Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Będzie więcej Helmutów i Francików

27.12.2011

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

tg, Gazeta Wyborcza, 27.12.2011 r.

W przyszłym roku Tramwaje Śląskie kupią 14 używanych wagonów, głównie Francików i Helmutów. Kontrakt będzie wart około 3 mln zł.


Plan finansowy Tramwajów Śląskich na przyszły rok jest już gotowy i lada dzień zostanie przedstawiony radzie nadzorczej oraz akcjonariuszom. Dowiedzieliśmy się, że w 2012 roku spółka zamierza kupić co najmniej 14 używanych wagonów, wśród których większość (10 sztuk) będą to popularne Franciki, czyli austriackie wagony E1. - Zrobiliśmy rozeznanie rynku i dowiedzieliśmy się, że ze 170 wagonów jeżdżących obecnie po Wiedniu, 20 niebawem zostanie wystawionych na sprzedaż. Połową z nich będziemy na pewno zainteresowani - mówi Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy Tramwajów Śląskich.

W przyszłym roku spółka chce dokupić także cztery wagony dwukierunkowe, czyli wyposażone w dwie kabiny motorniczych. Ma to przydać się podczas planowanej przebudowy centrum Katowic i remontu 48 kilometrów torów. Największe szanse mają wagony PT 8, czyli Helmuty z przedsiębiorstwa komunikacyjnego we Frankfurcie jeżdżące już po śląskich torach. - Nie chcemy mnożyć producentów, bo to zwiększa koszty napraw i części zamiennych. Nie wiadomo tylko, czy na rynku będą Helmuty w przyzwoitym stanie - mówi dyrektor Knapik.

Na używane wagony Tramwaje Śląskie chcą wydać w przyszłym roku około 3 mln zł.

W 2012 roku rozpocznie się też modernizacja pierwszych torowisk. Plan zakłada, że w pierwszej kolejności, wyremontowane zostaną tory od Wesołego Miasteczka do Pętli Zachodniej, oraz przejazd pomiędzy ul. Korfantego a Misjonarzy Oblatów w Katowicach. W Chorzowie-Batorym rozpocznie się natomiast remont torowiska przy ul. Armii Krajowej. Wszystkie prace na tych odcinkach mają być prowadzone bez wstrzymywania ruchu tramwajowego.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

malomówny napisał(a):

Inni się szmelcu pozbywają, a my kupujemy :( nie cieszą mnie żadne Karliki, Eciki i Franciki :P
Takie moje zdanie - AVE

27.12 23:12:21

somebody napisał(a):

@malomówny - [ironia mode on] Tak, masz rację, najlepiej będzie jak kupimy Solarisy Tramino (S100) ze sztywnymi wózkami i puścimy na tory w GOP'ie [ironia mode off].
Człowieku! Najpierw remontuje się torowiska, dopiero potem inwestuje się w tabor. Po co kupować nowe tramwaje? Przy stanie naszych torowisk to są tylko dwie możliwości - tramwaj stoi w zajezdni i nie zarabia albo jeździ po starych torowiskach i ma awarie oraz wykolejenia równie często co karliki.
Knapik ma w 100% rację c.d. zakupu starych pojazdów w miejsce rozsypujących się 105Na.

28.12 09:08:04

andrzejh69 napisał(a):

A moze tak w pierwszej kolejności odbudowac w koncu odcinek Łagiewniki-Bytom, tak aby zjazdy/wyjazdy 7-ki nie były wykonywane przez Chorzów wykonując przytym niepotrzebne pasazerom wozokm, ktore tylko powiekszaja koszty funkcjonowania KM?

28.12 09:57:10

Zawiedziony kąsacz :-/86 napisał(a):

No tak ale taki Francik, mimo że prawie 40-letni też swoje wymagania ma. Remonty jak najbardziej, ale jak czytam, że ma być znowu remontowana trasa pod Wesołym Miasteczkiem to się zastanawiam, czy się śmiać, czy płakać. Przecież ta trasa była już remontowana pod szybki tramwaj pod koniec lat 90. A teraz znowu? Co to zatem był za remont skoro, ledwo po 11 latach planujemy kolejny. A helmuty to znów wyślemy na tory pamiętające czasy wujka Adolfa i znów będziemy się dziwić, jak będą się wykolejać? Czy Śląsk to tylko Katowice?
A kiedy tak remont trasy 9 i innych? Chociaż lepiej, żeby tutaj tego remontu nie było. Bo patrząc, jak na Śląsku się do roboty zabierają to znowu się skończy na tym, że zaczną i nie skończą. Tory rozbiorą i... na tym zakończą, tak jak było z 7 pomiędzy Łagiewnikami, a Bytomiem.
Tylko jakim cudem w tej samej Polsce potrafią budować nowe trasy (i to całkiem sporo), remontować i wprowadzać nowy tabor. A u nas tylko się gada, gada i gada...
Niech KZK GOP i TŚ nas zaskoczą. Chcemy coś nowoczesnego i lepszego niz poznański Solaris Tramino, warszawski Pesa Swing, krakowski Bombardier czy wrocławska Skoda z przodem od Porsche. W końcu tyle lat już czekamy. Aha, w środku ma być ma być Wi-fi, automat z biletami, z kawą, infobox z przewodnikiem po regionie, zabytkach. Oczywiście wspólny bilet tańszy niż 2 kupione osobno o obszarze obowiązywania do tego jaki miało WPK w roku 1991. I przy każdych drzwiach ma być rozkładana automatycznie rampa do wjazdu wózków dziecięcych i inwalidzkich oraz full klimatyzacja. Podłoga na całej długości niska, bo to juz standard. I częstotliowść taka sama jak w Poznaniu i Krakowie. Co 3 min. Wyświetlana na wyświetlaczach zamiast rozkładu!
Kolory żywe, a nie sraczkowate jak było z Karlikami. A prędkość eksploatacyjna 40 km/h!

28.12 13:03:12

Biały napisał(a):

Wbrew pozorom inwestycja w używane tramwaje nie jest w cale taka zła dobrym przykładem może być Kraków.Myślę, że lepiej było by gdyby zamiast kupować 30 nowych tramwai za te pieniążki można by było wyremontować kolejne kilometry torowisk. :)

28.12 13:31:08

Kysó napisał(a):

@somebody: "Knapik ma w 100% rację c.d. zakupu starych pojazdów w miejsce rozsypujących się 105Na." - zwłaszcza że te "stare pojazdy" są starsze od 105-tek.
@zawiedziony kąsacz: remont był ale o ile pamiętamto od strony obecnego SCC. A tu ma być remont do Stadionu Śląskiego.

28.12 14:42:01

somebody napisał(a):

@Kysó - Są starsze ale w lepszym stanie, więc trochę jeszcze pojeżdżą.
@Biały - Też jestem takiego zdania, bo wolę stary ale szybki tramwaj niż nowy ale wolny, jednak musimy też zadowolić tych, którzy KM się nie interesują. Dla nich w i d o c z n y m i zmianami na lepsze będą nowe tramwaje śmigające po wyremontowanych torowiskach. Czytałem gdzieś że nowe tramy mają obsługiwać miasta proporcjonalnie do wkładu ale nie wiem czy to prawda.
@Zawiedziony Kąsacz - Uff, dobrze że wiem że żartujesz w.s. taboru. :)

28.12 15:19:50

pipen napisał(a):

To chyba nikt z Was nie widział torowiska w Zabrzu na 3-go Maja... - na Załężu wyglądało lepiej (przed remontem).
Podkreślam po raz kolejny - tutaj na sprawę komunikacji trzeba popatrzeć całościowo - jako jeden wielki organizm.
Przywrócenie tramwaju do Bytomia z Łagiewnik, do Gliwic od Zajezdni (chociaż do Dworca PKP - wagony dwukierunkowe) do Wójtowej Wsi (tak jak kiedyś jeździła 4 i 1), do Piekar Śląskich i Dąbrówki Wielkiej - to jest jedna rzecz, kolejna to pomyślcie o kolei wąskotorowej, która w naszej aglomeracji jest zaniedbana a wiele by wniosła poprzez zastosowanie nowych taborowych rozwiązań, a kolejną rzeczą jest zsynchronizowanie pociągów już istniejących z całą resztą - oczywiście z trolejbusami również w Tychach (co włodarze uczynili).
Przecież to takie proste - a komplikują sobie jak za Bieruta i jego instrukcjom z ZSRR.
Urwał Nać!

28.12 17:50:10

Imię lub pseudonim napisał(a):

@Zawiedziony kąsacz :-/86: tak, GZM to tylko Katowice co widać na każdym kroku. Wszystko dookoła jest be i służy po to, żeby się chwalić dwoma milionami mieszkańców...
W Sosnowcu niektóre tory jak położono w 1954 to do dziś remontu nie widziały... Ale nam zaplanowali na przyszły rok remont 20m więc jesteśmy dobrej myśli :D
@pipen: GKW już dawno została zaorana, przez tych samych co zaorali tory tramwajowe w Chorzowie. Teraz to tylko atrakcja turystyczna a nie jakiś zaczątek komunikacji regionalnej.

28.12 20:58:47

patrzący z boku napisał(a):

kol pipen z tym wąskim torem to mnie rozwaliłeś na maxxxa po 1 rumuńskie wagony nie zmieszczą się w Tarnowskich Górach pod mostem 2 i jest ich za mało aby zrobić sensowny rozkład (około 8 sztuk w tym jeden jako szkielet i dawca części), wagony letnie odpadają brak ogrzewania zimą i chyba 4 sprawne lokomotywy, a były prezydent m. Chorzów na terenie w/w miasta zaorał wąski tor jak i linie 12 odbudowa jednego i drugiego pochłonie miliony złotych, to że chcą kupować szroty i modernizować a kosztuje to mniej niz moderna poczciwej 105 to czemu nie tylko by mogli poszukać czegoś ze wstawką z niską podłogą tak jak zrobiły MKT czy TP w Łódzkim z wagonami GT8 (było by więcej wozów z niską podłogą a wózki go wozów GT6 - 8 może posiada Kraków czy poznań)
kol zawiedziony kąsacz ta twoja wizja wozów jest super WIFI za free spoko ale wyciągnij w takim tramwaiku laptopa albo dobrej klasy telefon np iPHONE 4S to jak wysiądziesz z bany to się obudzisz w szpitalu szara rzeczywistość polskich ulic i polskiej biedy to nie Francja Niemcy Włochy Szwecja Szwajcaria Austria czy Anglia ze w komunikacji miejskiej wyciągasz swe narzędzie pracy i robisz i nikt cie za rogiem nie skopie bo to się nazywa kultura a w pl chamstwo bieda złodziejstwo i mozna tak wymieniac i wymieniać

29.12 00:51:03

Iznogud napisał(a):

@Imię lub pseudonim: w Sosnowcu przez kilkanaście lat ledwo zrobiono tory w połowie ulicy Małachowskiego (kilkaset metrów), pseudoremont torów w ul. 3 Maja (pseudo, gdyż dziś tramwaj musi tam zwalniać do 5 km/h, by mieszkańcom plomby z zębów nie powypadały, zaś kostka brukowa nadaje się tylko jako gruz). No i w ostatnich latach - aż KILKA metrów torów pod mostem na Piłsudskiego i drugie tyle w Klimontowie, z okazji remontu skrzyżowania. Jednym słowem: WOW. Podobnie w Dąbrowie - nowy kawałek przy CH Pogoria i parę przejazdów.

Reszta jest milczeniem. Coś tam skapnie z tego obgryzionego projektu dla linii 15. Dokończona zostanie też wreszcie Małachowskiego. Jeszcze większe WOW - ile tam jest? kilkadziesiąt metrów? Fajnie. A pozostałe linie się rozsypią ze starości, bo ileż można łatać, spawać, poprawiać?

Za parę lat pożegnamy więc pewnie 27, potem 26, może i 24, na co już miał chrapkę KZK. Zostanie piętnastka, którą i tak nikt nie będzie jeździł na Zagórze, bo przecież dubluje ją kilkanaście linii autobusowych! Więc ludzie bezpośrednio na Gwiezdną dojadą sobie 299, 815, 825 czy D, zaś na Piękną i dalej - 808, 811 czy 622, bo nie muszą zasuwać z buta od tramwaju. I mamy kolejne miliony wydane na ładnie wyglądający gadżet. A oblegane linie do Będzina czy na Dańdówkę z zapchanymi tramwajami zostaną pewnie zastąpione autobusami. Czego oczywiście nie życzę, ale to przecież GOP, tylko tu uwala się atrakcyjne linie...

29.12 21:22:45


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!