Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pasażer klikający będzie dla KZK GOP cenniejszy, więc zapłaci mniej

07.04.2012

Tagi: KZK GOP, taryfa, prasa – Dodał: Marek Borys

Tomasz Głogowski
Gazeta Wyborcza, 06.04.2012 r.


KZK GOP ma ciężki orzech do zgryzienia. Jak przeprowadzić rewolucję w komunikacji i przekonać pasażerów, by korzystając z elektronicznej karty, przystawiali ją do czytnika przy wejściu i wyjściu z autobusu? Bez tego projekt nie odniesie wielkiego sukcesu - pisze Tomasz Głogowski


Przygotowania do wdrożenia Śląskiej Karty Usług Publicznych ruszyły pełną parą. Wart około 200 mln zł projekt zakłada, że do końca lipca 2013 roku wydanych zostanie 385 tys. kart, a do końca 2014 roku - ponad 700 tys. Karty będą nie tylko elektronicznym biletem, lecz także "portmonetką" umożliwiającą płacenie za parking, wstęp do kina i na basen.

Przede wszystkim karty mają być przyczynkiem do rewolucji w komunikacji. Po wprowadzeniu ŚKUP dla KZK GOP nie będzie już bowiem żadnych tajemnic: związek ma dokładnie wiedzieć, ilu pasażerów codziennie korzysta z konkretnych linii autobusowych i tramwajowych, które są najbardziej oblegane, a nawet na których przystankach pasażerowie najczęściej wsiadają i wysiadają.

Wszystkie te dane mają posłużyć do stworzenia niemal idealnego rozkładu jazdy i ułatwić zarządzanie komunikacją publiczną w regionie. Jest tylko jeden mały problem. Aby system właśnie tak funkcjonował, KZK GOP musi przeprowadzić prawdziwą rewolucję i w ciągu najbliższych miesięcy przekonać setki tysięcy pasażerów, by całkowicie zmienili przyzwyczajenia i nawyki. Jeżeli się to nie uda, projekt nie odniesie sukcesu.

W czym tkwi problem? Aby uzyskać z systemu wartościowe informacje, pasażerowie korzystający z elektronicznej karty będą musieli odbić ją dwa razy - zarówno przy wsiadaniu, jak i przy wysiadaniu z autobusów i tramwajów. Tylko w ten sposób będzie można dowiedzieć się, jaką trasę pokonał w rzeczywistości pojedynczy pasażer. A nie tylko że korzysta z komunikacji miejskiej i zapłacił za bilet. Do tego wystarczy jednokrotne przyłożenie karty do czytnika.

Jak przekonać pasażerów, by klikali, i to dwukrotnie?! W autobusie w czy tramwaju może bowiem panować ścisk, który skutecznie zniechęci do korzystania z czytnika. A co z osobami, które mają bilety miesięczne i kwartalne? Dziś wiele osób wozi je w portfelach i nie wyjmuje całymi tygodniami. Po wprowadzeniu ŚKUP za każdym razem będą musieli kartę wyjąć i przystawić do czytnika: przy wejściu i wyjściu.

To tylko z pozoru błahostki. KZK GOP zdaje sobie sprawę, że stoi przed trudnym wyzwaniem, ale deklaruje, że ma pomysł, jak przekonać ludzi do karty. - Wprowadzimy cały system bonusów i zachęt, tak by klikanie naprawdę się opłacało - zdradza Roman Urbańczyk, szef KZK GOP. O szczegółach nie chce jednak mówić, podkreśla, że prace nad nowymi rozwiązaniami cały czas trwają i nic nie jest przesądzone.

Jak się dowiedzieliśmy, rozważane są różne opcje. Jeden ze scenariuszy zakłada, że osoby klikające regularnie mogłyby być nagradzane biletami tańszymi nawet o 20 proc. Ci zaś, którzy nie przejmowaliby się każdorazowym przykładaniem karty do czytnika, płaciliby za bilety tyle co zawsze (a może nawet więcej?). Mówiąc obrazowo, bilet dla "klikaczy" byłby tańszy, a dla nieklikających droższy.

Dane, które KZK GOP może uzyskać dzięki ŚKUP, mogą poprawić funkcjonowanie komunikacji i posłużyć do stworzenia naprawdę dobrego rozkładu jazdy. Szkoda tylko, że związek świadomie już na początku zrezygnował z systemu, który bez żadnego przykładania karty do czytnika rejestruje wejścia i wyjścia z autobusu posiadacza karty. W KZK GOP wyjaśniają, że to system niedoskonały i może fałszować dane. Nie wiem, czy zgodzą się z tym pasażerowie. Oni zapewne pomyślą, że ŚKUP zamiast ułatwić, utrudnia im życie.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Imię lub pseudonim napisał(a):

Nawet nie doczytałem do końca bo już na początku miara ilości propagandy na jeden artykuł się przebrała...

07.04 14:15:41

Wojtek napisał(a):

Boże, a jaki to problem? Czy dla kogoś problemem jest skasować bilet zwykły? A karty przecież nawet nie trzeba z portfela będzie wyciągać. No co za panika, po prostu...

07.04 15:57:27

NG312 napisał(a):

A co z biletami godzinnymi na przesiadkę?

07.04 16:32:41

Iznogud napisał(a):

Widać, że dziennikarze tej gazety rzadko kiedy jadą autobusem. Jakoś dziwne, że mam kwartalny, a wyciągam go z kieszeni kilka razy dziennie, by pokazać kierowcom przy wsiadaniu. Noszę go w osobnym etui, by za każdym razem nie wyjmować wszystkich dokumentów i by nie kusić złodziei. Ano właśnie - niech KZK dodaje do tej karty jakieś etui w twardej oprawie gratis - wtedy ludzie nie będą tego nosić w portfelu i może chętniej będą odbijać przy wyjściu. Złodzieje często obserwują, gdzie ktoś chowa portfel, a potem w tłoku przecinają kieszeń czy torebkę. Samej karty chyba nie będą kraść :-P.

07.04 19:02:31

somebody napisał(a):

Rozumiem że to dobrze funkcjonuje na zachodzie. Ale niech mi ktoś wytłumaczy jak to będzie funkcjonować w 820 z bytomia do katowic ok. 7 rano?

07.04 20:41:54

adam86 napisał(a):

@wojtek: to teraz pomysl jak będzie to wyglądało, skoro kasować będzie musiał każdy i to 2 razy, czyli kasujących będzie jakieś 5 razy więcej. Na prawdę tak trudno pomyśleć?

07.04 21:57:24

realista napisał(a):

Przez ŚKUP szykuje nam się kolejny totalitaryzm. Teraz będą wiedzieć czym, i o jakiej porze jechaliśmy, a niedługo dojdzie do tego, że będą nawet znali ile wiadomo czego, i o jakim składzie chemicznym wydaliliśmy w kiblu:( Przykre, ale prawdziwe. Gdzie tu wolność powiedzcie mi? No gdzie?

07.04 23:35:46

timin napisał(a):

to sie tylko przyczyni do kolejnej likwidacji kursów lub całych linii znając KZK GOP. Lepiej nie będzie tylko gorzej. Plus może byc tylko taki że mniej będą kosztować bilety jednorazowe przy podwójnym odbijaniu (tak jak to ma miejsce w jaworznie)

08.04 12:41:29

Leszek napisał(a):

Automaty rejestrujące początek i koniec podróży powinny być zlokalizowane także na głównych przystankach, jak to jest np. w Amsterdamie. Wówczas unikniemy opóźnień np. na linii 820 powodowanych kolejką do kasownika w celu odbicia karty. Rozumiem, że każda nowość budzi pewne obawy i zastrzeżenia, ale wprowadzenie ŚKUP może okazać się bardzo praktyczne.

08.04 16:35:11

SP45-116 napisał(a):

A na co ta karta? Mój system z Warszawy jest stary, ale jary.
Nie klikamy, jak nie chcemy. ZTM najważniejsze wiadomości ma bez zabawy z kartą. Dla mnie tego typu wynalazki to paranoja- po to kupuję 90 dniowy ulgowy za 110zł na 1 strefę, żeby nie przejmować się kasownikami. Jak chcemy poznać frekfencję mamy na to kilka sposobów: czytanie danych z kasownika, obserwacje napełnień przez NR, spisywacze jadący pojazdem, czy wywiad z obsługą pojazdu. KZK GOP tego nie robi???

08.04 18:08:33

Imię lub pseudonim napisał(a):

@SP45-116: Teoretycznie tak, w praktyce wysyłają studentów, którzy wpisują dane wyssane z palca a KZK udaje, że w to wierzy. I tak się to kręci.
Najśmieszniejsze jest to, że KZK GOP chce nam wcisnąć coś na kształt kolejnej karty płatniczej. Będzie Visa, MasterCard i ŚKUP. Nie zwykły eBilet jako elektroniczna karta. Wiem, mnie też ciężko to sobie wyobrazić...

08.04 20:07:35

Piotrek napisał(a):

Wpadłem na chwilę, a wrodzona złośliwośf skłoniła mnie do napisania kilku słów.
KZK już na mnie nie zarobi. Widzę po mojej rodzinie chociażby, jak po kolei rezygnują z biletów miesięcznych. Pozdro dla czujnego memphisa, czujnie chroniącego nieuświadomionych jeleni przed przeczytaniem czegoś, co "nikogo nie zainteresuje". Podobnie kiedyś zareagowało kierownictwo TVP na propozycję wyświetlenia filmu "Wpuszczeni w korek". "To nikogo nie zainteresuje" - usłyszeli obrońcy gliwickich tramwajów.
Masz tu coś do wykasowania, lemingu:
http://blog.rp.pl/ziemkiewi...

09.04 17:04:28

insp. Kwaśniak napisał(a):

Nie rozumiem nad czym tu się głowić. Wystarczy zerknąć za miedzę. Cennik opłat PKM Jaworzno zakłada, że pasażer "odbijający" JKM przy wejściu i przy wyjściu z pojazdu płaci taniej niż tylko przy wejściu za każdorazowy przejazd.

10.04 12:31:02

Piotr napisał(a):

Klikać powinny wyłącznie osoby jeźdżące na przejazdach pojedynczych. Okresowym powinno dac się spokój. Najpierw "rewolucyjny" system wsiadania przodem w szczycie, teraz kolejny "cios", a potem się dziwią czemu pasażerów ni ma, jak komunikacja oferuje marną usługę za horrendalną cenę. To jeszcze dodatkowe kłody się pod nogi rzuca.

11.04 16:14:56

Kartograf napisał(a):

Czy ktoś zna się może na szczegółach funkcjonowania systemu ewidencjonowania pasażerów, bez konieczności zbliżania kart do czytnika? Chętnie usłyszałbym jakie to "niedoskonałości" (oprócz ceny) zniechęciły KZK GOP do rezygnacji z oparcia ŚKUP o ten system?

14.04 00:25:16

dax napisał(a):

BIBO testowano AFAIK w DVB/VVO. Generalnie przy obecnej elektronice i dużej dokładności wszystko jest do przeliczenia i wszystko jest do przeliczenia róznymi metodami, i - mało tego - istnieje możliwość kalibracji urządzeń, by same porównywały swoje pomiary. Tylko po co? Żaden system nie odpowie na pytanie, co zrobić, by Kowalski używający teraz puszki przesiadł się do autobusu.

14.04 12:58:33

butthead napisał(a):

Sformułowałbym to raczej w ten sposób, że żaden system zliczający nie odpowie na pytanie, czy Kowalski jedzie danym pojazdem dlatego, że mu pasuje, czy dlatego że nie ma innego wyjścia.

14.04 17:21:15

Kartograf napisał(a):

@ Dax

Zgadzam się. Szczególnie, że właśnie na drodze algorytmów programistycznych można skutecznie wyeliminować ewentualne błędy spowodowane różnymi sytuacjami z życia komunikacji wziętymi jak np. wyjście z autobusu i powrót do niego celem wypuszczenia innych pasażerów, czy też "uchwycenie" karty niewsiadającego pasażera, stojącego na przystanku, itp...
KZK-GOP sam funduje sobie problem, gdyż system w którym pasażer miałby odbijać kartę także na przy wyjściu z pojazdu nie sprawdzi się, nawet przy całym systemie "zachęt" dla (lub raczej kar dla niewspółpracujących) pasażerów. Są bowiem sytuacje gdzie trzeba szybko wysiąść z pojazdu aby zdążyć na przesiadkę, panuje tłok i ciężko jest dopchać się do czytnika, czy inne, które nawet przy dobrej woli pasażera doprowadzą do niedopełnienia czynności "wyrejestrowania" swej karty przy wyjściu. Spowoduje to tym samym zafałszowanie danych o potokach pasażerskich spływających do systemu, czyli upośledzenie systemu na które wydane zostaną grube miliony złotych.
Dlaczego w KZK-GOP brak jest elementarnego patrzenia nieco w dal?
Inną sprawą jest, że nawet cały ŚKUP nie odpowie na pytanie dlaczego mieszkańcy wolą samochód od komunikacji miejskiej. Tylko, że nie po to on jest. Jego podstawową tak naprawdę funkcją jest umożliwienie dokładnej rejestracji potoków pasażerskich (co stoi pod znakiem zapytania - vide supra) w sieci komunikacji publicznej obsługiwanej przez KZK-GOP. Tyle i tylko tyle. Elementami pobocznymi są ewentualne oszczędności związane ze zmniejszonym wolumenem emisji papierowych biletów oraz fajerwerki jak elektroniczna portmonetka, czy elektroniczny certyfikat osobowy. ŚKUP może hulać i biegać, ale jeżeli oferta KZK-GOP (taryfowa i przewozowa) będą tak NIEintermodalne jak obecnie, to nawet wodotryskający ŚKUP nie przyciągnie do komunikacji miejskiej nowych (odzyska starych) pasażerów. Bez zmiany mentalności i światopoglądu komunikacyjnego KZK-GOP będzie dreptał w miejscu licząc jedynie kolejne straty w potokach pasażerskich.

Panowie i panie z KZK-GOP. Może już zatem czas po temu najwyższy aby przesiąść się na organizowaną przez Was komunikację miejską. Nic bowiem nie działa tak konstruktywnie i oczyszczająco jak korzystanie z dzieł swej pracy...

16.04 12:37:01

Kartograf napisał(a):

Aby pasażer przesiadł się z auta do pociągu/tramwaju/autobusu, musi wykonywać obie czynności przemieszczania się, z co najmniej porównywalną łatwością. A zatem mając już niezbędne narzędzia:

samochód / pociąg,tramwaj,autobus
kluczyk do stacyjki / kartę ŚKUP
benzynę w baku / środki na koncie ŚKUP

powinien móc wsiąść do dowolnego środka transportu i przemieścić się porównywalnie łatwo tj.:

wsiadam do samochodu w wybranym punkcie A / robię to samo komunikacją miejską (KM) dochodząc do wybranego przystanku pieszo (lub podjeżdzając i zostawiając samochód na centrum "park and ride")
jadę samochodem najoptymalniejszą trasą / robię to samo KM-em zmieniając do woli środki transportu w ramach elastycznej oferty taryfowo-przewozowej.
jadąc samochodem kontroluję jedynie pokonywaną trasę / robię to samo KM-em nie musząc za każdym razem udowadniać, że chcę korzystać z KM zgodnie z regulaminem
po dotarciu do celu wysiadam z samochodu (oczywiście zamykając go :-)) / robię podobnie w KM

Jeżeli łączny "koszt" (pieniężno-czasowy) obu sposobów realizacji potrzeby transportowej będzie porównywalny, wtedy będziemy świadkami powrotu do komunikacji miejskiej. To wszystko zależy jednak od tego jaką politykę transportową przyjmie KZK-GOP i jakimi narzędzimi zdecyduje się ją wdrażać. Jeżeli któryś z tych elementów nie spodoba się pasażerowi to odrzuci ofertę komunikacji miejskiej i już. Są, a i owszem, osoby zmuszone do korzystania z komunikacji miejskiej, ale wielkość tej populacji systematycznie maleje w miarę rozwoju cywilizacyjnego naszego kraju. Czasy, że komunikacja miejska była jedyną opcją dawno się skończyły. Sukces komunikacja miejska osiągnie wtedy gdy klient będzie chciał z niej korzystać. Sprawdźcie zatem sami panowie i panie z KZK-GOP (np. przez miesiąc) czy oferowany przez was produkt o nazwie komunikacja miejska was satysfakcjonuje?

16.04 13:16:44

karix26 napisał(a):

U nas mogli by to zrobić jak w paryskim metrze, lecz nie wiem czy by się przyjęło. Po prostu przy wejściu do autobusu (w środku) była by bramka gdzie aby przejść będzie trzeba przyłożyć kartę. Podobny system mozna by zastosować z biletami.

16.04 20:18:40

Imię lub pseudonim napisał(a):

Z ciekawości zapytam: kiedy jakiś artykuł o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej w związku z koleją fazą przebudowy rynku? Kiedyś WPK było kopalnią wiedzy, teraz często przedruki artykułów? Kiedy dowiemy się o reaktywacji 37 i 40 i innych atrakcjach?

16.04 21:02:17

Kartograf napisał(a):

Uwaga, uwaga!

Na stronie KZK-GOP jest już artykuł o szacie graficznej i podstawowych funkcjach dwóch typów kart ŚKUP. Czas na co najmniej przedruk! ;-)

Uwagi do rzeczonego artykułu na gorąco. Ciekawi mnie jak pasażer zrealizuje przejazd ulgowy kartą niespersonalizowaną na której nie ma być możliwości kodowania przysługujących ulg? Czy zatem na terminalach w pojazdach komunikacji miejskiej będzie dostępny interfejs umożliwiający sciągnięcie opłaty ze ŚKUP z uwzględnieniem posiadanej ulgi. Pachnie to zatem miłą wonią pseudo-biletomatów w każdym pojeździe!! Czy też może czegoś nie dostrzegam?

17.04 09:52:22

zonk napisał(a):

Pewnie będzie jak w Jaworznie - kasownik z guzikami normalny/ulgowy. PKM Świerklaniec ma już takie kasowniki (w MANach).

17.04 11:00:45

butthead napisał(a):

Jedną z bardziej sensownych funkcjonalności projektu ma być właśnie zamontowanie w każdym z pojazdów "modułów do pobierania opłat", w tym jednego bardziej rozbudowanego funkcjonującego jako automat mobilny.

17.04 11:02:36

imię napisał(a):

co się dzieje z portalem tyle się dzieje w regionie a coraz mniej opisujecie ciekawych rzeczy które dzieją się w regionie jaki tego powód jest ?

18.04 00:27:06

JARKSI napisał(a):

Chcę kupić jeden bilet w Dąbrowie Górniczej i dojechać do Jaworzna lub Łazisk,teraz potrzebne są dwa bilety.Co w przyszłości ma zrobić osoba która przyjedzie do naszego województwa na jeden dzień i będzie zmuszona do korzystania z komunikacji,będzie musiała kupić .ŚKUP

18.04 11:14:35

butthead napisał(a):

Bilety jednorazowe nie zostaną wycofane z użytku.

18.04 18:08:55

NicNieWiem napisał(a):

Jaki bedzie sposob wyrabiania tych kart?? Co jest potrzebne, jak to zrobic i gdzie?? :)

19.04 08:06:31

Marek Antoniusz napisał(a):

imię napisał(a):

co się dzieje z portalem tyle się dzieje w regionie a coraz mniej opisujecie ciekawych rzeczy które dzieją się w regionie jaki tego powód jest ?

18.04 00:27:06
Redaktorzy portalu WPK zajęli się komercyjną stroną działalności tj. kontrola dla PKM Czechowice-Dziedzice oraz komercyjna linia autobusowa 511 Rybnik - Gliwice - Rybnik więc nie ma czasu na inne rzeczy

Ciekaw jestem czy to memphis opublikuje ?

19.04 11:23:32

Imię lub pseudonim napisał(a):

Mamy 23 kwietnia, ostatni "news" jest z 7 kwietnia, w dodatku przedruk z prasowego artykułu z 6.04.2012. Jest jeszcze jakiś sens tu zaglądać?

23.04 17:37:05

adam86 napisał(a):

@imię: jesli chcesz, to napisz do redakcji, zacznij współpracę i będziesz mógł wtedy zadbać o to, żeby jakieś nowe artykuły się tu pojawiły.

24.04 18:54:13

Imię lub pseudonim napisał(a):

@adam86: redakcja od jakiegoś czasu nie płodzi nowych tekstów jeno przedruki z prasy. Az tu nagle tego też zabrakło. U góry automatyczna galeria, z boku na stałe odnośniki do zmian i objazdów.
Gdyby człowiek tylko tutaj czerpał informację o km w regionie, myślałby, że przebudowy Rynku w Katowicach nie ma a ujrzawszy tramwaje 37 i 40 padłby na zawał myśląc, iż przeniósł się w czasie...

25.04 18:39:43

ilxs napisał(a):

adam86: zamiast pyskować na forum może zaczniesz coś pisać konstruktywnego? W końcu w redakcji jest sporo nazwisk, a chyba nie wszyscy znajdują zajęcie przy obrabianiu prywatnego folwarku?

25.04 21:11:32

memphis napisał(a):

Co to za pretensje są? Nie ma chętnych do utrzymywania serwisu przy życiu to zamarł. Zamiast marudzić należy wziąć się do roboty i spróbować zrobić coś samemu. Póki co nie będzie żadnych nowych tekstów niestety.

25.04 21:57:57

zantwies napisał(a):

To może po prostu wykreślić martwe dusze z redakcji?

26.04 22:00:35

memphis napisał(a):

Już są dawno wykreślone.

26.04 23:10:54

butthead napisał(a):

Galeria "u góry" bynajmniej nie jest automatyczna. Stoi za nią konkretny nakład pracy programisty, który zrobił to specjalnie dla potrzeb naszego serwisu, a także konkretny nakład czasu poświęconego na selekcję zdjęć przez redaktorów. Ot, taki kolejny niuans dla tych, co potrafią tylko marudzić.

26.04 23:57:33

timin napisał(a):

to jak nawiązać z redakcją współprace i jak ma ona wyglądać bo jestem zainteresowany

28.04 15:36:03

Rafał napisał(a):

Kurcze, podziwiam Was, i Waszą naiwność, w skuteczność ŚKUP-u:) Ojojoj naiwniaki. Jeden silny rozbłysk na Słońcu skierowany w Ziemię, i ŚKUP będzie można sobie wsadzić nie powiem, w co;), albo jeśli nie, to odesłać do ewentualnego muzeum techniki
Na miejscu Romka i całej ferajny nie podniecałbym się tak tym ŚKUP, i obserwowałbym Słońce.

29.04 21:47:24

butthead napisał(a):

No, jak Słońce się tylko zorientuje w temacie ŚKUP, to przywali natychmiast!

29.04 23:36:48

Imię lub pseudonim napisał(a):

@Rafał: Jeszcze parę lat temu te same osoby, które dzisiaj popierają ideę Ś(ląskiej)KUPy wypowiadały się o poczynaniach związku zupełnie inaczej. Oczywiście nigdy nie była to jawna krytyka, jak już to uwypuklanie patologicznych zachowań, umiejętne operowanie ironią... Ale od pewnego czasu jakoś bardziej da się odczuć, że redaktorzy przychylniejszym wzrokiem patrzą na te same patologiczne zachowania KZK GOP, nie tylko w temacie KUPy. Kiedyś były krytyczne artykuły, czy to przy okazji likwidacji 25, czy to 12... Ale o 1 i 4 w Gliwicach takiego rabanu już nie było. O likwidację skrętu na Rynku też nie, tylko przypominanie, że kiedyś tego skrętu nie było i dało się żyć...
Jedno powiedzenie mi się na usta ciśnie: "Zły to ptak, co własne gniazdo kala"...

30.04 13:05:34

Neoplan Centroliner N4421 napisał(a):

Csesc, kto wie dla czego jsa w zmianach taborowych gliwickie przegubowe Scanie, bo nie jsa nowoscia i niedoczytalem sie, czy np. wracaja do producenta, czy ida do wynajencia, co jest dla PKM Gliwice niemozliwe...

Dzieky

Przepraszam za bledy gramatyczne, nie jestem Polakem.

30.04 20:50:58

butthead napisał(a):

Zmiany dotyczące gliwickich scanii związane są z uzupełnieniem danych szczegółowych o pojazdach (numery VIN).

30.04 21:45:45

Iznogud napisał(a):

Po mieście chodzą ostatnio słuchy o... kolejnej podwyżce cen biletów po wakacjach. Jeśli to prawda, to czy włodarzy z KZK już całkiem porąbało? Czy mógłby ktoś potwierdzić / zdementować plotki?

07.05 20:12:44

napisał(a):

O tym, ze biulety maja isc znow w gore slyszalem juz na poczatku kwietnia (gdy wchodzila owczesna podwyzka cen biletow) od jednego z kierowcow PKM Gliwice, ale to sa tylko plotki, aczkolwiek przy naszym KZK GOP-ie mozna sie wszystkiego spodziewac, niech wprowadza cennik jak w Warszawie, moze dadza nam spokoj na rok;p

08.05 14:31:48

Joanna napisał(a):

Trudno byłoby wprowadzić cennik warszawski, gdyż ceny biletów okresowych w KZK GOP są już od pewnego czasu wyższe niż w Warszawie. Najpopularniejszy miesięczny na jedną gminę i wszystkie środki komunikacji w Warszawie kosztuje 90,00 zł, w KZK-GOP 116,00 zł a więc prawie o 1/3 więcej Jednorazowe-zgoda-są droższe, ale te są dla pasażerów okazjonalnie korzystających z KM. Natomiast o jakości świadczonych usług, stanie taboru etc. litościwie pomilczę.
Całe również szczęście, że nikt w Warszawie jak do tej pory nie słyszał genialnej opinii niejakiej pani Koteras, iż nie warto kupować tramwajów z klimatyzacją, bo przystanki są za blisko....

09.05 02:46:38

napisał(a):

@Joanna: Tak, chodzilo mi o ceny biletow jednorazowych, gdy bylem ostatnio w Warszawie (listopad) to bylo jakos tak: 2,60 (20min), 3,80 (40min), 5,20 (60min), a ja kupywalem bilet 3-dniowy za 24zl.

09.05 08:26:00

butthead napisał(a):

W Warszawie przyjęto (i od razu podano do wiadomości) trójetapowy plan podwyżek. Od stycznia 2013 r. bilet 20-min kosztować będzie 3,40. U nas pewnie niestety też, ale zamiast metra w ofercie będzie maz.

09.05 17:17:46

Kaim Argonar napisał(a):

Prośba do redakcji o uzupełnienie danych:

Tabor PKM Gliwice:

#166, 167, 168, 169, 170, 171 - Solaris Urbino 12
#172, 173 - Solaris Urbino 15.

Za kilka dni auta wyjadą na linie :)

09.05 18:07:59

butthead napisał(a):

Dziękujemy i zapraszamy do współpracy przy aktualizacji wpisów w bazie taboru!

09.05 19:34:52


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!