeby pieszy nie wpadł pod spód, a samochód nie miał odciętej kabiny w wypadku kolizji. Klasyczna 105 czy 102 są fatalne pod tym względem, polecam przyjrzeć się taborowi uzywanemu w Krakowie - zarówno wiedenczyki, jak i NGT6 są tu o niebiosa lepszym wzorem.

13.12 08:58:17

dw napisał(a):

@criss8859: na jednym ze zdjęć #420 jest już wyposażony w tablice linii 35. Możliwe, że było to w ramach pojazdu, ale mógł on też już wykonać kursy na tej linii.
Z #788 muszą się chyba najpierw zapoznać, ale długo to raczej nie będzie trwało.

13.12 19:57:53

lgor napisał(a):

Ten 788 przemalowałbym w całości na czerwono. Nie wiem po co dolną część tego nowego przodu pomalowano na jasny beź. Poza tym brak wyświetlaczy + jakiś lepszych lusterek zewnętrznych (najlepiej regulowane elektr.)

13.12 21:48:26

carleek napisał(a):

#420 jest już w ruchu liniowym - dziś na poc. 508

14.12 15:13:59

pasażer napisał(a):

No poznaniacy potrafią robić tramwaje... w szczególności 115N i 105NaDK,które można nazwać tylko tak:ŻENADA!

14.12 17:00:16

Czesław napisał(a):

Igor zgodnie z przysłowiem " klient nasz Pan " kolorystyka oraz wykonanie wg. zamówienia
Poznań pokazał nam odrobine nowej technologii na starej sprawdzonej 105. Brawa dla Dyrekcji zajezdni to był szczał w 10-e. Przypominam wszystkim że mamy rok 2007 a nie 1972.

14.12 19:55:37

adam86 napisał(a):

@czesław: no włąsnie kolorystyke JEST NIEZGODNA Z SIWZ!! W tym tramwaju nie ma żadnej nowej techonologii, jest tylko nie pasujący do reszty nowy pysk, nikomu do niczego nie potrzebny.

14.12 20:23:27

MANIAC SCAT napisał(a):

Witam wszystkich. Zastanawia mnie jedno, dlaczego, jak w innych miastach, 105tki nie są modernizowane w składach dwu wagonowych?

14.12 20:56:46

butthead napisał(a):

Bo większość uruchamianego taboru to 1x105N? :)

14.12 21:10:02

chero-kee napisał(a):

ciekawe jak ten 788 zachowa się w sytuacji takiej jak 677 na 18- tce

14.12 21:26:51

MANIAC SCAT napisał(a):

Pojedyncza 105tka to nie jest chyba dobra recepta na zachęcenie pasażerów do korzystania z usług TŚ, szczególnie na trasach, gdzie jeżdżą również autobusy, nie wspominając o samochodach i zachęceniu ich kierowców do skorzystania z tramwai?

14.12 22:25:35

chero-kee napisał(a):

ja też wolę składy bo jak jeden z wagonów nawali to zawsze można zjechać na drugi wóz

14.12 22:47:35

dw napisał(a):

@MANIAC SCAT: U nas na razie powinno się modernizować tylko solówki pierwsze wagony składów, bo drugie wagony są o wiele częsciej niszczone przez "pasażerów"...

15.12 10:14:35

adam86 napisał(a):

@dw: no jasne, to może w ogóle zlikwidujmy składy.

15.12 11:24:04

MANIAC SCAT napisał(a):

@dw: To problem wszystkich miast, np Wrocław mimo wielkiej liczby modernizowanych składów tez musi walczyć z wandalami... Dlatego tam motorowi preferują 205Wr, w przegubowcach łatwiej pilnować porządku... Ale wracając do tematu, dwu wagonowe składy to zdecydowanie lepszy sposób na pozyskanie pasażerów, dlatego powinniśmy oddawać je do remontu w zestawieniu 2 x 105.

15.12 14:18:35

dw napisał(a):

@adam86: Ja tylko stwierdziłem jak jest. Przecież stan większości drugich wozów jest tragiczny. Ich remont na pewno byłby przydatny, ale po kilkunastu miesiącach byłyby już w takim stanie jak wcześniej...

15.12 16:17:34

Marcin Poznań napisał(a):

Tramwaje Slakie zamówily remont bez wyswietlaczy !! Nasze w poznaniu napewno dostana Wyswietlacze:)

28.12 13:23:18

chero-kee napisał(a):

wagon 677 zawlekli do remontu, a "koszmarek " stoi na hali dalej, bo jak wyjechał z ciepłej wozowni na mróz to popękały mu lusterka!

28.12 20:25:53

TYGIER 1983 napisał(a):

No i mamy nowe tramwaje tylko teraz pytanie kiedy wyjadą na swoje trasy i na jakich liniach będą kursować

09.01 21:16:16


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!