Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chorzów: będzie reorganizacja torowisk i przystanków na rynku

06.01.2012

Tagi: prasa, infrastruktura, Tramwaje Śląskie – Dodał: Marek Borys

Łukasz Respondek,
Dziennik Zachodni, 05.01.2012 r.


Tramwaje znikną spod Ratusza tuż po zakończeniu remontu estakady. Zostaną przeniesione na pętlę tramwajową dawnej linii 12. Projekt ma zostać ukończony w przyszłym roku. Drogowcy wolą natomiast, aby przystanki były przeniesione w głąb dzisiejszego Rynku - przed barierki, które oddzielającymi go od ulicy Katowickiej. Pewne jest już natomiast, że tramwaje nie znikną z ulicy Wolności.


W efekcie proponowanych zmian ma powstać coś na kształt klasycznego rynku, ale z estakadą. - To pierwszy krok do utworzenia w miarę komfortowej przestrzeni publicznej - zapowiada prezydent Andrzej Kotala. Przyznaje, że miasta nie stać na wybudowanie - jak zakładano pierwotnie - dodatkowego torowiska przy ulicy Powstańców Śląskich i wyprowadzenia ruchu tramwajowego poza deptak na "Wolce".

- Zajmiemy się przeniesieniem tramwajów spod Ratusza. Cała inwestycja ma kosztować około 5 milionów złotych. Znajdzie się w planach na lata 2013 i 2014. W przyszłym roku Tramwaje Śląskie mają przygotować projekt. Taka zmiana ma uwolnić przestrzeń na powierzchni Rynku. - Pod urzędem miasta nie będzie parkingów, a całą powierzchnię wyrównamy tak, aby powstał jeden duży deptak - tłumaczy prezydent.

- Mam nadzieję, że powstaną w tym miejscu nowe kawiarenki, punkty sprzedaży i obsługi klienta.

Nieco inny pomysł mają drogowcy, którzy chcą, aby tramwaje zostały przeniesione w przylegającą do ulicy część rynku.

- Jest tam sporo niewykorzystanego miejsca - tłumaczy Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. - Trzeba zmienić układ chodników, ale takie rozwiązanie niesie z sobą stosunkowo niewiele komplikacji - twierdzi.

Znacznie więcej - zdaniem Wojtali - może się ich pojawić przy przenoszeniu przystanków linii 9 ,17 i 20 na pętlę na placu Hutników. - Wtedy tory tramwajowe na dwóch śladach musiałby się przecinać, a tam jest jeszcze spory ruch samochodów - przypomina dyrektor. - To na pewno skomplikowane zadanie inżynierskie - dodaje Wojtala.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Imię lub pseudonim napisał(a):

Wygląda jak myślenie "Trzeba przesunąć tramwaje tylko w który kąt je upchnąć?"

06.01 13:54:50

Biały napisał(a):

Zamiast rąbnąć pod tą estakadą te centrum przesiadkowe które proponowali redaktorzy WPK to będą się teraz zastanawiać jak przenieść tramwaje, a propozycją redaktorów rozwiązali by co najmniej 3 problemy z którymi się teraz głowią. :)

06.01 14:02:16

butthead napisał(a):

O tak, "wyprowadźmy" ruch tramwajowy, najlepiej z całego miasta. Na resztki tzw. deptaka na Wolce podziałałoby to z pewnością zbawiennie. Można by nawet przywrócić tam przejazd samochodom! Bezrefleksyjność i ślepy upór wprost porażają.

07.01 00:26:05

killler1 napisał(a):

niech zbudują pętlę na terenach Huty Kościuszko najlepiej ;)
Pętla na Pl.Hutników ma sens bo to kąt który leży odłogiem..zadanie inżynierskie? bo tory się będą krzyżować? WW stolicy co drugie skrzyżowanie i rondo to zadanie inzynierskie i jakoś się da. Kwestia ustawienia sygnalizacji i reorganizacji pasów itp...

07.01 12:21:00

aso napisał(a):

Tak czytam, czytam te ostatnie prasówki i w tle ujawnia się jeden, podświadomy i konsekwentny przekaz: mamy piękne koncepcje, tylko... te tramwaje nam przeszkadzają.

Swoją drogą robienie przestrzeni rekreacyjnej w miejscu o wysokim natężeniu hałasu i bardzo wysokiej niskiej emisji i wmawianie ludziom, że jest to w miarę komfortowa przestrzeń publiczna, to jest faktycznie nowatorski pomysł.

07.01 13:51:17

killler1 napisał(a):

No bo Rynek to musi być naprzeciw Ratusza i koniec kropka. A tramwaje to puścimy ul. Truchana a najlepiej przez teren obu szpitali jak łuk nie da się ułożyć. Wszystkie te tłumaczenia są daremne.. Problemem tego miasta jest ta etakada i zawsze będzie to do d...podobne z mostem na środku.

07.01 15:16:19

Rekin napisał(a):

Jedyny problem, jaki ma Chorzów, to usunięcie estakady. Tramwaj to chluba i atut tego miasta. Exprezydent Kopel ośmieszył się w skali Polski, przegrał EURO i wybory likwidując linię 12.

Pakowanie milionów w przekładkę torów spod ratusza gdziekolwiek nie ma sensu, bo tak jak jest, jest najlepiej jak może być w obecnych warunkach - pewnie i mało kolizyjnie.

Oczywiście, zawsze można tramwajów pozbyć się do reszty i przy okazji resztek klientów przyjeżdżających do Chorzowa. To miasto juz i tak straciło bardzo wiele.

08.01 13:25:04

Kysu napisał(a):

No i teraz by się 12 przydała.

09.01 10:46:32

lgor napisał(a):

A moim zdaniem pomysł jest wart realizacji o ile będzie możliwe wykorzystanie pętli na Placu Hutników (awaryjnie) przez wszystkie linie tramwajowe jadące przez Rynek/Ratusz. Taka T23 mogłaby wtedy jeździć do Placu Hutników

09.01 10:53:54

Rekin napisał(a):

Bzdury pleciesz Igorze. Dla jednej linii powinna być jedna pętla i dlatego to co było, było funkcjonalne i mądre. Na pętle 12 odstawią 9,17,20 razem do kupy? Idiota tylko mógł to wymyślić.

13.01 11:36:58

butthead napisał(a):

Przy ewentualnych zmianach i tak należałoby plac wraz z układem torowym przebudować, uwzględniając możliwość postoju na przynajmniej dwóch torach. Największe korzyści dałoby niewątpliwie odtworzenie odcinka torowiska wzdłuż ul. Kościuszki przynajmniej do Chorzowa Starego, ale to już inna bajka...

13.01 13:31:37

kobuch napisał(a):

Jestem za wznowieniem ruchu tramwajowego do Chorzowa Starego.Przy dzisiejszych kosztach paliw i tak tramwaj bedzie korzystniejszy i bez spalin.Likwidacja linii tramwajowych to paranoja,bo w krajach UE otwiera sie nowe polaczenia tramwajowe,ktore dotowane sa przez UE wlasnie z uwagi na ekologie.Tylko na Slasku to sie nie oplaci,bo tak "mysla" regionalni politycy.Ich obchodza tylko ich diety, bo sa bardziej oplacalne i nie kosztuja zbytniego glowkowania.

15.01 18:21:51

mark40 napisał(a):

Pętla na Placu Hutników jest pierwszym z wariantów. Możliwe, że Chorzów skusi się na poważniejsze zmiany na rynku łącznie z przesunięciem torów 6/11/19.

15.01 21:40:57

adam86 napisał(a):

Taaak, będą przesuwać torowiko wybudowane kilka lat temu.

15.01 22:10:00

mark40 napisał(a):

Co z tego? To nie miasto budowało. Torowisko było zresztą robione w starej technologii, co słychać przy każdorazowym przejeździe tramwaju. Dudni na całym rynku. Tor w kierunku Bytomia ma 11 lat, a nie klika.

15.01 22:20:39

adam86 napisał(a):

No tak, nie miasto budował, to już można rozkopac. Idelanie byś się nadał na jakiegoś prezydenta...

16.01 17:46:01

mark40 napisał(a):

Adasiu, o co to biadolenie? O 200 metrów torów?

16.01 19:31:20

butthead napisał(a):

Jeśli nie jest planowane zintegrowanie przystanków w obrębie jednego węzła, to ruszanie torowiska 6/11/19 jest sztuką dla sztuki. Co najwyżej pogorszy dostępność, jeśli zostanie zrealizowana koncepcja wyrzucenia przystanków gdzieś w okolice Moniuszki. Nie ma się co oszukiwać - dopóki plac będzie przecięty estakadą będzie pełnił funkcje przede wszystkim komunikacyjne i miejskiego salonu się z tego nie zrobi.

16.01 20:13:11

mark40 napisał(a):

Zgadza się i w przypadku braku węzła torowisko nie miało by być ruszane. Salon miasta spokojnie może być po zachodniej stronie estakady, węzeł przesiadkowy po wschodniej.

16.01 21:32:07

Rekin napisał(a):

Salon miasta, jak to brzmi. Co wy oczu nie macie, Chorzów to jedna wielka ruina, bieda aż piszczy. Tramwaje i deptak na Wolności to jedyne elementy podnoszące wartość wizualną miasta, ale nie ma się co oszukiwać - to miasto sprawia wrażenie totalnej dekadencji...

18.01 08:54:59


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!