Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Unieważniony przetarg na nowe autobusy w PKM Gliwice

23.05.2013

Tagi: PKM Gliwice, tabor, inwestycje, przetarg – Dodał: Sławomir Nadolski

PKM Gliwice chciał kupić 20 nowych autobusów. Przetarg jednak unieważniono.


27 lutego 2013 r. PKM Gliwice ogłosił przetarg na dostawę 20 autobusów. 10 z nich miało być "dwuosiowych o długości całkowitej od 11,80 do 12,10 m jednej marki, jednego typu i wariantu", a 10 kolejnych "trzyosiowych o długości całkowitej od 14,50 do 15,00 m jednej marki, jednego typu i wariantu".

» informacje o przetargu na stronie PKM Gliwice


W treści specyfikacji przetargowej dotyczącej pojazdów wskazano, że autobusy mają spełniać m.in. następujące wymagania:
- wyprodukowane w roku 2013 (i wcześniej nieużywane),
- układ napędowy spełniający normę emisji spalin euro 5 (jednak preferowana jest norma EEV),
- podłoga wewnątrz bez stopni poprzecznych, w drzwiach I, II i III nie ma być stopni (wysokość podłogi maksymalnie 340 mm od ziemi),
- wyposażenie pojazdu w automatyczną skrzynię biegów (6-, 5- lub 4-biegową) oraz system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika,
- liczba miejsc pasażerskich ma wynosić co najmniej 91, w tym co najmniej 20% siedzących (z czego 5 ma być dostępnych bezpośrednio z podłogi bez podestów) dla pojazdów dwuosiowych i odpowiednio 140 miejsc, w tym co najmniej 20% siedzących (z czego 6 dostępnych bezpośrednio z podłogi) dla pojazdów trzyosiowych,
- w II drzwiach ma być zamontowana pochylnia dla wózków inwalidzkich (obsługiwana ręcznie),
- mają być wyposażone w zestawy elektronicznych tablic informacyjnych (matrycowych) i system dynamicznej informacji pasażerskiej (wizualne i foniczne zapowiadanie przystanków) oraz system monitoringu wizyjnego wraz z rejestratorem, a także instalację pod urządzenia ŚKUP,
- mają posiadać uchylne lub przesuwne okna w przestrzeni pasażerskiej (co najmniej 9 szt.).

Przy ocenie ofert brane były pod uwagę: cena (60%), ocena techniczna (30%), warunki gwarancji i serwisu (5%), ceny wybranych części zamiennych (4%) oraz ekologia (1%). 29 kwietnia nastąpiło otwarcie ofert, wpłynęły one od firm EvoBus (marka Mercedes-Benz), Solaris Bus&Coach, MAN Track & Bus oraz konsorcjum ukrańskich firm LAZ (ЛАЗ - Львівський Автобусний Завод, Lwiwśkyj Awtobusnyj Zawod) i Siti Transport Grup z Kijowa.


Ceny netto poszczególnych ofert kształtowały się następująco:
autobusy dwuosiowe:
- LAZ: 5 782 000 zł,
- Solaris: 7 384 120 zł,
- EvoBus: 8 109 000 zł,
autobusy trzyosiowe:
- Solaris: 8 350 000 zł,
- MAN: 8 968 000 zł.
Przeliczenie punktów za wszystkie kryteria oceny ofert wskazywały na EvoBus i MAN jako zwycięzców w poszczególnych częściach postępowania.

Wraz z pojawieniem się nowych pojazdów (co miało nastąpić w ciągu 180 dni od podpisania umowy) planowane było skreślenie ze stanu kolejnych autobusów marki Ikarus (zarówno przegubowych, jak i dwóch ostatnich liniowo jeżdżących Ikarusów 260.04). Tymczasem jednak przetarg unieważniono.

Oferta ukraińskiego konsorcjum została odrzucona z tego powodu, że wykonawca złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania, a ponadto w ofercie brak było niektórych dokumentów potwierdzających warunki udziału w postępowaniu. Ceny pozostałych ofert przekroczyły jednak kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, czyli 7 995 000 zł dla autobusów 12-metrowych i 9 840 000 zł dla 15-metrowych. Są to kwoty brutto, do podanych wyżej cen ofert należy doliczyć podatek VAT.

(autor:

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arek napisał(a):

"Przeliczenie punktów za wszystkie kryteria oceny ofert wskazywały na Solarisa jako zwycięzcę w obu częściach postępowania."
Chyba nie bardzo czytaliście dokument z wynikami bo solaris w obu przypadkach przegrał w punktacji końcowej. Co można sobie zobaczyć w linku który zamieściliście.

24.05 09:57:17

Dave napisał(a):

A już myślałem, że przetarg unieważniono dlatego, że najmniejszą cenę zaoferował ten cały LAZ i PKM się "wystraszyło", że będzie musiał kupić te wschodnie "cuda" :P a pewnie by nie chciał ;)

24.05 10:23:39

memphis napisał(a):

@Arek: faktycznie, cena niższa, ale punkty wyższe. Dzięki za czujność :)
@Dave: "przestraszenie się" jakiegoś oferenta to akurat nie jest powód do unieważnienia postępowania ;)

24.05 13:05:55

stachu napisał(a):

"- mają posiadać uchylne lub przesuwne okna w przestrzeni pasażerskiej (co najmniej 9 szt.)."
Była zmiana, gdzie Zamawiający wymagał tylko i wyłącznie okna przesuwane w przestrzeni pasażerskiej.

25.05 13:03:02

qww napisał(a):

No faktycznie znów afera i ikarusy wciąż na chodzie

27.05 15:21:50


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!