Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmiany przystankowe na Osiedlu Tuwima w Siemianowicach Śl.

11.12.2011

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, infrastruktura, inwestycje – Dodał: Jakub Jackiewicz

Przez długie lata na siemianowickim Osiedlu Tuwima były dwa przystanki autobusowe. Przy okazji remontu głównej osiedlowej drogi, czyli ul. Grabowej, zamiast nich miał powstać tylko jeden. W końcowym efekcie na osiedlu będą... trzy przystanki.


Przez osiedle jeżdżą obecnie linie autobusowe 43, 190, 222 i 662. Przed remontem funkcjonowały dwa przystanki: Osiedle Tuwima Grabowa i Osiedle Tuwima Lipowa. W ramach remontu przystanek Grabowa miał zostać wyposażony w zatoki i być przesunięty nieco bardziej w środek osiedla (przy skrzyżowaniu z ul. Klonową), a przystanek Lipowa miał ulec likwidacji. Takie założenia (w tym projekt organizacji ruchu) zawierała m.in. specyfikacja przetargowa na przebudowę ulicy (» zobacz).


Mieszkańcy protestowali przeciwko takiemu rozwiązaniu, jednak początkowo urzędnicy pozostawali nieugięci. Używano nawet argumentów o "odcięciu od świata" części mieszkańcow. Jednocześnie zbierano podpisy pod petycją do władz miasta o przywróceniu przystanku Lipowa w starej lokalizacji. Władze miasta postanowiły bowiem, że przystanek nie ulegnie likwidacji tylko zostanie przeniesiony na ul. Lipową w rejon Zespołu Szkół Integracyjnych. Jak poinformował nas Bogumił Ciscoń z UM Siemianowice Śląskie będzie on jednak uruchomiony dopiero po wybudowaniu zatoki przystankowej, co ma nastąpić w marcu lub kwietniu 2012 r.

Początkowo nie było mowy o realizacji postulatów mieszkańców. "Przystanek na pewno nie może znajdować się w starej lokalizacji ze względu na przepisy KZK GOP określające minimalną odległość między przystankami na 440 metrów" - tak donosił lokalny tygodnik "Goniec Górnośląski" w sierpniu 2011 r. Ostatecznie jednak władze miasta i KZK GOP ugięły się pod presją mieszkańców i postanowiły przywrócić przystanek w rejonie skrzyżowania ul. Grabowej i Lipowej. Uruchomiono go 1 grudnia 2011 r. i nazwano dla odmiany "Osiedle Tuwima Poradnia". Słupki wkopano po prostu przy chodniku, gdyż po przebudowie ulicy nie przewidywano tam przystanku. W kierunku Katowic nie stanowi to większego problemu, za to w kierunku centrum Siemianowic jest większy kłopot, bo przestrzeń dostępną dla pasażerów ograniczają zatoczki parkingowe. W internetowym rozkładzie jazdy KZK GOP poza komunikatem jednak nic się nie zmieniło i nadal figuruje nieczynny obecnie przystanek Lipowa.


"Utworzenie trzech par przystanków w ciągu ulic: Grabowa - Lipowa jest wyjściem naprzeciw postulatów mieszkańców Osiedla i szkoły przy ul. Lipowej. Za utworzeniem przystanków Osiedle Tuwima Poradnia szczególnie optowali starsi mieszkańcy rejonu ul. Okrężnej, natomiast utworzeniem przystanków w pobliżu Zespołu Szkół Integracyjnych zainteresowani byli rodzice dzieci uczących się jak i nauczyciele" - wyjaśnia Bogumił Ciscoń.

Warto zwrócić uwagę, że stare przystanki Grabowa i Lipowa były oddalone od siebie nieco ponad 200 metrów. Przebudowa ulicy spowodowała, że przystanek Grabowa przesunął się nieco bliżej ulicy Klonowej, co powoduje, że ta odległość jest jeszcze mniejsza (w kierunku Katowic słupki oddalone są od siebie o ok. 160 metrów - obliczenia wg mapy na stronie UM Siemianowice Śl.). Niewątpliwie oznacza to dobrą dostępność dla pasażerów, a istnienie przystanku przy skrzyżowaniu z ul. Lipową jest wygodne również dla mieszkańców bloków przy ul. Okrężnej. Gorzej mają się ci, którzy mieszkają w południowej części osiedla (bliżej ul. Katowickiej). Prawie pod ich oknami przejeżdża wprawdzie tramwaj, ale postulat utworzenia tam przystanku pozostaje bez odpowiedzi.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

aso napisał(a):

"(...)przepisy KZK GOP określające minimalną odległość między przystankami na 440 metrów". Fajnie jest mieć własne przepisy, wzięte z księżyca i się do nich nie stosować. Ale w razie potrzeby spławienia delikwenta fajnie brzmi.

11.12 15:53:18

Głupota napisał(a):

Idioci. Po co te przystanki??? Dzieci mają młode nogi i moga chodzić, osoby starsze mają nową kostkę brukową a dorośli mają auta. A autobus po tej ciasnej drodze będzie się zlekł.

11.12 17:43:04

iks napisał(a):

A przystanek tramwajowy Makoszowy Pętla - Makoszowy Kopalnia to jaka odległość??? Z 70 metrów? I co. Przystanek istnieje X lat. Nawet jak objedziemy pętlę to 200metrów chyba nie ma. A inne przystanki co 250m to co. Niech likwidują.

11.12 18:29:51

NG312 napisał(a):

Długość ulicy przystankowej na trasie T3 przy dwutorze nie przekracza 400m [w/g map Google [http://tnij.org/oldz] 350m] a są dwie pary przystanków.

11.12 20:58:38

Tunkol napisał(a):

Tam to budują kolejne przystanki jeden koło drugiego a na ul. 27-go Stycznia to nie chcą postawić przystanku żeby ludzie przyjeżdżający 190 mieli bliżej do domu.

11.12 21:16:24

ysó napisał(a):

@Głupota: no właśnie po co te przystanki, w ogóle po co te autobusy, w końcu młodzi sobie do Katowic czy Chorzowa dojdą, starsi ludzie też a dorośli dojadą autami. Widzę że Twój nick najlepiej Cię charakteryzuje.

11.12 21:42:34

Krmal napisał(a):

Nie wiem dla czego mieszacie do tego KZK, to przecież miasto ogłosiło przetarg z takimi założeniami nikogo nie pytając o zdanie. Potem jak się zaczęło robić gorąco pod nogami szukali pomocy wymyślając jakieś uzgodnienia, których nikt nie widział. Teraz przez głupie pomysły miasta będą idiotyczne 3 przystanki na odcinku 600 m. Dla mnie to jest idiotyczne ale zrozumiałe, bo prezydent Siemianowic nie ma swojego zdania.

11.12 22:00:55

killler1 napisał(a):

No i wkopali słupek z powrotem i będą przez auta skakać do autobusu i wspinać z wysokości ulicy do autobusu. Po H w ogóle zmieniali lokalizację...tyle lat było to niech jest nadal... a pod szkołą na żądanie i tyle...

Kolejny bajer to będzie ten sam czas przelotu z alfredu do Huty Jedność dla 133 i 43...bo do tej pory różnił się chyba o minutę...

11.12 22:52:43

killler1 napisał(a):

Prezydent Siemianowic jak i Pan Urbańczyk i reszta urzędasów nie jeżdżą komunikacją więc gdzieś mają czy komuś zrobią dobrze takim przystankiem czy nie...

11.12 22:54:48

MrJanicek napisał(a):

A pomyślcie jaki problem dla ludzi jeśli różnica w odległości między przystankami to około 200 metrów? Żałujcie, że nie widzieliście tych niby podpisów... To były kartki z wpisanymi nazwiskami ludzi, którzy rzekomo protestowali... Szkoda, że nie było podpisów... Taaaaki protest...
Racja, obecnie przystanek w kierunku centrum Siemianowic jest dość krótki. Widać na fotce, że 12-metrowy autobus ledwo się zmieści pomiędzy dwoma zatoczkami parkingowymi...
Warto dodać, że od przyszłego roku ma się zmienić trasa linii 190 poprzez obsługę Osiedla Węzłowiec więc mogli od razu pomyśleć nad alternatywnym końcem tej linii w Siemianowicach - na przykład Powstańców albo obok Hanki. Ludzie mieliby łatwiejszy dostęp do autobusów jadących na Bytków (przy rynku w Siemianowicach do 0, 50, 98, 222 dołączyłby 190, ewentualnie nawet 663 - zawsze łatwiej, co nie?)

12.12 16:48:53

Krmal napisał(a):

190 przez Węzłowiec to jak wycieczka linia nr 177 dajcie spokój - natomiast to dobry żart, bo nic takiego nie było i nie będzie szykowane.

12.12 19:54:17

butthead napisał(a):

190 powinien jeździć przez Węzłowiec, ale tak jak jeździł przez wcześniejsze półtora roku, z dodatkowym przystankiem w środku osiedla. I wtedy nie trzeba kombinować z wjazdami kieszeniowymi, czas pozostaje atrakcyjny, dostępność ulega zdecydowanej poprawie. Brakuje tylko najważniejszego - odrobiny determinacji.

12.12 20:05:31

MrJanicek napisał(a):

Ten 190 przez całe Osiedle Węzłowiec to nie żart - przeczytajcie sobie na stronach miasta: http://www.siemianowice.pl/...

13.12 09:42:24

killler1 napisał(a):

Z Węzłowcem w sumie może to i racja, nie chciałbym mieszkać na samym końcu Grunwaldzkiej i kombinować jak się dostać pod telewizję a potem do Chorzowa i o której łaskawie 296 ruszy i mnie podrzuci... Zawsze można przetestować takie rozwiązanie, zrobić analizę potoków pasażerskich i albo zostawić albo wrócić do obecnej formy...

13.12 15:14:29

killler1 napisał(a):

A i w ogóle czy to jedyne osiedle przez które jeździ komunikacja? Ludzie chcą mieć autobus ale niech jeździ pod balkonem sąsiada. Jak zwykle polskie myślenie. Co mają powiedzieć ludzie mieszkający w dowolnym centrum miasta którzy znają na pamięć rozkłady tramwajów które im trzęsą kredensem...To chyba jedna linia w uliczce Wróblewskiego czy jak tam się ona nazywa nie jest szczytem komunikacyjnym. Ciekawe co jest bardziej uciązliwe autobus co 20 minut czy rozdarte paszcze meneli i kiboli na ławeczkach po zmroku...

13.12 15:20:06


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!