Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wreszcie przestaniemy jeździć jak sardynki

13.09.2011

Tagi: KZK GOP, PUP/Sed-Baz, prasa – Dodał: Marek Borys

Jacek Madeja,
Gazeta Wyborcza, 13.09.2011 r.


Krótkie autobusy zamiast długich i zwykłe w miejsce niskopodłogowych to chleb powszedni pasażerów. KZK GOP zapowiada, że ukróci taką samowolę i nierzetelność przewoźników. Na pierwszy ogień poszło czeladzkie konsorcjum, które właśnie straciło umowę na obsługę dziewięciu linii.


Czeladzkie konsorcjum firm PUP Czeladź i Sed-Baz to jeden z większych prywatnych przewoźników. Do tej pory obsługiwało 14 linii, ale wraz z początkiem września Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wypowiedział umowę na dziewięć spośród nich. W internecie można znaleźć ofertę sprzedaży zajezdni firmy i 40 miejskich autobusów, które do tej pory jeździły na liniach 22, 154, 600, 663, 664, 665, 672, 813 i 814. - Nie chcę rozmawiać o przyczynach tej decyzji. Obsługujemy jeszcze cztery linie, ale znaleźliśmy się w bardzo trudnej sytuacji - to jedyne, co usłyszeliśmy w siedzibie przedsiębiorstwa.

Bardziej rozmowni są przedstawiciele KZK GOP. Przyznają, że wypowiedzenie umowy to kara za zbyt małą pojemność taboru. Co to oznacza w praktyce? Zamiast długich 15-metrowych autobusów przewoźnik wysyłał krótsze, a w efekcie pasażerowie jeździli stłoczeni, jak sardynki w puszce. - Taka sytuacja powtarzała się od dłuższego czasu - podkreśla Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP, i przypomina, że jeden z punktów umowy pozwala na jej wypowiedzenie, jeśli więcej niż 10 proc. kursów jest wykonywane innymi pojazdami, niż to określono.

Prezes Urbańczyk przyznaje, że wypowiedzenie umowy ma być też jasnym sygnałem dla pozostałych przewoźników, którzy są nierzetelni. Nie chodzi jedynie o pojemność autobusów. O tym, że rozkład to jedno, a rzeczywistość drugie, pisaliśmy wielokrotnie. I wcale nie chodzi o błędne godziny odjazdów. Na tabliczkach przystankowych są też informacje, czy spodziewany autobus będzie niskopodłogowy, czy zwykły. Czytelnicy nagminnie skarżą się, że to tylko teoria. Najbardziej dostaje się katowickiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej. "Dla mam z wózkiem takich ja to ogromny problem. Już kilkanaście razy spóźniłam się do pracy, przed którą próbowałam odwieźć dziecko do żłobka. Nie mogłam wsiąść do autobusu, bo przyjechał zwykły. Nie zawsze inni pasażerowie są skorzy do pomocy, nie zawsze kierowca reaguje na moje prośby o pomoc" - opisywała problem jedna z czytelniczek z osiedla Witosa.

W PKM zasłaniają się, że mają zbyt mało zapasowych autobusów niskopodłogowych i kiedy te się zepsują, muszą przysłać zwykłe. Co na to KZK GOP? Do tej pory karał przewoźników mandatami. Każdy taki przypadek wiąże się z karą w wysokości 70-krotnej ceny najtańszego biletu. - Takie finansowe sankcje bardzo bolą przewoźników, ale jeśli tabor będzie nieodpowiedni, to będziemy działać z całą surowością. I to zarówno wtedy, kiedy autobusy będą zbyt małe, jak i wtedy, gdy zamiast niskopodłogowych będą przyjeżdżały zwykłe. Jeśli sytuacja się nie zmieni, nawet tak duże firmy jak PKM będą się musiały liczyć z wypowiedzeniem umów na niektórych trasach. Tym bardziej że w przypadku problemu z autobusami niskopodłogowymi wina w katowickim PKM leży nie po stronie ich małej liczby, tylko nieudolnej pracy dyspozytora i kiepskiego warsztatu naprawczego - podkreśla prezes Urbańczyk.

» Źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasazer (ii) napisał(a):

Chwała niech będzie wielmożnemu Urbańczykowi, który nieustraszenie tępi szkodniki komunikacyjne, które wysyłają autobusy krótsze o 300!!! cm. Niech to będzie nauczka dla wszystkich - wielce Urbańczyk się was nie boi! Zamiast walczyć z tym wspaniałym systemem, bierzcie przykład od braci z PKMu Katowice - kulturalni, rzetelni, punktualni, a autobusy - lśniące cuda! Obcy - miejcie się na baczności!

13.09 20:47:46

68544 napisał(a):

Wzięli by się za 155/255 bo tam to dopiero sobie bimbają i KZK GOP mają głęboko w czterech literach

13.09 20:52:08

Kysó napisał(a):

15-metrowe autobusy?? To Sebzda takie ma??
A czemu nikt nie napisze że duża zasługa w wylocie Sebzdy leży po stronie Sosnowca (co zresztą się miastu bardzo chwali).

13.09 21:01:27

grek napisał(a):

a ja proponuję KZKGOP sprawdzić jaki tabor kursuje na linii 814 obsługiwanej przez PKM Sosnowiec. Polecam zwłaszcza przejażdżkę autobusem nr boczny 1595 - w czasie deszczu leje się z dachu do środka.
Początkowo byłem zachwycony, że zmieniono operatora na tej linii. Jednak po kilku dniach widząc jak kiepski jest stan taboru obsługującego linię 814 mój entuzjazm przygasł.
Tylko raz widziałem solarisa 18 :(

13.09 22:56:03

waldeck napisał(a):

Sosnowiecki 120-tki po remoncie, to chyba wszystkie przeciekają w czasie deszczu. Trafiłem już na cztery takie wozy w deszcz. Niestety nie pamiętam ich numerów bocznych.

14.09 07:56:18

arek napisał(a):

niech ukarają pkm gliwice tam powinien prawie cały czas na lini 677 jezdzić długi autobus a jezdzi tylko w godzinach szczytu i jest nabity ten krótki niekiedy mocno

14.09 10:33:57

stachu napisał(a):

@arek: To nie jest wina PKMu,że na 677 są dwa przeguby, tylko organizatora, że na 6 wozów w robocze (5 w wakacje i ferie)4 to solówki. Tu pisać trzeba do KZK GOP, żeby poprawił się komfort podróży.

14.09 12:25:14

GTX napisał(a):

niech sie zabiora za omnitech,kosok,aska co na 57,80 puszcza ktotkie mazakry... PKM GLIWICE niech wroci na te trasy...

14.09 13:08:54

Ctulhu napisał(a):

Mam nadzieję , że "profesjonalny przewoźnik (jeździmy dla mas)" zbierze solidne kary za stada ikarów.

14.09 15:22:49

Kaim Argonar napisał(a):

@Ctulhu - jeszcze się nie spotkałem z tym żeby na linii gdzie ma być kurs wykonany taborem CN (np. na 186 czy 860 jest 100% CN (lub BN)) był Ikarus. A mieszkam w Gliwicach od 20 lat. Co do OmniSzmelca to się zgodzę... Ostatnio miałem ,,przyjemność" jechać Solarisem U15 nbw 44, na dworze +27'C a on miał włączone ogrzewanie (pewnie wóz się strasznie grzał, i tak się ratował), za przeproszeniem wyje...ą osłonę od komory silnika i około 8-10 cm lukę w trzecich drzwiach (jak były zamknięte). Jedyne co było OK to typ taboru... CN.

@grek - od kiedy PKM Sosnowiec (Zagórze/Gołonóg) mają Solarisy Urbino 18? Mają tylko dwie hybrydy U18. Nic po za tym, więc pewnie widziałeś U15.

14.09 16:53:58

Pogo napisał(a):

155/255 jest teraz na tapecie - najprawdopodobniej Irex przejmie całość zadań po Transgórze, żeby ratować sytuację.

14.09 17:18:55

Tunkol napisał(a):

A autobusy które posiadał PUP Czeladź nie były takie najgorsze. Malowanie miały jednakowe, kilka było od nowości w czeladźi (Man, Jelcze, Volvo) a wysoka podłoga to była tylko w długich mercedesach. No i w kochanym autobusie marki SETRA :)

14.09 17:32:35

dexiu89 napisał(a):

A co z egzekwowaniem tego, że na linii jeżdżą nie te autobusy jakie zostały zgłoszone w przetargu? Przykład: linia 23, dlaczego znikły solarisy a w ich miejsce podstawiono choćby mercedesy? U Pawelca (linia 198) tylko w wyjątkowych przypadkach jeździ coś innego a z codziennych obserwacji zawsze są te wozy, które przewoźnik zgłosił.

14.09 18:18:36

klaku napisał(a):

coś Ci w Ikarusach nie pasuje?

14.09 18:54:49

obserwator KZK GOP napisał(a):

Hehehe, w końcu zaczynam lubić pana prezesa Urbańczyka za słowa: "w przypadku problemu z autobusami niskopodłogowymi wina w katowickim PKM leży nie po stronie ich małej liczby, tylko nieudolnej pracy dyspozytora i kiepskiego warsztatu naprawczego". Przykładu nie trzeba daleko szukać. Mianowicie, dzisiaj na pewnej PKM-owej średnio rentownej linii kursowały 3 nisko, zamiast rozkładowego-2 nisko i 1 wysoko podłogowy. Natomiast na innej linii nieco bardziej rentownej, zauważyłem, że rano kursowały rozkładowo 2 przegubowe nisko i 2 przegubowe wysoko. Z tym, że w ciągu dnia musiał się zrypać jeden Ikarus, co w zastępstwie jechał przegubowy Man niskopodłogowy - osobiście nim jechałem na kursie wysoko podłogowym. Ale to nie wszystko. Ów Man miał machnięte elementy prawego, tylnego zawieszenia. W rezultacie przegub był lekko przechylony w prawą stronę, co przy prędkości 40 km/h dawało efekt jazdy traktorem albo po kostce brukowej...

14.09 19:18:20

Kysó napisał(a):

@grek: Nie wiedziałem, że Gołonóg posiada jakieś SU18.
@Ctulhu: a za co ma PKMM dostać karę?? Ma jeździć tabor C to jeździ tabor C. Coś się nie zgadza??

14.09 19:22:34

szofer napisał(a):

A może by tak tych darmozjadów z KZK GOP sprawdziś jak sie bawią za łapówki od prywatnych przewoźników sponsorowane wycieczki że PKMy przegrywają przetargi o pare groszy chociaż PKM czy to Katowice czy Świerklaniec ,Sosnowiec itd.kupując nowy tabor podkreślam odpowiedni a nie te MAZY jakieś pieroństwa co się psuja zamiast pomagać PKMom to wolą prywaciarzy co jeżdżą emeryci po 20 godzin na dobe czemu się za to nie wezmą

14.09 19:37:29

prometeor napisał(a):

No przecież KZK "pomaga" Twojemu nieudolnemu PKM-owi na każdym kroku ile się tylko da, ale PKM nadal pozostaje nieudolny. A po tyłku dostają prywaciarze, w tym taki Sebzda który się przez ileś lat starał poprawiać wizerunek komunikacji dla idei, ale w końcu sobie dał spokój i teraz został na lodzie, a Urbańczyk udaje, że jest super z gołonoskim ikarusem na 814.

14.09 20:07:25

RK napisał(a):

@klaku: Mi, na ten sposób, nie pasuje w Ikarach to, że:
- wysoka podłoga,
- głośny,
- cieknący podczas deszczu przegub,
- zimno w zimie (często szron w środku autobusu),
- to, że są obecne rano na linii 7 (co mnie mega wkurza)

14.09 20:25:08

Ctulhu napisał(a):

@Kysó:To się nie zgadza , że jak kurs jest oznaczony jako niskopodłogowy to ma jechać niskopodłogowy a nie jaki popadnie, byle tylko przegubowy.PKM Gliwice powinien dostać kolejną karę za to że w dniu meczu puszcza ikary od samego rana , zamiast w "okolicach" meczu:np. mecz jest o 20:00 , to niech robią podmiany o 17:00-18:00.Osobę niepełnosprawną czy matkę z wózkiem guzik obchodzi jakiś tam mecz,kurs jest w rozkładzie oznaczony jako niskopodłogowy to taki ma być i koniec kropka.

14.09 20:53:47

podlesianin napisał(a):

A ja napiszę tak, Nadchodzi czas wycięcia 10% kursów autobusów i będzie po problemie z rozklekotanym taborem, a da się to zrobić.

14.09 21:49:25

butthead napisał(a):

10% kursów zostanie wyciętych, ale roklekotany tabor pozostanie, bez obaw ;)

14.09 22:40:36

smiech na sali napisał(a):

zal Sebzdy :( dlugo dzialal wozy byly ok... wszechwladny romek zlikwidowal te "zakale komunikacyjna" sukces jak po ch.ju

14.09 22:49:32

speacetronic napisał(a):

No cóż jestem zdania że niech każdy ma swoje linie i byłoby ok .
Ale stało się więc przyczyn doszukiwał się nie będę.
Rozmawiałem wczoraj z kilkoma kierowcami w PKM-ie, w którym pracuje , pytałem o linie 154 , i mianowicie ludzie teraz chwalą że w ogóle autobus dojeżdża do Chemicznej , bo jak twierdzą pasażerowie wcześniej to była loteria przyjedzie lub nie.
Sam kiedyś pracowałem w PUP , i wiem jak wyglądał tam tabor. Parę razy programowałem tam wyświetlacze zachodnie na Mercedesach, MAN-ach . Więc na bieżąco widziałem co tam jest.Warunki pracy jak dla mnie zero to tez odszedłem na lepsze i teraz będąc pracownikiem PKM-u widzę różnice . Z tego co wiem PKM robi dzień otwarty dnia 24.09.2011 w godzinach od 8:00 do 18:00 więc teraz każdy może tu być i widzieć jakie mamy warunki pracy , w porównaniu z PUP czy jakimś innym prywatnym przewoźnikiem.
Co do wymogów to na linii 814 nie ma wymogu taboru CN tylko C.
Wymóg na linii 154 oczywiście tabor BN . Więc tak jest jak w specyfikacji KZK GOP.
Nie chce tu nikogo obrażać , ani szykanować bo nie o to chodzi , ale nie wydaje mi się by Pan Sebzda był wzorem komunikacji.

15.09 06:15:26

grek napisał(a):

@Kyso,
@Kaim Argonar

pomyliło mi się, oczywiście miałem na myśli Urbino 15, dzięki za zwrocenie uwagi

15.09 07:03:16

Kaim Argonar napisał(a):

@grek - nie szkodzi :) zdarza się :)

@Ctulhu - stary nie wiem jakie zioło bakasz, ale zdecydowanie powinieneś spróbować wersji Light!!! O co mi biega:

1. Podmienić 6 wozów w jednym czasie na 32, 4 wozy na 617 i chyba 5 wozów na 81 (w sumie 15 wozów), następnie ,,dwie" godziny później zmienić je znowu!?

2. Cytuję ,,Matkę z dzieckiem nie interesuje to czy jest mecz czy nie" - jak widzi jakie bydło jedzie ów 32ją (ewentualnie 81, 617) to szuka alternatywnych połączeń.

3. PKM Gliwice wymusiło na KZK GOP przymykanie oka na to czy jest to tabor BN/CN czy B/N. - niecałe dwa lata temu GOP wyraźnie ostrzegł PKM że na 81 ma jechać niska podłoga (tab. CN) więc PKM zgodnie z żądaniami podstawił Solarisa U15. Wóz stracił 11 szyb! Koszt naprawy został wysłany do Katowic.

4. Stadion Ernesta Pohla w Zabrzu mieści od 13 do 18 tysięcy kibiców. Załóżmy że na mecz jedzie 14.000 osób. Załóżmy że jest to 7.000 kibiców Górnika Zabrze. Załóżmy że 35% z nich (czyli 2.450 kibiców) jedzie autobusem, bo np. w trakcie/przed/po meczu zamierzają napić się piwa. Pojemność taboru C to około 170 osób. Sumując linie daje (i zakładając że każda jeździ dwa razy na godzinę) daje nam to możliwość przewozu około 1.020 osób na godzinę (samych kibiców!). Więc aby wszyscy zainteresowani dojechali, muszą niektórzy wyjechać z domu na około 90 minut przed rozpoczęciem meczu. Mecz trwa około dwie godziny, czyli w sumie Ikarusy jeździły by około 5 godzin (i tak jest, nie raz jechałem na mecz) - popołudniowa szychta trwa od 6 do 10 godzin!

5. Zanim coś napiszesz, to weź się zastanów lub zapytaj taty.

PS. Nie pamiętam ile planów jest na 617 w godz. 17-21 ale chyba 4.
@RK - zgodzę się, jednak dla Nas MKMów, Ikarus jest coś w rodzaju symbolem, i mamy do niego duży sentyment ;-)

15.09 08:18:09

memphis napisał(a):

W cywilizowanych miastach, zwiększony popyt związany z meczem obsługuje się dodatkowymi kursami autobusów, w szczególności po meczu. Dzięki temu normalni pasażerowie mogą normalnie korzystać z komunikacji miejskiej.

15.09 08:42:18

68544 napisał(a):

Dobrym przykładem jest też linia 120 gdzie ludzie gnieżdżą się jak sardynki, zwłaszcza w godzinach szczytu komunikacyjnego

15.09 08:47:39

Dyrman Zdzisław napisał(a):

Na linii "120" 15-metrowy autobus byłby w sam raz.

15.09 14:17:44

MD napisał(a):

Się czepiacie odnośnie tych Ikarów zaniedługo na 814 myślę pojawią się przegubowe mercedesy to co bd jęczeć że 10 lat mają czy coś innego ;x ?

15.09 16:43:58

Iznogud napisał(a):

Przyznam, że po powrocie z urlopu bardzo się zdziwiłem, widząc czerwone wozy z PKM na 154, 813 i 814 (pierwsza, głupia myśl była taka, że KZK coś zrobiło w sprawie ujednolicenia barw). A tu takie buty...
Kurcze, pamiętam, jak niebieski przewoźnik startował - ludzie ich bardzo chwalili za jedne z lepszych autobusów w Sosnowcu i za to, że nawet podczas strajków komunikacji na te linie można było liczyć.

15.09 18:22:21

adam86 napisał(a):

@kaim: no i może jeszcze KZK miał im za te szyby zapłacić? Skoro im sie nie podoba jeżdżenie tym co jest w umowie, to po startowali w przetargu? Dziwne, że jakoś inni przewoźnicy, w tym inne PKMy, nie jeżdżą innymi wozami jak są mecze.

15.09 18:41:20

NG312 napisał(a):

W przypadku 81/617 [Helenka/Rokitnica/Mikulczyce] alternatywne połączenie to kpina ;] Może 83 - > pewna średnia/wysoka podłoga i loteria czy przyjedzie, albo 111 pełna loteria czy przyjedzie i czy nie będzie to promocyjnie BN zamiast CN. A 14? Ile osób do BN'a idzie wcisnąć (pamiętać wózki zajmują miejsca) Takim samym tokiem myślenia na 6, 840, 870 też powinny zawsze wtedy iść wysokie pokłady, bo część też z Rudy może dojechać.

PS. Na 81 jedno solo to biska chyba, a i sztywniak jakiś też chyba.

15.09 18:41:35

Kowalski napisał(a):

Może wreszcie się wezmą za PKM-y , które pomimo tego iż zajezdnie im wręcz "kipią" niskaczami ,to wysyłają "wysokie".

15.09 18:41:40

wojtek. napisał(a):

Dokładnie, na popołudniowych kursach 120 (co 2 dni mniej więcej jeżdżę nim do domu, po godzinie 18) znaleźć w miarę wygodne miejsce graniczy z cudem. Co do ikarusów... wydaje mi się, że komfort podróży jest ważniejszy od sentymentów.

15.09 19:03:43

Tunkol napisał(a):

A gdyby klub się dogadał z jakimś przewoźnikiem. I wynajął lub kupić kilka szrotów ikarusów które mają iść do kasacji. Podstawić przed i po meczu. Jak by kibice zadbali tak by jeździli. Sam jestem kibicem i jak jadę na mecz to nie ma dla mnie znaczenia czy jadę ikarusem czy solarisem ważne że jadę.

15.09 20:26:52

Kaim Argonar napisał(a):

@adam86 - takiego przychlasta jak Ty, to ze świecą szukać. Oczywiście że KZK GOP nie zapłaciło. A skoro jesteś taki cwany, to zapraszam Cię na przejażdżkę, linią 32. Od Łabęd do Belki.

@NG312 - a co to wina PKMu Gliwice że MZKP Tarn. Góry ma same heble a na to że Transkom przyjedzie to trzeba mieć większe szczęście niż w Totku?

Nie oszukujmy się. Akurat na 32 jeździ najgorsze bydło w czasie meczów. Do dużej ilości awantur dochodzi na ul. Pszczyńskiej w Gliwicach (teren Piasta Gliwice), między kibicami Piasta a jadącymi z Łabęd do Zabrza kibicami Górnika. Zawsze podczas meczu za autobusem (tylko 32) jedzie sznur radiowozów. A ,,kibice" o wóz dbać nie będą. Lubią wszystko pomalowane graffiti, zniszczone, połamane itd...

16.09 07:38:00

Piotrek napisał(a):

A mi w niskopodłogowcach przeszkadza to, że wściekle hałasują (chyba że są nowe, ale niedługo są nowe) czujesz w nich każdą dziurę i dostajesz choroby wibracyjnej, no i mają kretyński układ siedzeń. To bzdura, że z wózkiem nie można wejść do wysokiego autobusu, nigdy nie spotkałem się z tym, żeby pasażerowie (łącznie ze mną) odmówili pomocy. Za to zdarza się, że gdy jest dziki tłum to matka z dzieckiem nie ma szans wejść do krótkiego niskopodłogowca. Macie pretensje do Omnitecha, że wysyła krótkie mazy? Już nie pamiętacie krótkich, busów tego matoła franka na 57? Było nawet gorzej, bo przez fotokomórki drzwi nie mogły się zamknąć a kierowca się cały czas wydzierał.

16.09 15:02:43

Piotrek napisał(a):

"pasażerowie jeździli stłoczeni, jak sardynki w puszce. - Taka sytuacja powtarzała się od dłuższego czasu - podkreśla Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP"
Ten myśliciel już zdążył zapomnieć że to właśnie KZK Głupy wprowadziły krótkie autobusy na 57.

16.09 15:11:14

Pasażer KM napisał(a):

@Kaim-Rozumiem, że tylko w Zabrzu na linii 81 i 617 kibole demolują autobusy i biją kierowców? W Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Szczecinie, Wrocławiu (można by tak wymieniać w nieskończoność) tak się nie dzieje? Bo tam jakoś nikt nie podmienia taboru, a niskopodłogowce (oczywiście nie nówki, ale te starsze) wysyłane są nawet na dodatki meczowe.

Pragnę zwrócić uwagę na fakt, że takie podmieniane taboru jest niezgodne z umową i powinno być dotkliwie karane. Pasażera niepełnosprawnego jadącego o 10 rano autobusem naprawdę nie interesuje, że wieczorem Górnik gra mecz. Zresztą większości pasażerów to w ogóle nie interesuje. Jest to samowolka PKMu, która powinna zostać ukrócona.

16.09 15:17:05

Andrzej napisał(a):

Chciałbym zwrócić uwagę na pewien, moim zdaniem, bardzo istotny problem - przepraszam, że w tym miejscu. Być może odpowiedzialni za tę stronę poruszą to zagadnienie na szerszym forum.
Sprawa nie jest nowa. Otóż w dzisiejszej Gazecie Wyborczej (dodatek katowicki) pojawiła się informacja o przebudowie torowiska w ulicy Korfantego oraz planowanej likwidacji skrętu z ulicy Warszawskiej w stronę Spodka. Wiem, że sprawa nie jest nowa, niemniej mocno niepokojąca. Powinniśmy zapytać ludzi odpowiedzialnych za organizację komunikacji na naszym terenie, jak wyobrażają sobie zjazdy oraz wyjazdy tramwajów z zajezdni na odpowiednie linie. Jest to mocno niepokojące. Jeśli planuje sie w tym celu wykorzystać pętlę na placu Wolności to, obawiam się, powstanie tam nielichy tłok. To z kolei spowoduje - obym sie mylił - likwidację bądź niektórych linii (np. 14 lub 23), lub też ograniczenie częstotliwości kursowania, a byc może i jedno, i drugie. Dlatego chciałem w tym miejscu zaapelować. JEŚLI NIE STANIEMY W OBRONIE TEGO SKRĘTU, JEŚLI NIE ODWIEDZIEMY TZW. DECYDENTÓW OD TEJ DECYZJI - BĘDZIE TO KOLEJNY KROK (wcale niemały) DO POGORSZENIA OFERTY KOMUNIKACYJNEJ W NASZYM REGIONIE. Chcę sie mylić, ale wydaje mi się, że o to komuś właśnie chodzi. Jeżeli przebudowa ulicy Korfantego ma się zakończyć w taki sposób, to naprawdę lepiej tego remontu nie zaczynać. Mam nadzieję, że coś się w tej sprawie uda zrobić, a przynajmniej rzecz nagłośnić. Chyba że kryzys ograniczy plany władz Katowic. W innym wypadku część osób będzie się musiała przesiąść bądź na autobus, bądź korzystać z własnego samochodu. I będziemy nadal jeździć jak sardynki w puszcze. I tutaj powracamy do punktu wyjścia. Tak więc - NIE LIKWIDUJMY SKRĘTU!

16.09 16:20:08

NG312 napisał(a):

@Kaim Argonar
Chciałem zasugerować tylko że PKM Gliwice jako jedyna firma (obok dość solidnego Pawelca) oferuje połączenie Rokitnica->Centrum Zabrza, i jako jedyna Helenka-C. Z..
A winą PKM'u jest to że puszcza wtedy wysokie pokłady. A jak rozmawiałem z kierowcą PKM'u, ale z 81 to on twierdził że takiego wielkiego bydła (na 81!) nie ma jak się to opisuje. Nie wykluczam że takowe jest na 32.
Ale czy z powodu złej pogody kierowca ma prawo nie przyjść do pracy? Bo tak usprawiedliwia się PKM Gliwice.
Dodam od siebie też AMPEX a nie MZKP ma heble, a winą MZKP jest fakt że wydał wówczas przetarg na taki termin bez wymogu odmładzania taboru.

16.09 16:27:24

Kysó napisał(a):

Widzę że niektórzy naprawdę dobre zielsko palą. Żałobę narodową ogłośmy z powodu wywalenia Sebzdy. Jak by taki idealny był to by nie dostał karnego wylotu. A w ramach dni żałoby narodowej jedną z atrakcji niech będzie powieszenie na palu całego PKMu Sosnowiec za to, że jeżdżą taborem zgodnym z umową i kursy realizują punktualnie.

16.09 21:26:18

LechuKCE napisał(a):

Skoro poleciał Sebzda to i Transgór powinien stracić linie w Lędzinach, wystarczyło, że byłem tam jeden dzień:
- 953 jeden wypadnięty kurs
- 952 jeden wypadnięty kurs, drugi rozpoczęty od połowy trasy...
- ponadto liczne opóźnienia, bo kierowcy odjeżdżają sobie po czasie. Totalna samowolka, gdzie tu sprawiedliwość?!

17.09 11:33:00

Kysó napisał(a):

@LechuKCE: Sprawiedliwość jest taka, że i Sebzda i prezes Transgóru to dobrzy kumple Urbańczyka. Teoretycznie żadnemu z nich włos z głowy spaść nie powinien (Sebzda leciał w kulki ładnych parę lat; przez 5 lat studiów dojeżdżałem 814 o 6:06 z Kołłątaja w Będzinie i planowo przyjechał aż raz, pozostałe razy to dowolna godzina z zakresu 6:02 - 6:15) ale Sebzda sobie zamarzył poszaleć na Będzinie. Miał pecha, bo jak włodarze Sosnowca się dowiedzieli, że konsorcjum jest tańsze od PKMu to było jedno ultimatum dla Urbańczyka: albo na Będzinie dalej jeździ PKM albo razem z Będzinem i DG wychodzimy z KZKGOPu. Urbańczyk się wystraszył, że mu kasy mniej będzie płynęło (miasto dopłaca do wzkm ok. 8 zł a GOP płaci PKMowi 5 z hakiem) i nie miał wyjścia. Umowa z Sebzdą była także na inne "niezagłębiowskie" linie (22, 663 itp.) ale prawnie mogła zostać tylko w całości rozwiązana.

17.09 17:21:23

memphis napisał(a):

Kysó, nie pierwszy raz piszesz jakieś kompletne bzdury. Gminy dopłacą do kilometra ok. 2-3 zł, w zależności od linii.

17.09 17:49:44

adam86 napisał(a):

@kaim: zamiast stosować prymitywne wycieczki, to pora na jakieś rzeczowe argumenty. I to w temcie 8, a nie 32. Wytłumacz nam wszystkim, po co PKM Gliwice startował w przetargu na 81? Ta linia w ogóle nie była w pakiecie PKMu. Łachy nikomu nie robią. Ich psim obowiązkiem jest puszczanie tam niskaczy. A to czy im ktoś je zdewastuje czy nie, jest wyłącznie ich problemem. Koniec i kropka. Dobrze wiedzą chyba jaką umowę podpisali. Dlaczego wobec tego KZKGOP ma przymykać oko akurat na nich. Jakby Sebzda czy inny prywatny przewoźnik robił to byście wielkie larmo robili. A prawda jest taka, że mecze są nie tylko w Zabrzu, a dzielnice w stylu Sośnicy są w każdym prawie mieście. Jakoś PKM Sosnowiec czy Katowice nie puszczają ikarusów wtedy. To jest tylko chory zwyczaj tej jednej firmy, z którym normalny organizator dość szybko by sobie poradził.

17.09 21:27:17

chris napisał(a):

@Kysó: Sebzda wyleciał za to co w PKMach jest normą. Nie sztuka jest wytykanie uchybień a ta gra z przetargiem tylko dowodzi że nie opłaca się nawet uczciwie wystartować i wygrać przetarg bo dla niewygody zawsze znajdzie się jakiś "haczyk"
@speacetronic: Organizator nie daje się dobrze rozwinąc podmiotom prywatnym więc po co te porównania ? Jak z zajezdniami Warbusa, ITSu czy Mobilisia. Też beznajdziejne warunki ?
@Kaim Argonar: PKM zawsze może zrezygnować z obsługi 32 lub np oddać wzkm tej linii pod inną linie, która jeździłaby tylko podczas meczu i innych imprezach masowych

17.09 21:28:08

ZB napisał(a):

A może by ktoś zamiast za przewoźników wziął za KZKGOP!!! Bo to oni nam sponsorują taką komunikację jaka jest. Tylko na śląsku jest taki burdel,taki stan taboru, rozkłady jazdy takie ,że autobusy jeżdżą stadami a potem długo dłuuugo nic, wysokie ceny biletów, w długie weekendy rozklad jak w dni wolne(a wolne ma tylko szkoła,reszta jedzie do pracy w ścisku) itd.itd.
Tak jest bo jest pośrednik w komunikacji jakim jest KZKGOP i to oni czeszą niezłą kasę na tym biznesie, a przewoźnicy jadą za grosze, bo żeby wygrać przetarg trzeba rzucić niską stawkę za wzkm. Skąd stać PKMy i prywatnych przewoźników na szybką wymianę taboru, jak jeżdzą po kosztach... KZK nie ma tego problemu, oni tylko przynoszą zyski, tylko że cudzym kosztem.

18.09 08:23:00

Maro napisał(a):

Ktoś tu wspomniał o Omnitechu. Faktycznie ten przewoźnik powinien już dawno dostać wypowiedzenie umowy. To co jeździ na 80, czy na 57 jest jakimś nieporozumieniem. W dni robocze na tych liniach powinny jeździć autobusy 18-metrowe. Jedynie na 288 jeździ autobus przystosowany do obsługi tej linii. Przetarg na te linie jednak zbliża się wielkimi krokami i mam nadzieję, że co do taboru będą takie wymogi, że wygra bardziej kompetentny przewoźnik. Na 90% pewnie to będzie gliwicki PKM. bo jak się teraz okazje niesłusznie utracili obsługę tych linii. Stawka za kilometr to jedno, a odpowiedni tabor (wygoda pasażerów) to drugie i oby organizator o tym nie zapomniał podczas następnego przetargu.

18.09 13:12:35

Kaim Argonar napisał(a):

@Maro - o OmniSzmelcu pisałem wcześniej.

@adam86 - No co adam, dyagsz pałe? Bo ja nie mówiłem o Sośnicy tylko o ul. Pszczyńskiej (Ligota Zabrzańska). Po za tym na 32 plany 32/1, 32/2, 32/3, 32/4, 32/5, 32/6 mają by obsługiwane taborem C, 32/7 (później przechodzi w 126/4) taborem CN, a 32/8 i 32/9 taborem B. Więc?

18.09 14:01:16

adam86 napisał(a):

@maro: na 80 i 57 nie miało byc zadnych przegubów, tylko 15m Mazy.

18.09 14:36:39

Kysó napisał(a):

@memphis: 2 złote. Hahaha. Dobre. 2 złote to by dopłacali jakby każdy grzecznie jeździł mając ważny bilet, ewentualnie jakby GOP robił kontrolę biletów w każdym kursie. Obecnie to 2 złote może i jest ale tylko na papierze.
@chris: nie wiem czy w PKMach normą jest zatrudnianie kierowców na umowę zlecenie i kazania im jeździć od rana do wieczora od poniedziałku do niedzieli. Nie wiem też czy w PKMach normą jest puszczanie autobusów bez badań technicznych.

18.09 14:49:08

memphis napisał(a):

No pewnie, przecież wiesz wszystko najlepiej. A wystarczy zapoznać się ze sprawozdaniem z wykonania planu finansowego, żeby nie opowiadać takich głupot. A jeśli uważasz, że to jest tylko "na papierze" to czym prędzej biegnij do prokuratury, bo oznacza to przestępstwo. Wiele można KZK zarzucić, ale raczej nie defraudację tak ogromnych sum.

18.09 14:53:55

Kaim Argonar napisał(a):

@memphis - nie irytuj się ;) nie on jeden jest nie doszkolony :P co do tego ile gminy płacą to się nie wypowiem, ale też gdzieś mi się obiło o uszy że trochę więcej niż GOP płaci przewoźnikowi.

18.09 16:10:44

Kysó napisał(a):

Pomyśl logicznie. Skoro wg KZK ok. połowa kasy pochodzi z miast a połowa z biletów to przyjmijmy 3 złote za wzkm od miasta i 3 zł z biletów. To mamy 6 zł za wzkm. Dla PKM Sosnowiec za przeguba idzie o ile dobrze pamiętam 5,50 zł. zostaje 0,50 zł dla KZK, na obsługę przystanków, biurokrację itp. itd. A zauważ że wzkm tramwajowy jest dużo droższy niż 6 zł (poza tym ja nie uwzględniam 23% VATu). Taki Będzin dopłaca do komunikacji 12 mln zł (wg UM Będzin). Gdyby dopłacał 3 zł do km to masz pracę przewozową rzędu 4 mln wzkm co mi się wydaje trochę za dużo.

18.09 16:18:04

adam86 napisał(a):

@kyso: a możesz nas oswiecić jakim to niby sposobem KZK miałoby wyciągnąć jakiekolwiek pieniądze od gminy poza tymi na papierze? Chyba kompletnie nie masz pojęcia w jaki sposób KZK sie rozlicza z gminami. To nie jest organizacja przestępcza, która dokonuje wymuszeń rozbójniczych. W jaki niby sposób KZK miałby brac jakiekolwiek inne pieniądze od gminy poza tym co jest w planie finansowym?! Pisujcie więcej tego typu bredni, na pewno miłosnicy będą przez to uznawania za kompetentnych. Ręce po prostu opadają jak się czyta takie rzeczy, wypisywane przez kogos kto twierdzi, że studiował...
@kaim: a to 81 jeździ przez Ligotę Zabrską czy co? Po co piszesz cokolwiek o 32 skoro dyskusja była o 81? Zamiast tekstów na poziomie gimnazjalisty odpowiedz w końcu na pytania, które postawiłem.

18.09 19:52:17

memphis napisał(a):

Proszę się zapoznać z tym dokumentem: http://bip.kzkgop.pl/pdf/uc..., a dopiero potem pisać cokolwiek na temat finansowania komunikacji miejskiej KZK GOP.

18.09 21:36:08

adam86 napisał(a):

I jeszcze z tym się proponuję zapoznać: http://bip.kzkgop.pl/pdf/20...

18.09 22:24:15

Kysó napisał(a):

Spoko, ja się nie znam, jestem niedouczony i w ogóle to powinienem dostać dożywotniego bana na wypowiadanie się tutaj. A Wy wierzcie sobie rzetelnym pomiarom napełnień wykonywanym najczęściej przy piwku lub przed telewizorem i tym śmiesznym wzorkom wymyślonym przez GOP.

18.09 22:41:16

memphis napisał(a):

Pewnie, lepiej wierzyć w spiskowe teorie i wyssane z palca informacje, nie mające pokrycia w rzeczywistości ;-)

18.09 22:58:18

jestemfanempkmkatowice napisał(a):

krótko trochę ponad 25 przypadków kar za podmianę taboru i 4 skargi od pasażerów czy to jest dużo?

19.09 01:09:01

Maro napisał(a):

adam86 napisał : "na 80 i 57 nie miało byc zadnych przegubów, tylko 15m Mazy."

Co nie zmienia faktu, że PKM Gliwice wypuszczał na te linie przeguby. I to w dodatku najnowszy tabor. Na 80 najczęściej kursował jeden z Man-ów Lion'sCity, i jakieś Urbino 18. Na 57 czasem pojawiał sie jakiś DAB, ale tak też raczej jeździły Solarisy 18-ki. Omnitech też czasem wypuszcza na 80 przegubowego Man'a jednak ma on się nijak do tego który jeździł przed przetargiem. Gliwicki PKM nawet nie ma takich złomów, co to w Niemczech przejeździły pewnie z pare milionów kilometrów.

19.09 17:20:47

Kysó napisał(a):

Panie memphis jeśli siedzę z gościem przy piwie (niedaleko Zajezdni Zagórze) i nagle on stwierdza, że wóz, który on właśnie liczy zjeżdża do zajezdni i musi wyjść na przystanek odbić sobie bilecik a nastepnie na chybił-trafił wpisuje ilu wsiadło i wysiadło na danym przystanku to to jest bardzo teoria spiskowa wybitnie wyssana z palca.

19.09 19:57:52

Karol napisał(a):

@Maro: zapomniałeś, że kiedyś puszczali jeszcze volvo, ale im się troszkę zagrzało na Kamieńcu.

19.09 19:59:06

memphis napisał(a):

Przedstawiony przypadek ma się nijak to teorii na temat wysokości dotacji gmin. Bo o ile wyniki badań popytu można podważać o tyle niezależnie od jakości tych badań wyliczone wskaźniki są obowiązujące i stosowane.

19.09 20:00:15

Piotrek napisał(a):

Kurna, miłośnicy miłościwego Franka i Szarego mają naprawdę krótką pamięć. Kiedy KZK wymagało przegubów na 57 i 80, to nawet PKM Bytom wysyłał przeguby. Kiedy zaczął wymagać pojedynczych, to Franek wysyłał na 57 krótkie many! Były chronicznie spóźnione, bo kierpoć nie umiał wyłączyć fotokomórki i stał po kilka minut na każdym przystanku i darł japę!
Poza tym Szary też wysyłał złomy. Kiedy był objazd przez Świętoszowice to dawał same ikarki i daby, dlatego, że te jego sralisy na żółtych papierach oczywiście były za delikatne na dziurawe drogi. Oczywiście miłośnicy Franka tego też nie pamiętają. Te gliwickie "najlepsze autobusy" to normalnie jest ósmy cud świata, zdaniem niektórych. Po dziurach jeździć - nie mogą. Z kibolami - nie mogą, bo szyby rysować można przecież tylko w tramwajach (osobistych wrogach Franka). Na mróz wysyłać - nie można, bo się przeziębią. Trzeba się z nimi obchodzić jak ze śmierdzącymi żółtymi jajkami. Kamer to mają tyle (rejestracja obrazu i dźwięku) żeby nikt nie odważył się nawet pierdnąć albo wypowiedzieć krytycznie o miłościwie panującym.

20.09 10:12:23

Kaim Argonar napisał(a):

@adam86 - co do linii 81 - to PKM puszcza na tą linię deskorolki (najgorsza niska podłoga taboru CN) ale nie na wszystkie kursy. Jeden (albo dwa, nie jestem pewny) plany nie muszą być obsługiwane taborem CN. To jest dobra wola PKMu że w 100% są niskacze. Wg. KZK GOP na linii 81 ma być 69% niskiej podłogi.

20.09 10:16:59

memphis napisał(a):

Na 81 mają jeździć autobusy wyposażone w dynamiczną informację pasażerską, za co PKM dostaje dodatkowe pieniądze, więc żadnej łaski nikomu nie robi, że wysyła tam niskacze (bo inne autobusy tego systemu informacji nie mają).

20.09 10:26:12

butthead napisał(a):

W umowie jest zapisane, że ma być dokładnie 69% niskiej podłogi? :)

20.09 11:42:22

Maro napisał(a):

@Piotrek "Kiedy KZK wymagało przegubów na 57 i 80, to nawet PKM Bytom wysyłał przeguby." Tak... takie przeguby, że stojąc w tym przegubie można było oglądać wszystko na zewnątrz. Później dopiero Bytom zaczął wysyłać przegubowe Neoplany, albo w dni wolne krótkie niskopodłogowe Ikarusy. "Poza tym Szary też wysyłał złomy. Kiedy był objazd przez Świętoszowice to dawał same ikarki i daby," Nieprawda - tu masz linka linia 57 http://phototrans.eu/14,126...

Ja nie jestem żadnym miłośnikiem Franka - nawet jest wręcz przeciwnie. Jednak, co do jakości obsługi tych linii poprzez poszczególnych przewoźników, to nikt mi nie wmówi, że Gliwice nie było najlepsze, bo BYŁO.

Tu masz Omnitecha
linia 80

http://phototrans.eu/14,344...

http://phototrans.eu/14,474...

PKM Gliwice
linia 80

http://phototrans.eu/14,117...

http://phototrans.eu/14,198...

Omnitech linia 288

http://phototrans.eu/14,333...

PKM Gliwice linia 288

http://phototrans.eu/14,122...

20.09 17:07:59

Kaim Argonar napisał(a):

@butthead - tak KZK GOP pisze na swojej stronie :P

20.09 17:32:38

RK napisał(a):

@Maro - nic dodać, nic ująć - zawsze wybiorę PKM Gliwice, z racji najlepszych autobusów (najmniejszego prawdopodobieństwa trafienia na tandetnego Ikara) - mając wybór pomiędzy PKM Gliwice, Katowice i Kłosokiem/Aśką. Prywaciaże to niestety zło konieczne - najtańszy tabor, często nieprzystosowany do warunków lokalnych (często brak otwieranych (uchylanych), zaparowanych wewnątrz szyb - czyli sauna i jazda w ciemno), ale czego oczekiwać za stawki głodowe za wzkm.

21.09 13:34:23

Kysó napisał(a):

Bo to jest właśnie błędne koło. Chęć wygrania za wszelką cenę powoduje głodową stawkę co z kolei przekłada się na szrotowy tabor. A cierpią na tym jak zwykle pasażerowie.

21.09 14:28:04

Kaim Argonar napisał(a):

@Maro - 1. Dla Ciebie Pan mgr. inż. Henryk Szary. - 2. Ikarusy poszły w ruch z miejsca jak w zimę (w czasie objazdu ,,czarną drogą") Solaris U18 na linii 57 (chyba #43) dosłownie złamał się i wpadł do rowu uciekając na bok przed ciężarówką na wąskiej nie odśnieżonej drodze.

23.09 06:03:17

oskar napisał(a):

macie pretensje do sed baz a ja jechałem we wtorek z rynku w katowicach do bibioteki sląskiej około 11 rano autobusem PKS Gliwice na linii w kierunku kop wesoła. ten KL na kołach miał wybite czy też zaspawane na czarno tylne szyby 4 uchylne okienka i wywietrzniki które sie same zamykały co chwilę. do tego capiło ropą w środku. oświęcim na kołach ma rejestrację NO.... jest w naszej bazie taboru. szkoda że nie widziałem policji. prośba do kierowców PKM katowice a szczególnie wynalzków uszoka z uchylnymi okienkami żeby otwietali wywietzniki dachowe jak jest ciepło... dziękuję bo te małe okienka psu do dupy sie nie nadają

28.09 22:28:20

Kysó napisał(a):

Tymczasem ptaszki ćwierkają, że ulubiony przewoźnik Adama86 od 1 listopada kończy swoją karierę w KZK GOP.

22.10 20:16:33

Serd napisał(a):

Do Kusó: to znaczy który dokładnie?

24.10 00:26:16

Kysó napisał(a):

Adam ma jednego ulubionego. Przynajmniej tak wynikało z JEGO wypowiedzi pod artykułem o przetargu na Będzin.

24.10 20:23:26

richel napisał(a):

To już pewne/przesądzone że od 1.11.2011r. ?

24.10 21:35:21

Kysó napisał(a):

Okaże się 1 listopada. Jak na razie ptaszki tak ćwierkają.

25.10 10:31:55


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!