Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Weekendowe występy wagonów typu N w Zabrzu i w Gliwicach

17.09.2007

Tagi: Tramwaje Śląskie, impreza – Dodał: Krzysztof Bojda

W miniony weekend na górnośląskich torach codziennie można było spotkać wagony typu N obsługujące okolicznościowe linie specjalne.


W sobotę 15 września br, z okazji 85-tej rocznicy nadania Zabrzu praw miejskich oraz 110 lat Elektrociepłowni Zabrze S.A. uruchomiono (na wniosek tej drugiej) pociąg specjalny kursujący na trasie Gliwice Zajezdnia - Zaborze Lompy Pętla. Okolicznościową linię obsługiwała zabytkowa N-ka 1100, uruchomiona przez ZUR Chorzów.

fot. J. Zaporowski
Następnego dnia, na wniosek Muzeum w Gliwicach (z okazji V Gliwickich Dni Dziedzictwa Kulturowego) również uruchomiono kursy zabytkowego tramwaju, tym razem z gliwickiej zajezdni w stronę pętli na Wójtowej Wsi. Pociąg specjalny obsługiwał wagon N 954, który na co dzień obsługuje linię 38, uruchamiany przez RK-3 Bytom. Wykorzystano okazję, że na ulicy Piekarskiej w Bytomiu służby techniczne Tramwajów Śląskich dokonywały konserwacji sieci trakcyjnej (więcej informacji o komunikacji zastępczej w odrębnym artykule).

fot. J. Zaporowski
Bytomski wagon nie dotrwał jednak do końca służby. Niestety, około godziny 12:15 w wozie spaliły się opory. Do zdarzenia doszło na przystanku Gliwice Kościuszki w kierunku centrum. Ponieważ liniowe wagony typu N mają zdemontowane sprzęgi, natychmiastowe odholowanie uszkodzonego tramwaju nie było możliwe. Linia 1 kursowała w kierunku Chebzia lewym torem. Pewne problemy sprawiła zwrotnica przy ulicy Ligonia, której nie dało się przełożyć, jednak po włożeniu klinów przejazd był możliwy. Około godziny 14:30 przyjechało pogotowie techniczne. Mechanicy sprawnie wymienili opory, po czym wagon ruszył pod prąd na pętlę Wójtowa Wieś. Ostatecznie z powodu pewnych problemów z hamowaniem, zadecydowano o zjeździe do zajezdni. Profilaktycznie zamontowano z przodu sprzęg, po czym wagon zjechał w eskorcie nadzoru ruchu. Za N-kę z zajezdni Gliwice wyjechał zaś wóz 105Na 653 otablicowany jako pociąg specjalny. Z kolei wagon 954 po postoju w gliwickiej zajezdni wyruszył do Bytomia przez Chebzie, w asyście bytomskiego wagonu 105Na 715.

fot. Ł. Pastuszczakfot. Ł. Pastuszczak

(tekst i zdjęcia Ł. Pastuszczak, J. Zaporowski)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

SOLARIS 18 napisał(a):

Szkoda..

17.09 17:38:19

anna napisał(a):

Szkoda, że nie wykorzystano będzińskiej 20ki.

17.09 19:10:13

butthead napisał(a):

Zanim ten wagon by się przytelepał z Będzina...

17.09 19:44:44

Dave napisał(a):

A czemu ta pierwsza eNka ma na górze linię "0" skoro to z tą linią nie ma nic wspólnego?! :>

18.09 21:30:05

butthead napisał(a):

Bo nikt rano na Batorym nie wlazł i nie zdjął? :)

18.09 22:47:40


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!