Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przetargowy kalejdoskop KZK GOP - druga połowa 2009 r.

06.01.2010

Tagi: KZK GOP, przetarg, Irex, Meteor, PUP/Sed-Baz, Transgór Mysłowice, PKS Gliwice, Pawelec, Intrans, Murgór-Trans, PKM Gliwice, PKM Sosnowiec, infrastruktura – Dodał: Jakub Jackiewicz

Na rynku usług przewozowych nastąpiły kolejne przetasowania, rozstrzygnięto kilka postępowań przetargowych.


Linia 25

Komunikacja zastępcza za zlikwidowaną linię tramwajową 25 z Będzina do Wojkowic funkcjonuje już ponad 3 lata, umowa z dotychczasowym przewoźnikiem (Sed-Baz Czeladź) wygasła z końcem września 2009 r. W nowym przetargu od oferentów wymagano trzech standardowych autobusów niskopodłogowych (z 91 miejscami), które miały być z co najmniej 2006 roku, mieć troje drzwi, wyświetlacze i dynamiczną informację pasażerską oraz spełniać normę emisji spalin euro 4.

Swoje oferty złożyło trzech przewoźników:
- Sed-Baz Czeladź (cena 3,86 zł), który zaoferował dwa autobusy MAZ (prawdopodobnie 203, choć brak tej informacji w ofercie) do dostarczenia których nie wiadomo kto się zobowiązał, gdyż brak odpowiedniego oświadczenia oraz jeden pojazd marki BMC (z 2008 roku, w leasingu – prawdopodobnie chodzi tu o posiadany przez czeladzką firmę egzemplarz z numerem 45, jednak w 2008 roku to on tylko zasilił flotę PUP/Sed-Baz, ale wyprodukowany został dwa lata wcześniej);
- konsorcjum Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno (cena 3,68 zł), które zaoferowało trzy Solarisy Urbino 12 z 2006 roku do dostarczenia których zobowiązała się firma Vigra z Krakowa,
- PKM Sosnowiec (cena 4,43 zł) z trzema Solarisami Urbino 12 z 2009 roku, które miał dostarczyć producent.

Jak widać najniższą cenę zaoferowało sosnowieckie konsorcjum Ireneusza Kozieła. Jerzy Sebzda, reprezentujący spółkę Sed-Baz jednak nie dał za wygraną i rozpoczął odwołania. Złożył protest do KZK GOP na wybór najkorzystniejszej oferty oraz jednocześnie złożył również zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Ireneusza Kozieła. Zawiadomienie dotyczyło „wprowadzenia w błąd zamawiającego, w celu dopuszczenia do udziału w postępowaniu i uzyskania korzyści majątkowych w postaci wynagrodzenia z umowy”. W skrócie chodziło o to, że wykaz taboru załączony do oferty zawierał nieprawdziwe informacje – 133 miejsca ogółem w autobusach, normę emisji spalin euro 4 w Solarisach produkowanych w 2006 roku oraz niezgodne z zasadami reprezentacji podmiotu zobowiązanie firmy Vigra do udostępnienia autobusów (podpisane tylko przez jednego członka zarządu). Nie wiemy jakie są losy postępowania w prokuraturze, jednak KZK GOP oddalił w całości złożony protest wskazując na następujące argumenty:
- zarzut o nieprawidłowej liczbie miejsc w pojazdach jest bezpodstawny, gdyż oferent (konsorcjum Irex i Meteor) został wezwany do poprawienia wykazu taboru i złożył jego nową wersję z zapisem o 104 miejscach (nie 133),
- oferent złożył oświadczenie firmy Solaris Bus & Coach, że Solarisy Urbino 12 z silnikami spełniającymi normę euro 4 były produkowane już w marcu 2006 r. (nie od 2007 r.),
- zobowiązanie firmy Vigra do udostępnienia autobusów było podpisane tylko przez jednego członka zarządu, jednak posiadał on pełnomocnictwo drugiego członka zarządu.
Sed-Baz nie wniósł odwołania na rozstrzygnięcie protestu w związku z czym KZK GOP podpisał umowę z konsorcjum Irex i Meteor. Umowa obowiązuje od 1 października 2009 r. przez 48 miesięcy.

To jednak nie koniec przygód z linią 25. Warto przypomnieć, że w październiku 2006 r., gdy Sed-Baz rozpoczynał obsługę linii, również nie obyło się bez zawirowań – pisaliśmy o tym w artykule „Roszady Sed-Baz-u i Meteora” (» czytaj więcej). Ciekawostką jest fakt, że wypożyczony wówczas Solaris z numerem 881, od powrotu do Meteora do dzisiaj stoi odstawiony i niesprawny. Wracamy jednak do bieżących wydarzeń. Ostatecznie na linię 25 wyjechały trzy Solarisy Urbino 12, jednak nie z 2006 roku, a z 2008. Wypożyczone zostały z MPK Kielce (nry 361-363). W zamian do krainy scyzoryków wysłane zostały (jako testowe lub zastępcze) autobusy będące w dyspozycji Ireksu/Meteora – dwa Mercedesy Conecto, Irisbus Citelis i jeden Bogdan A601. W grudniu na linii 25 pojawiły się jednak dwa fabrycznie nowe Irisbusy Crossway 12LE wyleasingowane przez Irex/Meteor, które zastąpiły kieleckie solarisy.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobota

» Zobacz zdjęcia autobusów wypożyczonych do MPK Kielce w Fotogalerii Transportowej

Linia 41

Dotychczasowa umowa na obsługę linii 41 zawarta została od 1 stycznia 2002 r. na okres 8 lat i wygasała z końcem 2009 roku. Kolejne postępowanie ogłoszono jednak tylko na 4 miesiące. W wymaganiach zażądano czterech autobusów, w tym tylko jeden niskopodłogowy, nie starszych niż z 2000 roku, wyposażonych w dwoje drzwi i wyświetlacze oraz spełniających normę euro 2.

Jedynym oferentem było dość egzotyczne konsorcjum Transgóru Mysłowice (dotychczasowego przewoźnika) i PKS Gliwice (cena 3,80 zł). Konsorcjum to podzieliło się zadaniami po połowie – te rozpoczynające się i kończące w Gliwicach obsługuje PKS, a te startujące z Mikołowa – Transgór. Zgłoszone zostały dwa autobusy z Transgóru – Jelcz 120M/2 (choć w praktyce już 120M/3, gdyż zdemontowano instalację gazową LPG) z 2002 roku (nr 11 lub 21, ex PKM Tychy) oraz Volvo B10BLE z 2000 roku (prawdopodobnie nr 31), a także dwa autobusy z PKS Gliwice – MAN NL263 z 2000 roku (nr 523) i Jelcz 120M/3 z 2000 roku (nr 534, dzierżawiony z PKS Żary).

fot. J. Sobotafot. K. Zioło
fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linie 67 i 97

Odbył się również kolejny przetarg na obsługę tych dwóch linii obsługujących powiat będziński. I znów umowa podpisana została na krótki okres – na 7 miesięcy od 1 grudnia 2009 r. Wymagano znów trzech autobusów, nie starszych niż z 1996 roku i posiadających co najmniej 60 miejsc. Jedyną ofertą było tradycyjnie konsorcjum Irex i Meteor (cena 2,47 zł). Tym razem zgłoszone zostały następujące autobusy: BMC MidiLux C z 2009 roku (nr 668), MAN NM222 z 1996 roku (nr 627) i Autosan A1010M z 1998 roku (nr 40). Ten pierwszy autobus został zgłoszony jako posiadający 70 miejsc, choć producent podaje, że posiada ich maksymalnie 59.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linie 132 i 184

Koniec dotychczasowej umowy spowodował konieczność ogłoszenia kolejnego postępowania na obsługę tych linii. Jednak kolejna umowa zawarta została tylko na okres 10 miesięcy (od 1 września 2009 r.). Od oferentów wymagano dysponowania dwoma niskopodłogowymi autobusami o pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starszych niż z 1996 roku oraz wyposażonymi w silnik euro 2, dwoje drzwi i wyświetlacze.

Oferty złożyło pięciu przewoźników:
- Pawelec Biechów (cena 2,66 zł) z dwoma MAN-ami NL202 z 1996 roku (zobowiązało się je udostępnić MPK Kielce),
- Nowak Transport Nowe Chechło (cena 3,19 zł) z Jelczem M121M z 2000 roku (nr 010) i Mercedesem O405N z 1996 roku (nr 012 lub 060),
- konsorcjum Irex i Meteor (cena 2,97 zł) z dwoma Jelczami M121M z 1996 roku (nr 861 i 869)
- PKS Gliwice (cena 2,89 zł) z dwoma Neoplanami N4016 z 1996 roku (nr 525 i 532),
- konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center (cena 3,89 zł) z dwoma Volvo B10BLE z 1998 roku (nr 4 i 5).

Ostatecznie najkorzystniejsza okazała się oferta Krzysztofa Pawelca.

fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linia 750

Będąc w okolicy Bytomia, z kronikarskiego obowiązku musimy wspomnieć jeszcze o linii 750. W połowie roku odbył się przetarg na jej obsługę, który opisywaliśmy. W chwili pisania artykułu nie była jednak jeszcze rozstrzygnięta dogrywka, dwóch oferentów zaoferowało bowiem identyczną cenę. W dogrywce wygrało konsorcjum Irex i Meteor z ceną 3,73 zł. Drugi oferent – Nowak Transport, zaoferował 3,82 zł. Na linii kursuje (choć z przerwami) fabrycznie nowy Mercedes Conecto nr 667.

fot. J. Sobota
Linia 955

Na wniosek władz Rudy Śląskiej KZK GOP uruchomił nową linię minibusową 955 na trasie okrężnej w dzielnicy Ruda. Rozkład jazdy zakłada 10 kursów z 60-minutową częstotliwością ruchu. Jeden kurs trwa zaledwie 16 minut, przez resztę czasu minibus stoi bezczynnie (prędkość eksploatacyjna wynosi zaledwie 5,94 km/h). W przetargu na obsługę tej linii wymagano posiadania jednego pojazdu o długości maksymalnie 8 m, wyposażonego w 20-35 miejsc. Miał być nie starszy niż z 2000 roku, wyposażony w silnik spełniający normę euro 2 i dwoje drzwi. Co ciekawe drzwi nie muszą być automatyczne, ale pojazd ma mieć elektroniczne wyświetlacze. Umowa zawarta została na 24 miesiące począwszy od 1 września 2009 r.

Ze względu na kiepskie parametry linii ceny niektórych ofert są wysokie. Łącznie złożono pięć ofert:
- Kłosok Żory (cena 6,90 zł) z Peugeotem Boxerem z 2002 roku (nr 9),
- konsorcjum Irex i Meteor (cena 7,98 zł) z Fiatem Ducato z 2003 roku (nr 870),
- Pawelec Biechów (cena 4,48 zł) z Mercedesem Sprinterem z 2000 roku (nr 04),
- GPS-Trans Sosnowiec (cena 3,32 zł) z Mercedesem Sprinterem z 2009 roku (użyczony przez firmę Bodex Bogusław Olesiński z Sosnowca),
- Intrans Sosnowiec (cena 2,96 zł) z Mercedesem Sprinterem z 2001 roku.

Jak widać rudzką linią zainteresowanych było dwóch egzotycznych przewoźników z dalekiego Sosnowca. Firma Intrans (należąca do Anny Szelejewskiej) próbowała już szczęścia w przetargu na linię 936, jednak bez powodzenia. Tym razem cena okazała się bezkonkurencyjna.

fot. J. Sobota
Warto przyjrzeć się drugiemu w kolejności oferentowi. Firma GPS-Trans należąca do Piotra Gzyla dopiero w drugim podejściu (po wezwaniu przez KZK GOP do poprawienia dokumentacji) zaoferowała prawidłowy autobus. W pierwszej wersji zgłoszony został Renault Access z 2002 roku, jednak oferent oświadczył również, że nie jest pewny, czy uda mu się sfinalizować zakup tego pojazdu (sprzedawcą miała być firma Entroom Sp. z o.o. z Gdańska, a pojazd miał kosztować prawie 60 tys. zł netto) i zaoferował obsługę linii... Ikarusem 405! Będący w posiadaniu sosnowieckiej firmy autobus pochodzi z 1994 roku i wykorzystywany jest obecnie do wynajmów i przewozów szkolnych. Nie jest znany jego poprzedni właściciel. Jako doświadczenie w wykonywaniu przewozów pasażerskich firma GPS-Trans przedstawiła pismo z Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, że „na wniosek Wydziału Farmacji Śląskiego Uniwersytetu Medycznego realizuje usługi transportowe na linii E trasą Sosnowiec Dworzec PKP – ul. Jedności”. Zdjęcie autobusu pochodzi z oferty przetargowej firmy GPS-Trans.

fot. z dokumentacji zamówień publicznych KZK GOP
Linia 976

Ostatnią linią w naszym przeglądzie jest zastępcza linia 976 kursująca w Mysłowicach. Kolejna umowa na jej obsługę zawarta została na 7 miesięcy od 1 grudnia 2009 r. W przetargu wymagano jednego pojazdu nie starszego niż z 1999 roku, o długości nie większej niż 8 m i posiadającego co najmniej 19 miejsc. Powinien posiadać również dwoje automatycznych drzwi i silnik z normą euro 2.

Złożono dwie oferty – konsorcjum Irex i Meteor (cena 2,97 zł) z Jelczem M081MB z 1999 roku oraz spółki Murgór-Trans z Katowic (cena 2,84 zł) z Iveco TurboDaily z 1999 roku. Ostatecznie wybrano ofertę Murgór-Trans, czyli dotychczasowego przewoźnika.

fot. J. Sobota
Pakiety

W przetargach na pakiety linii w zachodniej i wschodniej części regionu obyło się bez jakichkolwiek niespodzianek. Informację o otwarciu ofert przedstawiliśmy w artykule „KZK GOP: otwarcie ofert w przetargach na pakiety” (» czytaj więcej). Zgodnie z przewidywaniami KZK GOP wybrał złożone oferty jako najkorzystniejsze i udzielił zamówienia PKM Gliwice i PKM Sosnowiec.

Zobaczmy teraz jakie autobusy zgłosili oferenci, czyli czym będą nas wozić przez najbliższe cztery lata, a czym nie powinni.

PKM Gliwice zgłosił:
- DAB 12-1200B: 7 szt.
- DAB 12-1800B: 15 szt.
- Ikarus 260.04: 3 szt.
- Ikarus 260.30A: 1 szt.
- Ikarus 280.26: 46 szt.
- Jelcz M125M: 4 szt.
- MAN NL222: 7 szt.
- MAN NL223: 6 szt.
- MAN NL263 Lion’s City: 3 szt.
- MAN NG313 Lion’s City G: 2 szt.
- Solaris Urbino 12: 17 szt.
- Solaris Urbino 15: 1 szt.
- Solaris Urbino 18: 17 szt.
- Volvo B10BLE: 5 szt.
- Volvo 7700: 1 szt.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Spośród taboru PKM Gliwice nie zostały zgłoszone do oferty, a więc nie powinny kursować na liniach objętych przetargiem następujące autobusy (wg stanu bazy taboru z początku grudnia 2009 r.):
- DAB 12-1200B: 8 szt. z 1992 roku (zgłoszone na linie 71, 81, 93, 209, 636, 669)
- Ikarus 260.04: 3 szt.
- Ikarus 280.26: 12 szt.
- Jelcz M125M: 2 szt. (zgłoszone na linie 71, 81, 93, 209, 636, 669)
- Kapena Thesi City 65C: 1 szt. (zgłoszona na linię 224)
- MAN NL223: 2 szt. (zgłoszone na linię 198)
- Solaris Urbino 15: 4 szt. (zgłoszone na linię 81)
- Solaris Urbino 18: 4 szt. (zgłoszone na linię 860)

Jako pozostałe, brakujące do kompletu cztery autobusy zgłoszone zostały MAN-y NL222 z MPK Częstochowa, rocznik 2000. Zgodnie z ofertą i dołączonym do niej zobowiązaniem częstochowskiego przewoźnika, powinny one przez najbliższe cztery lata jeździć w Gliwicach.

fot. K. Bojda
PKM Sosnowiec zgłosił:
- Ikarus 280.26 i 280.260: 52 szt.
- Jelcz 120M i 120MM/1: 26 szt.
- Jelcz M121I: 33 szt.
- MAN NG312: 6 szt.
- Solaris Urbino 12: 11 szt.
- Solaris Urbino 15: 41 szt. (w tym 5 szt. z 2003 r., 30 szt. z lat 2007-2008 i 6 szt. z 2009 r.)
- Solaris Urbino 18 Hybrid: 1 szt.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Jackiewicz

Nie zostały zgłoszone, więc nie powinny kursować na liniach PKM Sosnowiec objętych tym przetargiem następujące autobusy (wg stanu bazy taboru z początku grudnia 2009 r.):
- Ikarus 280.26: 16 szt.
- Jelcz 120M: 21 szt.
- Jelcz M11: 27 szt.
- Jelcz M121I: 10 szt.
- MAN EL202: 1 szt.
- MAN NL202/262: 10 szt.
- Solaris Urbino 12: 1 szt.

Co ciekawe, PKM zgłosił 33 Jelcze M121I, choć w chwili składania oferty dysponował tylko 32 takimi pojazdami (odliczając 10 sztuk, które są zgłoszone na linie pakietu będzińskiego). Dopiero w grudniu w firmie pojawił się brakujący autobus – ex-testowy Jelcz M121M z 2008 roku. Nie do końca odpowiada on złożonej ofercie, gdzie zapisany jest jelcz M121I z 2007 roku. Drobna nieścisłość, dla pasażerów w zasadzie bez znaczenia, jednak z formalnego punktu widzenia oferta nie była całkiem w porządku.

Informacja przystankowa

We wrześniu 2008 r. rozstrzygnięto poprzedni przetarg na bieżące utrzymanie infrastruktury przystankowej KZK GOP. Wówczas umowy podpisane zostały tylko na 12 miesięcy co spowodowało, że rok później znów ogłoszono podobne postępowanie. Przedmiot i zakres zamówienia nie uległ zmianie i obejmuje ok. 4,5 tys. punktów przystankowych podzielonych na dwa obszary (wschodni i zachodni). Tym razem umowa zawarta została na 48 miesięcy.

Podobnie jak w poprzednim przetargu do specyfikacji załączono instrukcję pn. "System informacji dla transportu miejskiego KZK GOP", który wykonawcy zobowiązani są stosować przy realizacji zamówienia. System ten, opracowany przez Agnieszkę Stawarczyk i Justynę Kucharczyk jest już wdrażany od ponad roku. W obecnej wersji uległ drobnym modyfikacjom - m.in. usunięto z tabliczki przystankowej czas przejazdu. Wprawdzie w poprzedniej wersji obejmował on tylko minuty między kolejnymi przystankami (brak było sumy czasów jednostkowych) i dzięki niewielkim rozmiarom czcionki był raczej nieprzydatny pasażerom, jednak zamiast poprawić ten element postawiono całkowicie go wycofać. KZK GOP nadal pozostaje jednym z nielicznych organizatorów komunikacji, którzy nie podają czasów przejazdów pasażerom - ani na przystankach, ani na tablicach w pojazdach. Z tabliczek z nazwą przystanków zniknęło określenie dzielnicy - w obecnej wersji ma być umieszczany tylko drugi człon nazwy przystanku, a pod nim na białym tle nazwa miasta (gminy). Oznacza to pogorszenie informacji dla pasażerów, gdyż ze względu na specyfikę sieci komunikacyjnej nazwa dzielnicy jest jednym z najważniejszych elementów orientacyjnych. Nie można też liczyć na powiększenie treści tabliczek przystankowych, nadal pisane będą czcionkami o małym rozmiarze, choć pasażerowie często zgłaszają trudności w odczytaniu informacji (dotyczy to szczególnie osób starszych). W nowej wersji "Systemu informacji" doprecyzowano kwestie techniczne takie jak kolory, rozmiary czcionek i piktogramów, a nawet kąty nachylenia tekstu. Przykładowo rozkłady jazdy tramwajów powinny być umieszczane na papierze o kolorze "pastelowym żółtym" - dotychczas zamieszczane były na papierze o kolorze blado-zielonym (w nowych wersjach tabliczek) lub zwykłym żółtym (starsze wersje wg poprzednich wzorów). Praktyka pokazuje jednak, że wykonawcy informacji przystankowej dość swobodnie podchodzą do wytycznych i wprowadzają własne modyfikacje.

Ze szczegółowym wzorem całego "Systemu informacji" można zapoznać się na stronach KZK GOP:
» Zobacz szczegóły (plik pdf, 10,3 MB)

Jeśli chodzi o sam przetarg to od potencjalnych wykonawców zażądano, aby posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową na co najmniej 200 tys. zł, byli ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwot co najmniej 100 tys. zł oraz wykazali się doświadczeniem w "wymienianiu rozkładów jazdy i informacji pasażerskich na przystankach komunikacji miejskiej" w postaci realizacji takich usług na kwotę co najmniej 1 mln zł w ciągu ostatnich trzech lat.

Tradycyjnie obyło się bez jakichkolwiek niespodzianek i oferty złożyło tylko dwóch przedsiębiorców:
- Autokarowe Usługi Przewozowe "Tomad" Jan Tomczyk z Czeladzi (rejon wschodni),
- Usługi Komunikacyjne Zygmunt Klasik i Spółka z Rudy Śląskiej (rejon zachodni).

Ceny jednostkowe za poszczególne elementy i usługi przedstawiamy w tabeli (ceny netto):

elementy i czynnościTomczykKlasik
Kompletny przystanek pojedynczy z gablotą 320x750 mm, rozkładem jazdy, szybą z poliwęglanu wraz z montażem i betonowaniem1340,00 zł1350,00 zł
Kompletny przystanek podwójny z gablotą dwustronną 500x750 mm, rozkładem jazdy, szybą z poliwęglanu wraz z montażem i betonowaniem2207,00 zł2205,00 zł
Kompletny przystanek pojedynczy z gablotą dwustronną 320x750 mm, rozkładem jazdy, szybą z poliwęglan wraz z montażem i betonowaniem1940,00 zł1950,00 zł
Znak D-15/D-17 o wymiarach 600x750 mm z dwustronną folią odblaskową440,00 zł450,00 zł
Znak D-15/D-17 o wymiarach 400x500 mm z dwustronną folią odblaskową295,00 zł300,00 zł
Rozkład jazdy do przystanku pojedynczego230,00 zł250,00 zł
Gablota kompletna do przystanku pojedynczego z rozkładem jazdy i szybą z poliwęglanu o wymiarach 320x750 mm640,00 zł650,00 zł
Gablota kompletna do przystanku pojedynczego z rozkładem jazdy i szybą z poliwęglanu o wymiarach 320x1000 mm660,00 zł680,00 zł
Gablota dwustronna do przystanku pojedynczego z rozkładem jazdy i szybą z poliwęglanu o wymiarach 320x750 mm850,00 zł850,00 zł
Gablota dwustronna do przystanku pojedynczego z rozkładem jazdy i szybą z poliwęglanu o wymiarach 320x1000 mm880,00 zł880,00 zł
Słupek do przystanku pojedynczego415,00 zł420,00 zł
Gablota do przystanku słupowego i podwójnego dwustronna o wymiarach 500x750 mm z rozkładem jazdy i szybą z poliwęglanu750,00 zł750,00 zł
Rozkład jazdy do przystanku słupowego i podwójnego410,00 zł430,00 zł
Płyta poliwęglanowa z montażem (za 1 m2)550,00 zł600,00 zł
Betonowanie przystanku pojedynczego90,00 zł100,00 zł
Betonowanie przystanku słupowego lub podwójnego100,00 zł110,00 zł
Prostowanie znaku D-15/D-1750,00 zł50,00 zł
Mycie i czyszczenie rozkładu jazdy lub znaku D-15/D-1755,00 zł55,00 zł
Prostowanie słupka220,00 zł250,00 zł
Malowanie przystanku kompletnego pojedynczego100,00 zł100,00 zł
Malowanie przystanku kompletnego podwójnego105,00 zł110,00 zł
Przeniesienie punktu przystankowego335,00 zł350,00 zł
Przystanek tymczasowy/objazdowy510,00 zł520,00 zł
Konserwacja przystanku kompletnego pojedynczego115,00 zł150,00 zł
Konserwacja przystanku kompletnego słupowego lub podwójnego160,00 zł180,00 zł
Naniesienie zmian rozkładu jazdy55,00 zł60,00 zł
Tablica tymczasowa formatu A4 wraz z obejmą do montażu108,00 zł110,00 zł
Kaseton ze zbiorczym rozkładem jazdy (za 1 m2)2450,00 zł2500,00 zł
Konserwacja kasetonu250,00 zł300,00 zł
Naprawa jednego elementu kasetonu z wyłączeniem oszklenia160,00 zł150,00 zł
Płyta z rozkładem jazdy do kasetonu (za 1 m2)595,00 zł1000,00 zł
Tablica z nazwą przystanku, numerem linii, strefą, itp.250,00 zł290,00 zł
Montaż lub demontaż elementu przystankowego75,00 zł90,00 zł
Wykonanie informacji o objeździe, zmianie, itp.60,00 zł80,00 zł
Umieszczenie ogłoszeń przekazanych przez Zamawiającego25,00 zł30,00 zł
Drobne prace (przycięcie zieleni, itp.) na jednym przystanku35,00 zł50,00 zł
Wykonanie dokumentacji fotograficznej - w postaci pliku elektronicznego (za 1 zdjęcie)0,90 zł0,90 zł

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pawlo napisał(a):

Odnośnie tego pakietu z Sosnowca.Nie za dużo tych solarisów u12 zgłosili?Cztery mają chyba na liniach będzińskich jeździć a nie jeden?

06.01 06:38:45

andrzejh69 napisał(a):

ten Ikarus 405 byłby o wiele lepszy na 955 niż te typowe klamkowe "busiki", szkoda że ten numer nie przeszedł. Czasami go widzę około 7 rano na DTŚ-ce.

06.01 08:19:22

memphis napisał(a):

Co do solarisów - być może tak, jednak nie mamy dokładnych danych jakie wozy zostały zgłoszone do pakietu będzińskiego.

06.01 10:09:26

lgor napisał(a):

Czy w niedługim czasie będzie jeszcze artykuł o przetargach na linie 7, pakiecie 43/133/170 i linie 234 ?

06.01 14:03:47

korcz napisał(a):

Jaka porażka. Jakim cudem po ślskich drogag jeżdza te stare Ikarusy 405?
Obciach niezły, w sumie GOP ma jedna z najbardziej dziadowskich komunikacji miejskich a tramwaje to już w ogole "outstanding" od nawet polskich norm.

06.01 14:10:14

memphis napisał(a):

Ikarusy 405 nie jeżdżą po śląskich drogach. A gdyby jeździły wyszło by to z korzyścią z pasażerów akurat. Pomyliłeś je z ikarusami serii 2xx.

@Igor: póki co nie ma o czym pisać w temacie linii, które wymieniłeś. Jednak w dalszym ciągu patrzymy KZK GOP na ręce w kwestii kontraktowania usług przewozowych i będą kolejne artykuły.

06.01 14:23:59

lilu napisał(a):

Przetarg na linie 41 wymagał jeden autobus niskopodlogowy, a od 1 stycznie na rozkladzie jazdy prawie wszystkie kursy musza byc wykonywane niskopodlogowcami, po drugie smieszny troche ten przetarg na ta linie poniewaz tylko na 4 miechy;)

06.01 14:32:04

andrzejh69 napisał(a):

memphis :) doskonale wiem co to 405, a co 280,260, itp :), ta 405-tka z tego zdjecia z artykułu pojawia się czasem rano na DTŚ (w kierunku Zabrza w okolicach Chorzowa Batorego) na jakims przewozie zamknietym ktorego nie rozszyfrowalem. Zresztą dowodem tego są komentarze na TWB.

06.01 14:40:13

memphis napisał(a):

To akurat nie do Ciebie była uwaga tylko do użytkownika "korcz" :)

06.01 15:54:26

MARIANO napisał(a):

Fajny ten Ikarusik 405:)

06.01 20:00:08

lgor napisał(a):

Czyli na 860 mają być 4 Solarisy U18? A pisaliście kiedyś że zgłoszono U15 to pomyłka czy organizator taką zmianę umożliwił z jakiś powodów? Oczywiście dobrze że na 860 są przeguby.

07.01 23:50:20


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!