Przetarg na mały pakiet będziński
10.11.2013
KZK GOP ogłosił przetarg na obsługę linii w ramach tzw. małego pakietu będzińskiego. Są to linie autobusowe 79, 107, 125, 200, 721, 722 i 904N.
Linie te nie znalazły się w "megapakiecie" grupującym prawie wszystkie pozostałe linie obsługiwane przez PKM Sosnowiec, PKM Katowice i PKM Gliwice (» czytaj więcej). Obecnie obsługiwane są przez PKM Sosnowiec w ramach umowy, która wygasa z końcem lutego 2014 r.
Co istotne, przetarg obejmuje obsługę linii od dnia 1 marca 2014 r. aż przez 8 lat. To kolejny (po "megapakiecie") przetarg w którym założono tak długi okres umowy. Umożliwia to ustawa o publicznym transporcie zbiorowym i fakt, że KZK GOP przyjął już plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego na swoim obszarze.
Linie, które obejmuje przetarg to połączenia Będzina z okolicznymi miejscowościami:
- linia 79: Będzin Kościuszki - Dąbrowa Górnicza Pałac Kultury, choć w specyfikacji jako końcowy przystanek podany jest Dąbrowa Górnicza Dworzec PKP (2 wozy w dni robocze i 1 w dni wolne),
- linia 107: Będzin Kościuszki - Sączów Kościół (2 wozy w dni robocze i 1 w dni wolne),
- linia 125: okrężna Będzin Kościuszki - Psary - Będzin Kościuszki (2 wozy w dni robocze i 1 w dni wolne),
- linia 200: Będzin Kościuszki - Sączów Kościół (1 wóz codziennie),
- linie 721 i 722: okrężne Będzin Kościuszki - Dobieszowice - Będzin Kościuszki (3 wozy w dni robocze i 2 w dni wolne),
- linia 904N: Będzin Kościuszki - Dobieszowice Skrzyżowanie (2 wozy codziennie w nocy).
Łącznie KZK GOP wymaga dysponowania 12 autobusami, choć zadania można wykonać przy użyciu 10 pojazdów (2 wozy nocne można obsługiwać taborem kursującym w ciągu dnia).
Istotną zmianą w stosunku do stanu obecnego jest zmniejszenie pojemności taboru. Dotychczas wszystkie te linie obsługiwane były taborem B lub BN, a teraz będzie to tabor typu AN i to w krótszej wersji. Autobusy mają mieć nie więcej niż 8,5 m długości i co najmniej 60 miejsc pojemności. Mają mieć dwoje drzwi, wyświetlacze i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Nie mogą być starsze niż z 2012 roku.
Wskazana maksymalna długość autobusu dość poważnie ogranicza możliwość wyboru przewoźnikom. Nie wiadomo właściwie co ma na celu ustalanie sztywnej górnej granicy tego parametru, wszak trasy linii będących przedmiotem przetargu nie mają żadnych ograniczeń dla większych autobusów. Przykładowo MAZ 206 lub 226 ma długość 8,65 m, Solaris Alpino - 8,6 m, Autosan Sancity 9LE - 8,55 m, a Solbus Solcity oferowany jest w najkrótszej wersji 8,93 m. Można podejrzewać, że takie drobne różnice nie będą stanowiły przeszkody w realizacji usług takimi lub podobnymi autobusami.
Warunek długości spełnia za to czeski autobus SOR CN8,5 - ma 8,4 m.
MAZ 206 i Solaris Alpino były kilka miesięcy temu testowane przez PKM Sosnowiec właśnie na liniach będzińskich.
Potencjalni wykonawcy mają czas do 20 grudnia 2013 r. na przygotowanie i złożenie ofert. Muszą się wylegitymować doświadczeniem w wykonywaniu przewozów regularnych na co najmniej 14 mln zł w ciągu ostatnich trzech lat, a także muszą zgromadzić aż 1 mln zł na wadium. Taka wartość wadium wskazuje, że KZK GOP oszacował stawkę jednostkową na więcej niż 4 zł brutto.
Pomimo tego, że zwycięzca przetargu będzie miał nieco czasu na przygotowanie się do obsługi linii, to jednak nadal jest to zdecydowanie za mało żeby wyprodukować 12 nowych autobusów. Jedynym ratunkiem pozostaje w tej sytuacji kombinowanie z taborem używanym - na stałe lub czasowo.
P Śl napisał(a):
Wogóle nie ma autobusów takiej długości ?. :D
10.11 15:40:42
Pete182 napisał(a):
proponuję żuki, oraz nysy do obsługi tych lini ;)
10.11 22:03:52
kbek napisał(a):
SOR CN/BN 8,5 się kwalifikuje - długość 8400mm
11.11 10:59:36
olkigmd napisał(a):
Powodzenia na lini 721/722 w dni targowe zwłaszcza w porze gdy młodzież jedzie do szkoły
11.11 12:09:50
PROTEUSZ napisał(a):
Bo oni się na tym nie znają powinno być do 10 metrów to jest tabor an
11.11 12:32:26
timin napisał(a):
na 107 i 200 to zgodze sie z taborem AN ale na 721,722,79 powinien byc tabor conajmniej BN (na 721,722 to nawet 15metrowy przydalby sie niekiedy). widze ze linie ida do wykonczenia tak naprawde
11.11 13:48:29
olkigmd napisał(a):
To podobno sprężyna wójtów Psar i Bobrownik
11.11 16:23:04
Wojkowiak napisał(a):
Burmistrzyni Wojkowic też oszczędza na czym się da. Ponoć ogryzek autobusowy 25 idzie do całkowitego wycięcia. Cóż, skądś trzeba wziąć pieniądze na zatrudnienie kolejnych kolesi w urzędzie miasta. Mieszkańcy niedługo będą na piechotę wszędzie zasuwać, bo przecież nie każdy ma prawko.
11.11 20:23:10
P Śl napisał(a):
Jakby 25 jechało przez Kamyce, byłaby kładka z Manhattanu i nie kleiła się z 24/99, 721/722 to zaraz by były inne napełnienia. Koło 23. z Będzina już wogóle nie zjedziesz, bo następny autobus wycieczkowo dopiero 0:48.
12.11 09:34:29
mieszkanka miasta .... jeszcze Wojkowic napisał(a):
A kolesi z PO i z czeladzi w UM w Wojkowicach bedzie więcej. Szykujcie kasę wojkowiczanie na hulajnogi i rowery. By ludziom żyło sie lepiej w Wojkowicach.( Tylko z PO)
14.11 18:12:11
munda napisał(a):
jeżdze z reguly 125 , 721 i 722 i nie wyobrażam sobie aby jeździły dwudrzwiowe i takie małe . Dużo osób dojeżdża do pracy , szkoły itd. a w dni kiedy jest targ to juz nie wspomne . Wielkie dzięki kzk gop ;/
12.12 18:42:40
Mi napisał(a):
Kto wygrał 79, 107, 125, 200, 721, 722, 904N
22.12 12:22:44
Saso napisał(a):
Tu masz odpowiedź:
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2...
A więc Białoruś wita!!!
18.01 20:44:03
olaf napisał(a):
mostu w Będzinie już nie ma. Szkoda że na 721 i 722 jeżdżą Sory.
solaris może byłby lepszy ale i tak by narzekali. co środy i soboty na liniach powinny się jednak pojawiać solarisy 12
02.03 22:53:01
olaf napisał(a):
jakie wieści z linii wojkowicko- psarskich z okazji środowego targu? pomieścili sie do sorów czy był cyrk? wie ktoś?
06.03 20:22:30
Maciej napisał(a):
do kbka:
no i mamy sora na liniach i to na dobre;-( Nic się nie zmieni. Konsorcjum zamówiło w libchavach 10 sztuk tego modelu.
ps jak wiedzie ktoś na wózku inwalidzkim do sora. widzieliście 'rzeźnię" ?
SOR-y taki mamy klimat.
30.03 08:14:20