Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wkrótce rozpoczęcie modernizacji sieci tramwajowej

02.01.2012

Tagi: Tramwaje Śląskie, inwestycje, infrastruktura, tabor – Dodał: Jakub Jackiewicz

Po podpisaniu w dniu 30 grudnia 2011 r. umowy na dofinansowanie projektu modernizacji sieci tramwajowej już wkrótce mają ruszyć prace remontowe oraz przetargi na zakupy i remonty taboru. Poinformowali dziś o tym przedstawiciele Tramwajów Śląskich S.A.


W siedzibie spółki w Chorzowie Batorym odbyła się konferencja prasowa na której zarząd spółki przedstawił zakres projektu pn. "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w aglomeracji górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Jest on dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko". Historia tego projektu sięga 2008 roku, kiedy został on umieszczony na liście projektów indywidualnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (» czytaj więcej). W latach 2009-2010 opracowywano studium wykonalności projektu oraz rozpoczęto przygotowywanie dokumentacji poszczególnych zadań. Cały projekt ma być zrealizowany do końca 2013 roku, jednak dopuszczalne jest przedłużenie tego terminu do końca 2014 roku.

Beneficjentem projektu są Tramwaje Śląskie S.A., które planują modernizacje torowisk oraz zakupy i modernizacje taboru za kwotę 591,22 mln zł netto, a partnerem projektu jest miasto Tychy, które wraz z Tyskimi Liniami Trolejbusowymi Sp. z o.o. zamierza zmodernizować trolejbusową sieć trakcyjną, kupić nowe trolejbusy oraz wybudować parkingi Park&Ride (koszt tej części projektu to 60,36 mln zł netto).

Łączna wartość projektu wynosi 801,06 mln zł brutto, w tym koszty kwalifikowane to 651,80 mln zł netto. Wysokość dofinansowania wynosi 59% kosztów, czyli 384,56 mln zł. Wkład własny pokrywa spółka ze środków własnych w formie kredytu (231 mln zł) oraz z innych źródeł (m.in. dokapitalizowanie spółki, przekazanie aportem dokumentacji, itp.). Trwają rozmowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, ale także równolegle z bankami komercyjnymi. Umowa kredytu nie została jeszcze sfinalizowana. Miasta, które mają uczestniczyć w finansowaniu projektu swój udział będą przekazywać do spółki za pośrednictwem KZK GOP w formie wynagrodzenia za usługi przewozowe jakie świadczą Tramwaje Śląskie.

Szczegółowy zakres projektu to modernizacja: 46 km torów tramwajowych wraz z siecią trakcyjną i 15 km trolejbusowej sieci trakcyjnej, zakup 30 nowych wagonów tramwajowych i 15 nowych trolejbusów, modernizacja 75 wagonów tramwajowych serii 105N oraz budowa 2 wielopoziomowych parkingów w rejonie stacji kolejowych Tychy i Tychy Lodowisko.


» zobacz szczegółowy opis projektu na stronie internetowej Tramwajów Śląskich

Według informacji podanych przez przedstawicieli spółki Tramwaje Śląskie już wkrótce ogłoszone zostaną przetargi na wykonanie robót budowlanych. Zgromadzona jest już dokumentacja projektowa i pozwolenia na budowę dla 15 z 27 zadań. Pozostałe dokumenty mają być uzupełnione do końca czerwca 2012 r. W pierwszej kolejności realizowane mają być zadania w centrum Katowic (ul. 3 Maja), na trasie linii 15 (Katowice - Sosnowiec) oraz remont ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym.


Tramwaje Śląskie zamierzają kupić 30 nowych wagonów - mają mieć one ok. 60-70% udziału niskiej podłogi i długość ok. 30 metrów. Spółka przewiduje, że pierwsze dostawy tych wagonów nastąpią na przełomie 2013/14 roku. Modernizacja wagonów serii 105N będzie obejmować przede wszystkim wymianę układu rozruchu na energoelektroniczny oraz zmianę desingu. Około połowa wagonów ma być modernizowana we własnych warsztatach spółki w Chorzowie Batorym, a na wykonanie pozostałych remontów ogłoszony zostanie przetarg (realizacja ma rozpocząć się w 2012 roku).

mat. PESA Bydgoszczfot. J. Drogoś

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

husaria napisał(a):

Fajnie jakby sprowadzili 30 tramwai Pesa Twist z parametrami Tramwai Śląskich i w barwach jakie jest zaprezentowane wyżej na zdjęciu...

02.01 18:54:01

N-Monster napisał(a):

w zaglebiu pewno i tak sie nic nie zmieni.....

02.01 20:36:19

N-Monster napisał(a):

Te pesy to dla Czestochowy.....otwarcie nowej linii zapowiedziano na 01.09.2012

02.01 22:18:14

andrzejh69 napisał(a):

a dlaczego w pierwszej kolejności nie ma odbudowy Łagiewniki-Bytom tylko 3-maja w Katowicach która jest w niezłym stanie? Przecież codziennie są płacone bezsensowne wozokm na dojazd i zjazd pociągów do zajezdni Stroszek przez Chorzów Rynek. Znów wszystko dla Katowic a reszta nieważna.

03.01 08:25:52

adam napisał(a):

Jaki jest w ogóle plan remontu torowisk? W jakich miastach i jakie linie czy może remonty dotyczą tylko Katowic?

03.01 10:52:49

dexiu89 napisał(a):

A gdzie budowa nowych tras? W samych Katowicach to mamy tylko 3 trasy. Nie będę się wypowiadał dlaczego nie ma kasy na inwestycje a ledwie starcza na bierzące wydatki, bo mnie tu zaraz jakiś Uczony w Piśmie sprzezywa i wyśmieje. Spójżcie na GOP i Wrocław. Obie sieci były budowane za niemca a jak dziś to w obu miejscach wygląda? U nas źle się tym zarządza a dowodem jest to, że wszystko podupada.

03.01 12:13:38

Kysó napisał(a):

@aqndrzejh69: a słyszałeś o tzw. wkładzie własnym w projekty unijne?? Kto się dorzucił ten teraz ma.

03.01 12:44:32

memphis napisał(a):

3 Maja będą robić teraz, bo prawdopodobnie chodzi o skoordynowanie remontu z przebudową dworca i Rynku.

03.01 13:39:53

pippi napisał(a):

A kiedy będzie jezdzil tramwaj nr linii 7 Łagiewnik-Bytom???

03.01 16:36:15

RK napisał(a):

@pippi - jak odtworzą torowisko i popsują tę pięknie wyremontowaną ulicę :)
LIcze, że później puszczą tramy w trakcji podwójnej, bo teraz niejednokrotnie ciężko do nich wsiąść.

PS
Szlag mnie trafia jak mam wpisywać ten kretyński ciąg znaków i liczyć na to, że prawidłowo rozpoznałem literki U, V, N, H itd. - teraz to już czwarta próba. Ktos może mi wyjaśnić po co to wpisywanie znaków ?
Wybaczcie że piszę o tym tutaj. Pozdrawiam

03.01 21:19:31

Kysó napisał(a):

@RK: to jest ochrona przed spamerami. A odtworzenie torowiska bez psucia pięknie wyremontowanej ulicy myślę że jest realne.

03.01 22:25:38

Flash napisał(a):

Ja czekam na remont przejazdu przez torowisko w Sosnowcu na skrzyżowaniu 3 Maja i Piłsudskiego (przejazd dla jadących od strony ul. Sienkiewicza). Torowisko wystaje ponad nawierzchnię i w efekcie przejazd daje efekt jak czterokrotny wjazd na krawężnik. Łby pourywam i będę dzwonił codziennie to TŚ bo na liście remontów TEGO MIEJSCA NIE MA!

04.01 10:26:57

Saso napisał(a):

"W pierwszej kolejności realizowane mają być zadania w centrum Katowic (ul. 3 Maja), na trasie linii 15 (Katowice - Sosnowiec) oraz remont ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym."

Po co remontować ul.3 Maja to nie wiem a co do trasy 15 i Chorzowa Batorego to remont jest konieczny bo tramwaje w tych miejscach ledwo utrzymują się w torach.

04.01 12:02:38

Iznogud napisał(a):

@Flash: na przejeździe tramwajowym na Pogoni (skrzyżowanie ul. Będzińskiej z Nowo- i Staropogońską, tuż obok kościoła) też jest ciekawie - nieraz widziałem, jak auta gubią tam różne części - poza wystającymi torami są tam dość spore ubytki w asfalcie... A kawałek dalej, pod wiaduktem koło Żylety - to już w ogóle koszmar i jazda prawie jak po krawężniku. Ale dobrze, że załatwią chociaż piętnastkę.

@Saso: bo Uszok chce mieć ładnie w centrum. Jest już odnowione Rondo, będzie odnowiony Rynek, to i łącznik pomiędzy nimi też musi jakoś wyglądać ;-).

04.01 18:29:37

Kysó napisał(a):

@Iznogud: po raz pierwszy słyszę jakoby 3 Maja łączyła w Katowicach Rondo z Rynkiem.
@Saso: a między Rynkiem a Placem Wolności to może jest piękne eleganckie i ciche torowisko??

04.01 22:04:04

Kysu napisał(a):

Dętki przebijam na tych przejazdach jak wjadę z 20 ,ale tak czy siak się powinno zwalniać w takich miejscach.Z jednej strony dobrze,bo kto zwolni ten uważa.

09.01 10:54:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!