Twist na jazdach próbnych
13.11.2013
Jak już informowaliśmy, do Tramwajów Śląskich dotarł pierwszy wagon z rodziny Twist. Rozpoczęły się już pierwsze jazdy próbne i testy nowego taboru.
Jazdy próbne mają na celu zapoznanie się z parametrami wagonu, sprawdzenie jego zachowania w różnych sytuacjach (np. przy wyłączeniu napięcia w sieci trakcyjnej). Przy okazji szkoli się też personel. Konieczne jest również uzyskanie homologacji.
Wagon jest prawie w całości oklejony folią, stąd nie można zobaczyć jak się prezentuje w całości. Oficjalna prezentacja planowana jest na 22 listopada 2013 r.
Zdjęcia wagonu podczas jazdy próbnej:
Prezentujemy także krótki film przedstawiający wyjazd wagonu z zajezdni Zawodzie:
Michał napisał(a):
Wiadomo kiedy będą jeszcze jakieś jazdy próbne żeby go złapać?
13.11 13:21:38
Radko napisał(a):
Jakoś nie mam przekonania do tych Twistów.Wolę Swingi mają fajny rozruch i lepszy design.Chyba że po pierwszej przejażdżce zmienię zdanie :)
13.11 14:14:37
Pawel95 napisał(a):
Musisz w nocy polować bo tylko w nocy wyjeżdża na jazdy testowe
13.11 14:17:21
Jan napisał(a):
To bez homologacji można po drodze publicznej jeździć???
Chyba tylko po torze próbnym, gdzie jest policja?
Ale dziecinada jeździć tramwajem w worku, precz z workami.
Ze tak PKM nie wpadł na to by te mercedesy z klimą pakować w worek i tym jeździć.
A swoją drogą bardzo głośny ten nowy wagon, nie ma smarowania obrzeży na łukach?
13.11 14:20:59
seeker napisał(a):
Małe okienka i bez klimy po czasie będzie w nich tak śmierdzieć jak w Karlikach.
Dziwie się ze prezentacja ma być w Zabrzu skoro nie ma planów aby jakaś Pesa jeździła w tamtym rejonie.
13.11 14:55:23
Paweł / Paul napisał(a):
Bardzo mi się podoba ten nowy Twist z bydgoskiej Pesy.
13.11 15:22:47
P Śl napisał(a):
Chyba już nie mają co robić skoro chce im się pier... w jakieś obklejanie :/.
13.11 16:33:08
Do seeker napisał(a):
Okna są rozsuwane.
13.11 17:39:24
qwa napisał(a):
Zapomnieli rozpakować? :)
13.11 23:02:46
maja napisał(a):
jest klima? czy znowu zdechniemy z gorąca latem jak
w karlikach?
14.11 14:54:07
tomcio 224 napisał(a):
Niestety Twisty nie posiadają klimatyzacji dla pasażerów. Kiedy władze spółki konsultowały z inżynierami PESY szczegóły techniczne Twistów, to ustalono, że klimatyzowana będzie wyłącznie kabina motorniczego. Tłumaczono to tym, że w czasie upałów temperatura pracy w kabinie motorniczego nierzadko przekracza 40 stopni i stąd wyposażenie stanowiska motorniczych w klimatyzację jest koniecznością. Zresztą jak można zauważyć, głównie w przypadku stopiątek z Zawodzia, nawet one w czasie montowania instalacji pod ŚKUP, dodatkowo miały również montowanie urządzenia klimatyzacyjne dla motorniczych.
Szkoda, że kupując fabrycznie nowe wagony, które będą nam służyć przynajmniej prze 30 lat (a zapewne dwa razy dłużej, licząc naprawy i remonty), znowu zignorowano w tym aspekcie potrzeby pasażerów, nie wyposażając Twistów w klimatyzację. Jedyne co można dodać na osłodę, to fakt, że w odróżnieniu od Citadisów, tym razem nowe tramwaje wyposażone są w okna rozsuwanie a nie uchylne, więc wentylacja powinna być dobra, chociaż sam nie wiem, czy okna rozsuwanie aż tak bardzo przeważają nad uchylnymi, zwłaszcza zwracając uwagę na fakt, że nawet te ostatnie zapewniają w miarę dobrą wentylację, o ile w ogóle otwieranych okien jest odpowiednio dużo, a jak wiadomo z tym często jest problem, nawet w pojazdach fabrycznie nowych. ;)
14.11 17:51:54
do maja napisał(a):
klimy nie ma, są rozsuwane okna.
14.11 19:31:58
MKMKK napisał(a):
Wiadomo już na jakich liniach mają jeździć?
15.11 16:49:19
timin napisał(a):
na obslugiwanych przez zajezdnie zawodzie bo tylko tam beda nowe wagonu
15.11 22:56:35
tomcio 224 napisał(a):
Twisty będą jeździć na liniach obsługiwanych przez zajezdnie Zawodzie i Będzin. Właśnie do tych zajezdni zostaną przydzielone nowe tramwaje, tak wynika przynajmniej ze strony internetowej Tramwajów Śląskich. Jest tam wyraźnie wspomniane o tym, że część wagonów trafi do Zawodzia a część do Będzina.
Jak napisał inny, lepiej obeznany użytkownik prawdopodobnie do Będzina trafi 10 Twistów, stąd wynika, że Zawodzie dostanie ich 20.
Wiem, że o tym już też wspomniałem pod innym artykułem, ale piszę jeszcze raz, aby nie było wątpliwości. :)
16.11 00:19:59
timib napisał(a):
twisty na bedzin? jakos trudno mi w to uwierzyc przy stanie zaglebiowskich torowisk. a dwa wladze bedzina przeciez wypialy sie juz dawno na tramwaje nie przyjmujac akcji trawajow slaskich. a remontowana jest tylko trasa 15 wiec samo juz sie nasuwa gdzie te tramwaje beda stacjonowac
17.11 04:32:46
R. napisał(a):
Trasa lini 15 jest remontowana właśnie w celu puszczenia tam nowych wozów...
18.11 23:13:14
MD napisał(a):
Timib, raczej nie remontowali by hali na zajezdni w będzinie do obsługi dłuższych tramwajów na darmo ;) to raz, dwa to że nie mają akcji to nie znaczy że kosztów z obsługi tramwajów nie ponoszą ;) a kolejne primo z Będzińskiej zajezdni będą tylko wyjazdy/zjazdy do zajezdni więc przez tą mieścinę sporo nie po hulają ;)
18.11 23:27:21
timib napisał(a):
to ciekawie ile te twisty wytrzymaja wyjezdzajac w bedzina na zagorze przy stanie torowiska jaki jest na odcinku bedzin zajezdnia-sielec park. to ile pociagów dziennie kursuje na 15?
19.11 11:30:12
marek napisał(a):
15. i nowe wozy pojadą do tunelu i w czarną dziurę na zagórzu. Po nowym torowisku za kilka mln. A taka linia 26 i jej tory sie sypią
19.11 20:34:24
timin napisał(a):
cos na 26 robia. zaczeli od wiaduktu na niwce zobaczymy co dalej mam taka nadzieje ze moze chociaz do trojkata na dandowce zrobia torowisko
20.11 00:20:27
MD napisał(a):
timib, już nie taki stan bo parę niedziel z rzędu wymieniali torowiska i nie powiem ale poprawa w mojej ocenie jest, do ideału brak ale na pytanie odpowiem pytaniem, karliki z zawodzia wyjeżdżały po rozwalonym torowisku przez koło 10 lat i się dało ;)
20.11 02:05:33