Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wciąż czekamy na wspólny bilet

11.01.2010

Tagi: KZK GOP, kolej, bilety – Dodał: Krzysztof Bojda

W obszarze GOP-u wciąż brak zintegrowanej oferty taryfowej umożliwiającej przejazd na jednym bilecie pociągami regionalnymi oraz środkami komunikacji miejskiej największego organizatora, czyli KZK GOP. Z publikowanych wypowiedzi wysokiego szczeblem przedstawiciela Związku wynika, że od wdrożenia oferty dzieli nas niewiele - kiedy zatem powrót ATP?


Wiodące ośrodki miejskie w kraju dostrzegając potencjał kolei aglomeracyjnej wprowadzają nowoczesne zintegrowane oferty taryfowe umożliwiające przejazd na podstawie jednego biletu zarówno pociągami regionalnymi, jak też i komunikacją miejską (a czasem także podmiejską). Z korzyści wynikających ze wspólnego biletu korzystać mogą m.in. pasażerowie w regionie stołecznym (wspólny bilet ZTM, SKM i KM), w Trójmieście (bilet metropolitalny MZKZG), a także w rodzimych Tychach (bilet "pomarańczowy" MZK).

Źródło: MZK Tychy
Przypomnijmy, że w latach 2002-2004 krótkotrwale funkcjonował już bilet okresowy ATP (autobus-tramwaj-pociąg) emitowany przez PKP, ważny w pociągach osobowych oraz honorowany w autobusach i tramwajach kursujących na zlecenie KZK GOP. Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej miały zostać odpowiednio skoordynowane z siatką połączeń kolejowych, za co KZK GOP otrzymywać miał stosowną dotację z budżetu województwa. Konkretnych działań nie podjęto, bilet został wycofany z oferty, a wzdłuż torów kolejowych w maju 2004 roku zaczęła kursować linia autobusowa 870.


W ostatnim czasie nadzieje na powrót zintegrowanego biletu rozbudził projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP). Euforia opadła jednak, gdy ogłoszony został planowany termin wdrożenia usługi - najwcześniej za trzy-cztery lata. Pasażerowie zaczęli więc głośno protestować, domagając się wprowadzenia ułatwień w podróżowaniu już dziś, korzystając z tradycyjnych nośników. W Internecie uruchomiono akcję pisania listów ws. wspólnego biletu, której Portal WPK nieustannie patronuje, promując ją stałym banerem w serwisie.

Jak informują inicjatorzy akcji, z korespondencji z KZK GOP wynika, iż do ustalenia pozostaje przede wszystkim kwestia wysokości upustu, jaki Przewozy Regionalne gotowe są udzielić pasażerom kupującym bilet zintegrowany. Pod warunkiem oczywiście, że nadal są ofertą zainteresowane.

Mając na uwadze zaszłe w ostatnim roku zmiany własnościowe (usamorządowienie kolei regionalnych i tym samym zdecydowane przejęcie odpowiedzialności za kształt oferty przewozowej przez władze poszczególnych województw) oczekiwać należy, że wprowadzenie zintegrowanego biletu pozwoli w lepszym stopniu wykorzystać potencjał kolei regionalnej w GOP.

fot. J. Halor

» Co dalej ze wspólnym biletem - czytaj więcej na stronie akcji

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Egon napisał(a):

Taki bilet to byłaby dobra rzecz, jednak ja bardziej oczekuję powrotu KSC. Linie 36 i 657 są nawet nieźle zsynchronizowane, ale wspólnego biletu KZK i MZK brakuje... :-(

11.01 21:52:22

SP45-116 napisał(a):

Najlepszy przykład daje ZTM, bez dopłat cała komunikacja. WKD się cieszy, że odcinek warszawski ma prawie za darmo, bez ponoszenia dodatkowych kosztów- wszystko finansuje Wspólny Bilet. Proponuję pogrozić samorządowcom, że jak nie dopłacą i zorganizują Wspólnego Biletu to ich nie wybierzecie i pójdą na zieloną trawkę. Pozdro z Warszawy

12.01 10:59:21

Ys napisał(a):

"(...) nowoczesne zintegrowane oferty taryfowe (...)" - że jak??? Pseudozintegrowane pojedyncze bilety i ceny ustalane "ad hoc" to chyba nie są NOWOCZESNE oferty. Ludzie, obudźcie się, to, że w GOPie panuje totalne dziadostwo do osiemnastej potęgi chyba nie powinno oznaczać, że mamy się zachwycać jakimiś półśrodkami z innych miast! Integracja to jest w Dortmundzie czy Berlinie, a nie w PL. Niestety, dzikie akcje typu "ludzie listy piszą" przyniosą w najlepszym razie długotrwałą prowizorkę na rachitycznych nóżkach ratlerka, a nie solidnie dopracowaną integrację. Przykre to, że na rozwiązania sensowne nie ma miejsca (poniekąd zrozumiałe, straciliśmy 20 lat od transformacji gospodarczej i niektórym się wydaje, że "uda się" nadgonić)...

12.01 14:11:32

Konrad Sieradzki napisał(a):

ile by kosztować mógł taki bilet w wersji normalnej i ulgowej.. ? mam nadzieję, że zniżka dla uczniów tu by była 50% jak w KZK ;)

12.01 14:19:53

YoMaHa napisał(a):

@Konrad Sieradzki: rzeczywiście jeden procent różnicy to jest gigantyczna kwota. Notabene generalnie jest stanowczo za dużo ulg i mam nadzieję, że dożyję czasów, kiedy komunikacja będzie normalną usługą transportową, a nie formą pomocy socjalnej i znacząca większość korzystających będzie nabywać bilety albo normalne, albo z ulgami handlowymi.

12.01 15:21:27

Konrad Sieradzki napisał(a):

@YoMaHa : jakbyś nie wiedział zniżka dla uczniów wynosi w PKP 37%, dla studentów 49 % stąd moje obawy

12.01 17:43:11

aso napisał(a):

@Konrad Siemiradzki:

Zanim następnym razem zaczniesz wymądrzać się, to przeczytaj sobie
http://www.przewozyregional...

Tam są zamieszczony uprawnienia do ulg. W obydwu (uczniowie i studenci) przypadkach na jednorazowe jest 37%, na miesięczne 49%.

12.01 19:35:53

podlesianin napisał(a):

Jestem ciekawy czy ja dożyje wspólnego biletu bo już mnie ta sytuacje zaczyna denerwować że nikt o tym nie rozmawia po za Tychami.

12.01 20:01:08

Vegeta napisał(a):

Bardziej, niż ATP, przydałyby się u nas bilety czasowe.
To jest chore, że gdy chcę podjechać 1-2 przystanki, to muszę zabulić 2,40 zł, czyli tyle, ile np. za godzinną wycieczkę 622 z Sosnowca Pogoni na Maczki... O przejeździe dwóch, krótkich przystanków z miasta do miasta już nie wspomnę...

12.01 20:14:04

Pan G. napisał(a):

YoMaHa:
Jakby znikło 50% w KZK to 50% osób jeżdżących za 50% będzie jechać za free [czyt. na gapę]. To że jak zakładam Ty nie masz ulgi (a jak masz i nie chcesz z niej korzystać, kup 100%), to nie znaczy że młodzież ma własne zarobione pieniądze.
Ale zastanowiłbym się nad ścięciem ich politykom, mają kupe kasy :D

12.01 20:37:33

suchy napisał(a):

Konrad - nie pociskaj głupot, bo zniżka 37% i 49% obowiązuje zarówno uczniów jak i studentów, tyle że ta pierwsza obowiązuje dla biletów jednorazowych, a ta druga dla okresowych.

12.01 20:44:11

butthead napisał(a):

KZK już osiemnaście lat temu postanowiło dążyć do systematycznego ograniczania podmiotowych ulg taryfowych ;)

12.01 22:49:05

Penny napisał(a):

A o jakiej zintegrowanej komunikacji gadać z KZK GOP, jak nawet w bilecie miesięcznym są różnice na korzystanie tylko z autobusu lub tylko z tramwaju względem biletu na oba środki transportu... Nie twierdzę, że różnica jest oszołamiająca, ale sam fakt tego podziału łatwo dowodzi o trochę zabetonowanym myśleniu naszego wspaniałego DEZYorganizatora.

13.01 03:03:19

marian napisał(a):

dobrze dobrze, zastanawiam się co ma oznaczać od 1.marca osobny bilet na linie eskpresowe w KZK GOP w cenach miesięcznych 40zł N , 20 zł U ..
póki co mamy tylko linie przyspieszone.. :o

13.01 16:01:24


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!