Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Likwidacja linii 122 w Siemianowicach Śląskich

29.09.2007

Tagi: rozkład jazdy, likwidacja, KZK GOP – Dodał: Jakub Jackiewicz

28 września 2007 r. ostatni raz na trasę wyjechała linia autobusowa 122 w Siemianowicach Śląskich. Od 1 października ulega ona likwidacji.


Kursowała w relacji Michałkowice Budryka - Bytków - Siemianowice Konopnickiej (ta pętla dawniej nosiła nazwę KZN PW), część kursów skrócona była do pętli Siemianowice Rurownia przy ul. Stalmacha. Kursował na niej jeden autobus, odjazdy wykonywane były co ok. 1,5 godziny, bez jakiejkolwiek regularności. Linia pojawiała się na ulicach miasta tylko w dni robocze. Chakterystycznym fragmentem jej trasy był odcinek od ulicy Kilińskiego do Konopnickiej, związany z pokonaniem jednego tunelu i dwóch wiaduktów o skrajni pionowej zaledwie o kilka centrymetrów większej niż wysokość autobusu.

fot. T. Malakafot. J. Sobota

Linia 122 rozpoczęła kursowanie 1 lipca 1997 r. Zastąpiła wówczas linię 22bis, kursującą na tej samej trasie. Zmiana tego oznaczenia (choć bez zmiany trasy i rozkładu jazdy) wywołała wówczas podobno bardzo żywe i negatywne reakcje konserwatywnej części mieszkańców miasta, przyzwyczajonych do starego oznaczenia.

Do końca czerwca 1998 r. linię 22bis, a później 122 obsługiwała firma Red-Bus z Sosnowca. Wypowiedziała jednak umowę uzasadniając to "mocno wyeksploatowanym taborem i brakiem środków na jego odbudowę". KZK GOP w trybie "z wolnej ręki" zlecił obsługę linii firmie Delta z Bytomia. Po rozstrzygnięciu przetargu, od 1 października 1998 r. do 30 września 2001 r. linię tę obsługiwał Henryk Polak z Chorzowa. Kolejny przetarg przyniósł kolejną zmianę przewoźnika i w okresie od 1 października 2001 r. do 30 września 2004 r. obsługiwała ją ponownie firma Delta Bytom.


Ostatni przetarg wygrała firma Irex z Sosnowca i od 1 października 2004 r. obsługiwała linię 122. Był to dla niej debiut w realizacji zleceń KZK GOP. Do obsługi przeznaczony został Jelcz 120M nr tab. 01, rocznik 1995, po odbudowie, w klasycznym kremowo-czerwonym malowaniu. Przez kolejne trzy lata na linii czasami pojawiały się jednak prawie wszystkie pojazdy będące w posiadaniu Irexu (m.in. Setra S215SL nr tab. 02, MAN ÜL292 nr tab. 03, Jelcze PR110 nr tab. 04 i 07, czy MAN NL202 nr tab. 06 - był to pierwszy i ostatni niskopodłogowy autobus w historii tej linii).

fot. J. Sobotafot. M. Januszewski
fot. T. Malakafot. J. Sobota

Wysiłki miasta Siemianowice Śląskie związane z uruchamianiem nowych zakładów pracy na terenie miasta spowodowały, że w 2005 roku były przymiarki to zmiany trasy lub rozkładu jazdy linii 122. Nic z tego jednak nie wyszło, uruchomiono bowiem nową linię 222 (Michałkowice Budryka - Siemianowice Huhtamaki). Teraz jednak, w związku z koniecznością wydłużenia trasy jakiejś linii do powstającej północnej strefy przemysłowej w rejonie Bańgowa oraz przy okazji zaoszczędzenia na komunikacji w mieście, całość zadań przejmuje linia 222. Będzie kursować przez Alfred i Bytków (ul. Wróblewskiego), zamiast 122 oraz dodatkowo zostanie wydłużona w wybranych kursach do Bańgowa.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

wicheR napisał(a):

szkoda ze zmieniaja trase 222 bo w niedziel nim jezdzilem ale i tak gownie jechal zaraz po 22.

29.09 23:12:16

piter napisał(a):

Żegnaj 122, szkoda że nie zdążyłem się nią przejechać.

30.09 00:33:45

andrzej69 napisał(a):

w roku 1988 jezdzilem linią 22bis na rurownie-wydział huty jenosc gdzie produkowali rury-na tzw. ciągarnię rur. A co z firmą Irex? - to przykład jak KZKGOP daje ciosy uczciwym ludziom ponizej pasa. Ktos zainwestował w tabor wygrał przetarg obsługuje linię a tu nagle zleceniodawca zrywa umowe nie z winy wykonawcy. Niczemu winny wykonawca ponosi stratę - i co na to KZKGOP? A jak to co wogóle się tym nieprzejmuje! Więć w odwet mają takich jak Henzago... . Bóg nie rychwliwy ale sprawiedliwy.

30.09 09:23:35

nowy napisał(a):

Linia 22 bis kursowała na trasie Siemianowice KZN PW (dziś Konopnickiej) / Siemianowice Rurownia - Michałkowice Szyb Północny (dziś Michałkowice Bytomska)

30.09 11:50:43

butthead napisał(a):

@andrzej69: Nim zaczniesz się pienić, bądź łaskaw zorientować się w sytuacji - umowa na 122 była na trzy lata, po prostu nie zrobiono kolejnego przetargu.

30.09 13:13:14

Crom napisał(a):

@andrzej69: komuna upadła parę lat temu, obecnie mamy kapitalizm. Pora się obudzić kolego. Dołączam się również do słów butthead'a.

30.09 15:52:53

oskar napisał(a):

najbardziej ekscytujaca lina jaką znam. szczególnie przejazd przez tunel na Konopnickiej długi ciemno ale ogólnie szkoda że linia już nie jeździ . pozdrawiam . czy ktoś wie jak długi jest ten tunel? pozdrawiam

07.10 13:06:29

patrikk napisał(a):

pare metrów ma ten tunel okolo 10

13.10 12:33:34

pasażer napisał(a):

chyba około 100 metrów, ale naprawdę jest długi i wąski jak na autobus .

17.10 13:35:05

Heinrich napisał(a):

Niema tunelu na Konopnickie.Jak jest to jest jeden pomiedzy Fabryczna a Kilinskiego a drugi pomiedzy Stalmach a Myslowicka.Pomiedzy Fabrycza na Kilinskiego jest dluzszy od tego drugiego i ma 53 metry a drugi ma 27 metrow.

08.12 11:06:22

jacekso napisał(a):

Nigdzie w tym artykule nie jest napisane, że tunel jest na Konopnickiej.

08.12 12:45:08


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!