Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Kupią nowe tramwaje, przebudują torowiska i przystanki

17.06.2011

Tagi: Tramwaje Śląskie, prasa, inwestycje, infrastruktura – Dodał: Marek Borys

Michał Wroński,
Dziennik Zachodni, 17.06.2011 r.


Za dwa lata szybciej dojedziemy tramwajem z Katowic do Bytomia i Sosnowca, a także z Bytomia do Zabrza. Tak przynajmniej obiecał nam wczoraj prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler.


Kierowana przez niego spółka za 10 dni złoży wniosek o unijną dotację na przebudowę torowisk i przystanków, modernizację sieci i zakup nowych wagonów. W sumie do wzięcia jest ponad 348 mln złotych. Na resztę, czyli na 242 mln zł, tramwajarze muszą zaciągnąć bankowy kredyt. Prezes Freisler przyznaje, że umowy o kredyt jeszcze nie ma, ale zapewnia, że nie przeszkodzi to w wystąpieniu o unijne dofinansowanie.

- Wystarczy, że wskażemy wiarygodne źródło, z którego chcemy uzyskać ten kredyt i udowodnimy, że nasza prognoza finansowa jest realna - wyjaśnia Freisler.

Jeśli wszystko pójdzie po myśli śląskich tramwajarzy, to wiosną przyszłego roku rozpoczną się pierwsze prace w terenie. Roboty mają się koncentrować na trzech głównych szlakach: wzdłuż linii nr 6 (Bytom - Katowice), inii 7 i 15 (Bytom - Katowice - Sosnowiec) oraz linii 1, 5 i 9 (Zabrze - Ruda Śląska - Bytom). Przedstawiciele przewoźnika obiecują, że po modernizacji tych tras, czas przejazdu może się skrócić nawet o 10 procent. Kluczem do sukcesu ma być taka przebudowa skrzyżowań, by zapewnić tramwajom uprzywilejowany przejazd.

- Ideałem byłoby takie ustawienie sygnalizacji świetlnej, aby tramwaj miał zawsze zielone światło lub przynajmniej czekał na nie możliwie krótko - wyjaśnia Freisler.

Dzięki unijnym pieniądzom na torach aglomeracji śląsko-dąbrowskiej pojawi się 30 nowych tramwajów.

Zakupy mają się rozpocząć w roku 2013. Będą to pierwsze nowe tramwaje od 10 lat, kiedy to do ruchu skierowano kilkanaście wagonów typu Citadis (zwanych popularnie "Karlikami"). Dotacja pozwoli również Tramwajom Śląskim na lifting 75 używanych pojazdów.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Adam napisał(a):

Trzymamy kciuki za to :-)

17.06 22:13:37

podlesianin napisał(a):

Ja również i oby się to udało.

17.06 22:28:34

Katowiczan napisał(a):

MPK Poznan chce za "grosze" sprzedać 20 składów 105Na po remoncie w 2003-2005 roku brac zamiast remontować te nasze ruiny

17.06 23:42:38

podlesianin napisał(a):

Oczywiście że brać jak się da tylko niech to ktoś sprawdzić w jakim są stanie technicznym.

18.06 07:56:32

lolo napisał(a):

jestem pewien ze cały plan wypali i wkoncu będziemy szybciej dojezdzac

18.06 08:40:31

ML napisał(a):

Co to jest 10 procent? 3 minuty zaoszczędzone na 0,5h jazdy?
Lepiej by wymienili w całości ten złom, który jeździ przykładowo na linii 5.

18.06 13:41:28

Jaś napisał(a):

Gdzie w gop tramwaj jeździ na zielone światło? Pewno tam gdzie motorniczowie niechlujnie zaciągają hamulec ręczny.

Ten galicyjski prezes Freisler jest daremny on nawet nie wie, że tramwaj ma sygnalizator koloru białego, a nie zielonego. Auta pojadą, a tramwaj będzie stał bo tak prezes Freisler chciał.

18.06 21:19:11

fred napisał(a):

swego czasu tramwaj przejeżdżał pod Sokolską. Po baardzo mądrej modernizacji puszczono go górą i zawsze stoi na skrzyżowaniu z Sokolską kilka minut. Co za geniusz to wymyślił??

21.06 14:12:48

Jaś napisał(a):

fred to na pewno był miłośnik zielonego światła dla tramwai.

22.06 08:10:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!