Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Otwarcie ofert w przetargu na pakiet katowicki

11.03.2010

Tagi: przetarg, KZK GOP, PKM Katowice – Dodał: Jakub Jackiewicz

11 marca 2010 r. odbyło się otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na pakiet 59 linii autobusowych w centralnej części obszaru KZK GOP.


W połowie stycznia KZK GOP ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na 59 liniach komunikacji miejskiej w centralnej części aglomeracji katowickiej.

» Czytaj więcej o postępowaniu w artykule "Pakietów ciąg dalszy - czas na Katowice"

11 marca był terminem składania ofert, odbyło się też otwarcie ofert. Zaskoczenia nie było - złożona została tylko jedna oferta, dotychczasowego przewoźnika, czyli PKM Katowice.

W poprzednich artykułach omawiających poprzednie pakiety przetargowe zwracaliśmy uwagę na to, że KZK GOP podał do publicznej wiadomości informację o maksymalnej kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferenci znając tę kwotę mogą kalkulować stawki zbliżone do maksymalnych (przekroczenie tej kwoty skutkuje bowiem unieważnieniem postępowania). Jest im tym łatwiej, że konstrukcja tych przetargów uniemożliwia złożenie ofert przez kogokolwiek innego oprócz dotychczasowych wykonawców (czyli komunalnych PKM-ów). Skutkiem tego jest zawyżanie stawek, bez możliwości ich rynkowej weryfikacji.

W przypadku pakietu katowickiego wydawało się, że będzie inaczej. Uchwały Zarządu KZK GOP w sprawie zatwierdzenia specyfikacji do tego postępowania (zawierającej również kwotę na sfinansowanie zamówienia) nie zamieszczono bowiem w Biuletynie Informacji Publicznej. Na wniosek o jej udostępnienie otrzymaliśmy odpowiedź, że treść tej uchwały zawiera informacje, które nie mogą być udostępnione przez terminem otwarcia ofert oraz, że przedmiotowa uchwała "zostanie udostępniona niezwłocznie po dokonaniu czynności otwarcia ofert". Jednak praktyka znów pokazała, że KZK GOP nie uczy się na swoich błędach, nie respektuje przepisów prawa i nie szanuje publicznych pieniędzy. Otóż uchwała wraz z kwotą maksymalną została jednak udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej przed terminem otwarcia ofert - dokładnie 5 marca 2010 r.

» Uchwała nr 1/2010 Zarządu KZK GOP z dnia 5 stycznia 2010 r.

Co oznacza ta sytuacja? Umożliwiła ona przygotowanie przez PKM Katowice oferty w której cena oferty jest prawie identyczna z kwotą, która jest podana jako maksymalna.

Pakiet katowicki (centralny)

Linie: 0, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 30, 43, 44, 48, 50, 66, 70, 72, 74, 76, 77, 108, 109, 110, 115, 130, 133, 138, 149, 162, 170, 177, 190, 193, 196, 212, 238, 296, 297, 615, 632, 653, 657, 662, 673, 674, 675, 688, 689, 804, 812, 830, 910, 911, 931, 974, 905, 906, C-5, C-7, C-8, C-9.

Maksymalna kwota jaką KZK GOP zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
346 683 745 zł.
Jedyny oferent - PKM Katowice.
Cena oferty brutto: 346 674 222 zł.
Stawki jednostkowe netto: 4,94 zł za tabor B i 5,65 zł za tabor C.

Jeśli oferta spełni wymogi formalne KZK GOP udzieli zamówienia wymienionemu wyżej przewoźnikowi. Będzie on obsługiwać linie przez 4 lata.

Szczegóły oferty, zgłoszonego taboru oraz komentarz redakcji - już wkrótce.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

rifi napisał(a):

to znaczy że linie pozostają w pkm katowice?

11.03 14:53:31

Cezar napisał(a):

Niestety za tak wysoką kwotę pojedziemy głównie starymi, nieogrzewanymi Ikarami... szok - jawne złodziejstwo.

11.03 16:38:10

chris napisał(a):

Czy oznacza to prawnie wszystko OK. Żadna instytucja nie może podważyć tego że oferent znał maksymalną kwotę zamówienia przed otwarciem ofert? Przecież to jest działanie na szkodę publicznych pieniędzy. I za takie coś powinny być wyroki. Co na to NIK ?

11.03 17:13:55

Piotrek napisał(a):

Z niecierpliwością otwarłem ten temat i nawet nie wiecie jakim zaskoczeniem dla mnie było zwycięstwo PKM-u Katowice.

11.03 20:12:55

Julka napisał(a):

KZK GOP to poprostu SZAMBO;/

11.03 20:35:33

q napisał(a):

Przecież PKM-y należą do miast, a w KZK GOP zasiadają ich włodarze, więc co w tym dziwnego, że konstruują przetargi dla "swoich". Z drugiej strony i tak nie ma szans, że jakiś inny przewoźnik poza PKM obsłuży tyle linii na raz.

11.03 21:49:41

butthead napisał(a):

@q: Żelazna logika, nie ma co ;)

11.03 21:57:01

aso napisał(a):

@q: "Z drugiej strony i tak nie ma szans, że jakiś inny przewoźnik poza PKM obsłuży tyle linii na raz" - jeżeli tak skonstruowane są warunki przetargu, że nikomu innemu nie będzie opłacało się przystępować, to na pewno nie ma szans.

11.03 22:51:07

podlesianin napisał(a):

Ale wracając do tego PKMu i do tych ludzi co mim zarządzają, to może w końcu ktoś tam podejmie szybkie decyzje w spawie leasingu autobusów bo przecież teraz mają taką podstawę.

12.03 11:29:51

Piotrek napisał(a):

@q: Dla PKM-u mogą jeździć podwykonawcy za odpowiednio niższą stawkę. I PKM na takim "nicnierobieniu" też zarobi sobie troszkę. Ogólnie to co dzieje się w KZK plus podwyżki i wybitna (lub ambitna) kampania reklamowa woła o pomstę do nieba.

Boże, widzisz KZK-GOP i nie grzmisz???

12.03 12:31:20

SK napisał(a):

Już jest o jakieś dziesięć lat za późno żeby cokolwiek zrobić z KZK.Nie ma szans na zmiany lub na likwidację.Przepadło.KZK mydli ludziom oczy konkursami,Sznupkami,Daj się złapać z biletem itd itp.Tymczasem na końcowych przystankach kierowcy nie mają się gdzie za przeproszeniem odlać ale KZK wychodzi z założenia że to nie ich działka.Wystarczy na końcowym przystanku Ligota akademiki zaglądnąć do lasu i wszystko będzie jasne.Brak słow.Zaptajcie ile KZK płaci członkom zgromadzenia za walne i jak często się ono odbywa.Później przeliczcie to na kasę a kasę na punkty na końcowych przystankach które ułatwiły by życie kierowcom.

12.03 18:09:29

MZK Prutków napisał(a):

Mam nadzieje że K.M. padnie:-)

13.03 09:27:42

SK napisał(a):

Witam!
Jeszcze raz pozwolę sobie zabrać głos odnośnie KZK.Otóż teraz wielki szum robi sie wokół dynamicznej zapowiedzi przystanków w komunikacji ale nie wiem czy pamiętacie że taki system funkcjonował już u nas w tramwajach ale to było prze tym nii tramwaje zaczęły funkcjonować w ramach KZK.Wtedy obowiązywał inny bilet na tramwaj i autobus,Może i było to troszkę uciążliwe dla pasażerów ale myślę że każdy wiedział że musi kupić inny bilet na tramwaj a inny na autobus.Teraz mamy wspólny bilet a wzamian tramwaje i infrastrukturę jak po II wojnie,ubywa linii a wszystko po kontrolą KZK

14.03 06:56:42

camo napisał(a):

Polityką prowadzoną przez KZK GOP odnośnie m.in. pakietów to powinna chyba zainteresować się już prokuratura.... Z plusa takiej sytuacji, jaki mogę się doszukać to chyba tylko PKM Katowice będzie miał wkońcu więcej pieniędzy na "nowy" tabor i pokuszą się może o kolejne przyzwoite zakupy.

19.03 22:11:52


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!