Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wiosenny przegląd przetargowy

23.05.2009

Tagi: KZK GOP, przetarg – Dodał: Jakub Jackiewicz

Na wiosnę 2009 r. procedurom przetargowym poddano pięć linii autobusowych z rejonu Rudy Śląskiej. Zobaczmy, co czeka już wkrótce pasażerów korzystających z tych połączeń.


Wydział Zamówień Publicznych KZK GOP rozpisał przetargi na obsługę linii 144, 155, 215, 230 i 255. Najnowsza historia tych linii jest dość bogata w niespodziewane zwroty akcji. Pakiet linii 144, 230 i 255 obsługiwany był do 30 czerwca 2006 r. przez PKM Bytom. Jeszcze w 2005 roku zorganizowano przetarg na ich obsługę, jednak został on unieważniony z powodu realizacji wniosku Prezydenta Rudy Śląskiej o zmianę trasy linii 255 (skierowanie wybranych kursów przez Kopalnię Halemba), co powodowało konieczność włączenia do rozkładu jazdy dodatkowego autobusu. Drugie podejście do przetargu miało miejsce w 2006 roku, wygrała go firma Henzago. Najprawdopodobniej nawet gdyby nie wygrała i tak by jeździła, gdyż rozpoczęcie obsługi linii zbiegło się w czasie z postawieniem PKM Bytom S.A. w stan likwidacji (1 lipca 2006 r.).

Firma Henzago objęła pakiet powyższych linii i pomimo podsuwania pasażerom na co dzień wielu powodów do narzekań, nie podjęto żadnych zdecydowanych kroków mających na celu zmuszenie przewoźnika do należytej realizacji usług. Sytuacja uległa zmianie dopiero na początku roku 2009 r. Nasilające się zaniedbania w obsłudze linii spodowały, że 28 stycznia 2009 r. KZK GOP wypowiedział firmie Henzago umowę w zakresie linii 230 i 255 (ze skutkiem na koniec miesiąca). Jako uzasadnienie podano zbyt niski wskaźnik realizacji wozokilometrów oraz zbyt dużo wozokilometrów wykonanych taborem mniejszym niż przewidywał rozkład jazdy. Dopuszczalny (tzn. nie powodujący rozwiązania umowy) jest wskaźnik realizacji na poziomie 95% w skali miesiąca (czyli może nie być zrealizowanych 5% wozokilometrów) oraz nie więcej niż 10% wykonane mniejszym taborem. Tymczasem w grudniu 2008 r. na linii 230 wykonanych zostało tylko 88,72% wozokilometrów taborem C, a na linii 255 - 88,70%. Ponadto na linii 255 wskaźnik realizacji przewozów wyniósł 94,80%. Umowa nadal obowiązywała jednak dla linii 144 i wygasa z końcem czerwca 2009 r.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. Ł. Matejczyk

Po odsunięciu firmy Henzago z obsługi linii 230 i 255 KZK GOP zlecił ich obsługę w trybie z wolnej ręki. Do końca czerwca 2009 r. zlecenie otrzymały PKM Świerklaniec (dwa wozy na linii 230 w dni robocze), Nowak Transport Nowe Chechło (dwa wozy w dni robocze, trzy w soboty i jeden w niedziele na linii 230) oraz Transkom Piekary Śląskie (cała linia 255, czyli cztery wozy w dni robocze i jeden w dni wolne).

fot. P. Majchrzakfot. J. Sobotafot. J. Sobota

Pozostałe dwie linie, które obejmują obecnie kończące się postępowania przetargowe, czyli 155 i 215, nie były areną takich zdarzeń. Od 1 lipca 2006 r. linię 215 obsługiwał również Henryk Zagozda. Wcześniej wypowiedział on umowę (poprzednią) uzasadniając to zbyt niską stawką, ale wygrał przetarg ponownie. Linię 155 od 1 czerwca 2007 r. obsługuje Krzysztof Pawelec.

fot. M. Makulafot. J. Sobota

23 marca 2009 r. KZK GOP ogłosił cztery postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W jeden zestaw połączono linie 155 i 255 - ma to uzasadnienie z uwagi na to, że linie te kursują wobec siebie przeciwbieżnie (obie są okrężne, tylko objeżdżają w miasto w przeciwnych kierunkach). Niestety przy tej okazji nie pomyślano o zoptymalizowaniu rozkładów jazdy i nadal w jedną stronę (linia 155) kursować będą tylko krótkie autobusy, a w drugą (linia 255) tylko przegubowe. Pozostałe linie (144, 215 i 230) wystawiono pojedynczo. We wszystkich postępowaniach były prawie identyczne wymagania z jednym wyjątkiem. Wymagano autobusów niskopodłogowych, spełniających normę euro 2, w taborze typu B miało być co najmniej 91 miejsc i dwoje drzwi, a taborze typu C (dłuższym niż 12 metrów, ale niekoniecznie przegubowym) co najmniej 140 miejsc i troje drzwi. Liczba autobusów była następująca:
- linia 144: 2 szt. B,
- linie 155 i 255: 4 szt. B i 4 szt. C,
- linia 215: 3 szt. B,
- linia 230: 2 szt. B i 2 szt. C.
Na liniach 144, 215 i 230 zażądano, aby autobusy były nie starsze niż z 1996 roku, a na liniach 155 i 255 poprzeczkę podniesiono do roku 2000.

Zaledwie tydzień po ogłoszeniu przetargów KZK GOP postanowił w istotny sposób zmienić wymagania dotyczące linii 144. W zawiadomieniu o modyfikacji specyfikacji przetargowej podano, że teraz autobusy (2 niskopodłogowe o długości do 12 metrów) nie mogą być starsze niż z roku 2006 i mają spełniać normę euro 4. Nie znamy przyczyn jakie spowodowały taką nagłą zmianę, już w trakcie trwania postępowania.

Termin składania ofert i ich otwarcie wyznaczono na 29 kwietnia 2009 r. we wszystkich postępowaniach. Zgodnie z przewidywaniami chętnych było całkiem sporo, nie odnotowano jednak żadnych egzotycznych oferentów (czyli firm, które nie świadczą obecnie usług dla KZK GOP). Poniżej tradycyjnie przedstawiamy złożone oferty oraz zaproponowany tabor. Oferty przedstawiamy od najtańszej do najdroższej, lecz przypominamy, że najtańsza oferta niekoniecznie musi być wybrana jako zwycięska - KZK GOP nie ogłosił jeszcze, które oferty wybierze.

Linia 144

- Henzago Ruda Śląska: 3,50 zł (dwa autobusy MAN NL222 z 1997 roku, które ma dostarczyć firma Alkom)
- Rudpol-opa Ruda Śląska: 3,70 zł (dwa solarisy Urbino 12 - jeden z 2006 r., już posiadany z nrem 07, drugi fabrycznie nowy)
- H. Polak Chorzów: 3,76 zł (dwa autobusy MAZ 103456 z 2006 roku w leasingu)
- Konsorcjum Świerklanieckich Linii Autobusowych, czyli PKM Świerklaniec i Nowak Transport: 4,55 zł (dwa autobusy MAZ 203, fabrycznie nowe)
- Konsorcjum Komunikacji Autobusowej, czyli Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno: 4,56 zł (dwa solarisy Urbino 12 z 2006 r., które ma dostarczyć producent)
- Konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center: 4,85 zł (dwa solarisy Urbino 12 z 2008 r., już posiadane z nrami 63 i 64)

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linie 155 i 255

- Konsorcjum Komunikacji Autobusowej, czyli Irex Sosnowiec, Meteor Jaworzno i Transgór Mysłowice: 3,47 zł za tabor B i 3,47 zł za tabor C (3 volvo B10BLE z 2000 roku od dealera z Kopenhagi, cztery solarisy Urbino 15 z 2000 roku od dealera VDL - ex Veolia Warszawa i jeden jelcz M121M z 2000 roku, już posiadany z nrem 862)
- K. Pawelec Biechów: 3,29 zł za tabor B i 3,97 zł za tabor C (cztery solarisy Urbino 15 z 2000 roku od dealera PW Kawon Jan Nowak - ex Veolia Warszawa i cztery autobusy MAN A21 z 2000 roku od producenta)
- A. Kłosok Żory: 3,68 zł za tabor B i 3,90 zł za tabor C (cztery solarisy urbino 12 z 2000 roku - ex Veolia Warszawa, już posiadane z nrami 1, 2, 3 i 17 oraz cztery solarisy Urbino 15 z 2000 roku w leasingu)
- Konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center: 3,78 zł za tabor B i 4,78 zł za tabor C (cztery solarisy Urbino 15 z 2005 roku, już posiadane z nrami 31, 32, 33 i 34 oraz cztery autobusy MAN NL222 z 2000 roku, już posiadane z nrami 9, 10, 11 i 12)
- PKS Gliwice: 4,30 zł za tabor B i 5,10 zł za tabor C (trzy solbusy SN11 z 2006 roku, już posiadane z nrami 593, 533 i 528, jeden autobus MAN NL263 z 2000 roku, już posiadany z nrem 523 oraz cztery bliżej nie zidentyfikowane autobusy MAN dostarczone przez producenta)
- Konsorcjum Świerklanieckich Linii Autobusowych, czyli PKM Świerklaniec, Nowak Transport i Delta Świętochłowice: 4,40 zł za tabor B i 5,50 zł za tabor C (trzy autobusy MAN A21 z 2000 roku i jeden MAN A26 z 2003 roku, dostarczone przez producenta, jeden jelcz M121M z 2000 roku, już posiadany z nrem 010, dwa solarisy Urbino 15 z 2006 roku, już posiadane z nrami 0616 i 0617 oraz neoplan N4421 z 2002 roku, już posiadany przez PKM Świerklaniec i będący w remoncie)

fot. M. Bulfot. J. Sobotafot. J. Sobota
fot. T. Sieniekfot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linia 215

- K. Pawelec Biechów: 2,86 zł (trzy autobusy MAN NL202 z 1996 roku, które ma dostarczyć MPK Kielce)
- H. Polak Chorzów: 3,03 zł (trzy autobusy MAN NL202 z 1996 roku w leasingu)
- Konsorcjum Komunikacji Autobusowej, czyli Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno: 3,43 zł (trzy jelcze M121M z 1996 roku, już posiadane z nrami 861, 868 i 869)
- Henzago Ruda Śląska: 3,49 zł (trzy autobusy MAN NL222 z 1997 roku, które ma dostarczyć Alkom)
- Konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center: 3,77 zł (trzy volvo B10BLE z 1999 roku, już posiadane z nrami 7, 8 i 9)

fot. W. Liberdafot. T. Sieniekfot. J. Sobota

Linia 230

- Transkom Piekary Śl.: 3,40 zł za tabor B i 4,40 zł za tabor C (dwa volvo B10LA z 2000 roku sprowadzone niedawno z Łodzi, jeden neoplan N4016 z 1997 roku, który kursuje obecnie w firmie Transkom Koziegłowy oraz jeden autobus MAN NL202 z 1996 roku, który ma dostarczyć bliżej nieokreślony podmiot)
- PKS Gliwice: 3,70 zł za tabor B i 4,10 zł za tabor C (dwa neoplany N4021 i dwa neoplany N4016, wszystkie już posiadane z nrami 522, 525, 536 i 532)
- Henzago Ruda Śl.: 3,50 zł za tabor B i 4,43 zł za tabor C (po dwa autobusy MAN NL222 i A11 z 1997 roku, które ma dostarczyć Alkom)
- K. Pawelec Biechów: 3,29 zł za tabor B i 4,97 zł za tabor C (dwa autobusy MAN A11 z 1997 roku, które ma dostarczyć firma dafa oraz dwa NL202 z 1996 roku w leasingu)
- Konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center: 4,19 zł za tabor B i 4,19 zł za tabor C (jeden solaris Urbino 18 z 2006 roku, jeden Urbino 15 z 2005 roku i dwa volvo B10BLE z 1998 roku, wszystkie już posiadane z nrami 41, 35, 4 i 5)
- Konsorcjum Świerklanieckich Linii Autobusowych, czyli PKM Świerklaniec, Nowak Transport i Delta Świętochłowice: 3,80 zł za tabor B i 4,80 zł za tabor C (dwa mercedesy O405N z 1996 i 1997 roku oraz dwa autobusy MAN A11 z 1996 roku, wszystkie już posiadane, m.in. z nrami 0803, 0710 i 0711)
- A. Kłosok Żory: 4,40 zł za tabor B i 4,62 zł za tabor C (dwa solarisy Urbino 15 z 2000 roku i dwa autobusy MAN NL202 z 1996 roku, wszystkie w leasingu)
- Konsorcjum Komunikacji Autobusowej, czyli Irex Sosnowiec i Meteor Jaworzno: 4,56 zł za tabor B i 4,56 zł za tabor C (dwa solarisy Urbino 15 z 2000 roku, jeden już posiadany z nrem 857, a drugi ma dostarczyć firma VDL, a także dwa autobusy MAN NL222 z 1996 roku i NL202 z 1997 roku, już posiadane z nrami 37 i 38)

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Podsumowanie

W powyższych zestawieniach warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Pierwszy jest taki, że coraz większa konkurencja wśród przewoźników operujących w centralnej części GOP-u powoduje, że nawet przy podniesieniu wymagań można się spodziewać stosunkowo niskich zaoferowanych stawek (przykładem jest tu linia 144). Na innych liniach stawki również są dość niskie, oby nie okazało się, że zbyt niskie. Konkurencja powoduje zaciekłą walkę o zlecenia, jednak niestety czasami kosztem innych elementów jak jakość utrzymania taboru, czy wynagrodzenia kierowców. W ramach ciekawostki zacytujmy pismo jakie przesłał do KZK GOP Henryk Polak, wypowiadając pod koniec listopada 2006 roku umowę na linię 155: "Konieczność rozwiązania umowy uzasadniam ciągłym wzrostem cen paliwa i zbyt niską ceną jednego wozokilometra. Przy obecnych cenach paliwa i części zamiennych do autobusów stawka jednego wozokilometra powinna być nie mniejsza niż 3,50 zł, aby obsługa linii nie przynosiła strat."

Warto także zauważyć, że w wybranych przetargach już na początku wymaga się posiadania co najwyżej trzynastoletniego pojazdu. Pod koniec realizacji umowy pasażerowie przewożeni będą zatem autobusami siedemnastoletnimi.

Trwa obecnie badanie zgodności ofert ze specyfikacjami i postawionymi warunkami formalnymi. Widać, że w przypadku linii 144 oferta firmy Henzago nie spełnia wymogów przetargu - zgłoszone autobusy są zbyt stare. Firma ta najprawdopodobniej nie zauważyła modyfikacji warunków postępowania i można liczyć się z odrzuceniem tej oferty. W pozostałych przypadkach jeśli nie zostaną znalezione jakieś niezgodności w treściach ofert, zwycięzcami powinni okazać się ci przewoźnicy, którzy zaoferowali najniższe ceny. A w niektórych przypadkach różnice były naprawdę minimalne - na linii 230 różnica w cenie oferty (po przemnożeniu stawek przez planową liczbę wozokilometrów wykonywanych danym typem taboru) pomiędzy najtańszym Transkomem, a drugim w kolejności PKS-em Gliwice wynosi zaledwie 25 tys. zł (przy cenach ofert sięgających blisko 3 mln zł).

Kolejnym aspektem są zgłaszane autobusy. Wpisywanie numeru rejestracyjnego (w kolumnie nr 3 tabeli stanowiącej załącznik nr 5 do specyfikacji) nie jest obowiązkowe, więc czasami nie jest ta pozycja uzupełniana. Utrudnia to identyfikację pojazdu - a w kilku przypadkach rodzi to wątpliwości co do faktycznego dysponowania autobusami (w przypadku gdy formą dysponowania jest "leasing", nie ma dołączonego zobowiązania innego podmiotu, a pojazdu danej marki o określonym roczniku nie możemy zlokalizować w posiadanych bazach danych). Nie oznacza to oczywiście, że przewoźnik takim pojazdem nie dysponuje, co chcemy podkreślić.

Wśród autobusów znajdziemy kilka takich, które już z powodzeniem kursują na innych liniach i, co ważniejsze, są wpisane do innych umów. Dotyczy to przede wszystkim solbusów SN11 z PKS Gliwice, które (wszystkie cztery) zgłoszone są na linię 280. Drugim takim przypadkiem są solarisy Urbino 15 z Gliwic. Firma posiada pięć takich autobusów. W dołączonym do oferty na linię 155/255 oświadczeniu Zarząd PKM stwierdza (uprzedzając ewentualne wątpliwości Zamawiającego), że dwa takie pojazdy (konkretnie chodzi o wozy z nrami 32 i 34) choć były zgłoszone swego czasu na linię 81 już tam nie jeżdżą, gdyż zostały podmienione na solarisy Urbino 18 (w związku z wprowadzaniem głosowych zapowiedzi przystanków). Natomiast warto przypomnieć, że PKM zgłosił już dwa Urbino 15 do obsługi linii 860 - nie wiadomo dokładnie które, gdyż oferta nie zawiera numerów rejestracyjnych, jednak powoduje to, że w dyspozycji pozostają już tylko trzy takie autobusy, a zgłoszonych (łącznie na linie 155/255 i 230) jest wszystkie pięć. Okolicznością łagodzącą w tym przypadku może być fakt, że prawdopodobnie umowa na obsługę linii 860 nie została jeszcze podpisana.

Ostatnim spostrzeżeniem - a w zasadzie ciekawostką - są solarisy Urbino 15, które zostały wycofane niedawno ze służby w warszawskim oddziale Veolia Transport. Wielu oferentów wpisało je do swoich propozycji, co ciekawe dostarczone mają być przez trzech różnych pośredników. Łącznie pojawiło się ich aż 15 (plus jeden już jeżdżący w Meteorze). Sześć z nich (zgłoszonych przez Kłosoka), ma już nawet numery rejestracyjne katowickiej firmy leasingowej.

Gwoli formalności przypominamy, że wszystkie umowy zawarte zostaną na okres 48 miesięcy, a podawane ceny jednego wozokilometra są cenami netto.

Linia 860

Na koniec przeglądu przetargowego informujemy, że KZK GOP wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę linii 860. Zwycięzcą okazało się konsorcjum PKM Gliwice i Bus Service Center. Obsługa linii winna rozpocząć się 1 czerwca 2009 r., i jeśli nie zdarzy się nic nadzwyczajnego (protesty i odwołania) tak też powinno się stać.

Linie 744 i 936

Tymczasem ogłoszono też dwa nowe postępowania.

Linię 744 (Stroszek - Szombierki) obsługuje obecnie Nowak Transport. W przetargu wymagany jest jeden autobus niskopodłogowy, nie starszy niż z 1996 roku z co najmniej 91 miejscami i dwojgiem drzwi oraz wyposażony w wyświetlacze.

fot. J. Sobota (autor: Jacek Sobota)
Natomiast linia minibusowa 936 (w Ornontowicach) jest od 2003 roku we władaniu Andrzeja Kłosoka. W przetargu wymagane są dwa autobusy (minibusy), nie starsze niż z 2000 roku, o długości nie większej niż 8 metrów i liczbie miejsc od 20 do 35. Drzwi powinny mieć co najmniej dwoje i nie muszą być one sterowane automatycznie ze stanowiska kierowcy. Co ciekawe, wymaga się jednak, aby pojazdy były wyposażone w elektroniczne tablice kierunkowe.

fot. J. Sobota
W obu postępowaniach otwarcie ofert odbędzie się 25 czerwca. Obie umowy obowiązywać mają przez 48 miesięcy począwszy od 1 sierpnia 2009 r.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

bobo napisał(a):

Ja chcę żeby na 155/255 wygrał PKM Gliwice. Powód? Żeby Frankowi kolejne solniczki z Gliwic citły! :D

24.05 19:47:16

P Śl napisał(a):

Na 230 w sobote sa 2B i 1C a na 936 dwa mikrobusy - nie pisz na pamiec ;).

24.05 20:52:00

KUBER napisał(a):

Czekałem dość długo na ten artykuł. Dziękuję! Niestety, pomijając 144, kiepsko widzę przyszłość 4 pozostałych linii/

24.05 21:14:00

memphis napisał(a):

Racja, jakieś chwilowe zaćmienie chyba ;) Już poprawione.

24.05 21:17:45

Nikt. napisał(a):

Heh, deskorolki PKM Gl. będą się teleportować...
PS > Literówka przy linii 144 PKM Gl. - nrami.

24.05 21:46:25

Mattor20056 napisał(a):

Ciekawe jak te Solarisy Urbino 15 zmieszą na zakręie blisko przystanku Ruda Tesco.

24.05 22:02:50

depor napisał(a):

to henio straci kolejne linie-hiii

24.05 22:19:45

Tom_89 napisał(a):

przy linie 144 jest literówka a dokładniej litery brakuje na końcu zdania gdzie są wymienione numery busów :)

24.05 23:15:46

lgor napisał(a):

Całkiem ciekawy artykuł. W sumie to już wątpię aby oferenci z najtańszymi stawkami (za wyjątkiem linii 144) popełnili jakieś błędy wykluczające ich z postępowania.
P.S To linia 230 będzie startowała z przystanku Ruda Kościół ?

24.05 23:27:00

Hannes napisał(a):

Ciekawe, jak pan prezydent Frankiewicz chce spowodować, żeby już prawie śp.T1 i T4 zostały zastąpione przez "ekologiczne" busy z PKM GLiwice, kiedy stawki tegoż są jak widać nawet o jedną czwartą większe niż innych oferentów. Znowu wygra jakiś złom a ZF rozłoży ręce i powie, że nie ma na to wpływu.
Tramwajów już jednak nie będzie

25.05 10:05:43

Rudzianin napisał(a):

Już widze su15 wiszące pod plazą na zjazdach :D bardzo dobry wybór wozu na trase nie ma co. Szkoda że na 144 nie ma RudPola. Co do reszty zobaczymy w najbliższym czasie jak to będzie wyglądać.

25.05 10:56:46

następny napisał(a):

@Hannes: PKM da stawkę na poziomie 0,38zł. A o utrzymanie pojazdów się nie martw, wszak zajezdnię gliwicką możnaby nazwać PKM Frankiewicz.

25.05 11:23:17

bobo napisał(a):

Igor co to za nowina z tym 230?

25.05 11:33:24

KUBER napisał(a):

@Rudzianin - dlaczego piszesz że na 144 nie ma RudPola? On zaoferował najniższą stawkę, przecież HZ nie spełnił warunków.

25.05 13:23:21

david82 napisał(a):

Rudzianin - jak to nie ma Rudpola na 144? Nie przeczytałeś dokladnie artykułu.

25.05 15:02:48

Kierowca PKM Gliwice napisał(a):

Ludzie!!! Mam w grafiku na czerwiec 6 razy 860. Jak to jeździ????????

25.05 17:46:06

junior017 napisał(a):

many 0710 i 0711 to sa many ng 272 a nie a11

25.05 18:18:59

winndzor napisał(a):

kierowca PKM Gliwice:
http://rozklady.kzkgop.pl/i...

25.05 18:39:02

Arass napisał(a):

@Kierowca PKM Gliwice: chętnie Panu pokażę trasę 860 - możemy się umówić, mogę robić za pilota :) moje gadu 6727788. Pozdrawiam

25.05 19:13:41

lgor napisał(a):

@bobo W SIWZ -> Parametry linii 230, relacja Ruda Kościół - Wirek - Halemba Pętla ;)

25.05 20:10:07

david82 napisał(a):

junior017 - jak najbardziej są to MAN-y A11

25.05 21:00:19

podlesianin napisał(a):

Jeśli chodzi o tak niskie stawki zaproponowane przez przewoźników wynikają pewno z zakupu taboru za przysłowiową złotówkę albo tabor jest tak tani. Przykładem jest Transkom z zakupem tych autobusów z łodzi za grosze i coś mi się wydaje że z tym przewoźnikiem będą problemy może nie na starcie ale z czasem.

25.05 21:39:44

KUBER napisał(a):

Na stronie BIP KZK GOP właśnie ogłoszono "zwycięzcę". RudPol Opa na 144.

25.05 21:51:23

Wielbiciel PKM Katowice napisał(a):

A PKM Katowice dalej w cieniu...

25.05 23:32:34

pasażer napisał(a):

może ktoś to w końcu wyjaśnić ? czy w zamówieniu na linię 230 jest błąd podany w relacji?Gdyż linia kursuje Halemba pętla-Godula plac niepodległości, a nie tak jak podane Halemba pętla-Ruda Kościół.Czyżby znowu po cichutku KZK GOP znowu modyfikuje trasę??proszę o rzetelną odpowiedź a nie insynuacje

26.05 09:00:43

memphis napisał(a):

Albo jest błąd albo będzie zmiana trasy od 1 lipca. Pożyjemy, zobaczymy.

26.05 10:03:45

bobo napisał(a):

bardzo dobrze jeżeli ją skróca. Niepotrzebnie aby 4 linie (146, 155, 147 i 230) gnały po tej samej trasie na Godulę.Jeszcze lepiej by było, gdyby ją troszeczkę wydłużyli - na osiedle pod Brzozami, ale to byłoby chyba trudne z racji zawracania :/

26.05 10:31:56

pasażer napisał(a):

a więc tak dzwoniłem do KZKGOP i dostałem informacje że pojawił się błąd w przetargu który będzie wyjaśniany i będą poprawki naniesione :) gdyż skrócenie linii 230 do Ruda Kościół nie wchodzi w grę top tyle :)

26.05 12:10:07

Kierowca PKM Gliwice napisał(a):

@winndzor: bardzo śmieszne.

26.05 17:58:20

timin napisał(a):

Do kierowca PKM Gliwice
860 jezdzi bardzo fajna i prosta trasa jezeli bedzie potrzeba moge jechac z ktoryms kierowca moje gg 4263627

27.05 12:11:18

bobo napisał(a):

@kierowco śmieszne jest to, że takie pytania zadajesz tutaj

/// szkoda, że nie skrócą 230 ;)

27.05 12:20:50

TajniaK napisał(a):

No to mamy
230 Transkom
255 konsorcjum IREX/Meteor/Transgór

29.05 18:27:22

andrzejh69 napisał(a):

juz 2 SU15 z Veolii się spaliły kompletnie w Warszawie, ciekawe ile z nich się spali u nas.

01.06 10:34:32

KUBER napisał(a):

BIP KZK GOP: A na 215 Pawelec. Jest już więc komplet decyzji jak chodzi o rudzkie linie.

03.06 14:49:30

georg napisał(a):

Wymóg przetargowy dla 155 i 255 były że autobusy nie starsze niż z 2000r. - dziś z perspektywy czasu można powiedzieć że przetarg sobie a życie sobie.
wystarczy popatrzeć co po Rudzie jeździ.

11.04 12:25:39


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!