Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmiany przewoźników na liniach KZK GOP od 1 lipca 2013 r.

01.07.2013

Tagi: KZK GOP, Irex, Meteor, Transgór Mysłowice, Rudpol-opa, Lazar, PKM Gliwice, Aska, Pawelec, przetarg, tabor, Ruda Śląska, Piekary Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

1 lipca 2013 r. w wyniku rozstrzygniętych przetargów zmienili się przewoźnicy na kilku liniach KZK GOP - 144, 155 i 255, 230 oraz 860.


Linia 144 obsługiwana była dotychczas przez firmę Rudpol-opa Ruda Śląska. Nowy przetarg wygrał Pawelec i powinien obsługiwać linię dwoma autobusami nie starszymi niż 2006 rok. Dziś na linii pojawiły się dwa MAZ-y 203 z 2008 roku (do 2011 roku jeżdżące w MPK Kielce), które dotychczas kursowały u Aski. Oznaczono je numerami 104 (ex 11) i 105 (ex 13).

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Jacek Sobota)

Na liniach 155 i 255 dotychczas przewoźnikiem było konsorcjum Irex Sosnowiec, Meteor Jaworzno i Transgór Mysłowice. Teraz linie obsługiwać będzie podobny zestaw przedsiębiorstw, choć nie identyczny - Irex Sosnowiec zastąpiła spółka Irex-1 Dąbrowa Górnicza, a do konsorcjum dokooptowano Rudpol-opę. Meteor i Transgór pozostali bez zmian. Na tych dwóch liniach powinno teraz kursować 6 autobusów do 12 metrów co najmniej z 2007 roku i 2 autobusy powyżej 12 metrów nie starsze niż z 2004 roku. Uczestnicy konsorcjum podzielili się zadaniami i wystawili dziś następujący tabor:

Irex/Meteor: Volvo B10BLE-60 Aabenraa nr 749 (rocznik 2000) na linii 155 i Solaris Urbino 15 nr 772 (rocznik 2004, świeżo sprowadzony z Bawarii) na linii 255,

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka)

Transgór: Irisbus Citelis 12M nr 461 i 463 (rocznik 2007, ex Wałbrzych), a z rezerwy za drugiego z nich - Volvo B10BLE-60 Säffle 2000NL nr 400 (rocznik 2000) na linii 155 oraz Solaris Urbino 15 nr 464 (rocznik 2004, ten sam import co w Ireksie) na linii 255,

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Jacek Sobota)

Rudpol-opa: Solaris Urbino 12 nr 08 (rocznik 2012) na linii 155 oraz Iribus Citelis 12M nr 10 (rocznik 2007) na linii 255.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka)

Na linii 230 przez ostatnie 4 lata gościły autobusu Transkomu Piekary Śląskie. Teraz przetarg wygrał Rudpol-opa. Wymagane są autobusy niskopodłogowe - 2 standardowe nie starsze niż z 2006 roku i 2 o długości powyżej 12 metrów z co najmniej 2002 roku. Rudpol-opa do obsługi linii skierował Solarisa Urbino 12 nr 07 (rocznik 2006), Irisbusa Citelis 12M nr 11 (rocznik 2006) oraz wysokopodłogowego Jelcza M120I nr 01 (rocznik 2005). Ten Jelcz od kilku lat pełni funkcję "stałej rezerwy" i dotychczas najczęściej udawał niskopodłogowca na linii 144, teraz zmienił przydział.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Andrzej Gryc)

Ciekawe wydarzenia nastały na linii 860. Przetarg wygrała spółka jawna LZ z Zendka. Rozstrzygnięto go o dziwo dość dawno (co jest rzadkością w przetargach KZK GOP) - zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty opublikowano 4 kwietnia 2013 r. Nowy przewoźnik miał więc stosunkowo dużo czasu na przygotowanie taboru. A powinny być to 4 przegubowe autobusy niskopodłogowe nie starsze niż z 2008 roku i co ważne posiadające czworo podwójnych drzwi.

Według nieoficjalnych informacji linia ma być podobno obsługiwana przez MAN-y Lion's City G sprowadzone z Norwegii, jednak wymagają one wstawienia czwartych drzwi. Tymczasem 1 lipca na linię wyjechały tylko dwa autobusy wyekspediowane przez panów Lazarów. Pierwszym z nich jest MAN NG313 Lion's City G z 2009 roku, który dotychczas jeździł w PKS Gdańsk (nr 1301 ex 9275) oraz prototypowy Autosan M18LF z 2010 roku, do tej pory autobus testowy (nr 1302). Oba te pojazdy są prawdopodobnie tylko wypożyczone.

(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)

Autobusy Lazarów obsługują wozy 860/3 i 4. Na zadaniach 860/1 i 2 nadal spotkać można Solarisy Urbino 18 z PKM Gliwice - najprawdopodobniej jeżdżące w charakterze podwykonawcy spółki LZ. Dziś były to autobusy nr 95 i 98.

(autor: Wiktor Stryjakiewicz) (autor: Wiktor Stryjakiewicz)

W wyniku przetasowań na innych liniach, również na linii 139 zmienił się przewoźnik - ale tylko wewnątrz konsorcjum Pawelca, Kłosoka i Aski. Dwa z trzech jeżdżących tam autobusów zamiast Aski podstawił Pawelec.

(autor: Jacek Sobota)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

M11 napisał(a):

"Na linii 230 [...] Wymagane są autobusy niskopodłogowe - 2 standardowe nie starsze niż z 2006 roku i 2 o długości powyżej 12 metrów z co najmniej 2002 roku. Rudpol-opa do obsługi linii skierował Solarisa Urbino 12 nr 07 [...], Irisbusa Citelis 12M nr 11 [...] oraz Jelcza M120I nr 01."
Jeśli dobrze rozumiem obsłużone zostały tylko 3 plany, w dodatku wszystkie taborem BN/B zamiast BN/CN?

02.07 08:27:19

memphis napisał(a):

B zamiast C - tak, co do czwartego wozu to nie ma żadnych informacji, więc nie można powiedzieć, że nie jeździł.

02.07 10:00:24

beileysa napisał(a):

A czy czasem na 230 w okresie wakacji nie kursują tylko 3 wozy ?

02.07 12:02:25

memphis napisał(a):

O, to jest wyjaśnienie :)

02.07 13:49:58

Zagłębiak napisał(a):

Na 860 Lazar w ogóle zgłosił lizingowane conecto.

03.07 11:34:29

Pasażer 860 napisał(a):

Info jest różne, zależnie od źródła, np. jeden z kiermanów Lazarów twierdzi, że zamówili Mercedesy, ale będą MANy, bo Merce okazały się być 3-drzwiowe, a MANy będą 4-drzwiowe i nie ma mowy o żadnej przebudowie ex-Norwegów w fabryce. Byłbym skłonny w to uwierzyć, tym bardziej, że prywatnie znam tego człowieka i nigdy nie wcisnął mi kitu w żadnej sprawie...

03.07 19:04:05

Mody_siemce napisał(a):

Na linii 230 w ferie i wakacje jeżdzą tylko 3 plany. Odpowiednio: BN, CN, CN. Czyli mamy dwa przypadki zaniżenia taboru oraz jeden gdzie zamiast niskiej podłogi jedzie wysoka.

03.07 19:29:24


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!