Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przetargi na dokumentacje remontów torowisk

26.08.2013

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, Chorzów – Dodał: Jakub Jackiewicz

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetargi na opracowanie dokumentacji projektowej remontu torowiska na odcinku Chorzów Huta Kościuszko - Łagiewniki Cmentarz oraz wymianę torów i rozjazdów w zajezdni Chorzów Batory.


Pierwszy przetarg obejmuje odcinek 6,2 km toru pojedynczego i 11 peronów przystankowych. Modernizacja miałaby objąć torowisko od budynku przy ul. Katowickiej 80 w Chorzowie (miejsce połączenia z projektowanym przebudowanym torowiskiem w ramach budowy centrum przesiadkowego na Rynku w Chorzowie) aż do przystanku Łagiewniki Cmentarz.

(autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz)

Zamawiający chciałby, żeby na przeważającej części tego odcinka zastosowane było torowisko o konstrukcji klasycznej z szynami kolejowymi S49. Wszystkie przejazdy tramwajowo-drogowe mają być zaprojektowane w technologii "szyny pływającej". Przewidywana jest również modernizacja sieci trakcyjnej i infrastruktury kablowej.

Na estakadzie (na wiadukcie nad linią kolejową przy dawnej hucie Kościuszko) szyny mają być mocowane do obiektu inżynieryjnego z zastosowaniem blokowych podpór szynowych w otulinie. Należy przy tym zauważyć, że w tym miejscu torowisko było modernizowane w latach 2000-2002 w ramach projektu modernizacji linii 6/41.

(autor: Jakub Jackiewicz)

Projektowany odcinek obejmuje dwa węzły, które będą przebudowane. Istniejący trójkąt torowy przy ul. Metalowców przejdzie modernizację - torowisko w ulicy ma zostać wykonane w technologii "szyny pływającej" (specyfikacja przetargowa nie precyzuje jaka długość toru w kierunku zakładów Alstom-Konstal jest przewidziana do modernizacji). Ten węzeł tramwajowy ma jednak ulec rozbudowie. Zgodnie ze specyfikacją wykonawca ma zaprojektować trójkąt torowy umożliwiający dodatkowy ruch tramwajów w relacji Bytom - Ruda Śląska. Oznacza to dobudowę brakującego skrętu w okolicy budynku podstacji trakcyjnej. Trójkąt ma być wyposażony w trzy rozjazdy elektromagnetyczne i trzy mechaniczne.

(autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz)

Drugi węzeł znajduje się przy dawnej zajezdni Łagiewniki, mieszczącej obecnie Warsztat Zwrotnic. Ta jednostka jest obecnie w trakcie przeprowadzki do obiektów zajezdni w Będzinie, a teren zajezdni przewidziany jest do sprzedaży. Znajduje się tam jednak nowa podstacja (włączona do eksploatacji 20 listopada 2001 r.) obok której przewidziano zaprojektowanie trójkąta torowego do manewrowania. Obecnie sporadycznie wykorzystywany jest trójkąt na terenie samej zajezdni, będący pozostałością po dawnym układzie torowym z czasów liniowej eksploatacji tej zajezdni. Nowy trójkąt ma znajdować się bliżej podstacji na działce, która pozostanie własnością Tramwajów Śląskich. Tor manewrowy ma mieć długość 70 metrów co ma pozwolić zmieścić na nim dwa wagony produkcji Pesy.

(autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz)

Dokumentacja projektowa nie oznacza od razu rozpoczęcia robót budowlanych. Prawdopodobnie inwestycja ta będzie planowana do realizacji w kolejnych latach ze środków własnych spółki lub przy wykorzystaniu funduszy unijnych. Być może zostanie włączona do obecnie realizowanego projektu, gdzie pozostały do zagospodarowania zaoszczędzone na przetargach środki finansowe.

Drugi przetarg obejmuje dokumentację projektową zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja układu torowego na terenie ZUR Chorzów - przebudowa głowicy rozjazdowej na wjeździe do zakładu". W ramach tego zadania ma być przebudowane ok. 900 m torów, 15 rozjazdów, 1 skrzyżowanie torowe i zbudowany punkt zasilający. Trzeba także zabrukować 5000 m2 placu. Część drogowa ma być zaprojektowana dla obciążenia pojazdami o tonażu 60 ton. Jeden z rozjazdów ma być wyposażony w napęd elektromagnetyczny, nie podano jednak który.

Oznacza to modernizację całego placu na wjeździe do zakładu wraz z torami dojazdowymi do hal warsztatu i wozowni. Opis przedmiotu zamówienia w specyfikacji przetargowej nie wskazuje, aby przewidywano jakąkolwiek modyfikację układu torowego.

(autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz) (autor: Jakub Jackiewicz)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kysu napisał(a):

Świetne archiwalne zdjęcia.

27.08 00:54:59


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!