Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Noworoczne zmiany na linii A4

09.01.2010

Tagi: KZK GOP, rozkład jazdy, likwidacja, Tramwaje Śląskie, PKM Gliwice – Dodał: Sławomir Nadolski

Początek roku 2010 przyniósł kilka istotnych zmian w rozkładzie jazdy linii A4 zastępującej zawieszony tramwaj w Gliwicach.


Na pierwszą z tych zmian pasażerowie mogą się natknąć już na początkowym przystanku - Gliwice Zajezdnia. Uruchomiono bowiem stanowisko w bezpośrednim sąsiedztwie końcowego przystanku linii tramwajowych 1 i 4, przy drodze wyjazdowej z zajezdni. Stanowi to istotne ułatwienie dla pasażerów przesiadających się z tramwaju do autobusu, ponieważ nie ma potrzeby przekraczania ruchliwej ulicy Chorzowskiej (przejście dla pieszych nie jest zabezpieczone sygnalizacją świetlną). Niezależnie od uruchomienia nowego stanowiska, autobusy zgodnie z rozkładem jazdy powinny nadal obsługiwać również stanowisko znajdujące się przy ul. Chorzowskiej. Warto także zauważyć, że nowego przystanku nie obsługują wg rozkładu autobusy pozostałych linii zaczynających lub kończących kursy przy zajezdni autobusowej.

Gliwice ZajezdniaGliwice Zajezdnia

Zmiany zaszły także na drugim krańcu trasy - przebieg linii A4 wydłużony został do przystanku Gliwice Teatr Muzyczny.

Oprócz dodania nowego przystanku końcowego i zdublowania początkowego, nie obyło się również bez zmian w godzinach odjazdów. Linia A4 w dni robocze w godzinach przedpołudniowych kursuje obecnie co 15 minut (dotychczas co 10), natomiast po godzinie 20-tej już tylko co pół godziny. W dni wolne ograniczono się do zmian kosmetycznych, usuwając z rozkładu pojedyncze kursy. Można podejrzewać, że wprowadzone ograniczenia związane są z wydłużeniem trasy - tak aby ilość realizowanych wozokilometrów nie uległa zmianie.

Sytuacja przypomina jednakże postępowanie znane z poprzednich likwidacji, polegające na stopniowym ograniczaniu ilości kursów linii autobusowych jadących po trasie dawnych linii tramwajowych. Korekta rozkładu zakładająca zmianę częstotliwości odjazdów w wybranych porach wprowadzana jest w odosobnieniu od rozkładów linii tramwajowych 1 i 4, zerwane zostały więc możliwości sprawnej przesiadki.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Tomasz napisał(a):

Fajnie że zrobili ten przystanek obok zajezdni, ale nikt z niego nie korzysta. I dopóki będą 2 przystanki "Gliwice Zajezdnia" to nikt nie będzie korzystał z tego pierwszego

09.01 22:50:43

arek napisał(a):

to jest dobre bo jest blisko nie trzeba przebiegać na 2 stronę ulicy bo jak sie wysiadało na tramwaj to on sie zatrzymywał obok tam ale i tak lepiej jak było bez przesiadki tramwajem

09.01 22:55:05

Vegeta napisał(a):

Hehe, już zaczyna się "skubanie":
cyt. "Linia A4 w dni robocze w godzinach przedpołudniowych kursuje obecnie co 15 minut (dotychczas co 10), natomiast po godzinie 20-tej już tylko co pół godziny".

Ciekawe, co zostanie z niej w 2012 roku?

10.01 00:40:26

zonk napisał(a):

Zostanie z niej tyle, żeby sprawiała wrażenie opłacalnej - tzn. żeby ludzie byli w autobusach ściśnięci jak sardynki.

10.01 08:38:15

[[OSOS]] napisał(a):

wydaje mi sie ze za niedługo rozkład a4 bd wygladał tak : 0:00, 2:00, 4:00, 6:00, 8:00, 10:00, 12:00 ...

10.01 09:40:50

Dizel napisał(a):

To jest typowe dla oszołomów z KZKGOP. Na linii 148 zastępującej tramwaj nr 8 najpierw był rozkład co pół godziny i w miarę nowe wtedy 2letnie solarki. Oczywiście rozkład był ułózony w głupi sposób dublujący sie z innymi liniami np 42 i 185. Więc "twardogłowi" z KZKGOP doszli do wniosku że linia jest nierentowna bo na wielu odcinkach wozy wożą powietrze więc zrobili"korektę" rozkładu i teraz 148 kursuje mniej wiecej co 70 minut. Oczywiscie wbrew zapowiedziom godnym propagandy Georinga że pasażerowie skorzystają bo zatramwaj będzie obsługiwny nowoczesnym taborem to też zostao złamane - obecnie po nowym przetargu jeżdżą zdezelowane 14 letnie many, których pozbyli się Niemcy. Oczywiście wg KZGOP to "nowoczesne" wozy bo niskopodłogowe. Śmniech na sali. Jak ktos zapytał co będzie z A4 w 2012roku - otóz pewnie będą jeździć stare many co 60 minut.

10.01 09:56:09

102n@ napisał(a):

Do wyborów obecny rozkład pewnie pozostanie (spodziewałbym się wdrożenia już w tym roku osobnego przerzedzonego rozkładu wakacyjnego). Od 2011 pewnie to potną do częstotliwości 15 minutowej, a od 1 września 2011 do 30 minutowej (ze szczytówkami co 20). Od 2012 z A4 zostanie ogryzek kursujący jak większość linii autobusowych w GOP-ie.
PS: Ostatnio jechałem tym czymś z przesiadką na zajezdni, w Zabrzu wpadli też kanarzy no i znalazło się parę osób które wierzyły w bajki pana F. że za 3 zł mogą z przesiadką(A4>T4) jechać do Zabrza. Wysiedli na Placu Wolności - jak to się skończyło nie wiem.

10.01 10:10:58

Egon napisał(a):

IMO do 2012 linia A4 nie przetrwa. Stawiam na wydłużenie 624 albo 224 trzynastoma parami kursów na dobę :-(

10.01 12:15:17

Zdzisław napisał(a):

Dziwi mnie podejście autora do nowego rozkładu jazdy linii nr A4. Nareszcie bowiem w godzinach wieczornych skoordynowano przesiadkę jadąc z Gliwic w kierunku Zabrza. Każdy kurs autobusu dojeżdża do zajezdni na chwilę przed odjazdem tramwaju. Nareszcie ktoś pomyślał i od razu zarzuca mu się cięcia. Podobnie przedpołudniami odstępy co 15 minut są raptem przez 2 godziny - czyli wypadły pojedyncze kursy, jak ktoś stwierdził zapewne w celu zblilansowania realizowanych wozokilometrów. Zresztą napełnienia pojazdów w tych godzinach ograniczały się do miejsc siedzących więc postąpiono słusznie wybierając tę właśnie porę.

10.01 13:54:10

butthead napisał(a):

Zastrzeżenia dotyczą przede wszystkim tej pory międzyszczytowej. Nadal totalnie zdesynchronizowana jest sobota, o niedzielnych porankach nawet nie wspominając. Przypomnijmy, że organizator transportu w informacjach prasowych zapewniał o tym, że "rozkłady jazdy ulegną zmianie i zostaną zsynchronizowane z rozkładem jazdy A4 tak, by umożliwić sprawną przesiadkę". Skoro tak nie jest - to o tym piszemy. Nie ma powodów, dla których pasażerowie podróżujący poza szczytem mieliby oczekiwać dłużej.

10.01 15:13:35

Zdzisław napisał(a):

butthead napisał(a):

<ciach>

Być może trzeba napisać do KZK GOP aby ten międzyszczyt zrobić co 20 minut i skoordynować z kursami tramwaju nr 1. Wtedy co prawda czas oczekiwania byłby nieznacznie dłuższy ale za to zawsze odjazdy byłyby dopasowane do przesiadek.Niedziele poranki z tego co widzę są dobrze zsynchronizowane. Co prawda kursy nie są od samego rana co 20 minut ale o ile wiem od początku tak było. Jednak to co jeździ pasuje do przesiadek bez zastrzeżeń. Wydaje mi się że to chyba szukanie dziury w całym niż faktyczne problemy.

10.01 15:36:02

AS napisał(a):

A mnie dziwi zdanie Zdzisława - pisze jak by był Frankiewiczem albo iinym oszołomskim przedstawiceielm KZKGOPu próbując absurdalnych uzasadnień - jak bym słyszał speców od marketingu naszego związku. Cięcia na liniach zawsze głupio tłumaczą "dostosowywaniem rozkładu do aktualnych potoków pasażerskich". Bzdury i paranoja - cięcia zawsze uderzają w pasażerów - bo mniejsze częstotliwośc = gorsza dostęponośc. Nie wiem dlaczego w naszym durnym kraju obowiązuje zasada że KM jest dobra tylko wtedy gdy pojazdy są totalnie napchane.

13.01 21:42:36

gość napisał(a):

W 2012 r. wogóle nie będzie linii A4, bo po wyborach samorządowcyh i wykopaniu Franka na zbity pysk powróci tramwaj! I musi on być stopniowo modernizowany.

15.01 11:19:12


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!