Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Meteor obsługuje komunikację miejską w Tczewie

08.01.2012

Tagi: Meteor, przetarg, tabor – Dodał: Jakub Jackiewicz

Firma Meteor Jaworzno, przewoźnik znany od wielu lat w GOP i nie tylko, od 1 stycznia 2012 r. obsługuje komunikację miejską w Tczewie, po wygranym przetargu.


Przetarg ogłoszono na początku lipca 2011 r. Obejmował "świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie na wyznaczonych liniach komunikacyjnych zgodnie z rozkładem jazdy" w latach 2012-2014.

Przewoźnik wybrany w przetargu obsługuje komunikację miejską (tzn. wykonuje kursy na liniach ustalonych przez Urząd Miejski), ale również emituje i dystrybuuje papierowe bilety jednorazowe, wiesza rozkłady jazdy na przystankach oraz umożliwia pasażerom korzystanie z biletów w formie karty elektronicznej (tzw. elektroniczna portmonetka). Karta miejska jest własnością Urzędu Miejskiego, przewoźnik zobowiązany jest jedynie wykupić sublicencję na oprogramowanie systemu oraz wyposażyć autobusy w odpowiednie kasowniki. Przychody z biletów są przychodem przewoźnika - zobowiązany jest on respektować ceny biletów i zakres ulg ustalony przez Radę Miejską w Tczewie.

W ramach umowy planowane jest wykonanie ok. 4,5 mln wozokilometrów w ciągu trzech lat. Usługi mają być świadczone przez 23 autobusy w ruchu. Parametry techniczno-użytkowe autobusów nie precyzują ich wieku (dopuszczono pojazdy z dowolnego rocznika). Wszystkie muszą być niskopodłogowe (bez stopni w I i II drzwiach oraz bez stopni poprzecznych wewnątrz). W zasadzie wszystkie powinny mieć długość od 11,51 do 13,50 m i co najmniej 90 miejsc, jednak dopuszczono eksploatację nie więcej niż 6 autobusów o długości od 9,01 do 10,5 m i pojemności co najmniej 60 miejsc (na liniach uzgodnionych z Zamawiającym). Autobusy powinny mieć trzy pary drzwi, dopuszczono jednak 11 pojazdów z dwiema parami drzwi (plus wszystkie 6 pojazdów midi). Wszystkie pojazdy muszą być w barwach miejskich - białe z żółtym (złotym) i czerwonym pasem.

Wraz z nową umową z przewoźnikiem miasto Tczew wprowadziło zmiany w układzie linii komunikacyjnych oraz nowe rozkłady jazdy. Przygotowała je firma Public Transport Consulting Marcina Gromadzkiego z Gdyni. Obecnie funkcjonuje 11 linii autobusowych (plus jedna nocna), kursujących w większości w regularnym takcie. Z rozkładami jazdy i graficznym przebiegiem tra można zapoznać się na specjalnie uruchomionej stronie internetowej (» zobacz).

W przetargu swoje oferty złożyły firmy: Veolia Transport Toruń (dotychczasowy przewoźnik) z ceną ponad 16,1 mln zł, Gryf Żukowo z ceną 14,5 mln zł, Warbus Warszawa z ceną ok. 12,5 mln zł oraz nasz Meteor, który zaoferował 9,38 mln zł (ceny brutto).

Do obsługi komunikacji w Tczewie skierowano 26 autobusów, niektóre z nich wcześniej eksploatowane były w GOP. W parku taborowym przeważają MAN-y NL202 i NL222 z lat 1994-95 (część ex Bordeaux) w liczbie 20 szt. Tabor midi reprezentuje MAN 14.220 Berkhof Junior z 2003 roku (ex Connexxion Hilversum) w liczbie 5 szt. oraz Neoplan N4011NF z 1994 roku. W Tczewie przy ul. Sadowej uruchomiono zaplecze techniczne.

» zobacz zdjęcia autobusów Meteora w Tczewie w Fotogalerii Transportowej:
Taken from transport.wroc.biz

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Kysó napisał(a):

Czy elektroniczny bilet w Tczewie jest jednocześnie kartą biblioteczną, karnetem na basen, kwitem parkingowym i biletem do kina?? Bo jeśli nie, to niech Romuś z ekipą wezmą przykład z Tczewa (już nie z Krakowa, Wrocławia czy Warszawy ale właśnie z Tczewa) i niech ten swój ŚKUP zaniosą do ŚKUPU złomu.

08.01 20:59:20

memphis napisał(a):

Nie jest, ale nie jest też nośnikiem bilety okresowego, bo takowe w Tczewie zlikwidowano. Działa to tylko jak komórka na pre-paid, im więcej załadujesz tym mniej płacisz za pojedynczy przejazd.

08.01 21:04:25

Oskar napisał(a):

u was to ujdzie ale w np kzkgop nie za bardzo.

08.01 22:16:35

kiepsko napisał(a):

gratulujemy Wlodarzom Miasta..... niedlugo bedziecie zygac Meteorem....

08.01 23:16:15

Kysó napisał(a):

@memphis: I co, u nas tak być nie może (oczywiście plus bilet okresowy)? Musi to dziadostwo kosztować kilkaset baniek i mieć milion różnych nieprzydatnych funkcji??

09.01 07:19:31

lgor napisał(a):

Zasadność inwestowania w ŚKUP była już raczej omawiana.Redaktorzy wpk negatywnie odnosili się do tej inwestycji. Może jednak gdyby nie inność tego projektu od innych miast projekt nie dostałby dotacji ?

09.01 10:49:00

rangerek napisał(a):

@igor może by nie dostał ale może jednocześnie by nie kosztował tyle że dotacja byłaby potrzebna

09.01 22:43:26

tczewianin napisał(a):

juz żygamy tymi złomami.
czasem az strach że coś odpadnie i bedzie wypadek.
Miasto zaoszczedziło kilka baniek, kosztem wygody mieszkańców.
naprawde nie jeżdziłem takimi złomami dawno jak tutaj a wczesniej to przynajmniej zawieszenie było spoko.

15.10 14:17:47


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!