Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przesiadka z tramwaju na autobus dodatkowo płatna

01.06.2011

Tagi: KZK GOP, bilety, Tramwaje Śląskie, likwidacja – Dodał: Jakub Jackiewicz

Od września 2009 r. po likwidacji tramwaju w Gliwicach, na granicy Zabrza i Gliwic pasażerowie zmuszeni są do przesiadki z tramwajów linii 1 i 4 na autobus linii A4 lub odwrotnie. Początkowo mogli kontynuować podróż na tym samym bilecie jednorazowym, od pewnego czasu muszą jednak kasować dwa bilety.


Likwidacja tramwajów w Gliwicach wzbudzała szereg kontrowersji, została jednak wprowadzona w życie. Tramwaje z Zabrza dojeżdżają tylko do zajezdni tuż za granicą Gliwic, a dalej do centrum Gliwic kursuje linia autobusowa A4.


Uchwałą nr 37/2009 Zarządu KZK GOP z dnia 28 lipca 2009 r. wprowadzono możliwość jazdy z przesiadką na tej trasie przy wykorzystaniu jednego biletu jednorazowego (ważnego w dwóch gminach). Uchwała ta jednak przestała obowiązywać z końcem 2010 roku i od tego czasu taka podróż wymaga skasowania dwóch odrębnych biletów. Pasażerowie często jednak o tym nie wiedzą, co kończy się opłatą dodatkową nakładaną przez kontrolerów.


Pasażerowie, którzy między Zabrzem, a Gliwicami chcą lub muszą podróżować w ten sposób i tak nie mają łatwego życia. Synchronizacja rozkładów jazdy tramwajów linii 1 i 4 oraz autobusów linii A4 jest bowiem dość luźna. Linie te kursują przez większość czasu z różnymi częstotliwościami, więc możliwość przesiadki jest losowa. W dni robocze w godzinach szczytu każda z linii tramwajowych kursuje co 15 minut, a autobus co 10, w soboty popołudniu oraz w niedziele tramwaje linii 1 pojawiają się co 30 minut, a autobusy A4 - co 20.


Należy zaznaczyć, że na trasie Zabrze-Gliwice kursują też bezpośrednie linie autobusowe (dublujące w Zabrzu tramwaj), więc w zależności od wyboru środka transportu KZK GOP pobiera od pasażerów różne opłaty - za mniej wygodną i dłuższą podróż z przesiadką trzeba zapłacić więcej.

(fot. S. Nadolski)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

iks napisał(a):

Dla mnie to bez znaczenia w tej chwili. Kiedyś jeździłem tramwajem na 1 bilecie. Teraz mając bliżej jadę 259 lub 280 do zajezdni (niestety kółko przez Opolską) i tam przesiadka na tramwaj. Po co mam iść 2 przystanki na A4 skoro pod domem mam 2 linie a cena taka sama i jedna przesiadka też jest.
Nie wiem tylko czy tym posunięciem chcą uwalić tramwaje w Zabrzu czy tramwajobus w Gliwicach.

01.06 14:00:41

PKM Gliwice` napisał(a):

Myślę że chcą wymusić likwidację T4 (i ew. T1) w Zabrzu - w każdym razie, robi się coraz śmieszniej. Każdy przy zdrowych zmysłach pojedzie z Gliwic Pl. Piastów do Zabrza Goethego DKM autobusem 870 lub 840. Czas przejazdu to 16/19 minut. A teraz jedź najpierw A4 do zajezdni potem T1/T4 do Pl. Wolności w Zabrzu. W porywach lekko ponad pół godziny, ponadto płacisz za dwa środki lokomocji (chyba że kupisz bilet za 2zł/4zł - ważny 1h z możliwością przesiadek). Więc kto będzie tym jechał?!

01.06 18:38:23

ja napisał(a):

@PKM Gliwice - to w Gliwicach zaczyna byc coraz smieszniej, na samym poczatku pomysl z likwidacja tramwaju w Gliwicach byl nawet sensowny - te argumenty, wyliczenia - mialo to sens, nawet bylem zwolennikiem tego rozwiazania, niestety teraz to co sie wszystko dzieje zaczyna zachaczac o ironie, nie podoba mi sie to:|

01.06 20:25:41

Jarek napisał(a):

1, 4 i A4 to odrębne linie - logiczne jest więc, że także taryfowo traktowane są odrębnie. Poza tym, czy jakikolwiek normalny pasażer chcący dojechać z Zabrza do Gliwic, korzystałby najpierw z linii 1 lub 4 by potem przesiąść się na A4, nawet jeśliby była idealna przesiadka? Nie, bo i po co. Skoro można szybciej i wygodniej dojechać pierwszym lepszym autobusem.

01.06 20:27:45

memphis napisał(a):

No właśnie to jest absurdalne, że płatność różnicuje się wg ilości numerków linii, a nie wg odległości (czy też czasu) podróży.

01.06 20:37:02

NG312 napisał(a):

Skończcie już z tą taryfą czasową, bo mi się już od niej żygać chce.

01.06 21:11:50

eM napisał(a):

Tyle, że Gliwiczanie nie mieszkają tylko na pl. Piastów a Zabrzanie tylko przy dworcu autobusowym

01.06 21:30:42

PKM Gliwice` napisał(a):

@ja - Jestem zagorzałym Gliwiczaninem, i zawsze będę dumnie i godnie reprezentował moje miasto. Ale nawet ja mam już dosyć głupich pomysłów Franka.

01.06 21:42:05

butthead napisał(a):

Precz z taryfą czasową, my mieszkańcy GOP-u jesteśmy dumni, że za przejechanie w ciągu 10 minut kilku przystanków tym samym autobusem raz płacić trzeba 4 zł, a raz 2,60 zł, przy czym za te 2,60 można nierzadko jechać i godzinę. Jest to logiczne, atrakcyjne i zachęca nas wszystkich do korzystania z transportu zbiorowego.

01.06 22:09:47

zonk napisał(a):

@NG312 - racja. Już i tak jest skandalem, że ludzie mogą się przesiadać za pomocą biletu za 4 zł. Co za bzdura. Układ linii jest tak perfekcyjny, że nikt się nie przesiada. A już na pewno nie na trasie Chorzów - Sosnowiec!!
Dodaj jeszcze najgorszy przykład taryfy czasowej - Tychy - i można zamknąć temat. Robimy kartę którą będziecie bez przerwy odbijać w kasownikach to nie zawracajcie nam głowy!

01.06 22:30:52

PKM Gliwice` napisał(a):

1. Jak słyszę taryfa czasowa, to mnie mdli (np. z Dąbrowy Górniczej Alei Róż do D.G. Trzebiesławic [ok. 55 min. jazdy] zawsze wystarczał mi bilet za 1.30zł, a gdy wejdzie taryfa czasowa będę musiał kupować za chyba 2zł [do 60 minut]) 2. A jak słyszę o UrbanCard to bierze mnie na rzyganie.

02.06 04:58:46

ja napisał(a):

Wprowadzic trzeba taryfe strefowo-czasowa;p
A tak na serio jestem bardziej za czasowa niz strefowa.

02.06 10:40:30

Serd napisał(a):

A wracając jeszcze do ewentualnej likwidacji T1 i T4 w Zabrzu to jak myślicie czy A4 zostałaby wtedy przedłużona do relacji Gliwice - Chebzie (gdzie i tak przegrała by wojnę o pasażerów z 840 i 870), czy też zafundowanoby nam kombinację A4 Gliwice-Zabrze + okrojone T1 Lompy-Chebzie?

02.06 17:03:22

eM napisał(a):

@Serd
Nie szkoda Ci energii na fanazję? Póki co likwidowana jest pętla śrómiejska w Katowicach i skręt pod teatrem.

02.06 18:33:27

camo napisał(a):

Cała sprawa wyszła u KZK GOP dopiero po tym jak kontrolerzy przyniosili pliki mandatów od ludzi za braki rzekomych dodatkowych biletów i ludzie się odwoływali... Kierownictwo referatów windykacji i prasowego KZK GOP same wogóle nie wiedziało o tym, czy była taka uchwała tylko czasowa i czy wogóle była informacja zamieszczana o zmianach w styczniu. Oczywiście o wszystkim zapomnieli... jak zwykle nasz ukochany KZK GOP... co by tu jeszcze zrobić aby utrudnić zycie ludziom i co jeszcze wyciąć.. teraz pora przyszła na 146

02.06 20:53:38

NG312 napisał(a):

@zonk - układ linii rewelacyjny nie jest, ale ja z kolei nie jestem zwolennikiem plastikowego biletu.
@PKM Gliwice - w pełni się zgadzam.

02.06 21:09:04

Marcin napisał(a):

Tramwaj i autobus są dla siebie konkurencją - komedia.
W Krakowie na pewnych odcinkach linia autobusowa pokrywa się z tramwajowa, ale nie konkurują wobec siebie.

Takie rzeczy o których czytam w artykule są możliwe tylko w GOPie.
I tak była jedna linia tramwajowa z Gliwic do Rudy Śl. A teraz rozmieniono połączenie na drobne.

02.06 21:32:19

mark40 napisał(a):

A na Zawodziu jeszcze można się przesiadać i kontynuować jazdę na jednym bilecie?

04.06 22:24:30

memphis napisał(a):

Chyba można, choć to nie było wprowadzone uchwałą zarządu, więc w sumie to nie wiadomo.

05.06 11:52:44

daro napisał(a):

ta likwidacja jest nie komfortowa dla ludzi niepełnosprawnych a także dla osób starszych mógł prezydent dać pieniądze na odnowę torowisk i tramwaje niskopodłogowe zakupić i by problemu nie było nic nie daje to ze zrobili modernizacje tramwajow jesli i tak maja schody mogli by zrobic jakis niskopodlogowy bo matki z wuzkami maja problem z wejsciem a co do biletow to powinno byc tak ze jeden a nie znow kupywac specjalnie na autobus na jednym bilecie powinno sie jechac do konca wkoncu to 1 za tramwaj

05.06 18:38:04

PKM Gliwice` napisał(a):

@daro - błagam bez takich ,,radykalnych" pomysłów.

PS. matki z wuzkami.... a nie z wózkami? A4 to moher-linia, więc na pewno wygodniej jest im wsiąść do Solarisa niż 105Na.

08.06 04:08:14

LOL napisał(a):

gdyby pan prezydent Gliwic nie zlikwidował tramwajów to na pewno by się pokazały nowe z tych 30 sztuk co TŚ ma kupić

08.06 10:53:50

gruby napisał(a):

O no to miałem dziś fart bo jechałem na jednym bilecie na dwa miasta z Gliwic do Zabrza, sprawdzili mnie za Zajezdnią i co prawda z małymi wątpliwościami uznali bilet. Byłem przekonany, że to jest dalej aktualne.

13.06 12:07:39

P Śl napisał(a):

Bo to tylko przyklad na to, ze pasazer w GOPie to jeszcze musi byc dodatkowo wrozka.

13.06 15:15:21

NG312 napisał(a):

@LOL - a Afryka byłaby najbogatszym kontynentem. Od siebie dodam że i tak większość poszłaby na Zawodzie, coś może na Będzin. I w porywach ze dwa wagony, które nie codziennie by kursowały na tych liniach (T1 i T4) na pewno zastąpiły by 90% kursów niskopodłogowych (bo wiem że nie
zawsze leci niska podłoga).

14.06 10:10:41

al napisał(a):

Do Gliwic prawdziwy paraliż komunikacyjny zbliża się wielkimi krokami. Polakom likwidacja przychodzi łatwo, a potem jest płacz i zgrzytanie zębów.

24.06 10:52:12


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!