Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Nowe-stare władze KZK GOP

28.12.2010

Tagi: KZK GOP – Dodał: Jakub Jackiewicz

28 grudnia 2010 r. odbyło się posiedzenie Zgromadzenia KZK GOP - pierwszego w nowej kadencji samorządowej. Zgromadzenie jednomyślnie wybrało ponownie Romana Urbańczyka na Przewodniczącego Zarządu.


Zgodnie ze Statutem KZK GOP Roman Urbańczyk będzie również nadal etatowym Dyrektorem Biura KZK GOP. Z-cą Przewodniczącego Zarządu został ponownie Grzegorz Dydkowski (etatowy Z-ca Dyrektora Biura KZK GOP ds. Rozwoju).

Na członków Zarządu wybrano: Małgorzatę Mańkę-Szulik (Prezydent Zabrza), Piotra Uszoka (Prezydenta Katowic), Kazimierza Górskiego (Prezydenta Sosnowca), Zygmunta Frankiewicza (Prezydenta Gliwic), Piotra Koja (Prezydenta Bytomia) i Adama Ramsa (Prezydenta Knurowa).

Kandydaturę Urbańczyka na Przewodniczącego zgłosił Piotr Uszok. Urbańczyk zaproponował pozostałych kandydatów. Wszyscy zostali wybrali jednogłośnie. Jedno miejsce w Zarządzie (który zgodnie ze Statutem jest dziewięciosobowy) pozostało nieobsadzone, stało się tak na wniosek Urbańczyka. Wakat ma zostać obsadzony na kolejnym Zgromadzeniu.

Przed wyborem Zarządu Zgromadzenie wybrało swoje prezydium. Przewodniczącym Zgromadzenia został, podobnie jak w poprzedniej kadencji - Zbigniew Podraza (Prezydent Dąbrowy Górniczej). Wiceprzewodniczącymi zostali Gabriel Tobor (Burmistrz Radzionkowa) i Zdzisław Banaś (Burmistrz Siewierza).

Powołano również skład osobowy Komisji Rewizyjnej i Komisji Rozwoju działających przy Zgromadzeniu. Tą pierwszą pokieruje Łukasz Komoniewski (Prezydent Będzina), jego zastępcą będzie Jerzy Forajter (z Katowic), a członkami zostali Joachim Bargiel (Wójt Gierałtowic), Wiesław Suwalski (z Sosnowca) i Wacław Kęska (Burmistrz Pyskowic).

Przewodniczącym Komisji Rozwoju został Marek Kopel (z Chorzowa), jego zastępcą - Dawid Kostempski (Prezydent Świętochłowic), a członkami Tadeusz Olejnik (z Gliwic), Zbigniew Domżalski (z Rudy Śląskiej), Arkadiusz Godlewski (z Katowic), Jan Chwiędacz (Burmistrz Imielina), Andrzej Kostek (z Bytomia) i Stanisław Korfanty (Prezydent Piekar Śląskich).

Zgromadzenie przyjęło również plan finansowy KZK GOP na rok 2011 oraz Wieloletnią Prognozę Finansową na lata 2011-2018. O Prognozie pisaliśmy niedawno (» czytaj więcej), przypomnijmy, że zakłada ona wzrost liczby samochodów na ulicach, spadek liczby pasażerów i wzrost wydatków gmin, głównie na finansowanie projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Piotrek napisał(a):

Brak komentarzy to chyba najlepszy komentarz, po prostu sie odechciewa. Te pasożyty odejdą chyba dopiero w sposób naturalny. Po co w ogóle ten zarząd. Jak są tacy jednomyślni to niech się rozwiążą a przedtem uchwalą, że wszystkie decyzje Mr. Urb. i Frank. będą automatycznie stawały się obowiązującym prawem.

28.12 19:23:06

podlesianin napisał(a):

Masakra kolejny prezes nie zatapialny a ostatnio redaktor Michał Smolorz go fajnie opisał w Dzienniku Zachodnim boki idzie zrywać taka prawda.

28.12 20:04:31

slowak99 napisał(a):

Czyli przez następne 4 lata nic się nie zmieni...
Komisja Rozwojowa? W KZK? Wiadomo, że chodzi o dodatkowe stołki, ale chociaż nazwę by sobie zmienili...

28.12 20:25:02

dżipago napisał(a):

Hoho, już widać, że o właściwy kierunek rozwoju oczywiście zadba stary zwiąchol z gliwickiej komunałki. Będzie dokładnie pilnować, by czasem ktoś nie zrobił kuku jego pracodawcy, choć podobno kiedyś powiedział Szaremu w twarz: "kto to u kogo pracuje?"

28.12 21:28:41

P Śl napisał(a):

Widze, ze dodatkowy stoleczek dla Kopla juz przygotowany.

28.12 22:22:54

102N@ napisał(a):

"Przewodniczącym Komisji Rozwoju został Marek Kopel (z Chorzowa" - to powinna być raczej komisja niedorozwoju pod przewodnictwem w/w pana;/ Wszyscy wybrali wszystkich ponownie i całe szacowne gremium jest zadowolone.

28.12 22:32:45

em napisał(a):

Urbańczykiewicz czy jak mu tam dzisiaj w telewizji mówił, że mam nadal dużo połączeń i trzeba to utrzymać. Dobrze, że nie miałem niczego pod ręką, bo nie miałbym już telewizora w domu.

28.12 23:20:24

paulglowacki napisał(a):

czy wojewoda/marszałek może rozwiązać ten syf na kółkach i osiach jakim jest KZK GOP, a może tak jak na przekór Przewozom Regionalnym powołać spółkę do przewozów KM ?

29.12 11:01:08

obeznany napisał(a):

wojewoda/marszałek to takie kzkgop tylko w innym wydaniu, bawiace sie zamiast autobusikami to kolejka piko.

29.12 12:21:11

pasec75 napisał(a):

em -super to napisałeś jak to czytałem to idzie boki zrywać ha ha(czysta klarowna racja)-urbanczyk pierwszy likwidator(T5-spod dworca kolejowego-Zabrze)on nadał ton,rozpęd wszystkim likwidacją w gop-ie.Następny to Frankiewicz hah nic tylko siąśc i płakać(T4-juz na 99% nie zobaczymy w Gliwicach)a tak po cichu liczyłem sobie na powrót tego idealnego środka transportu w mieście.Ale cóż cofiemy sie do tyłu i to o d..... krok.Nie pozdrawiam żadnego z tej familii prawie jak gop.

29.12 15:14:45

myślący napisał(a):

Fajnie się to czyta trzydziestu kilku ludzi, którzy jakby nie patrzeć osiągnęli coś w zyciu i zostali demokratycznie wybrani na radnych i prezydentów miast, wybiera władze na kolejna kadencję, wybiera jednogłosnie a grupa komentatorów naczelnego ma oczywiście negatywne opinie i wie lepiej ze wybór zły itp itd. A do tego 102N: oczywiście krytykuj M. Kopla ale nie osiagniesz ani małej części tego co osiagnął w swoim życiu zawodowym M. Kopel. Kierował miastem, urzedem, powoływał ludzi w wielu jednostkach miejskich, a ty co, moze napisz swoje doświadczenie zawodowe i czym kierujesz (nie chcę wnosić z uzywanego pseudonimu) i co uzasadnia Cię do takiej krytyki?

29.12 18:08:14

MARIANO napisał(a):

Panie "myślący" ja jestem z Chorzowa i wiem jak wyglądała władza pana Kopla... Ubolewam, że jednak znalazło się miejsce w KZK GOP dla takiego człowieka, który już dawno wypalił się w tym co robił. Ogólnie przykre jest to, iż znów na stołkach KZK GOP zasiądzie kilka osób które przyczyniły się negatywnego "rozwoju" komunikacji w naszym regionie. Jedno jest pewne nadszedł czas wielkiego upadku naszej komunikacji...

29.12 22:18:43

butthead napisał(a):

Niektórzy pewnie i są fachowcami, a przynajmniej chcielibyśmy w to wierzyć. Najwyraźniej jednak nie w dziedzinie transportu miejskiego, skoro konsekwentnie powołują do władz związku komunikacyjnego polityków, a nie specjalistów, tak jak to bywa w innych miastach. Chociaż nie, przepraszam: przedstawiciel Chorzowa to właściwie ekspert w tej dziedzinie. Z pewnością potwierdzą to pasażerowie czekający na kilkustopniowym mrozie na możliwość przeciskania się połówką drzwi do wycofanego w stolicy z ruchu wysokopodłogowego i opóźnionego kwadrans autobusu oznaczonego w rozkładzie jako niskopodłogowy, kursującego dwukrotnie rzadziej niż tramwaj jeżdżący tą trasą do niedawna. Zaiste chylić czoła takim osiągnięciom.

29.12 23:01:36

pasażer 617,89,234,111 napisał(a):

czy tym panom powie ktoś dziękujemy i do widzenia za to co dzieje się na torach i przystankach autobusowych codzienny dojazd do pracy i powrot to horror w zimnych starych gratach ze "szrotu" w UE za 112 zł na miesiąc i rozkłady jazdy układane przez jakiegoś "maniaka-psychopatę" i szczególnie za obowiązujacy w ferie i wakacje i krótkie zamiast przegubowych autobusów środkowy palec do góry dla KZK GOP!!!

29.12 23:02:11

myślący i to poważnie napisał(a):

Panie Mariano, dla Pana się M. Kopel wypalił cokolwiek to oznacza, ale to nie zmienia tego co napisałem, że władze Kzk gop są demokratycznie wybrane i że tak powiem wasze opinie są mało znaczące w systemie demokracji czy wam się to podoba czy nie. Po prostu jest pewien system wyboru: radnych prezydentów, i potem władze kzk. No i niejaki 102N nie napisał i jak sądzę nigdy nie napisze:)))))), czym przewyżsa M. Kopla w swoich umiejętnościach kierowania miastem. Pozdrawiam.

29.12 23:03:30

pasażer 89,111,234 napisał(a):

i dalej będą podpisywać umowy z takimi przewoznikami jak "TRANSKOM" Piekary Śl.zajezdnia w Zabrzu najgorszy przewożnik w KZK GOP i na rozlatujące się "heble" z "TRANSGÓRU" na 183 i 623 jedni idrudzy nagminnie oszukują jezdzi stary "hebel" zamiast niskopodłogowego według umowy na świadczenie usług w autobusach "TRANSKOMU" jest zimniej niż na zewnątrz nie włączją wogóle ogrzewania na 89,111,234,a rozkład jazdy mają w d... 234 o 5.45 z"belki" w Zabrzu nie jezdzi 3 razy w tygodniu bo dwoma autobusami obsługują trzy linie jak jedzie na 111 to nie ma 89 jak jest 89 to nie ma 234 jak jest 234 nie ma 89

29.12 23:30:47

Andrzej napisał(a):

Przykre jest tylko to, że tych ludzi ktoś wybiera (ewentualnie wybrał kiedyś). Co do Pana Kopla, pewnie coś dobrego dla miasta zrobił, rządził prawie dwie dekady - więc siłą rzeczy musiał, ale okoliczności likidacji tramwaju nr 12 i sprawa budowy osiedla na terenie WPKiW świadczy o jego interesowności i - być może - ideologicznym zacietrzewieniu. Gdyby miał choć trochę przyzwoitości, to nie powinien zasiadać we władzach KZK GOP - a jeśli nadal uważa, że likwidacja linii tramwajowej była słuszna, to tym bardziej nie powinien. Zresztą, grzeszków uzbierało się byłemu prezydentowi dużo więcej, jeśli ktoś wątpi, to mogę wyliczyć. Obawiam się tylko, że z Kotalą żadnej odmiany na lepsze się nie doczekamy. Obym się mylił...

29.12 23:44:20

nie my-śloncy napisał(a):

p.my-śloncy lepiej zajmij się czymś innym bo my-ślenie nie jest Twoją mocną stroną i "onanizujesz" sie słowem DEMOKRATYCZNIE stara "sitwa" podzieliła "stołki" a Ty bredzisz o demokracji

29.12 23:46:07

myślacy napisał(a):

Cytuję poprzednika "p.my-śloncy lepiej zajmij się czymś innym bo my-ślenie nie jest Twoją mocną stroną i "onanizujesz" sie słowem DEMOKRATYCZNIE stara "sitwa" podzieliła "stołki" a Ty bredzisz o demokracji" Koniec cytatu. To w pełni oddaje poziom dyskusji na portalu. Nie muszę nic wiecej dodawać.

30.12 07:18:11

viator napisał(a):

Myślący, oczywiście, że władze KZK zostały wybrane legalnie (tego nikt nie kwestionował), co nie znaczy, że nie możemy marudzić na ten wybór. Patrząc na dokonania niektórych panów w dziedzinie KM, narzekania wydają się uzasadnione. Na tym też polega demokracja. Nie sil się też na zaczepki personalne wobec kogokolwiek. Na tym polega przecież demokracja, że KAŻDY może oceniać polityków i ich krytykować.
Rozbawiło mnie też stwierdzenie, że kierowanie urzędem, powoływanie ludzi to jakieś wielkie osiągnięcie zawodowe. Zresztą skoro Kopel jest fachowcem w dziedzinie zarządzania, to rynek powinien się po niego upomnieć. Najwyraźniej jednak tak nie jest, skoro myśli o politycznej synekurze - dyrektora GZM.

30.12 08:00:30

viator napisał(a):

Jeszcze polecam wywiad z nowym-starym przewodniczącym Urbańczykiem: http://katowice.gazeta.pl/k... Pęknąć ze śmiechu można jak się przeczyta tego "fachowca"...

30.12 10:12:32

andrzejh69 napisał(a):

Kopel dla Chorzowa nie zrobił nic dobrego niestety. Tak Chorzowem rządził że coroaz to mneij ludzi w nim mieszka bo się wyprowadza do innych miast. Za to mamy market ma miejscu AKS, likwidacje linii 12, brak EURO 2012 na stadionie śląskim, brak obwodnicy, zaniedbany WPKKiW, wybudowane osiedle w tym parku, zlikwidowaną Elkę, z mniejszych rzeczy odmowił stypendioum sportowego dla jednego gościa który chciał brać udział w mistrzostwach Europy..jednym słowem beznadzieja a nie menadżer. Dobrze że go juz nie ma bo by estakadę wyburzył i zakorkował centrum miasta

30.12 10:30:32

memphis napisał(a):

Kryterium oceny działalności władz gmin i KZK GOP powinno być w zasadzie jedno - liczba pasażerów w komunikacji zbiorowej. Jeśli spada to znaczy, że zarządzenie tym systemem jest nieefektywne i nieudolne. Jeśli kolejni mieszkańcy regionu zamieniają transport publiczny na własny samochód to jest chyba coś nie tak?

Co do samych władz KZK to raczej trudno jest nazwać demokratycznymi, skoro mieszkańcy nie mają żadnego wpływu na obsadę tych stanowisk. Co więcej, nawet sprzeciw przedstawicieli sporej części gmin nic by nie zmienił. Uszok namaścił przewodniczącego, więc nikt się nie odważył wychylić z głosem przeciwnym.

30.12 11:01:41

Drago napisał(a):

Demokratycznie to p. Kopel został NIEwybrany ponownie, zatem społeczeństwo postanowiło mu podziękować za dotychczasowe osiągnięcia. Taka była ocena. Ale jak to bywa, trzeba było gdzieś znaleźć pracę za odpowiednie wynagrodzenie dla "bezrobotnego". A, że to dział rozwoju... No cóż, wg. Kopla rozwój = likwidacja, bo niczego w zamian lepszego np. za zlikwidowaną 12 ten człowiek nie zaproponował. Podobnie przecież było z Urbańczykiem, któremu społeczeństwo w pewnym mieście odmówiło współpracy, to koledzy do KZK GOP postanowili go przenieść, co by miesięcznie dalej na konto ta sama sumka spływała. A kwalifikacje? No przecież się napisze, że pasażerów i tak ubywa to nie ma sensu nic robić.

30.12 13:37:05

Rekin napisał(a):

Co nie zmienia faktu, że tę nieudolną grupę sami chcąc nie chcąc wybieramy demokratycznie, nie znajdujac lepszej alternatywy. Trzeba sobie szczerze powiedzieć - dupowata ta nasza "metropolia", bez dwóch zdań

30.12 14:22:53

Rekin napisał(a):

Znamienne jest mianowanie wybitnie niekompetentnego w dziedzinie transportu miejskiego i kompletnie "spalonego" Kopla na szefa Komisji Rozwoju, zamiast np. Godlewskiego, który potrafi i chce coś rozwojowego robić. Mamy zatem murowane kolejne 4 lata marazmu i degeneracji. Szkoda, wielka szkoda.

30.12 14:35:11

Drago napisał(a):

Ale to nie chodzi tylko o Kopla, któremu koledzy poprostu pensyjkę zapewnili. To samo z Urbańczykiem, który miał szansę rządzić Zabrzem, a mu ludzie szybko podziękowali. I co? Nie było gdzie zatrudnić nieudacznika, to się jakieś stanowisko znalazło. Dopóki nie zaistnieje w takim tworze kadra menedżerska z prawdziwego zdarzenia, rozliczana i wynagradzana za osiągnięcia i realizację planów to będzie jak jest. I będzie realizowana chora i przypadkowa wizja komunikacji prezydentów miast, którzy specjalnie o tym pojęcia nie mają.

30.12 15:55:02

mieszkaniec napisał(a):

Bardzo mi się podoba jak oceniacie kwalifikacje R. Urbańczyka, M. Kopla i innych. To że kogoś społeczeństwo nie wybrało na kolejną kadencję to nie oznacza że nie ma kwalifikacji, po prostu przegrał wybry bo ktoś był lepszy i wszystko. A że tak się zapytam jakie szkoły kończyliście że was to predysponuje do stwierdzenia że M. Kopel, czy R. Urbańczyk nie ma kwalifikacji, sądzę że jeśli w ogóle wyższe to w wielu przypadkach takie prywatne, w których się płaci czesne no i szkoła martwi się aby jej studentów nie ubywało:))))) Pozdrawiam i zyczę pewnego umiaru w ocenianiu innych.

30.12 20:45:03

butthead napisał(a):

Wręcz przeciwnie, jesteśmy pełni uznania dla panów Urbańczyka i Kopla, na pewno z bólem serca odrzucili stosy ofert pracy z biznesu, aby dalej w pocie czoła rozwijać niemal doskonałą komunikację zbiorową w GOP. Chyba wyślemy laurki.

30.12 21:26:38

Drago napisał(a):

Mieszkaniec, a co Ci do mojej szkoły? Zapewniam, że nie jest ona gorsza niż Kopla czy Urbańczyka, państwowa. Tyle, że zupełnie inna branża, zatem nie ma czego porównywać. Ale mimo tego mam prawo wyrażania swoich poglądów mimo braku specjalistycznej wiedzy, którą rzekomo obaj w/w panowie dysponują. Ponad to sam napisałeś, że wygrał ktoś inny bo był LEPSZY. Dlaczego zatem ten lepszy ma nas nie reprezentować? Nie twierdzę, że Urbańczyk czy Kopel nie mają kwalifikacji, ale czas, który upłynął do tej pory pokazał, że jedyne co potrafią zrobić to podsumować dotychczasową działalność i zaplanować na przyszłość tylko to, że pasażerów i tak będzie ubywać, więc nie ma sensu nic robić. Przy takich założeniach, cała ekipa zarządzająca powinna się podać do dymisji. A tym czasem rozkłady jazdy obfitują w doskonałe przykłady marnotrawienia funduszy, stan taboru /wymagania przetragowe/ doprowadza do rozpaczy szczególnie teraz, zimą. I co? Tym się już nie ma kto zająć. Nie stoję po niczyjej stronie, ale tyle lat bezowocnej pracy świadczy o tym, że czas na zmiany.

30.12 21:28:54

viator napisał(a):

Kolego uzywający nie tylko jednego nicka, te zaczepki są nie na miejscu. O moje (jak i pozostałych dysutantów) wykształcenie się nie martw; ono zresztą nie ma tu nic do rzeczy. To nie ja zajmuje politycznej posadki, ale Urbańczyk i reszta. Ci panowie żyją m.in. z moich pieniędzy, więc mam święte prawo ich oceniać i krtykować. Wskaż zresztą MERYTORYCZNE powody dla których Urbańczyk powinien zajmować stanowisko przewodniczącego zarządu KZK GOP.

31.12 08:32:47

aso napisał(a):

memphis napisał: "Kryterium oceny działalności władz gmin i KZK GOP powinno być w zasadzie jedno - liczba pasażerów w komunikacji zbiorowej. Jeśli spada to znaczy, że zarządzenie tym systemem jest nieefektywne i nieudolne." - niestety spadek liczby pasażerów to konsekwencja wzrostu liczby samochodów, zatem spadek liczby pasażerów to w jakimś stopniu nieuchronna konsekwencja, ale istotne jest jak duży jest ten spadek i jaka jest dynamika. Możliwości finansowania komunikacji miejskiej przez gminy też są ograniczone i prognozuję, że jeszcze 2-3 lata i system nie wytrzyma finansowo, bo udział wydatków na komunikację miejską już w tej chwili w budżetach gmin jest bardzo wysoki. Dlatego ciężko będzie nakłonić gminy do znaczącego zwiększenia pracy eksploatacyjnej. Tutaj ciężką pracę teoretycznie muszą wykonać rozkładowcy, by z linii o niskiej przychodowości zdjąć umiejętnie część pracy eksploatacyjnej poprawiając ofertę na tych ciągach, gdzie może ona przyciągnąć nowych pasażerów. Dlatego, że komunikacja pełni funkcje społeczne, ale nie jest formą pomocy społecznej. Tylko, że przy obecnych rozkładowcach ja tego nie widzę... Dlatego będziemy pomalutku obserwować równię pochyłą z systematycznym zmniejszaniem pracy eksploatacyjnej oraz wzrostem kosztów ponoszonych przez gminy. Będą płacić coraz więcej za coraz gorszą ofertę.

31.12 11:33:12

aso napisał(a):

korekta: udział wydatków w małych gminach

31.12 12:59:08

butthead napisał(a):

Zakładając "nieunikniony" sukces, za trzy karta będzie wdrożona i skończą się wpływy do budżetu związku z dofinansowania unijnego. Część gmin zapewne nawet do końca nie zdaje sobie sprawę, że przez kolejne pięć lat potrzebne będzie kilkadziesiąt milionów złotych na utrzymanie systemu. W budżecie zgrabnie pozycję "wpłaty gmin uczestniczących w projekcie" w następnych latach przedstawiono w postaci niewielkich kwot (raptem 1 mln zł rocznie na wszystkich), zaś wydatki na utrzymanie są osobno - rzędu 10 mln zł rocznie. Problemem jest więc w zasadzie tylko to, że w Będzinie już za bardzo nie ma czego ciąć w tramwajach...

31.12 13:13:05

mieszkaniec napisał(a):

Cieszę się że dla was tak ważne jest i oczywiste że ktoś kto wygrał wybory jest LEPSZY, zatem zwracam uwagę że w Gliwicach wygrał je zdecydowanie Z Frankiewicz, więc wygrał jak już było napisane LEPSZY, zatem uznajecie wszelkie decyzje dotyczące też tramwajów. Na to tylko czekałem:)))) Pozdrawiam was bardzo serdecznie.
PS. Szanowni Panowie to nie są zaczepki, nikogo tu też nie obrażałem w odróżnieniu do wielu z Was, wg mnie po prostu brak wam dystansu i poszanowania cudzych poglądów, ale to tak własciwie wasz problem, bo jak akurat waszymi opiniami nie muszę się dowarttościowywać. Polecam też wczorajszy wywiad z wyborczej, znadziecie tam odniesienie do waszych poglądów.

31.12 18:08:57

DAWID napisał(a):

W końcu Henzago padł.Wrescie na lini 86 i 286 jest nowy przewoznik a jest nim PKS GLIWICE

31.12 18:55:15

memphis napisał(a):

@aso: wzrost liczby samochodów jest konsekwencją upadku transportu publicznego. Natomiast nie zgodzę się, że gmin nie stać na zwiększenie środków przeznaczanych na transport publiczny - ogromne rezerwy tkwią w środkach przeznaczanych na inwestycje drogowe, które prowadzą do dalszego uzależniania się mieszkańców od samochodów i do spadku jakości życia w regionie.

Natomiast oczywiście pełna zgoda co do tego, że w obecnym układzie i przy obecnym finansowaniu można sporo poprawić w ofercie, a co za tym idzie uzyskać lepszą ofertę za te same pieniądze, co może ograniczyć spadek liczby pasażerów.

31.12 22:58:46

YoMaHa napisał(a):

@memphis (i w zasadzie @aso też): Pierwsza sprawa - obaj macie częściowo rację, ale obaj tylko częściowo. Wzrost poziomu motoryzacji jest "w pewnym stopniu" pochodną stanu zbiorkomu, ale także "w pewnym stopniu" zjawiskiem autonomicznym. W ogóle można by było dyskutować na temat tego, czy ważniejszym wskaźnikiem jest liczba puszek na 1000 mieszkańców czy może wykonywane kilometry (i wcale nie jest to akademicka dyskusja). W każdym razie nie można wyłącznie "zwalać winy" za wzrost motoryzacji na karb działań Romario i spółki. Gdyby działali lepiej - też ludzie by kupowali nowe samochody...

Druga sprawa, czyli finansowanie. Aso ma rację, w małych gminach "wianuszka aglomeracji" udział wydatków na zbiorkom przekracza 10 % budżetu. To nienormalne, ale nikt nie wskazuje, jak wyjść z tej patologicznej sytuacji. Obawiam się, że kolejne zmiany statutu i inne działania doprowadzą do totalnego upadku komunikacji w wielu mniejszych miejscowościach, ale jakże może być inaczej, jeśli mniejsze gminy traktowane są per noga i ich jedyną rolą jest stulić ryja i płacić składki?

01.01 00:18:27

PKM Gliwice` napisał(a):

Nie wyjadę tutaj z jakimkolwiek komentarzem - bo wszystko już zostało omówione. Moja i Wasza nadzieja, że ten nowy 2011 rok przyniesie szereg zmian na lepsze, po mimo ,,starego" składu. Przy okazji chciałbym całej ekipie portalu wpk.katowice.pl oraz użytkownikom, życzyć nieustających sukcesów w 2011 roku :)

01.01 03:58:03

PKM Gliwice` napisał(a):

@DAWID - PKS Gliwice też długo nie pociągnie - ostatnio zaprzyjaźniony dyspozytor mi mówił że ma 16 aut odstawionych z powodu różnych awarii (najczęściej są zamarznięte). W PKSie jest też głośno że KZK GOP nie przedłuży już umowy na wykonywanie ich linii - ale to tylko spekulacje.

01.01 04:00:55

Piotrek napisał(a):

Mieszkaniec, demokracja polega na tym, że chociaż większość (w przypadku Gliwic niecałe 20% mieszkańców) wybrało Frankiewicza, to mam prawo mówić i pisać rzeczy, które - moim zdaniem - są prawdą o tym panu, a nie podlizywać się jak ciemna masa, która go wybrała. Nawiasem mówiąc, ta ciemna masa w większości nie korzysta z komunikacji miejskiej, rozmawiałem z ludźmi i wiem, że głosowali na niego głównie auciarze. Co do poszanowania cudzych poglądów, jakoś nie zauważyłem tego nigdy w aroganckich wypowiedziach Zygmunta F.
Gdyby zwolennicy tramwajów mieli takie układy z możnymi i środki na propagandę jak Franek, to już dawno wylądowałby na taczce, czego mu serdecznie życzę, amen.

01.01 10:18:51

Kierowca napisał(a):

U Zagozdy na bazie trwaja kasacje wszystkich busów dzisiaj tam byłem w jednym tygodniu skasował np: Neplan# 28 i #2651 dwie Setry# 07 i #7041 Man# 03

01.01 15:59:48

olaf napisał(a):

autobusy powinno kupować się centralnie. jak w warszawie. hasło woj śląskiego. Kupujemy 300 autobusów w leasingu na
8 lat. a kontrakty na obsługę linii właśnie na taki okres.
żaden przewożnik nie zarobi na nowe wozy przez 4 lata za stawkę 5 zł za km, przy cenie 5 zł za litr ropy.

01.01 19:19:23

Daro85 napisał(a):

@olaf:"żaden przewożnik nie zarobi na nowe wozy przez 4 lata za stawkę 5 zł za km, przy cenie 5 zł za litr ropy." Stawki przewozowe nie są stałe- podlegają aktualizacji o wskaźnik inflacji podawany przez GUS. I to ztcp nie wskaźnik ogólnej inflacji w całej gospodarce, tylko o wskaźnik inflacji w określonym sektorze.

02.01 10:52:11

P Śl napisał(a):

@Daro85: MZKP i KZK aktualizuja zapewne o ten sam w wskaznik, wiec chyba jednak ogolny.

02.01 23:11:11

andrzejh69 napisał(a):

niech sobie Pan Urbańczyk przecyzta :
http://transinfo.pl/text.ph...
zamiast ślepo wierzyć we własne słowa

03.01 12:33:35

Daro85 napisał(a):

O jaki ogólny ;). W umowie masz wpisane o jaki ;)

03.01 12:47:21

camo napisał(a):

Urbańczyk niech lepiej się nie kompromituje i przestanie pie... o dupie marynie. Nie ma zielonego pojęcia o komunikacji, bo niby jakie może mieć jeżdżąc służbowymi Oplami... Za takie pieniądze możnaby mieć znakomita komunikację, jednak trzeba robić normalne przetargi konkurencyjne jak w całej Polsce, a nie faworyzować dziadostwo , miernotę i bylejakość w wykonaniu naszych znakomitych PKM-ów. A tak na koniec to niby jaki jest PKM w Zabrzu według wiedzy pana przewodniczącego...?

03.01 14:16:17

PKM Gliwice` napisał(a):

@camo - W Zabrzu jest PKM i PKS Gliwice, Transkom i jeszcze kilka badziestw :D moim zdaniem to powinien być PKM w Zabrzu. Przecież w Zabrzu jest oddział politechniki, DMiT - gdzie są organizowane duże koncerty i Castingi na różne programów ważnych telewizji. Miasto jest wysoko rozwinięte, a nie może mieć własnej zajezdni? No i zastanawia mnie jedna rzecz - i to od dłuższego czasu. Jak to jest że Zabrze do wozów nie dokłada ani grosza (pomijając kilka Manów NL22x i Ikarusa z automatem) a na 81, 156 i 617 jest ciągle sama niska podłoga, po mimo że np. na 81 w dni robocze niska podłoga ma obsługiwać około 65% wszystkich kursów? :] Podobnie jest też z linią 7. Często widzę na niej SU18.

04.01 14:30:25

Rekin napisał(a):

@YoMaHa - wskaźnik motoryzacji nie ma bezpośredniego przełożenia na liczbę pasażerów zbiorkomu, jeśli miasto zadba o ograniczenia ruchu drogowego w centrum. A pierwsze ograniczenie powinno dotyczyć parkowania pracowniczych i urzędniczych samochodów w strefie płatnej w godzinach pracy w celu udrożnienia jej dla interesantów i klientów.

05.01 11:58:40

YoMaHa napisał(a):

@Rekin: Ma. Statystyki mogą co prawda wykazywać różną intensywność tej zależności, ale niezależnie od długości i szerokości geograficznej wzrost liczby samochodów przekłada się na mniejszą liczbę pasażerów w komunikacji zbiorowej i odwrotnie, zwiększanie liczby pasażerów komunikacji zbiorowej jest skorelowane 'ceteris paribus' ze zmniejszaniem wskaźnika motoryzacji.

05.01 23:25:44

jaWiemaWy napisał(a):

A teraz panowie pytanie dnia. Co stanie się z odchodzącym prezesem PKM-u Katowice?

08.01 09:38:50


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!