Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Autobusy i pociągi nie muszą konkurować o pasażera

05.06.2011

Tagi: KZK GOP, kolej, prasa – Dodał: Marek Borys

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego,
slaskie.pl, 30.05.2011 r.


O problemach związanych z integracją rozkładów jazdy w komunikacji drogowej kolejowej przewoźników pasażerskich debatowano we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim.


- Przyszłością regionu jest zintegrowana komunikacja. Oznacza to wprowadzenie modelu, w którym przewoźnicy nie będą z sobą konkurować o pasażera. Ich oferty powinny się uzupełniać. Jestem optymistą, gdyż ze strony przewoźników słyszę o jasny sygnał o podjęciu współpracy w tym kierunku - powiedział marszałek Adam Matusiewicz podczas spotkania adresowanego do przewoźników w drogowej komunikacji pasażerskich.

Dla Romana Urbańczyka, przewodniczącego KZK GOP dostosowanie rozkładów jazdy w komunikacji autobusowej do kursowania pociągów pasażerskich musi być obwarowane szeregiem warunków. Jego zdaniem kolejowe rozkłady jazdy nie powinny ulegać częstym zmianom. Polepszeniu musi ulec dostępność komunikacyjna do przystanków kolejowych, a składy muszą kursować częściej i pokonywać odcinki z większą prędkością. „Jeśli warunki te będą spełnione, to KZK GOP chętnie oddałby ok. 100 tys. pasażerów. Ludzie się przesiądą do pociągów, jeśli to będzie się opłacało. Wtedy chętnie ich podrzucimy do dworca PKP" - tłumaczył.

W Aglomeracji dużym problemem jest dostępność do przystanków kolejowych na wielu odcinkach. Wielu pasażerów wybiera też komunikację autobusową, aby nie korzystać ze zdewastowanych dworców. Rozwiązanie tych problemów przez spółki kolejowe może oznaczać skłonność do współpracy innych przewoźników. Zdaniem Kazimierza Bergera, dyrektora Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku, jeśli pasażera przekona się do korzystania z kolei, wtedy przedsiębiorstwo zorganizuje dojazd do dworców i przystanków kolejowych.

Obecnie szansą na polepszenie rentowności kolei jest zwiększenie liczby pociągów kursujących w tzw. ruchu taktowym. Jak poinformowała Anna Patalong, wiceprezes Kolei Śląskich, pociągi spółki w 2012 roku w godzinach szczytu mogą kursować na trasach Gliwice - Częstochowa co 15 minut, Tychy - Katowice - Sosnowiec co pół godziny oraz Bytom - Gliwice co godzinę. Może dać to szansę przewoźnikom do pierwszych rozwiązań w harmonizowaniu rozkładów jazdy.

Konferencja z organizatorami przewozów autobusowych została zorganizowana w ramach cyklu konsultacji społecznych dotyczących nowego kolejowego rozkładu jazdy. Wnioski ze spotkania posłużą także przy opracowywaniu Strategii Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskiego.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kbs napisał(a):

ale ludzie też chcą mieć jeden bilet w opłacalnej cenie na takie zsynchronizowane podróże w aglomeracji, a póki co jest to zupełnie nieopłacalne. wydaje mi się, że kzk gop i koleje śląskie powinny wprowadzić wspólną taryfę, lub jakoś się zbliżyć do siebie np. unią biletową.

05.06 15:31:17

Imię lub pseudonim napisał(a):

Roman jak zawsze wie najlepiej czego ludzie oczekują od komunikacji :)

05.06 19:14:27

iks napisał(a):

Bytom - Gliwice co godzinę? Pociągiem? Przecież teraz jest chyba 5 pociągów a jak się nie zdąży z Bytomia na ten o 9 to następny po 15tej. Wiele osób jeździło tym pociągiem ale wycieli prawie wszystko.

05.06 19:33:59

Tomek napisał(a):

Ta, chętnie podrzucimy na dworzec, tak jak w Katowicach - kilometr od dworca, a dalej radź sobie pasażerze sam.

05.06 20:09:37

P Śl napisał(a):

Co by nie mowic 24 minuty sa dosc konkurencyjne, ale z taktem co godzine i pierwszym wyjazdem o 5 czy 6 to bedzie kolejny raz kleska.

05.06 20:11:21

Kysó napisał(a):

@iks: są 4 pociągi a w wakacje będą aż 2.

07.06 22:32:18

Mędrcy napisał(a):

NIEPRAWDA, ŻE:
"Wielu pasażerów wybiera też komunikację autobusową, aby nie korzystać ze zdewastowanych dworców." TAK NAPRAWDĘ wybierają autobus, bo mają do niego bliżej, np. w Miechowicach, Wojkowicach, Sikorniku, centrum Imielina... Bo jeździ częściej. Bo bilet jednorazowy w autobusie kupią bez horendalnej dopłaty obowiązującej w pociągu. Bo sieć połaczeń autobusowych jest gęstsza. Bo na wiekszości linii nie trzeba czekać tryz godziny na następny autobus czy tramwaj.
CZY JEST PRAWDĄ, ŻE:
"Wielu pasażerów wybiera przejazdy pociągiem, ze względu na zdewastowane przystanki autobusowe i tramwajowe, na których czasem nie ma rozkładów, a najczęściej nie ma ławek, brak zadaszenia, jest brudno od petów." <br>
Otóż pasażerowi dworzec kolejowy NIE-JEST-POTRZEBNY. Potrzebne są pociągi jeżdżące: CZĘSTO, na WIELU LINIACH, w ŁĄCZONYCH RELACJACH. Przecież można uruchomic pociąg Katowice - Katowice Zaw. - Katowice Szop. - Katowice Janów - Katowice Murc. - Katowice Kost. - Tychy.<br>
Przecież mógłby jeździć pociąg Katowice - Katowice Załęże - nowy przystanek w Chorzowie Batorym południowym - Katowice Lig. - Katowice Piotr. - do Mikołowa.<br>
Przecież można uruchomić bezpośrednie pociągi z Tarnowskich Gór do Gliwic, z Katowic przez Mysłowice do Olkusza, z Gliwic przez Zabrze Makoszowy Rudę Kochł. i Katowice Zał. do Katowic.

08.06 10:50:26

janq napisał(a):

"z Gliwic przez Zabrze Makoszowy Rudę Kochł. i Katowice Zał. do Katowic."
taa, z prędkością 12 km/h i czasem przejazdu 1,5 h..

09.06 20:43:58


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!