Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Gliwice: będą kolejne nowe autobusy

07.06.2011

Tagi: tabor, PKM Gliwice, inwestycje – Dodał: Maciej Makula

Kolejny przetarg na dostawę nowego taboru ogłosił z końcem maja gliwicki PKM. Tym razem przedmiotem zamówienia jest 8 autobusów - 6 krótkich i 2 pojazdy trzyosiowe. Na śląskie drogi wyjadą z początkiem 2012 roku.


To kolejne już w tym roku zamówienie realizowane przez gliwickie przedsiębiorstwo, po styczniowym przetargu na 10 autobusów przegubowych. Tym razem jednak zamawiający wzmocni swoją flotę autobusów typu B (dwuosiowe o długości ok. 12m) oraz pojazdów trzyosiowych jednoczłonowych.

Przedmiotem zamówienia jest 6 szt. autobusów dwuosiowych o długości całkowitej od 11,80 do 12,10 m jednej marki, jednego typu i wariantu (minimum 95 miejsc) oraz 2 szt. autobusów trzyosiowych o długości całkowitej od 14,50 do 15,00 m jednej marki, jednego typu i wariantu (minimum 141 miejsc). Wymagana jest niska podłoga bez stopni na całej długości pojazdu przy układzie drzwi 2-2-2.

Solaris Urbino 15 MAN NL 263 Lion's City

Autobusy wyposażone będą w silniki spełniające co najmniej normę ekologiczną Euro 5, przy czym spełnienie wyższej normy EEV jest premiowane dodatkowymi punktami przy ocenie ofert. Zamawiający dopuszcza także, że pojazdy zasilane będą estrem metylowym (biodiesel).

Każdy autobus wyposażony musi być w komplet wyświetlaczy oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej (zapowiadanie przystanków) bazujący na odbiorniku GPS. Dodatkowo zamawiający wymaga zamontowana systemu monitoringu wnętrza pojazdu oraz kamery obserwującej przestrzeń przed autobusem.

Klimatyzowana będzie wyłącznie kabina kierowcy. Pasażerom pozostają jednak okna przesuwne (to nowość w zamówieniach PKM) o wysokości co najmniej 20 cm. Takie rozwiązanie powinno chociaż w minimalnym stopniu polepszyć los pasażerów w upalne dni.

Otwarcie ofert nastąpi 5 lipca 2011 r. Pojazdy mają zostać dostarczone w terminie 160 dni od daty zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż z początkiem stycznia 2012 r. i nie później niż do 20 stycznia 2012 r.

Pełną treść specyfikacji można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej gliwickiego przewoźnika.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

68544 napisał(a):

Było by fajnie jakby chociaż 1 15-metrowy Solaris albo jakiś 1 przegub na 120 jeździł w godzinach szczytu

07.06 22:05:07

j. napisał(a):

O co chodzi u Was z zamawianiem 15m zamiast 18m ?

07.06 23:34:45

seba napisał(a):

będą Many:D chyba:P

08.06 04:23:40

Maverick321 napisał(a):

Niech te okna beda jak najwieksze przeciez w tych nowych busach nie da sie wytrzymac w upał!! Może kiedys uda sie wrzucic do busa franka i niech sie przekona jak to jego wyborcy jezdza i sie mecza!!

08.06 10:00:35

iks napisał(a):

Maverick321. Jak już go wrzucać to w szczycie w najwiękrzy tlok i upal i najlepiej pierwszymi drzwiami i kazać mu przejść na koniec.
No i nareszcie długo wyczekiwane większe okna.

08.06 11:58:50

.... napisał(a):

tylko niech bilet kupi i skasuje :D

08.06 12:32:40

Tysiąclatek napisał(a):

A w Katowicach zamiast kupować to będą dzierżawić...:/

08.06 14:49:52

Mateusz napisał(a):

Życzę Wam 15-metrowych MANów ;)

08.06 16:49:21

timin napisał(a):

a coz tymi scaniami wkoncu wie ktos?

09.06 01:51:30

kbs napisał(a):

ciekawe dlaczego w mercedesach nie jest używana klimatyzacja?

09.06 18:36:01

TRANSPORTOWIEC napisał(a):

Jeśli chodzi o Scanie, to według tego co słyszałem z rozmowy jednego z panów ze Scani z jednym z potencjalnych klientów, podczas tegorocznych targów Silesia Komunikacja w Sosnowcu,to pierwsze Scanie trafią do Gliwic w lipcu. Będą to przegubowe Omni City o układzie drzwi 2-2-2-1. Jeden z Omni City dla Gliwic był wystawiony na targach (wiadomość autentyczna-jak by ktos chciał się upewnić). Autobus sprawił na mnie dobre wrażenie, choć jakość laminatów bocznych ścian, i dość słabe umiejscowienie barierek na kole przegubu pozostawiają nieco do życzenia. Zajęcie miejsc z tyłu wymusza Silnik w układzie leżącym, wymusza pokonanie stopni (chyba dwóch), gdyż silnik umieszczono w pozycji leżącej. Jednak że po za tymi drobiazgami całość wygląda solidnie. Fotografie pojazdu dostępne są na fotogalerii Trans Wroc Biz. Patrz:

09.06 19:01:45

camo napisał(a):

5 Scani, gotowych dużo wcześniej aktualnie znajduje się jeszcze na terenie fabryki w Słupsku w celu pełnego skompletowania wyposażenia i testów.

09.06 19:10:40

Piotrek napisał(a):

Na punkcie tej niskiej podłogi Franek ma chyba jakąś obsesję. Przez tą durną szafę jest kretyński układ siedzeń. Myśli że przez to ludzie będą go jeszcze bardziej kochać?

09.06 23:07:10

Ramzi napisał(a):

Wolę durną szafę niż wspinaczkę po stopniach - tego kretynizmy nikt nie zauważa ??

10.06 05:45:44

Maverick321 napisał(a):

Według Franka w Gliwicach są tak często przystanki że klimatyzacja jest nie potrzebna i myślą że podobnie jest z oknami. Po co większe ( ten sam arugument ) Chciałbym by os się przejechał w upalny dzień w godzinach szczytu kiedy jest naprawdę ciężko i czasem ledwo się oddycha a nie wspomne o tym że człowiek całkowicie spocony wychodzi z autobusu!!

10.06 10:35:44

obeznany napisał(a):

No chyba nie sądzicie, że prezydent miasta wybiera czy autobus ma mieć silnik leżący, czy stojący...

10.06 13:55:30

Piotrek napisał(a):

Ramzi
Masz rację, jeszcze alpinistą mógłbyś zostać od tej wspinaczki.

10.06 17:52:09

rafal napisał(a):

Skończcie już dopierniczać się to tego Franka bo to już jest takie nudne, że aż ziemniaki w piwnicy gniją... Gościu moim zdaniem przynajmniej interesuje się stanem autobusów tamtejszego PKM-u i nie skąpi kasy na nowe autobusy. Dobrze było by gdyby inni włodarze miast w przynajmniej podobnym stopniu dbali o komunikację publiczną jak on, a atakowanie go za likwidację tramwajów to już się przejadło. Poza tym tak naprawdę, czy autobus ma okna uchylne czy przesuwne to i tak w upały, takie jak u nas, to w środku jest sauna tak czy siak... A gdyby tak być dokładnym, to porównanie powierzchni np. wszystkich uchylnych okien w SU12 w Gliwicach do kilku uchylnych w np. SU 12 Świerklaniec nie daje chyba przewagi tej drugiej opcji i rozczulanie się nad genialnością okien przesuwnych jest poprostu śmieszne.

10.06 21:42:06

Piotrek napisał(a):

Myślisz że dbanie o komunikację polega na kupowaniu nowych autobusów? Autobusy po paru latach robią się stare, nawet przy tak doskonałych fachowcach :) co mają dyplomy ISO i co tam jeszcze. Tu nawet wielki brat nie pomoże.
Czułeś wibracje w gliwickich manach na własnym żołądku? Ja często mam taką "przyjemność".
A Franek, no cóż, myślę że sprawa tramwajów będzie się za nim ciągnęła jeszcze długo, jak smród za galotami.

11.06 07:37:21

Jan napisał(a):

Niska podłoga = szybsza wymiana pasażerów = szybsza podróż.

Czy nie powinno się mieć pretensji do producentów - czyżby wszyscy producenci byli głupcami? Wóz nieklimatyzowany inne okna niż z klimą.

A Frankowi faktycznie dajcie spokój. TŚ niczego się jeszcze nie nauczyło, teraz w DG składają wniosek o likwidację tramwajów.

11.06 09:41:00

Maverick321 napisał(a):

A jakoś w Ikarusach jazda jest owiele przyjemniejsza w upalne dni i to dzięki dużym przesównym oknom. Franek ma też mozliwość interweniowania w PKM-ie
Fakt że daje kase PKM i dzieki temu Gliwice mają nowoczesną komunikację ale komfort jazdy pasarzerów też powinien byc na nowoczenym poziomie!! A do tego daleko.

11.06 09:58:53

butthead napisał(a):

Po raz kolejny napiszmy, że producent realizuje zamówienie zgodnie ze specyfikacją. A okna przesuwne w tych nowszych konstrukcjach są przekombinowane i tym samym bardziej kosztowne od uchylnych - żaden producent nie będzie głupcem i nie dołoży do interesu.

11.06 12:37:46

Jan napisał(a):

Skoro takie okna są zgodne z przepisami budowy autobusów, to trzeba mieć pretensje do ustawodawcy i tam je kierować. Poza tym Frank nie jest od uczenia cieci z PKM jakie okna mają napisać w siwz, ale decydenci i ci co to piszą tak jak w TŚ i KZKGOP jeżdżą autami nie KM dlatego taką mamy KM.

11.06 16:48:58

Serd napisał(a):

@ Butthead: Przekombinowane? Dlaczego przekombinowane? Co w nich jest przekombinowanego?

12.06 08:55:50

Alek napisał(a):

@rafal
Włodarze innych miast mają to szczęście, że jeżdżą po ich terenie prywaciarze (na zlecenie KZK GOP i MZKP), a zgodnie z przepisami nie mogą ich dotować,bo nie są to miejskie spółki. I dlatego jeździ to co jeździ. :) Jedyne co można pochwalić w innych miastach, to że myśli się i buduje obwodnice :)

12.06 10:57:27

timin napisał(a):

jak to kiedy dg zlozylo wniosek o likwidacje tramwaji??

12.06 11:18:47

memphis napisał(a):

@Alek: to kto obsługuje dane linie zależy od przetargów, nie od "szczęścia". Prywatny przewoźnik też może jeździć nowym taborem, wystarczy tego od niego wymagać i mu za to zapłacić.

@timin: nikt nie składał żadnych wniosków, po prostu jeden radny ma taki pomysł, co nie znaczy, że takie coś się stanie.

12.06 11:38:59

PKM Gliwice` napisał(a):

Dąbrowa Górnicza chcę zrezygnować z TŚ?! Prędzej bym obstawiał na Będzin. To pewna informacja?

PS. Dupkom i inteligentom, którzy jadą po Franku i Szarym wysyłam pozdrowienia serdecznym palcem. Jak się coś nie podoba to sobie jeździjcie OmniTechem albo Transkomem.

18.06 13:12:50


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!