Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaj, który podzielił Śląsk

25.06.2010

Tagi: KZK GOP, Tramwaje Śląskie, prasa, rozkład jazdy – Dodał: Krzysztof Bojda

mkg/mtom,
TVN24, 25.06.2010


Przez ponad 50 lat tramwajem nr 9 w aglomeracji śląskiej można było dojechać z Bytomia przez Rudę Śląską i Świętochłowice do Chorzowa. Teraz w ramach bezpieczeństwa trasę skrócono tylko do Rudy Śląskiej, a mieszkańcy narzekają, że tracą na przesiadkę czas, pieniądze i nerwy.


Katowicki Komunikacyjny Związek Komunalny tłumaczy, że zmiana trasy podyktowana była bezpieczeństwem. - Kiedy tramwajarze zwracają nam uwagę na to, że są problemy, że jest blokowanie odcinka jednotorowego przez inne linie, no trzeba było to rozwiązanie znaleźć - tłumaczy Krzysztof Sobański z KZK.

Z "9" do "10" nie jest łatwo

Chodzi o dziewiątkę - tramwaj, którym pasażerowie od ponad pół wieku mogli bezpośrednio poruszać między Bytomiem, Rudą Śląską, Świętochłowicami i Chorzowem.

Dziś żeby taką trasę pokonać konieczna jest przesiadka do tramwaju nr 10 i drugi bilet. Przejazd zamiast 2,6 zł kosztuje więc 5,2 zł.
- Trzeba pamiętać, że my mamy oprócz tych biletów jednorazowych bardzo szeroką paletę atrakcyjnych biletów czasowych. Począwszy od biletu godzinnego, rozpoczynając, więc ta uciążliwość według naszych badań tak duża nie jest - przekonuje Sobański.

Ale z dziewiątki zdążyć na dziesiątkę bywa trudno. - Ciekawe czy prezes KZK GOP jechał przynajmniej 9 i 10. Niechby się tak przejechał, to niech zobaczy jak to jest w rzeczywistości - mówi jeden z pasażerów, który często jeździ tą trasą.

Do KZK protesty pasażerów już dotarły. - Jest szansa na zmianę. Zależy to jednak w dużym stopniu od przedsiębiorstwa tramwajowego, kiedy uzgodnimy z nimi technicznie nowe rozwiązania rozkładowe - mówi Sobański.

» Obejrzyj materiał filmowy w serwisie internetowym TVN24

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

eM napisał(a):

Pewnie ten komentarz nie przejdzie, ale spróbuje. Powiem tylko tyle, że KZK GOP ma nowego c***a - nazywa się Sobański [komentarz zmoderowano]

25.06 23:57:47

Piotrek napisał(a):

Już widzę tą bardzo szeroką paletę atrakcyjnych biletów czasowych od godzinnego rozpoczynając ... a na kwartalnym kończąc :) Normalnie śmiech na sali.
Bilety 15, 30, 45 minutowe to już dla KZK kosmos.

A KZK gratulujemy pana Sobańskiego - za takie ciśnięcie kitów i robienie wała bez dwóch zdań premia się należy.

26.06 01:32:24

102n@ napisał(a):

A ten Sobansky to kto? Nowy niedorzecznik KZK?

26.06 06:49:21

zonk napisał(a):

Jak wam mówię, że po wakacjach mieszkańcy Rudy Śląskiej będą mieli okazję przesiąść się do jakże atrakcyjnego niskopodłogowego autobusu jadącego do Chebzia PKP. A jeśli chodzi o linię 10... pasażerowie będą mieli okazję przesiąść się do atrakcyjnego niskopodłogowego autobus jadącego AŻ do dworca w Chebziu. :P

26.06 07:31:39

memphis napisał(a):

Krzysztof Sobański jest p.o. Z-cy Dyrektora ds. Przewozów i Naczelnikiem Wydziału Zarządzania Jakością Usług Przewozowych.

26.06 07:38:40

WDR napisał(a):

Memphis powiedz mi gdzie oni go znalezli? O czym on pierdzieli? Jakie wzgledy bezpieczenstwa? Wedklug tego kre... tramwaj z numeracja dwucyfrowa jest bezpieczniejszy od tramwaju z numeracja jednocyfrowa, bo tam sie nic innego nie zmienilo. No fakt 9 i 10 juz nie jezdzi naladowana do granic mozliwosci, teraz wszyscy maja miejsca siedzace. Mam nadzieje ze te jego "p.o." zakonczy sie wypadem z firmy i wilczym biletem.

26.06 08:53:38

martinez1948 napisał(a):

Przeciez wszyscy dobrze wiedza ze zrobili 2 linie bo za duzo ludzi jezdzilo 9 pomiedzy wirkiem a godula.Teraz niema tak duzo ludzi to maja pretekst zeby ograniczyc kursowanie a potem zlikwidowac.Ludzie piszcie pisma,maile do urzedu to moze sie wycofia z tej decyzji.w koncu to komunikacja jest dla ludzi a nie na odwrót.

26.06 10:49:39

adam86 napisał(a):

Buahaha, co za bzdury, sobański jak zwykle nie rozumie o czym mówi.

26.06 11:33:01

metiu napisał(a):

ale teraz na 9 i 10 jeżdżą żelazka i to chyba jedyny plus.

26.06 12:38:28

P Śl napisał(a):

lol leże pod stolem i zwijam sie ze smiechu :] Bardzo szeroka, atrakcyjna paleta biletów - polecam, zobaczcie sobie jak on wypowiada te slowa, sam nie wierzy w to co mowi, a ten jego tekst to chyba na Barbary 21a robi za najnowszy dowcip ;). Zrobienie z tramwaju co 20 minut tramwaj co 15 minut, dzieki czemu na kazdej mijance trzeba odstac po 5 minut. Pasazer powinien skakac z radosci, ze jego tramwaj jezdzi czesciej. No jak to zostanie w obecnej formie to wkrotce bedzie trzeba zaczac akcje "Ratujmy tramwaje w Rudzie Śląskiej, a moze juz nalezy zaczac to robic ?

26.06 13:23:07

Ctulhu napisał(a):

Dzięki takim "mądrym decyzjom" coraz więcej ludzi zacznie brać udział w akcji "Zmień KM na wóz".

26.06 13:35:06

eM napisał(a):

Atrakcyjna oferta biletowa począwszy na bilecie godzinnym no i na tym skończył pajac jeden.
A bezpieczne to jest przesiadanie w tych chaszczach na Chebziu.
Swoją droga autorka materialu ewidentnie naprowadzała rozmowe z pasazerami na określony tor. Trzeba chyba do niej napisać, o owym bezpieczenstwie i szerokiej ofercie biletów.
TVN24 - zaskoczyło mnie to.

26.06 14:13:04

obeznany napisał(a):

Pan z KZK nie powie przecież, że z powodu pomysłów swoich pracowników wdraża się coraz bardziej niedorzeczne rozwiązania, bo tym samym musiałby przyznać się do błędu. Nie powie też, że zamiast wydawać pieniądze na publikacje na kredowym papierze opisujące, jakie to KZK jest super, należałoby po prostu zrobić jakąkolwiek najprostszą choćby kampanię promocyjną informującą pasażerów o ważności biletu przez godzinę. No po co, skoro jakoś się toczy, a kasa leci - odpowiedzcie sobie sami po co się wysilać. Kto go zwolni - przełożeni, jeszcze bardziej niekompetentni?

26.06 15:58:09

butthead napisał(a):

@P Śl: Już dwa lata temu przy okazji dwunastki akcja "Ratujmy tramwaje!" objęła także Rudę Śląską...

26.06 16:03:17

XXX napisał(a):

Kzk Gop po prostu dzieli trasy żeby więcej zarobiła na biletach proponuję jeszcze linie 6 podzielić na 3 części Petla Wrocławska -Pl Sikorskiego potem Pl Sikorskiego -Stadion Śląski i potem Tramwaj do Katowic z Pod stadionu i proponuję numeracje Bezkolizyjną trzy cyfrową.

26.06 20:43:47

nador napisał(a):

@WDR: Nie słyszałem, by ktokolwiek z KZK GOP wyleciał z wilczym biletem...

26.06 23:06:51

Ł. M. P. P. napisał(a):

To jest podobnia sytuacja jak w Gliwicach, tyle że tutaj przesiada się z tramwaju na tramwaj. Jednak tutaj trzeba skasować kolejny bilet. W tej sytuacji ta budka gastronomiczna na pętli w Chebziu powinna postarać się o koncensję na sprzedaż alkoholu. W końcu po kilku piwach ogólnie ludziom przestaje się spieszyć. ;-)

27.06 01:03:14

SK napisał(a):

Nie jestem zwolennikiem tramwajów ale wydaje mi się że KZK GOP chce zlikwidować wszystkie tramwaje a póxniej na ich miejsce wybudować od podstaw nowe linie tak żeby pasażerom było już super łatwo no i żeby było bezpiecznie.Za unijne pieniadze kupi się nowe wagony a wtedy to już całkiem bedzie ok.Czas realizacji około 3 wieki ale warto poczekać.Wtedy też bedzie obowiązywała ta cała gama biletów czasowych.Rozmawiałem kiedyś z Sobańskim ale to było dawno-myślałem wtedy że jego głupota sięgnęła szczytu-pomyliłem się!!!On jest autorem wielu publikacjo na temat komunikacji na Śląsu-poczytajcie.Jedna z nich była kiedyś na stronie KZK

27.06 09:03:21

butthead napisał(a):

@Ł.: Nie trzeba kasować kolejnego biletu, tylko kupić godzinny. Tylko trzeba o tym wiedzieć, a nie każdego pasjonuje czytanie zapisków drobnym druczkiem.

27.06 12:07:19

M. napisał(a):

@SK Masz rację, KZK GOP chce zlikwidować wszystkie tramwaje! Obawiam się, że potem powoli z naszych ulic będą znikały autobusy i to wszystko co zwane było kiedyś komunikacją. Wracając do tego pana z KZK GOP, my pasażerowie potrzebujemy na chwilę obecną czynów (w dobrym kierunku), nie publikacji!!! Widząc to co stało się z 9, mam wątpliwości co do umiejętności tego Pana i jego kompetencji.

27.06 12:25:19

Bodzio napisał(a):

@butthead - z tym biletem godzinnym to nie jest tak do końca. Co z tego, że nawet pasażerowie będą w stu procentach doinformowani o zaletach tego biletu, skoro przeciętny pasażer nie jest w określonych przypadkach w stanie skalkulować czasu przejazdu ( tzn. czy rzeczywiście zmieści się w godzinie ). Nie każdy przed podróżą siądzie przed komputerem i będzie godzinę analizował rozkłady jazdy, żeby się przekonać o celowości zakupu biletu godzinnego. To po pierwsze, a po drugie bilet godzinny kosztuje już 4 zł, a nie 2,60. "Dziewiątką" można było poprzednio dojechać z Bykowiny do Goduli za 2,60, teraz co najmniej za 4 zł.

27.06 16:11:50

Piotrek1 napisał(a):

Cóż, wypada mi się tylko podpisać pod wypowiedziami dotyczącymi ilorazu pana Sobańskiego. Akurat znam osobiście kogoś, kto od kilkunastu lat dojeżdżał dziewiątką z Bytomia na Wirek. To co powiedział, nie przeszłoby na forum.

27.06 19:08:45

aso napisał(a):

Niestety linia nr 9 ze swoim 20-minutowym interwałem nie pasowała do koncepcji autora rozkładów jazdy o wdrożeniu 15-minutowej częstotliwości na całej środkowej i zachodniej części sieci tramwajowej, a jednocześnie układ mijanek nie pozwalał na stosowanie częstotliwości 15-minutowej na starej trasie 9-tki, stąd rozdzielenie linii na dwie trasy (za drugim podejściem do rozkładów jazdy już lepiej udało się trafić w mijanki), by pasowało pod "wizję" autora. A wyjaśnienie o punktualności - no cóż - coś trzeba było powiedzieć... A że wyjaśnienie są przekonywujące dla reszty niczym alibi Kramera w Vabanku dla komisarza Przygody - taka rzeczywistość. Przykład Gliwic pokazuje, że właściwie można powiedzieć cokolwiek, by tylko dobrze odwrócić przysłowiowego kota ogonem, niezależnie jak "prawda ekranu" ma się do "prawdy czasów".

27.06 21:47:06

zonk napisał(a):

To może Ruda Śląska mogłaby wziąć trochę pieniędzy, napisać dokument o dofinansowanie z Unii i na trasie dziewiątki dobudować drugi tor gdzie się da, bo ten układ torów wybitnie utrudnia funkcjonowanie tramwajom.

27.06 23:59:53

andrzejh69 napisał(a):

Daremne niekompetentne KZKGOP, rozpierdzielą całą komunikację na Śląsku, a jak nie będzie dobrej KM to i region zacznie podupadać, co zresztą już się dzieje. Ze wszystkim mają problem, a po co na siłę ma być na9+10 czy 9 co 15 minut? Niech zostanie co 20 jeżeli nie można inaczej.

28.06 08:32:34

adam86 napisał(a):

@aso: to nie tylko chodzi o 15 minutową częstotliwość, ale o uwalenie 31. Nie wiem czy aby do tej 9 bytom dopłaca mniej niż do wcześniejszego 31.

28.06 21:29:15

butthead napisał(a):

Nawet jeśli wyszło trochę więcej, to zostało zniwelowane ostatecznym wycięciem 30-tki. A jeszcze 18-tka jest do ograniczenia. Ciekawe swoją drogą ile będzie trwało to kursowanie niepasujących teraz do siebie 9 i 5/18. Dla KZK to pewnie nie jest problem, wszak w różne strony jadą ;-)

28.06 22:14:22

Gojira napisał(a):

@adam86: wątpie - z tego co się orientuję 9 jeździ z taką samą częstotliwością co 31, mało tego kursuje dłużej (nie kończy kursów gdzieś koło 19:00), więc na likwidacji 31 praktycznie nie zyskano żadnych kilometrów. Jeśli zaś chodzi o odcinek samej 9 też nic nie zyskano - wręcz przeciwnie, teraz 9 kursuje częściej. Dla Bytomian w zasadzie to pozytywna zmiana. Do tego uzyskano połączenie dwóch dzielnic: Stroszka i Szombierek. Pomimo wszystko uważam tę zmianę za niekorzystną, a bardziej korzystne dla Bytomian połączenie można było osiągnąć 30+31 (z utrzymaną częstotliwością 31).

29.06 09:33:15

P Śl napisał(a):

@Gojira: To moze najpierw sie przejedz tym, a potem pi..dol glupoty.

29.06 19:46:59

Gojira napisał(a):

@P Śl: przejechałem się, ale prawdę mówiąc w ogóle nie mam pojęcia do czego się odnosisz?! Napisałem suche fakty.
Podejrzewam, że chodzi Ci o zdanie: "Jeśli zaś chodzi o odcinek samej 9 też nic nie zyskano - wręcz przeciwnie, teraz 9 kursuje częściej." - pisząc ODCINEK SAMEJ 9 miałem na myśli odcinek Bytomski. Cała moja wiadomość dotyczyła odcinków Bytomskich. Gdybyś raczył zauważyć moja wiadomość była odpowiedzią na rzekomy zysk finansowy Bytomia na owej sytuacji.

29.06 23:05:18

butthead napisał(a):

Na 9-tce były cztery wagony na godzinę i nadal są - różnica tylko o tyle, że ten czwarty obecnie inaczej płatny. Nietrudno się jednak domyślić, że zmiany sumarycznie obciążenia budżetów zwiększyć nie mogły, bo by się gminy na to zwyczajnie nie zgodziły.

29.06 23:59:13

adam86 napisał(a):

@gojira: zapomniałeś, że wozokm 9 nie równa się wozkm 31.

30.06 21:30:56

KL napisał(a):

Dwa miesiące temu przywrócono stary układ. Czyżby...? Tradycji stało się zadośc: 9 kursuje co 20 min tylko z całkowitą zmianą rozkładu. 31 kursuje w miarę tak jak dawniej, tylko o minutę później. Ale na 9 nie kursują rozkładowo składy, tylko same solówki. Na 31 nie kursują żelazka, tylko najstarsze graty w całej zajezdni (np. #708)(w dni robocze). Jak jedzie żelazko, to jest święto. Plus po zmianie rozkładów 1 marca 9 jedzie dokładnie 2 minuty przed 5. Nie mówiąc o "zawieszeniu" (czytaj: likwidacji) 30 i 35. Ogólnie linie 5,9,18,30,31 oraz 35 zostały jak zawsze zmienione na gorsze.

04.04 19:41:26

marian ruda śl. napisał(a):

moim zdaniem linie 9 powinni przebudować na dwu torową a jest taka możliwość. Faktem jest to że to inwestycja dość kosztowna i przy władzach obecnie panujących jest to nie możliwe niestety.
I wtedy można by było nawet wydłużyć linie 18 do rynku w Chorzowie (tak jak jeździ 9) i w ten sposób pasażerowie mieli nawet co 10 minut połączenia od Chebzia do Chorzowa. Ale to tylko marzenia nierealne do spełnienia.

05.04 14:43:04


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!