Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Lipcowe zmiany przewoźników w KZK GOP

01.07.2009

Tagi: przetarg, KZK GOP, Zagozda – Dodał: Jakub Jackiewicz

Z początkiem lipca na kilku liniach autobusowych zagościli nowi przewoźnicy. Zobaczmy jak sobie radzą.


Ruda Śląska

» Czytaj więcej o przetargach i złożonych ofertach na linie autobusowe w Rudzie Śląskiej

Do końca czerwca pasażerowie mogli korzystać z autobusów następujących firm:
- linie 144 i 215: Henzago Ruda Śl.
- linia 155: K. Pawelec Pacanów,
- linia 230: PKM Świerklaniec i Nowak Transport Nowe Chechło,
- linia 255: Transkom Piekary Śl.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Sobotafot. J. Jackiewicz
fot. J. Jackiewiczfot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. J. Sobotafot. J. Jackiewicz
fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz

1 lipca 2009 r. na trasy wyjechały już autobusy z innych firm przewozowych. Mniej więcej są one zgodne ze złożonymi ofertami przetargowymi, z małymi wyjątkami.

Linię 144 obsługuje obecnie Rudpol-opa Ruda Śl. Kursują dwa solarisy Urbino 12 - jeden (nr 07) zgodny z ofertą, ale drugi już nie do końca. Wóz o numerze 05 jest bowiem przypisany do linii 982, a na 144 występuje gościnnie w zastępstwie za autobus, który jeszcze nie został dostarczony. W zamian na 982 pasażerowie korzystają z niezawodnego jelcza M11. Miejmy nadzieję, że szybko w taborze Rudpolu pojawi się brakujący autobus.

fot. J. Sobota
Na liniach 155 i 255 (połączonych w jeden pakiet, choć nie wprowadzono na nich powiązania obiegiem wozów) zagościło konsorcjum składające się z trzech firm: Irex Sosnowiec, Transgór Mysłowice i Meteor Jaworzno. Na trasie pojawiły się autobusy zgłoszone z ofercie, z jednym wyjątkiem. Na linii 255 spotkać można trzy solarisy Urbino 15 (dwa z Ireksu i jeden z Transgóru), czwartego zastąpił 17-letni neoplan N4021NF nr tab. 376 (wymagane są autobusy nie starsze niż z 2000 roku). Na linii 155 kursują trzy volva B10BLE ściągnięte z Danii oraz rodzimej produkcji jelcz M121M z Meteora.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. S. Nadolski
fot. J. Sobotafot. A. Mick

Krzysztof Pawelec przeniósł się z linii 155 na 215. Dziś spotkać można tam było trzy autobusy marki MAN - dwa NL202 oraz jeden EL202, któremu do bycia niskopodłogowcem (wymaganym na tej linii i oznaczonym w rozkładzie jazdy dla pasażerów) przeszkadza posiadanie jednego stopnia w obydwu drzwiach.

fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Na linii 230 tymczasem podróżować będziemy autobusami Transkomu Piekary Śl. Pierwszego dnia do obsługi linii skierowane zostały dwa volva B10LA jeżdżące jeszcze niedawno w Łodzi, a także neoplan N4016, który dla odmiany służył w Koziegłowach pod Poznaniem.

fot. S. Nadolskifot. J. Sobota

Opisane powyżej zmiany oznaczają kolejne okrojenie zadań świadczonych przez firmę Henryka Zagozdy. Obsługuje ona obecnie już tylko linie 86 i 286 w Zabrzu oraz 73 z Piekar Śląskich na Stroszek.

fot. J. Jackiewicz
Piekary Śląskie

Z miesięcznym opóźnieniem zmienił się przewoźnik na linii 860. Dotychczas linię tę obsługiwał PKM Świerklaniec po wypowiedzeniu umowy firmie Henzago, która wygrała wcześniej przetarg.

fot. P. Wacławekfot. J. Sobota

W nowym przetargu, w którym postawiono wysokie wymagania oferentom, zwycięzcą zostało konsorcjum PKM i Bus Service Center (dawniej Comfort Lines Service) z Gliwic. Opóźnienie w podpisaniu umowy i przejęciu obsługi linii związane było najprawdopodobniej z protestami w sprawie rozstrzygnięcia przetargu.

Gliwickie konsorcjum do obsługi linii zgłosiło cztery solarisy z PKM-u: dwa Urbino 15 i dwa Urbino 18. 1 lipca linię obsługiwały jednak wyłącznie autobusy przegubowe.

fot. J. Jackiewiczfot. S. Nadolski

Gliwice

Na koniec informacja o kolejnej w ostatnim czasie zmianie właścicielskiej u przewoźnika jeżdżącego na zlecenie KZK GOP. Po zeszłorocznym przejęciu udziałów w Meteorze Jaworzno przez Ireneusza Kozieła (i jego rodzinę) tym razem sprawa dotyczy spółki Omnitech z Gliwic. Udziały w spółce zostały zbyte na rzecz Andrzeja Kłosoka. Są już widoczne efekty tych zmian - na liniach spotkać można autobusy z firmy Kłosoka, a tabor Omnitech-u uzyskuje nową kolorystykę (biało-niebieską) i nowe numery taborowe. Przypomnijmy, że Omnitech (wspólnie z Tadeuszem Powichrowskim w ramach konsorcjum) obsługuje linie 57, 80 i 288.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

krzysiekz napisał(a):

Volva B10BLE-60 Aabenraa z Transgóru mają przecież po 4 okna z uchylnymi partiami i 4 nawiewy na przedział pasażerski. Kuba, popraw to. :) Poza tym promocja w postaci #376 była spowodowana awarią solarisa u15 #401.

02.07 00:20:17

vrstatec napisał(a):

Może kiedyś dożyjemy czasów że znikną te skorupy aus Deutschland czy inne bombowce w drugich (albo i trzecich) wcieleniach. Wczoraj znowu w zagoździku puściły hamulce na dworcu w Zabrzu, przez co wyautowany został Su18 #54 na 81. W ciągu tylko ostatniego miesiąca jego heble z 4 razy stały na palikach w Zabrzu, bo albo defekt układu hamulcowego, albo spierniczony układ kierowniczy. Jak taka złomiarnia może wozić ludzi? Gdzie jest ITD i kto dopuszcza takie coś do ruchu?

02.07 08:00:20

andrzejh69 napisał(a):

Te U15 z Veoli to ruiny, ciekawe kiedy się zapali pierwszy z nich, bo już ze 2 czy 3 się całkowicie spaliły jak jeszcze jeździły po Warszawie. A te Łódzkie Volva też - MZK Łódź wycofało całą tę serię, no i oczywiście zamiast na złom to do GOP-u. Jednak 860-PKM Gliwice, oraz Rudpol-OPA na 144 to pozytywne wyniki, szkoda tylko że te dwie linie spotkał taki zaszczyt.

02.07 08:03:06

Swacza napisał(a):

Wczoraj widziałem osobę na wózku inwalidzkim na przystanku Wirek Kopalnia Pokój, która nie mogła skorzystać z autobusu linii 215, bo ktoś nie potrafi zapewnić taboru zgodnego z umową. Czy naprawdę u nas się nie da nic zrobić?

02.07 13:32:18

KUBER napisał(a):

SWACZA: trzeba było zrobić zdjęcie telefonem, wtedy można by było zrobić trochę szumu. Ja widziałem kiedyś podobny widok, ten sam przystanek, tylko że linia 146. Ja niestety też olałem sprawę, albo nie wpadłem na pomysł z foto. A szkoda.

02.07 14:22:23

sena napisał(a):

vrstatec a masz moze jakieś fotki tego zdarzenia. Solaris mocno oberwał? I jaki autobus zagozdy wjechał w niego??

02.07 15:11:41

Nikt napisał(a):

W PKM Gliwice to kierowcy sami pomagają pasażerom. Da się zrobić... Wg mnie w sumie to KIEROWCA powinien w razie takowej potrzeby wyjść z kabiny, pomóc (włożyć wózek do busa/wyjąc). Wniosek - da się ale potrzebne są chęci! Miałem nie jedną sytuację gdzie kierowca pomagał i jakoś to było na spóźnieniu i nikt nie narzekał że to spowalnia pracę kierowcy.

02.07 15:17:31

PESYMISTA napisał(a):

Zmiany są dobre byle były na lepsze.
Szkoda tylko że na 155 w dwóch pierwszych dniach były już same awarie.
Na 144 autobus z 982 na 982 autobus z lamusa . Jak się to ma do przetargów.

02.07 19:08:39

Hannes napisał(a):

Jak to jest możliwe, że w Warszawie każdy przewoźnik _MUSI_ pomalować swój autobus wg konkretnego wzorca, wspólnego dla _WSZYSTKICH_ autobusów, a w GOP każdy jest pomalowany po swojemu i efekt jest taki, że przypomina to bantustan....
W Warszawie się da a w GOP nie? Może by tak (dez)organizator czyli - excuse mois - KZK GOP ruszyło łbem...?

02.07 21:12:27

JoHoNuS napisał(a):

Jeżeli chodzi o 860 w najbliższym czasie wysyłanie na linie U15 byłoby samobójstwem. Po pierwsze remonty kanalizacji na Szarleju oraz w Dądbówce Wielkiej. Jednak najwiksy problem stanowi przejazd przez budowane rondo nieopodal Pl. Skargi w Siemianowicach. kierowcy muszą wykazać się nie lada precyzją jadąc przegubowcem, a piętnastometrowiec na pewno nie zmieściłby się. Ze względu na remonty dotrzymanie wyśrubowanego rozkładu jazdy jest bardzo trudne ale nie niemożliwe (czasami nawet 5-10 minut ekstra na wahadłach). Kierowcy robią co mogą i moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne.

02.07 21:28:41

vrstatec napisał(a):

sena:
Wiem że to był francuz (pewnie Huliez). Jak zajrzysz na zajezdnie Henryka to łatwo zidentyfikujesz bo nie ma szyb z przodu. Solniczka miała uszkodzone lewe naroże i całe szczęście że 81 tam stało bo heńkobus by wskoczył prosto na peron. Smaczku dodaje fakt że autobus Zagozdy był podsterowny bo nie było kierowcy na pokładzie. Kierman zostawił autobus z wyłączonym silnikiem, po czym pojazd (pewnie zgodnie z marką) SAM ruszył:).

02.07 21:58:20

Mody_siemce napisał(a):

Dzisiaj na 230 jeździło już tylko jedno Volvo #01. Stawkę uzupełniał MAN NG272 #02 oraz pojedynczy Neoś #22.

Natomiast na 255 poza SU15 (#665, #666, #402) ok. godz. 13. na Wirku uwidziane Volvo B10BLE #400.

02.07 22:38:48

Buscoholic napisał(a):

Cieszy sprawa prawie całkowitego zmarginalizowania usług pana Zagozdy. Te dwie linie, które już i tak mają niechlubną przeszłość w historii rudzkiego przewoźnika, też należałoby mu odebrać, bo krew człowieka zalewa na widok taboru, jakim raczy pasażerów. Kiedy KZK GOP przestanie wyrzucać pieniądze w błoto, nie licząc się zupełnie z pasażerami, zlecając przewozy firmom pokroju Henzago?
Brawo za zdjęcie - nawet komentować nie trzeba.

Co do malowań taboru, to chyba nie trzeba wprowadzać jednego dla całego KZK, a wręcz jest to niemożliwe, bo kto malowałby np. nowe Solarisy z Gliwic, ale było by na miejscu, jakby każdy przewoźnik trzymał się swoich barw - jak robił to swego czasu Meteor. Tyle by wystarczyło.

02.07 23:53:18

bobo napisał(a):

swacza ostatnio ludzie pomogli wnieść inwalidę na wózku do Ikarusa więc jeśli się chce to można :) aczkolwiek rzeczywiście tabor powinien być taki jak oznaczony w rozkładzie. Jeśli linia kursuje co 20-30 minut to jeszcze OK, ale w weekend czekać na 155/255 1,5 godziny? To byłaby przesada.
Ale nie oszukujmy się-śląskie wozy to ruina, każdego dnia się psują. Jak dla mnie KZK powinien rozpisywać przetargi tak, że jeżeli na linię mają być wrzucone minimum 3 wozy to n+1 powinno ich być...

03.07 00:25:25

KZKGaPowicz napisał(a):

@bobo: W dni wolne linie nr 155 i 255 są obsługiwane tylko jednym wozem. Jeśli więc niepełnosprawny pasażer poczeka te 1,5 godziny, to i tak przyjedzie ten sam autobus. Chyba, że zrobią podmianę na właściwy wóz.

03.07 08:14:49

Szu napisał(a):

Wczoraj (2 lipca) na 982 kurs niskacza wykonywal woz 06. Byl to Maz 203 jesli dobrze rozpoznalem. Bus na numerach warszawskich, kolor blekitny. W srodku opis chyba poprzedniego przewoznika WARBUS 8855

03.07 08:17:30

siw napisał(a):

buscoholic
juz nie popadaj w paranoje, z twoich spostrzeżen wynika ze tylko zegozda to samo zło na śląsku a zobacz sobie na innych prywaciaży.<A wbrew twoim wypowiedziom te renówki czyli tzw SAM y to bardzo dobre autobusy sa . ciekawe czy po tylu latach tak bedzie wyglądał SU??

03.07 09:03:42

viator napisał(a):

JoHuNuS: Ja bym projektanta tego ronda skazał na ileś godzin jeżdżenia autobusem albo ciężarówka po tym rondzie.

03.07 11:11:08

JoHoNuS napisał(a):

@Viator: Rzeczywiście rondo (właściwie jajo) w Siemianowicach to jedna wielka paranoja. Takiej ciasnoty nie ma chyba na żadnym innym rondzie w GOPie! Kierowcy na samą myśl że mają przez nie przejechać (przetoczyć się) używają niewybrednych słów. Ciekaw jetem tto dopuścił do realizacji taki beznadziejny projekt! :-[

03.07 13:25:21

wkurzony pasażer napisał(a):

@ Hannes
Dokładnie! Burdel w GOP to mało powiedziane! Przewoźnicy jeżdżący dla KZK-GOP mają różne barwy, a np. nie należący do KZK PKM Tychy maluje autobusy podobnie jak PKM Katowice!
A potem ktoś przyjezdny prosi w kiosku o bilet (dostaje KZK-GOPowski), po czym wsiada do tyskiego autobusu. Nie każdy dowidzi mikrospokijną naklejeczkę na drzwiach ze wzorami biletów! A kontrolerzy tylko na takich "frajerów" czekają. To jest chore, że w jednym mieście obowiązują ze 4 różne rodzaje biletów. Jeśli już tak musi być, to niech KZK-GOP ma własne, jednolite "barwy", a PKM Tychy jakieś inne! Żeby pasażer widział: z TYM biletem mogę jechać TYM autobusem!

Ech, kiedy w GOP doczekamy tego, co jest już standardem w innych miastach - czyli NORMALNEJ komunikacji? Władze województwa potrafią tylko wymyślać durne reklamy w stylu "śląskie - pozytywna energia", a nawet jednego, wspólnego biletu nie dadzą rady wprowadzić...

03.07 14:37:48

Hawker napisał(a):

@siw:bo "zegozda" to jest samo zło a te jego SAM-y wyglądają dobrze twoim zdaniem ?

03.07 16:21:18

John-projektant napisał(a):

@JOHANUS: Te rondo w Siemianowicach na dzień dzisiejszy nie osiągnęło swojej projektowanej szerokości bo wciąż układany jest mini pas od wewnętrznej strony z małych kamyczków 10X10 wtey będzie szerzej na tym rondzie

03.07 17:36:06

Rafał napisał(a):

@JoHuNuS: Zgadza się. Tylko czekać aż na 860 się pojawi sztywniak...

03.07 18:18:01

murcol napisał(a):

Buscoholic.
Nie wiem za co Cię szlag trafia u Zagozdy ale METEOR dał "ciała" w pierwszych dwóch dniach awariami i na dodatek pseudoniskopodłogowym JELCZEM.
RUDPOL na 144 dał od początku autobus z 982 a na 982 puścił ruinę i tak w dwóch przypadkdach pokazał gdzie ma umowę z KZK.
Więc zastanów się czy nie powinieneś iść do lekarza bo masz ewidentne uczulenie na Zagozdę.

03.07 19:06:29

siw napisał(a):

Hawker. A co ci sie nie podoba w Sam ie nr 4 czy nr 10 ??Z zewnątrz wpożądku ,w wewnątrz wpożądku, i prowadzą sie zajebiście. Żeby kazdy tylu letni autobus tak wyglądał jak te dwa. Ale widzę że ty to chyba też masz dziwne uczulenie na słowo Zagozda

03.07 22:21:46

Buscoholic napisał(a):

@murcol
Co do Meteora to pomyliło Ci się kompletnie meritum wypowiedzi. W moim komentarzu wskazałem, że firma ta za czasów swojej świetności zawsze dbała o firmowe malowanie swoich autobusów. Wraz z nadejściem problemów z taborem sprawa oczywiście zmieniła się na gorsze, ale w czasie swojej chwały chyba jedynym niepomalowanym na wiśniowo-żółto autobusem był Jelcz M120 o nr tab. 820 (który ostatecznie i tak doczekał się renowacji). Ja więc piszę o malowaniu, a Ty wywalasz mi z jakością usług. A jaka jest jakość usług obecnie? - o tym pisać nie trzeba, bo chyba każdy choć trochę zainteresowany może sobie na to pytanie odpowiedzieć sam.

@murcol i @siw
Nie dziwcie się, że mam takie a nie inne odczucia co do Zagozdy. Jeśli nigdy nie korzystaliście z linii 165, 270, 720 czy 86/286 za czasów ich obsługi przez rudzkiego przewoźnika, to proszę - nawet tego nie komentujcie. Chyba każdy wie jak mieszkańcy Chorzowa i Zabrza "mile wspominają" usługi przewozowe Pana Henryka. Nie starczyło by mi palców u rąk i nóg, żeby wyliczyć ile razy nie mogłem normalnie dojechać na osiedle Kopernika w Zabrzu, bo autobus albo w ogóle nie przyjechał, albo zatrzymywał się na moście w centrum miasta i tak trzeba było walić z buta, bo to już połowa drogi na osiedle. A bilet skasowany...

Napiszę Wam jeszcze coś. Od kiedy Henzago ponownie raczy nas swoimi ciekawostkami taborowymi na liniach 86 i 286 mieszkańcy Osiedla Kopernika gdyby mogli całowaliby włodarzy KZK GOP po nogach za to, że puścili tam linię 250, bo pomimo że autobus ten jeździ z rotacją mniej więcej 90 minut, to czasem bardziej przysługuje się komunikacji miejskiej w tej części miasta, niż linie Zagozdy.

03.07 22:26:37

Nikt napisał(a):

@JoHoNuS
Masz rację, dziś jechałem przegubem, kierowca jeszcze ochrzanił robotnika ;).
@Szu
Dziś też. Nie ma zaprogramowanych wyświetlaczy, ma tabliczki.
@Rafał - będzie się działo ;P.
@Murcol
A komu się wpadka nie zdarzyła?
Był to Jelcz 862?

03.07 22:43:43

Hawker napisał(a):

@siw: jesteś w jakiś sposób związany z zagozdą że tak go bronisz ? Gdyby w 1 dzień zatrzymać wszystkie jego autobusy do kontroli to prawdopodobnie nic by od niego na linie nie wyjechało, on wogule nie dba o tą swoją firmę a tym bardziej o swoją renomę jako przewoźnika
Na 73 niby juz jest lepiej w sensie że ''coś'' jeździ ale jakość jest dalej fatalna

04.07 09:30:44

viator napisał(a):

Hawker, na tym portalu pojawia się od czasu do czasu jakiś troll broniący Henzago. Dyskusja wydaje się z nim być bezcelowa.

04.07 11:15:11

Hawker napisał(a):

Też mi się tak zdaje, może to sam zagozda ;p

04.07 13:59:44

murcol napisał(a):

Dziwne jest to że każdy kto nie zgadza się z Waszym zdaniem jest trollem.
Czy kupiliście portal na własność ?
Czy wolność wypowiedzi polega na tym że albo zgadzamy się z Waszym zdaniem albo nie mamy głosu?

04.07 15:27:16

murcol napisał(a):

Hawker. Chyba coś ci się źle zdaje. Raczej te bzdury które wypisujecie wyglądają na KZK bo poprawy jakości jakoś nie widać.
Autobusy które jeżdżą na liniach w chwili obecnej są tragiczne !!!!
Ale KZKGOP zrobi wszystko żeby tylko Zagozdy nie wpuścić na linie zwłaszcza po tym jak Zagozda wygrał z KZKGOP-em w sądzie.
"Uczciwość" w przetargach ma też swoje granice. To tyle na ten temat TROLLE

04.07 15:36:20

Moro napisał(a):

Wy tylko wspominacie te złe czasy popatrz np na lata 2000-2004 Gdy zagozda jeździł na 165 rzadko kiedy autobus wyleciał.
Więc nie mów że był taki zły.
To nie jego winna że boryka się z brakiem zaplecza technicznego skoro połowa kierowców i mechaników uciekła do Anglii.
Weś sobie Nowaka albo Transkom. Jak długo jeżdżę do szkoły to 199 wypadł tyle razy że nie mogę zliczyć na palcach.

04.07 18:34:24

Nikt napisał(a):

@Murcol ja tam też popieram Zagozdę, ma nawet jeden fajny pojazd - Mercedesa, solówka jakaś. Najgorszy mi się wydaje #28 a tak to przeciętny tabor, nawet powiedziałbym konkurencyjny. Gorzej sprawa wygląda z obsługą linii, niskacz może mieć schodki, przegub 12 metrów... Ja tam mam pod nosem jedną linie autobusowe - 86/286. Są one obsługiwane ostatnio solówkowym mercem, fajnym bardzo i Neoplanem #28 drastycznie palącym.

04.07 18:57:07

Suchy napisał(a):

@Moro - i akurat TYLKO Heńkowi ta połowa mechaników i kierowców uciekła, a dziwnym trafem u wszystkich pozostałych przewoźników żaden kierowca i mechanik nie odszedł? No zaiste ciekawe rzeczy prawisz... A tak wogóle to jacy mechanicy u Heńka??? Tam każdy kierowca jest sam dla siebie mechanikiem, i jak nie będzie dbał i spieprzy mu się wóz i sam sobie go nie naprawi, to nikt go nie naprawi.

04.07 19:59:40

podlesianin napisał(a):

Tak się rozpisujecie o firmie H.Z a tej firmy już przecież prawie nie ma to jest końcówka. Ile on ma teraz wozów w obiegu pięć? A to że mu pracownicy uciekli to też nie jest dziwne, jak nie szanował ludzi to niestety tak się kończą tego typu pseudo firmy co się patrzy krótkowzrocznie.

04.07 22:37:03

vrstatec napisał(a):

Tak dla pokazania jak się kończy praca 24h za kółkiem autobusu przeżywającego swoje drugie wcielenie (młodość). Niedzielny poranek 5 lipca w Zabrzu na 23. To jest ta konkurencja 100% cena, bez egzekwowania wymogów i kontroli działalności firm (stanu technicznego taboru i czasu pracy kierowców).

05.07 10:20:24

vrstatec napisał(a):

Tu link (już po wycince okalających autobus drzew):
http://w520.wrzuta.pl/obraz...

05.07 10:21:41

siw napisał(a):

viator - owy trolu ty sobie zobacz na inne firmy albo na pkm katowice tyle tam tych wspaniałych ikarów jeździ a one takie nowe są i nigdy sie nie psują!!a niska podłoga to ZAWSZE jedzie wg rozkładu wtedy kiedy powinna!!!!! tyle tylko ze ZAgozda miał 4 linie a teraz ma 2 i jest pod obstrzałem wszystkich a pkm ma linii kilkadziesiat to nikt na to nie reaguje.i nie jestem ani heńkiem ani kimśz jego rodziny

05.07 12:12:26

Tom_89 napisał(a):

a coś wiadomo co się stało z tym 23 ? bo rano przejeżdżałem koło niego z dwa razy to stał w tym żywopłocie i jeszcze żadnej straży itd. nie było.

Ale jakby nie było to na 23 śmigają lepsze busy niż u zagozdy, jeśli ten bus przechodzi młodośc to u przewoźnika z rudy te busy 3 życie chyba zaczynają.

05.07 16:41:37

vrstatec napisał(a):

Tom 89:
Przejeżdżałeś już widocznie po wszystkim. Była policja i straż, która wycinała drzewo oparte o autobus. Pewnie holować nie mieli czym i tak sobie potem stał. Też mi się wydaje że te autobusy są lepsze od HZ ale zasada działania takich firm jest bardzo podobna.Czyli praca kierowców ponad normy czasowe plus brak codziennej kontroli stanu technicznego przed wyjazdem na linię (bo od tego jest kierowca, który ma być "duchem świętym" co się dzieje pod autobusem).

05.07 18:52:47

murcol napisał(a):

Tom_89
Ty to nie zaczynasz nawet pierwszego życia bo piszesz co ci każą. Ty człowieku wegetujesz !!! Nie masz włąsnego zdania. Viator ma rację , pkm-u to nie widzą a Zagozda pod obstrzałem bo nie daje łapówek i śmiał wygrać z KZK w sądzie to KZK musi go uziemić.

05.07 19:46:24

siw napisał(a):

nie wiator murcol viator to wielki przeciwnik i anty prywaciaż on tylko widzi firmy z so 12 lob 18

05.07 20:57:49

GD napisał(a):

biedny pan Zagozda... no każdy na niego poluje, a on przecież tak rzetelnie obsługiwał linie w Zabrzu - i kierowcy zawsze byli trzeźwi, i kursy nie wypadały co chwilę, i spaliny były wydalane na zewnątrz wozu, i nie leje się z dachu podczas deszczu w krótkim wozie na 86/286...

05.07 20:58:49

podlesianin napisał(a):

Zatrudnijcie się u polskiego prywaciarza będziecie pracować bez urlopów bez żadnych dodatków i tak bym mógł wymieniać. A potem napiszcie o swoich wrażeniach pewno będziecie mieli nie do wiary taka prawda, a i oczywiście nie na miesiąc tylko chociaż na ponad rok.

05.07 22:24:56

slavco napisał(a):

@podlesianin: już nie przesadzaj, nie każdy prywaciarz jest taki. Najlepiej każdemu przypiąć łatkę i narzekać raz na prywaciarzy, raz na PKMy.

06.07 11:10:56

katowiczanin napisał(a):

Szkoda ze w naszym regionie nie kupuje sie chociaz takich autobusow: http://www.otomoto.pl/index...
skoro juz i tak kupuja uzywance.

11.07 19:31:26

alice_b napisał(a):

bardzo Was proszę : nie przypominajcie mi " szanownego" pana Zagozdy i jego autobosów !!
Tabor z Gliwic jak na razie bez zarzutu mimo drobnych opóźnień. Ale są usprawiedliwieni remontami . Przejazd przez Piekary to masakra !!

12.07 21:03:18

Ardo napisał(a):

@katowiczanin: za cenę tego citaro można kupić okazyjnie jakąś nówkę od mana czy solarisa, a za niewiele większą kwotę dwa mazy. Poza tym nie wydaje mi się, że ktoś po 3 latach sprzedaje całkiem dobry autobus.

12.07 21:10:47

murcol napisał(a):

@alice : szkoda że wcześniej nie widziałaś korków, robót drogowych itp. na ale każdemu wolno widzieć to co chce lub co mu każą a nawet pisać pod dyktando.

15.07 08:35:43

viator napisał(a):

Tak, murcol, masz rację. Zimą w Piekarach kanalizację remontowali...

15.07 11:02:37

lok napisał(a):

murcol:
Nie lej się żurem. On mo problem z obsługą 86 a co dopiero musiało być na 860. Te heble od Henryka nie powinny w ogóle jeździć. Kierman idąc do WC skręco koła do krawężnika i zostawio na biegu bo postojowego nie ma. Po czym wraco odpalo busa na krótko i go goni po dworcu w Zabrzu (bo zapomnioł że był na biegu). Takich obrazków to chyba nawet w Bangladeszu nie ma:). Nie ma dnia żeby się coś nie dzioło.

15.07 14:14:18

Mikey napisał(a):

@murcol: nie prowokuj karmienia trolla, którym może być nie chcesz, ale się robisz. Gdybyś wiedział, jak wyglądała trasa 860 pod względem remontó i korków za czasów "obsługi" w wykonaniu HZ, a jak w tym momencie wygląda, to stwierdziłbyś coś innego, niż to, co widać, więc na 100000% nie korzystałeś z tej linii w grudniu 2008 i styczniu 2009.
P.S. nie jestem totalnie przeciw HZ, ani totalnie za PKM Św., czy PKM Gliwice, ale bliżej mi sercem do Świerklańca;) mimo to stwierdzam, że najlepiej (póki co) wygląda na 860 obecna obsługa, choć zawieszenie gliwickich Solniczek już się troszkę wytrzaskało... (np. 860/2 w dniu 14.07. - oidp #52 - wytrzaskany na 1. i 2. osi, ale mimo wahadeł na Bytomskiej i Oświęcimskiej PLANOWO kursem 7:05 z Os. Wieczorka - u HZ byłoby to totalnie nierealne, a Św. byłby chyba, znając życie, jakieś "jedyne" 5 minut w plecy)

17.07 07:54:08


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!