Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

KZK GOP: zmiany rozkładów jazdy od 1 marca 2009 r.

27.02.2009

Tagi: rozkład jazdy, KZK GOP, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

Na 1 marca 2009 r. KZK GOP przygotował dla pasażerów cały szereg zmian rozkładów jazdy. W pakiecie są głównie kolejne ograniczenia komunikacji tramwajowej, ale także korekty na liniach autobusowych.


Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, na wniosek gminy Będzin, KZK GOP zdecydował się znacznie ograniczyć ofertę przewozową na liniach tramwajowych w Będzinie. Zmiany uzasadniane są tradycyjnie "dostosowaniem oferty przewozowej do występujących potoków pasażerskich oraz możliwości finansowych gminy".

Linia 22, kursująca z Dąbrowy Górniczej do Czeladzi kursować będzie w dni robocze dwa razy rzadziej niż dotychczas, czyli co 20 minut, zamiast co 10. W soboty również kursować będzie co 20 minut (mniej więcej tak jak dzisiaj), za to w niedziele i święta tylko co 30 minut (dziś co 20). Jednocześnie zdecydowano się na skierowanie wszystkich kursów do pętli przy Hucie Katowice - znika numer linii 32, który oznaczał kursy skrócone z Czeladzi do Gołonoga. Przypomnijmy, że linia 32 pojawiła się na zagłębiowskich torowiskach w wyniku serii ograniczeń wprowadzanych w maju 2002 roku.


Linia 27 zostaje skrócona do relacji Kazimierz Górniczy Pętla - Pogoń Akademiki i całkowicie (poza dojazdami) wycofana z Będzina. Częstotliwość kursowania będzie podobna jak na 22, czyli w dni robocze i soboty co 20 minut, a w niedziele i święta co 30. Taka relacja linii 27 obowiązywała już w latach 1982-1990.

fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Pasażerom podróżującym z Sosnowca do Będzina pozostaną więc dwie linie: 21 i 24. Linia 24, po zmianach jakie wprowadzono 1 stycznia, teraz odzyskała trochę kursów i będzie kursować w podobny sposób jak wymienione wcześniej 22 i 27. Na linii 21 trasy nie zmieniono, jedynie ograniczono kursowanie w niedziele i święta (do częstotliwości 30-minutowej). Podobny manewr z ograniczeniem liczby kursów w niedziele zastosowano na linii 26 łączącej Sosnowiec z Mysłowicami.

Uzupełniająca linia 28 również otrzymała nowy rozkład jazdy i skróconą trasę. Podstawowe kursy realizowane będą na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy - Gołonóg Podstacja, ze zwiększoną (chwilami do 10-minutowej) częstotliwością. Wybrane kursy, oprócz dojazdów także co godzinę w szczycie, realizowane będą na trasie wydłużonej do/z zajezdni Będzin. Z oznaczeniem 28 wykonywana będzie także tylko jedna para kursów w dni wolne (dziś linia kursuje w soboty do godzin popołudniowych co 20 minut). Linia 28 korzystać będzie z pętli przy Urzędzie Pracy (dawniej zwanej Kopalnia Paryż) od strony centrum Dąbrowy Górniczej, tak jak w latach 1977-1990 linia 21bis.

fot. P. Wiśniewski
Liczba pociągów i obsada taborowa na poszczególnych liniach przedstawia się następująco (wszystkie linie obsługuje zajezdnia Będzin):
* 21: w dni robocze i soboty - 8 poc. (1x105N), w niedziele i święta - 5 poc. (1x105N),
* 22: w dni robocze i soboty - 6 poc. (1x105N), w niedziele i święta - 4 poc. (1x105N), dodatkowo codziennie uruchamiany będzie poc. 2207 (1x105N), który wykonywać będzie jedną parę kursów rano (oznakowany jako linia 28),
* 24: w dni robocze i soboty - 6 poc. (1x105N), w niedziele i święta - 4 poc. (1x105N),
* 26: w dni robocze - 11 poc. (1x105N), w soboty - 6 poc. (1x105N), w niedziele i święta - 4 poc. (1x105N),
* 27: w dni robocze - 6 poc. (2x105N) oraz 5 poc. podmian (1x105N), w soboty - 6 poc. (1x105N), w niedziele i świeta - 4 poc. (1x105N),
* 28: w dni robocze szkolne - 5 poc. (1x105N), w dni robocze w okresie ferii i wakacji - 3 poc. (1x105N).

Warto wspomnieć jeszcze o jednej rzeczy - zmieniona została nazwa przystanku końcowego Będzin Zajezdnia na Osiedle Zamkowe Pętla.

Niejako przy okazji pakietu zmian tramwajowych wprowadzona zostaje zmiana trasy linii autobusowej 25 (zastępującej zlikwidowany trzy lata temu tramwaj) przez skierowanie jej ul. Różyckiego w Grodźcu oraz ul. Paderewskiego w Wojkowicach, Jednocześnie ograniczono kolejny raz liczbę kursów.

Oprócz zmian w Zagłębiu wprowadzone zostają także zmiany na innych liniach tramwajowych:
- na linii 19 wprowadzona zostaje zmiana taboru (3 pociągi w dni robocze obsługiwane będą taborem 1x105N przez cały dzień), w dni robocze zgubiła się także para kursów,
- niejako w zamian uruchomione zostaje kursowanie linii 0 w Katowicach i 31 w Bytomiu w dni robocze (od rana do godzin wieczornych) z częstotliwością co ok. 15/30 minut (obie obsługiwane będą przez 3 pociągi taborem 1x105N),
- na linii 16 przywrócone zostaje kursowanie wagonów niskopodłogowych (w dni robocze jeden pociąg, w zamian za skład 2x105N, który dla odmiany zastępuje na innym pociągu wagon pojedynczy, a w dni wolne dwa pociągi).

Warto jeszcze wspomnieć, że od 1 lutego 2009 r. wprowadzono korekty rozkładu jazdy na liniach tramwajowych 15 i 20. Na linii 15 przeniesiono obsługę jednego pociągu z zaj. Będzin do zaj. Zawodzie oraz zlikwidowano jedną podmianę wieczorem, za to na linii 20 wprowadzony został poc. 2014 (1x105N), który wykonywać będzie jedną parę kursów dotychczas wykonywaną przez poc. 207 (składem 2x105N) oraz uruchomiona (przywrócona) zostaje jedna para kursów nocnych.

» Zobacz aktualny schemat linii tramwajowych w GOP (plik gif)

Przegląd zmian na liniach autobusowych od 1 marca 2009 r.:
- uruchomiony zostaje nowy przystanek Panewniki Wietnamska n/ż, a przystanek Panewniki Szkoła staje się przystankiem stałym (dotyczy to linii 13, 48 i 657),
- na linii 41 wpisano do rozkładu jazdy autobus niskopodłogowy, podobnie zrobiono na linii 196 (wóz szczytowy), jednocześnie niskopodłogowce zniknęły w całości z linii 830,
- na linii 109 dołożono jedną parę kursów stanowiącą dojazd i zjazd wozu, który dotychczas włączał się na Osiedlu Witosa bezpośrednio z zajezdni,
- na linii 719 przesunięto jeden kurs o godzinę.

Na linii 222 wprowadzono nowy rozkład jazdy, różniący się od poprzedniego tylko typem taboru - zamiast B, będzie A, co dla pasażerów oznacza niewielką zmianę. Przetarg wygrał bowiem dotychczasowy przewoźnik, czyli Transkom Piekary Śląskie i na linii nadal pojawiać się będzie Solbus B9,5 nr tab. 30, a jeżdżącego oprócz niego jelcza zastąpi najprawdopodobniej sprowadzony niedawno autosan A1010M.

fot. J. Sobotafot. J. Sobota

Nowy "stały zatramwaj", czyli linia 190 doczekała się po miesiącu swojego istnienia zmiany rozkładu jazdy. Zdecydowano się nie uruchamiać przystanku dla tej linii w miejscu dotychczasowego przystanku tramwajowego Bytków Telewizja, lecz skierowano linię ul. Wróblewskiego i Grunwaldzką, z obsługą istniejącego przystanku Bytków Osiedle Chemik. Jednocześnie ograniczono liczbę kursów w godzinach wieczornych.

Ostatnią zmianą jest likwidacja linii 900. Powstała ona 1 października 1997 r. i kursowała w relacji Czeladź Rynek - Sosnowiec Dworzec PKP, tylko w dni robocze, wykonując 5 par kursów w godzinach szczytu. Linię obsługiwała przez cały czas firma PUP Czeladź.

fot. J. Sobotafot. J. Sobota

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Grzesiu-z1 napisał(a):

Warto dodać, że pojawiły się już w środę (25 II 09) nowe rozkłady jazdy na przystankach w Dąbrowie Górniczej w kierunku Będzina (w kierunku Huty do tej pory wiszą nadal obowiązujące). Nowością w nich jest tajemnicza nazwa przystanku Dąbrowa Górnicza Dom Kultury - można spekulować, że KZK GOP ma zamiar zmienić nazwę przystanku Dąbrowa Górnicza Centrum (na tym przystanku wisi nowy rozkład z nazwą Centrum), bądź to czysta pomyłka. Wydawać się mogło, że przy zmianie zostaną powieszone nowe rozkłady - nowy wzór. Niestety tak się nie stało. Powieszono zwykłe rozkłady w różnych barwach - zielone, żółte i białe.

27.02 12:53:24

memphis napisał(a):

Ta nazwa przystanku to staaara nazwa, a Tomczyk jest miłośnikiem starych nazw przystanków i z uporem maniaka je umieszcza na przystankach, inkasując za to spore pieniądze.

27.02 13:25:51

Zabek napisał(a):

@memphis: a KZK GOPowi to widac nie przeszkadza. Moim zdaniem Tomczyk umieszczajac stary wzor rozkladu jazdy i/lub bledna nazwe przystanku nie wywyiazuje sie z umowy jaka pewnie zawarl z KZK i powinien poniesc konsekwencje. Ale KZK woli tracic pieniadze na nowe rozklady a potem plakac ze tych pieniedzy nie ma

27.02 14:31:00

iksik napisał(a):

przeciez na 22 mialy byc sklady

27.02 16:27:15

Hag napisał(a):

Pozdro z 222, nie ma to jak się cisnąc w "minibusie".

27.02 17:45:35

Grzesiu-z1 napisał(a):

Dlaczego Dom Kultury, mimo iż w Centrum jest Pałac Kultury Zagłębia?
W nowych rozkładach jest wiele błędów np. Manhatan zamiast Manhattan (jak w KZK Go!) czy różnokolorowe rozkłady.
KZK GOP powinien skontrolować co ich podwykonawca robi i nakazać wymianę na nowe poprawne.

Co do nowych rozkładów i obsady - dlaczego nie będzie żadnych składów na 21 i 22?! Dzisiaj przy takiej częstotliwości jest czasem trudno wsiąść, a co dopiero po zmianach? Może KZK GOP z góry zakłada, że większość pasażerów zrezygnuje z tramwaju.

27.02 19:21:23

anna napisał(a):

Dodajmy jeszcze, że darmobusy do gliwickiej Areny też zmieniają rozkłady. Z trzech linii będą tylko dwie. Likwidacji ulega linia Arena - Obrońców Pokoju - Żerniki - Kochanowskiego - Arena. Linia Arena - Trynek będzie dodatkowo obsługiwała co 2 przystanek w Wójtowej Wsi jednocześnie wykonując aż 5 lub 6 kursów dziennie. Linia do Łabęd zostaje okrojona do 3 kursów na dzień.

27.02 19:24:44

Admiral napisał(a):

Wow jakie aktualne zmiany "KZK GOP: zmiany rozkładów jazdy od 1 marca 2008 r." - roczne opóźnienie ale lepiej późno niż wcale :P

27.02 19:50:23

tern napisał(a):

dlaczego z 830 calkowicie znikna niskacze !?!?!?!

27.02 23:00:46

ff napisał(a):

Zmianą od 1 lutego na linii 15 jest również to, że pociąg 1506 nie jest już obsługiwany składem (wiadomo co w zamian).

A co do linii 900, to pewnie za kilka lat powróci jako zatramwaj za 22 :( No chyba, że będzie parcie, żeby PKM jeździł.

27.02 23:17:52

MARTIN napisał(a):

Ja osobiscie wole na "830" Ikarusa niż 2 drzwiowego Mana z demobilu.

28.02 07:55:20

Dave napisał(a):

Jakie składy na 22, a tym bardziej na 21? Nikt nigdy nie pisał, że na 22 mają być składy! To w ogóle jest nie do wyobrażenia, a co dopiero do marzenia! :D
Składy na 22 - pfff! :D Wszędzie, gdzie się tylko da, rezygnuje się ze składów, lub je ogranicza, a tu ktoś myślał, że będą 2 wagony na 22? :D

28.02 11:44:09

oskar napisał(a):

co ten jelcz na linii 900 robi w chorzowie pod estakadą? przecież tam nigdy nie jechał. PUP Pana Sebzdy ma porządek jak w KZK GOP.

28.02 22:41:40

memphis napisał(a):

Gdzie tam jest Chorzów na zdjęciu? To jest w Sosnowcu.

28.02 22:50:24

oskar napisał(a):

ano faktycznie sosnowiec.ale estakada podobna. szkoda 900. :-( fajna była.

28.02 22:54:16

Żabek napisał(a):

@oskar: Nie, nie podobne. Nasza sie nie rozsypuje :P

01.03 10:36:13

Gojira napisał(a):

Jedyne co mnie cieszy w zmianie rozkładu jazdy to kursowanie linii 31 w tygodniu (nie tylko jako nocny). Bo to co się działo na odcinku Bytom-Stroszek to była tragedia :/

01.03 16:04:39

19 napisał(a):

to prawda dobry pomysł wprowadzenia lini 31 w dzień bo odciąża trochę 19 a solówki na 19 to na pociągach 19/04 19/08 19/12 chociaż wczoraj na 19/12 jezdził 2 wagonowy skład. A na 19/08 żelazko 777.

19.03 18:16:42

Baranek napisał(a):

Niech się ten mądrala co był za ograniczeniem linii tramwajowych niech się przejedzie nimi w niedziele a najlepiej liną 22 w godzinach popołudniowych a nie samochodem z własnym kierowcą
Ludzie jeżdżą w tramwajach jak w puszce konserw

02.09 10:05:18


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!