Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Remont na Pogodzie w Bytomiu

06.12.2004

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, KZK GOP, za tramwaj – Dodał: Jakub Jackiewicz

Fotoreportaż z prac remontowych torowiska i komunikacji zastępczej na Pogodzie w Bytomiu.


27 listopada 2004 r. od godz. 4:00 wstrzymany został ruch tramwajowy na odcinku ulicy Siemianowickiej w Bytomiu. Rozpoczęły się bowiem prace przy kolejnym etapie modernizacji lini 6/41. Prace objęły "remont średni torowiska w obrębie przejazdu na Rozbarku z wymianą odgałęzienia podwójnego w ulicy Siemianowickiej w Bytomiu praz naprawę główną torowiska na skrzyżowaniu ulic Chorzowskiej i Witczaka w ciągu ulicy Siemianowickiej w Bytomiu".


Już od samego początku zaczęły się kłopoty z dotrzymaniem terminów. Pierwotny termin zatrzymania ruchu tramwajowego ustalony był na 26 listopada - przesunięty został o jedną dobę. Objazd drogowy (w tym dla autobusów) miał się rozpocząć w nocy z 25/26 listopada - w praktyce ruszył dopiero w dniu 27 listopada.

W związku ze wstrzymaniem ruchu tramwajowego wprowadzone zostały następujące zmiany tras:
- linia nr 6 kursowała na trasie Zawodzie Pętla - Łagiewniki Zajezdnia (co 14 minut w dni robocze i co 28 minut w dni wolne);
- linia nr 8 kursowała na trasie Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego (co 7 minut w dni robocze i co 14 minut w dni wolne);
- linia nr 41 kursowała na trasie Katowice Plac Wolności(R) / Zawodzie Pętla (W) - Łagiewniki Zajezdnia (co 14 minut w dni robocze i co 28 minut w dni wolne).

Zawracanie tramwajów linii 6 i 41 odbywało się przez trójkątowanie w bramie zajezdni Łagiewniki. Była dość niecodzienna sytuacja, gdyż przez ostatnich kilka lat nie było to możliwe z uwagi na stan torowiska i rozjazdów w obrębie zajezdni. Obecnie wszystkie rozjazdy w ciągu linii 6/41 są wymienione, a te na terenie zajezdni odpowiednio utrzymane co umożliwia bezproblemowe zawracanie, nawet wagonami 116Nd. Sama zajezdnia Łagiewniki od lat 80-tych jest nieczynna - mieści się tam Warsztat Zwrotnic i tylko sporadycznie zaglądają tam wagony robocze.


Uruchomiona została autobusowa komunikacja zastępcza:
- linia T-6 kursowała na trasie Chorzów Stabika - Bytom Plac Sikorskiego (co 7 minut w dni robocze i co 14 minut w dni wolne);
- linia T-8 kursowala na trasie Dąbrówka Wielka Pętla - Bytom Plac Sikorskiego (co 30 minut codziennie).

Autobusy zastępcze w centrum Bytomia kursowały objazdami, z uwagi na zmianę organizacji ruchu drogowego. Autobusy linii T-6 w Chorzowie zawracały objeżdżając fragment dzielnicy Chorzów II - pomimo ustaleń, że postój ma odbywać się w zatoce przystanku Chorzów Stabika, autobusy stały na ulicy Chorzowskiej na wysokości przystanku Chorzów Polna, blokując oczywiście ruch na ulicy.

Komunikację zastępczą obsługiwało czterech przewoźników, którzy podstawili łącznie 9 autobusów.


Autobusy linii nr 42, 85, 91 i 185 kursowały objazdem ulicami Kochanowskiego i Reymonta lub Brzezińską na Rozbarku.


Pierwotnie roboty miały zakończyć się 30 listopada nad ranem, a po korekcie terminu (przesunięcie rozpoczęcia) - 1 grudnia. Tymczasem w końcowym efekcie tramwaje ruszyły dopiero 5 grudnia - czterokrotnie wykonawca przekładał zakończenie robót o kolejne doby. Objazd drogowy zakończył się tymczasem dopiero 22 grudnia o godz. 16:00 - ponad dwa tygodnie po terminie.

Tymczasem, na dni 4-5 grudnia zaplanowane zostały prace torowe w rejonie Stadionu AKS w Chorzowie, terminy obu zamknięć nałożyły się. Dlatego też w dniu 4 grudnia obowiązywała dość niecodzienna organizacja ruchu komunikacji zastępczej (tramwaje po prostu jeździły na skróconych trasach - 6/11/41 od Katowic do Stadionu Śląskiego i 11 od Chebzia do Chorzowa Rynku). Cztery autobusy wcześniej zakontraktowane przez KZK GOP na potrzeby remontu na Pogodzie zostały uzupełnione czterema kolejnymi, zamówionymi przez Tramwaje Śląskie ZUTiKT-2 Chorzów na potrzeby remontu przy AKSie. Łącznie 8 autobusów kursowało, na polecenie kontrolerów ruchu Tramwajów Śląskich, na trasie Bytom Plac Sikorskiego - Chorzów - Osiedle Tysiąclecia ZOO.

750

Dopiero 5 grudnia, po wznowieniu ruchu w Bytomiu, wprowadzona została tymczasowa organizacja przewidziana na potrzeby remontu w Chorzowie (czyli z tramwajami linii 6/41 kursującymi od Bytomia do Chorzowa Rynku oraz tylko z czterema autobusami kursującymi na trasie Chorzów Rynek - Osiedle Tysiąclecia ZOO).


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!