Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaje Śląskie zamawiają używane wagony

29.05.2010

Tagi: Tramwaje Śląskie, tabor, inwestycje – Dodał: Piotr Wiśniewski

21 maja 2010 r. w Biuletynie Informacji Publicznej spółki Tramwaje Śląskie S.A. ukazało się ogłoszenie o zamówieniu na dostawę 10 sztuk używanych wagonów dwukierunkowych. Zamówienie publiczne prowadzone jest w trybie negocjacji, a wagony mają zostać dostarczone w ciągu 3 miesięcy od daty podpisania umowy.


Kryteria oceny ofert stanowią cena (80%) oraz jakość (20%). Zamawiający wymaga, aby wagony były trójczłonowe, wysokopodłogowe oraz sprawne technicznie. Poniżej prezentujemy wybrane parametry wymienione w opisie przedmiotu zamówienia:
- odbierak prądu umiejscowiony na dachu środkowego członu i posiadający napęd elektryczny,
- wyposażenie w piasecznice,
- oświetlenie zewnętrzne wagonu w postaci świateł mijania, drogowych i pozycyjnych dla obu kierunków,
- długość 26-28 m, a szerokość 2,3-2,4 m,
- napęd wykorzystujący rozrząd pośredni stycznikowo-oporowy, realizowany automatycznie według wielkości zadanej joystickiem przez motorniczego,
- silniki trakcyjne prądu stałego, komutatorowe.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

Zamieszczone w ogłoszeniu cechy, jakie powinny posiadać zamawiane tramwaje dość jednoznacznie wskazują na testowany zimą w Katowicach wagon Düwag Pt z Frankfurtu nad Menem. Świadczy o tym chociażby wymóg umiejscowienia pantografu na środkowym członie (rozwiązanie niespotykane w żadnym ze sprowadzonych dotychczas do Polski używanych wagonów tramwajowych) oraz brak wzmianki o kierunkowskazach, których Pt nie posiadają (miałyby zostać zamontowane dopiero po zakupie, podczas "polonizacji" pojazdów). Jedyną wątpliwość budzi długość pudła wagonu, która nie może przekraczać 28 metrów - według naszych danych Düwag Pt jest o 72 cm dłuższy, jednak różnica ta może wynikać z faktu, iż przy ocenie parametrów technicznych nie bierze się pod uwagę sprzęgów wystających poza obrys nadwozia.

Czytaj więcej o testach wagonu Pt:
» Düwag Pt - wagon z Frankfurtu na testach w Tramwajach Śląskich
» Testy z pasażerami wagonu Düwag Pt
» Testy Helmuta wypadły pozytywnie (z prasy)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Arek napisał(a):

Wszystko fajnie ale gdyby to jednak były niskopodłogowe by było lepiej

29.05 21:55:30

treeboor napisał(a):

Ciekawe, gdzie to będzie jeździło!?

30.05 09:34:46

Pan G. napisał(a):

Zapewne będzie to Zawodzie, bo lepsze okazy TŚ tam daje (żaden karlik nie jest gdzie indziej) bo ponoć lepsze torowisko, przecież każdy powód jest dobry by wszystko miało Zawodzie...

30.05 14:53:06

ślazak napisał(a):

PANOWIE I PANIE te wagony mają być przedewszystkim wykorzystywane przy przebudowach torowisk na odcinkach jednotorowych nie posiadających pętli. Jeśli nawet będą na stanie RK-2 ZAWODZIE to będą eksploatowane w całej firmie więc także w RK-1 BĘDZIN i RK-3 GLIWICE/BYTOM jeśli zajdzie taka potrzeba. Co do KARLIKÓW 116Nd zostały zakupione do osługi l.6 i tak są eksploatowane choć kursują także na l.16. Pare lat temu podczas ostrej zimy były ze względów tech eksploatowane na l.20. Pare lat wstecz paru pracowników zaplecza podniosło temat wykonania nocnych próbnych jazd po innych liniach tramwajowych RK-2 i RK-1. NIESTETY skończyło się na obietnicach przeanalizowania tematu.

30.05 19:54:14

Pan G. napisał(a):

To ja szanownemu Panu powiem że Konstale 111N też miały tak jeździć. Ale jeżdżą liniowo. Sądzę że i tak się stanie z Niemcami. Osobiście mam lepsze o nich zdanie niż o rodzimych Konstalach. Nieraz widzę że 111N jeździ jako skład (T3, T4) bądź solówka (T35). Oczywiście jak jest potrzeba to są gdzie trzeba, ale są TEŻ codziennie eksploatowane. Czemu z kolei miały iść na linię T6, a nie na przykładowe T4 bądź T3?

01.06 18:59:59

ślazak napisał(a):

żadna firma nie pozwoli sobie na komfort zakupu wagonu a nastepnie na jego postój i wykorzystanie wtedy gdy zajdzie taka potrzeba.Tak jest ze 111 i tak też będzie z tymi które zostaną zakupione. Dlaczego na 6 a nie na 3 lub 4 to proste taki był projekt budowy lini 6 takie wymagania względem taboru i jego zakup.

01.06 20:20:17

insp. Kwasniak napisał(a):

Dźwiga mnie, jak widzę ten kompleks niższości motorowych z innych zajezdni niż Zawodzie... Zawodzie to, Zawodzie tamto...
Jest dość oczywiste, że - w każdym przedsiębiorstwie, dalece nie tylko w TŚ - najlepszy tabor kieruje się do najbardziej centralnych rejonów i na główne szlaki. Dlatego też logiczne, że Citadisy obsługują linie 6 i 16, a nie jakieś pipidówy typu Mikulczyce, Stroszek czy inny Kazimierz.

03.06 12:12:18

Zabrzanin napisał(a):

Sam pan jest pipidówa!

03.06 15:17:27

Pan G. napisał(a):

Aha... Rozmawiamy z kimś z centrum. Dla mnie powinny być takie spółki jak Tramwaje Bytomskie Tramwaje Zabrzańskie... Bo szlag mnie trafia jak widzę wychwalanie Zawodzia.

06.06 10:25:19

ślazak napisał(a):

insp.K to jakaś niemota niewiele wie a jeszcze się mądrzy. Zawodzie jako jedyny rejon nie dostało zmodernizowanej 105 w POZNANIU ma też mniej wagonów 105NA/2K w tym ani sztuki z wcześniejszych modernizacji które wykonał CHORZÓW i BĘDZIN plan remontów wagonów dla rk2 też jest mniejszy niż do innych rejonów komunikacyjnych WIĘC BEZ OBAW RK1 I RK3 SZYBCIEJ ODMŁODZĄ SWÓJ TABOR NIŻ ZAWODZIE POZATYM RK2 MA O KLASE GORSZYCH MOTORNICZYCH NIŻ INNE REJONY W KTÓRYCH NIEMA ZJAZDÓW NA WYMYŚLNE AWARIE

06.06 13:03:17

Zabrzanin napisał(a):

Jakim cudem poprzez modernizację/remont da się odmłodzić tabor? :D

06.06 18:41:15

wb napisał(a):

Przetarg przedłuża się,czyżby pojawiła się konkurencja?np.Duewag/LHB TW6000 z Hannoweru? Parametry podobne. Niektóre są odstawione.

10.06 19:36:21

wb napisał(a):

Tramwaj Pt (pomarańczowo-beżowy) widziany już wczoraj na lawecie. Źródło: frankfurter-nahverkehrsforum.de

27.09 17:13:08

butthead napisał(a):

"Fein, als fort mit dem Schrott." :>

27.09 22:13:14


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!